Ajokortin lykkäys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Kuka on lähiaikoina lykännyt ajokortin kakkosvaihetta hakemalla uuden väliaikaisen kortin? Mä ajoin kortin v. -03. -05 jouduin hakemaan sitä parin vuoden lykkäystä kun avokki oli juuri aloittanut koulun ja mä olin vastasyntyneen esikon kanssa kotona, eli taloudellinen tilanne ei sitä sallinut. Tilanne on nyt sama, ja pitäisi hakea vielä kerran lykkäystä, mutta nyt sanoivat että sitä ei enään noin vaan myönnetä, vaan katsotaan tapauskohtaisesti :/ . Onko kenellekään myönnetty tänä vuonna (noi muutokset astuivat voimaan vuoden alussa) ja millä perusteilla? Mietin että pitääkö tässä sitten kerätä rahaa kuljettajatutkintoon, jos eivät myönnä enää :headwall: ..

Kakkosvaiheen lykkäys toiseen kertaan
Jyväskylän kihlakunnan poliisilaitos 10.08.2006 11:07

Ajokorttilupahakemus pitää jättää poliisilaitoksen lupapalveluyksikköön, kirjallinen selvitys hakemuksen liitteeksi (miksi II-vaihe on edelleen suorittamatta), maksu on 70 ? (maksetaan hakemusta jätettäessä ) kuvallinen henkilöllisyystodistus (ajokortti).

Mikko Puranen
ylikomisario

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Kakkosvaiheen lykkäys toiseen kertaan
Jyväskylän kihlakunnan poliisilaitos 10.08.2006 11:07

Ajokorttilupahakemus pitää jättää poliisilaitoksen lupapalveluyksikköön, kirjallinen selvitys hakemuksen liitteeksi (miksi II-vaihe on edelleen suorittamatta), maksu on 70 ? (maksetaan hakemusta jätettäessä ) kuvallinen henkilöllisyystodistus (ajokortti).

Mikko Puranen
ylikomisario

Kiitos tosta, mutta kun uudet säännöt tuli voimaan tän vuoden alusta... että miten tarkkoja ne on niiden perustelujen/syiden suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
omalla autolla ajetaessa, joten kannattais.

monessa autokoulussa annetaan myös osissa maksaa

Systi ajoi just kakkosvaiheen, ja maksoi siitä 350e.. asutaan pk-seudulla... ja kesällä ei pimeetä ajeta. muuten ajaisin sen, jos vaan rahaa olisi, mutta kotona olen ite ja mies opiskelee, niin se on aika iso raha meille tällähetkellä... en kait mä muuten sinnittelisi tolla lykkäyksellä. :|

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Kuinka paljon kakkosvaiheen ajaminen maksaa? Itellä on jo sen verran aikaa etten muista muuta kuin sen että päivän homma se oli.

mulla on ollut nyt tähän asti 200, ratamaksu ja ennakoiva ajo. Vielä on se teoria ja rata-ajo, mutta en tiedä tuleeko niistä teorioista maksua.

ratamaksu on täälläpäin 58e ja pitää olla maksettuna ku radalle menee. Huomenna mulla olis tää päivä

ai VAAN 200?. kumma kuulla sun suusta tuollaista jonka mielestä maitokin on niin kallista että se pitää jatkaa vedellä

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:

Systi ajoi just kakkosvaiheen, ja maksoi siitä 350e.. asutaan pk-seudulla... ja kesällä ei pimeetä ajeta. muuten ajaisin sen, jos vaan rahaa olisi, mutta kotona olen ite ja mies opiskelee, niin se on aika iso raha meille tällähetkellä... en kait mä muuten sinnittelisi tolla lykkäyksellä. :|

Mä luulen että kannattaisi kysyä tuosta osamaksusta, oon kuullut että se tosiaan onnistuu joissakin paikoissa, lykkäykseen kuluvat rahathan menee ihan hukkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:

no mä oon pimeän ajon ajanut jo ykkösvaiheessa.

Mutta jos et halua suorittaa niin voi käydä niin että joudut koko kortin ajamaan uudelleen, ei ne montaa kertaa anna lykkäystä. et saa siis aja jos et ole kakkosvaihetta suorittanut, joten kysy vaikka sitä osissa maksua

täältä löytyikin vähän hinta tietoa.

http://www.haaganautokoulu.fi/II-vaihe.htm

toisaalta tuo lykkäyskin maksaa. ovat varmaan muuttaneet sääntöjä ettei kaikki hae jatkuvasti lykkäystä.

toisaalta tuo lykkäyskin maksaa. ovat varmaan muuttaneet sääntöjä ettei kaikki hae jatkuvasti lykkäystä.

jos haet kome kertaa lykkäystä nii sillä raha lolis jo sen kakkosvaiheen suoritanut.

jos haet kome kertaa lykkäystä nii sillä raha lolis jo sen kakkosvaiheen suoritanut.

mutta ne kolme lykkäystä voi maksaa 6v aikana ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:

nii mutta se kortti on edellen VÄLIAIKAINEN, silloin jos poliisi pysäyttää niin saa helpommin sakkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:

nii mutta se kortti on edellen VÄLIAIKAINEN, silloin jos poliisi pysäyttää niin saa helpommin sakkoja.

TÄH??? mihis tää väite perustuu? samallailla ne oikeallakin kortilla ajavat saa sakkoja jos rikkoo tieliikennelakia

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

luulis että sinä jos kuka tiedät että 200e on iso raha,varsinki ns "turhasta",jos kerta lykkäystäki voi saada...

mutta mä en näe mitään järkeä lykkäykseen.
Ei se ole turha, jos korttia tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

luulis että sinä jos kuka tiedät että 200e on iso raha,varsinki ns "turhasta",jos kerta lykkäystäki voi saada...

mutta mä en näe mitään järkeä lykkäykseen.
Ei se ole turha, jos korttia tarvitsee.

on se turha jos oikeesti ei ole sitä rahaa ja voi myös lykkäystä saada joten voi ajaa autolla ja syödä.
jos ei oikeesti ole rahaa niin en näe mitään syytä miksi se pitäis ajaa,jos on joku muukin vaihtoehto.
perheellisellä pitää olla rahaa ruokaa,lapsia ei saa pitää nälässä.
ja jos on köyhä perhe vaikka nyt väliaikasesti,niin että jää esim 100e/kk rahaa ruokaan niin siitä on paha nyhjästä 200e EDES OSISSA.

Alkuperäinen kirjoittaja puutarhatonttu:
Minusta tuo ajokortti nyt olisi tärkeä saada, joten kysy vanhemmiltasi jos vaikka lainaisivat rahat tai joku ystävä. Ei kannata lykkäämällä lykätä!

samaa mieltä.

ja lykkäys maksaa 1/3 koko kakkosvaiheesta. parin vuoden aikana autokoulut nostaa hintoja ja varmaan kaiken kaikkiaan tulisi halvemmaksi suorittaa kakkosvaihe nyt. mutta jos se ei millään tavalla onnistu niin sitten sun pitää hakea lykkäystä. toivottavasti asia onnistuu tavalla tai toisella :)

Joo, ajateltiin elääkin sen ajokortin lisäksi, ilman kerjäystä.. Ja en ole pimeetä ajanut, joten sekin pitäisi ajaa... Eli ainakin 300e se menee.. Mitäköhän sitä nyt tekisi... tiedän että fiksuinta olisi ajaa se kakkonen, mutta kun se on siitä rahasta kiinni.. en mä muuten lykkäisi, jos olisi tosta noin vaan laittaa siihen. :/

Yhteistyössä