Akillesjänne kipeä

Siis jo kesästä asti ollu, astuin monttuun ja jalka meni vinksin vonksin, ja vieläkin jalka kipeenä, ei aina mutta rasituksen yhteydessä, työpäivän jälkeen... kauankohan tää kestää? En ole käynyt lelurilla.
 
vieras
Koskaan ei ole liian myöhäistä, eli suosittelen menemään vaikka nyt. Mulla meni nilkka ja kävin lääkärissä, lääkäri sanoi, että kyllä se siitä paranee (kuvattiin kyllä jne). Ja kun ei parantunut vuodessa, menin uudelleen ja jalka pitikin leikata.
 
vieras
Mulla oli mennyt yhden jänteen kiinnikkeet tms. ja se jänne ei enää pysynyt oikeassa paikassa, joten piti leikata luuta pala ja ruuvata se kiinni luuhun, että jänne pysyisi paikalla. Tuskin siis sulla mitään tällaista, tarkoitukseni ei todellakaan ole pelotella!! Mutta siis suosittelen käymään, etenkin, kun ei ole vielä parantunut!
 
vieras
Sieltä tulee vaan sairaammaksi. Mutta siis mulla vika oli tossa nilkan sivulla ei akillesjänteessä. Voihan se olla, et tuollaisissa vammoissa menee kauan ennen kuin niistä toipuu, etenkin jos ei kokonaan voi antaa olla levossa.
 
Päivi
Voi kestää aika kauan. Jos särkee, voit pyytää lääkäriltä kipulääkkeitä. Mulla tärähti kerran treeneissä akillesjänteen tienoo, jänne itse säilyi ehjänä, mutta tassu sai kovan tärskyn. Yli kolme kuukautta kesti täydellinen paraneminen. Sitä ennen en voinut esimerkiksi sisähallissa urheilla millään kovalla alustalla. Ulkona saatoin tassutella pehmeillä alustoilla kuten pururadoilla, mutta kevytkin juoksemisen yritys sattui niin vietävästi. Vähitellen tassu kuitenkin kuntoutui täysin. Kärsivällisyyttä se vaati, mutta oli kyllä helppo olla urheilematta, koska tassu kertoi heti kun rasitusta tuli vähänkään liikaa, alkoi sattua.
 

Yhteistyössä