Akateemisten äitien pino! Ilmoittautukaa tänne! :)

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Anteeksi nyt vaan mutta mä en arvosta pätkääkään näitä "akateemisiä" äitejä, jotka on jotain 27-v. ja nyt sitten vihdosta viimein valmistautuneet maisteriksi.
Hah, mitähän mulle sanoisit kun olen nyt 26v., ja vasta aloittamassa yliopistossa (huomenna eka päivä ;))? Eikö se ole parempi käyttää vuosia välillä muuhunkin kuin opiskeluun -kuten elämiseen-, ja palata koulunpenkille sitten, kun tuntee olevansa valmis? Tiedän ainakin itsestäni sen, että jos olisin suoraan lukion jälkeen jatkanut putkea vielä ainakin sen viisi vuotta, niin siitä ei olisi tullut yhtään mitään. Opinnot ois jääneet kesken, tai ainakin papereilla ois voinut pyyhkiä persettä. Kuka siitä sitten olisi hyötynyt?
 
No
Ensinnäkin teknillisestä yliopistosta valmistuneet ovat ihan maisteritasoisia, kuten ekonomitkin (kauppatieteiden maistereita). Jos pitää lyntätä toisten koulutusta (varsinkin katkeruutta paistavilla kirjoituksilla), niin taitaa olla jotain alemmuuskompleksia ilmassa. Pahoittelut, siitäkin voi päästä yli!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Ensinnäkin teknillisestä yliopistosta valmistuneet ovat ihan maisteritasoisia, kuten ekonomitkin (kauppatieteiden maistereita). Jos pitää lyntätä toisten koulutusta (varsinkin katkeruutta paistavilla kirjoituksilla), niin taitaa olla jotain alemmuuskompleksia ilmassa. Pahoittelut, siitäkin voi päästä yli!
Kuka täällä on väittänyt, että DI ei olisi "maisteritasoinen" nimeke =)
 
DI:n tutkinto on 180 ov (en muista uusia opintopisteitä), eli vain 20 opintoviikkoa enemmän kuin maisterintutkinto. Diplomityö on myös 20 ov kuten gradukin, joten jostain muualta kai ne 20 ovta enemmän sitten tulee... Mutta sen parinkymmenen ovarin takia tutkinnon nimi on eri, taso on kuitenkin sama ylempi korkeakoulututkinto kuin maistereilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Urpo ja Turbo:
miksi näistä akateemiset mammat ketjuista tulee aina tappelu???
Koska akateemiset on joku ongelma ei-akateemisille.
Ainakin joillekin sen on pakko olla. :D

Akateeminen koulutus sopii toisille. Samoin sopii ne työt, joihin akateemista koulutusta vaaditaan.

Niin yksinkertaista se vaan on. Ei ole kysymys siitä, onko joku opiskelutyyli arvostetumpi kuin toinen.

Itse nautin aikoinani opiskeluajasta, sen ilmapiiristä, vapaudesta, itsenäisyydestä, paljosta lukemisesta. Ihan sama arvostaako joku maisterin papereitani. Itselleni en voisi kuvitella muunlaista opiskeluhistoriaa. :)
 
Kimppa
:wave: DI, ikuinen jatko-opintojen aloittaja. 2 lasta (kolmas haaveissa).

Miten tällainen aihe menee heti siihen, että jotkut luulevat että omalla koulutuksella haetaan erityistä arvostusta muiden keskuudesta. Mä olen itse ylpeä omista saavutuksistani (joista yksi on koulutus ja työ), mutta ei sen tarvitse ketään muuta hetkauttaa. En ole opiskellut sen takia, että saisin muilta arvostusta, vaan ihan itseni ja omien kiinnostuksen kohteiden takia.
 

Yhteistyössä