Ajokortti vanhenee parin viikon päästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matti kukkarossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matti kukkarossa

Vieras
Mulla on ajokortti vanhenemassa parin viikon kuluttua. Tämä on ns. ykkösvaiheen kortti ja olisi pitänyt ajaa kakkosvaihe mutta rahaa ei ole.

Eli ajo-oikeus päättyy kohta, mutta tuo auto olisi tarpeellinen.

Onko tietoa jos kortti " vanhenee" ja sitten menee uuteen inssiin ja kirjalliseen niin saako taas 2 vuotta ajoaikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30377266:
Mikset pyydä jatkoaikaa?

Miten sitä pyydetään ja mitkä olisivat perusteet joilla sitä voisi saada?

En ole kuullutkaan mistään jatkoajasta ja paljonko sitä yleensä saa jos saa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä jatkoa?;30377278:
Miten sitä pyydetään ja mitkä olisivat perusteet joilla sitä voisi saada?

En ole kuullutkaan mistään jatkoajasta ja paljonko sitä yleensä saa jos saa?

En tiedä kyllä yhtään, olen vaan tältä palstalta lukenut että sellainenkin voi onnistua :xmas:

http://www.vauva.fi/keskustelu/4221097/ketju/ajokortti_ja_ii_vaihe
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1543178-saako-ajokortin-2-vaiheeseen-hakea-lykkaysta/

Lisäaikaa saa vain todella hyvin perustellusta syystä, esim. vakava sairastuminen, ulkomailla opiskelu tms. (= ns. kakkosvaiheen suorittaminen ollut mahdotonta). Käytännössä lisäaika tarkoittaa sitä että saa uuden lyhytaikaisen kortin ilman uutta inssiä ja kirjallista koetta.

Nykyään ei enää saa kortille jatkoaikaa. Mikäli kortti vanhenee pitää anoa uusi ajokorttilupa poliisilta ja sen jälkeen pitää käydä teoriakoe sekä ajokoe. Kun kortti on uusittu pitää vanhan kakkosvaiheen (nykyisin syventävä vaihe) lisäksi suorittaa harjoitteluvaiheen palautejakso.

Huom huom!!!

Sain itse käytyä kakkosvaiheen ilman että maksoin siitä etukäteen. Autokoulu piti todistusta siihen asti, että sain rahat kasaan, mutta tärkeintä on että kakkosvaiheessa käy ennen umpenemista.

Yhteistyössä