Ajokoe hylättiin - VITUTTAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin kävi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näin kävi!

Vieras
Kävin tänään inssiajossa ja se hylättiin, koska syitä oli monia, kuten ajonopeus vaihteli liikaa, kaistalla pysymisessä ongelmia ja ajoneuvon hallinnassa ongelmia.

Mä olen maksanut jo tuosta autokoulusta kaikkine maksuineen ties kuinka paljon ja nyt pitää ottaa lisätunteja, uusia ajokoe ... siis rahanmenolle ei näy loppua.

Kun on jo näin paljon maksanut, niin ei oikein viitsisi lopettaa autokoulua kokonaan, mutta tällä hetkellä on mieli maassa ja motivaatio nollassa ja tosiaan vituttaa ... taidan olla jo liian vanha tuollaiseen kun ikää on jo 40 vee

Onko muita joilla ajokoe hylätty tai tiedätkö ketään muuta ja montako kertaa piti käydä ennen kuin meni läpi?

Olen käynyt kuorma-auto inssin kahdesti, muutama ihan selvä virhe sattui, jännitin niin paljon, että kaikki oppima tuntui vain katoavan päästä. Mulle ne muutamat lisäajot teki ihmeitä, jälkikäteen harmitti vain se että olisin mieluummin ajanut ne lisäajot ennen inssiä, olisi vähän säästynyt rahaa.

Läpimenoprosentit on aika pienet monellakin paikkakunnalla, ei siis ole mitenkään tavatonta uusia ajokoe.

Viimeksi muokattu:
"Kävin tänään inssiajossa ja se hylättiin, koska syitä oli monia, kuten ajonopeus vaihteli liikaa, kaistalla pysymisessä ongelmia ja ajoneuvon hallinnassa ongelmia."
Hyvä että hylättiin! Kyllä nuo edellä mainitsemasi asiat pitää hallita ennen kuin liikenteeseen lähtee.

Ymmärrän harmituksen ja varsinkin kun ajotunnit on liian kalliita jo. Mutta sinä selvästi tarvitset niitä, joten vaihtoehtoja on kaksi: joko jätät homman tähän tai maksat ne tunnit ja yrität uudelleen.

Mikään häpeä ei inssiajon epäonnistuminen kyllä ole. Kukaan ei onnistu kaikessa heti ensimmäisellä yrittämällä.

• Tykkää
Reactions: chef ja Tara74
Alkuperäinen kirjoittaja Näin kävi!;28444515:
Kävin tänään inssiajossa ja se hylättiin, koska syitä oli monia, kuten ajonopeus vaihteli liikaa, kaistalla pysymisessä ongelmia ja ajoneuvon hallinnassa ongelmia.

Mä olen maksanut jo tuosta autokoulusta kaikkine maksuineen ties kuinka paljon ja nyt pitää ottaa lisätunteja, uusia ajokoe ... siis rahanmenolle ei näy loppua.

Kun on jo näin paljon maksanut, niin ei oikein viitsisi lopettaa autokoulua kokonaan, mutta tällä hetkellä on mieli maassa ja motivaatio nollassa ja tosiaan vituttaa ... taidan olla jo liian vanha tuollaiseen kun ikää on jo 40 vee

Onko muita joilla ajokoe hylätty tai tiedätkö ketään muuta ja montako kertaa piti käydä ennen kuin meni läpi?
Kaltaisiasi liikennettä vaarantavia uuvatteja on jo ihan riittävästi liikenteessä

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Pinki
Ymmärrän harmituksen ja varsinkin kun ajotunnit on liian kalliita jo. Mutta sinä selvästi tarvitset niitä, joten vaihtoehtoja on kaksi: joko jätät homman tähän tai maksat ne tunnit ja yrität uudelleen.

Mikään häpeä ei inssiajon epäonnistuminen kyllä ole. Kukaan ei onnistu kaikessa heti ensimmäisellä yrittämällä.

Tuollaiset lisätunnit on vissiinkin 80 euroa ajokerta ? Ja jos niitä ottaa vaikkapa 5 niin hintaa tulee 400 euroa + autonlaina autokoulusta uusintainssiin sekin 80 euroa ja uusinta inssi 50-70 euroa, joten kalliiksi tulee - ainakin 500 euroa saa menemään helposti, hinnat ovat vain suuntaa antavia, mutta satoja euroja tulee joka tapauksessa menemään.

Älä lannistu.Ymmärrän fiiliksesi.Mie olin 19v kun sain ajokortin ja vasta kolmannella inssillä.Eka kerta meni pieleen kovan jännityksen vuoksi ja kun käännyin liian reippaasti, niin auton takapyörä meni jalkakäytävän reunan yli..se oli sitten siinä. Toisella kertaa inssin mielestä ajoin liian lujaa risteykseen.Silloin mä raivostuin ja olin todella vihainen kun menin autokoululle takaisin.Opekin alkoi kiroon ja huutaan mulle kun itsekin päästin suustani ties mitä; en enää tarkalleen muista mitä sanoin.Kolmannella kerralla ajoin virheettömästi ja sain kortin.Edelleen olen sitä mieltä että en toisella kerralla ajanut liian lujaa risteykseen.Aikaa tapahtuneesta on jo liki 26 vuotta.

Mulla eka inssiajo hylättiin, tosin auton hallinnassa eikä ajamisessa itsessään ollut silloinkaan vikaa, mulle vaan sattui silloin äärettömän huono tuuri. 2 lisätuntia piti ajaa, se on kuulemma se minimi, joka pitää hylsyn jälkeen ajaa, ennen seuraavaa inssiä. Perjantaina tuli toi hylsy ja heti maanantai-aamuna ajettiin noi tunnit ja heti sen perään oli uusi inssi, joka menikin läpi.

Sen verran otti autokoulun tyyppejäkin pattiin toi mun hylsy, että sain nuo lisätunnit puoleen hintaan :)

Mä pääsin inssin läpi, vaikka ajoinkin aika surkeasti. Juuri ja juuri siis pääsin läpi. Ajon aikana kuulemma mietti se inssi, päästääkö läpi :-)

Otin itse muutaman lisätunnin ennen inssiä, vaikka autokoulun opettajan mukaan en olisi niitä tarvinnut. Olen oppinut ajamaan kunnolla vasta ajamalla paljon, niin kuin kaikki.

Älä siis murehdi. Sulle sattui nyt huono päivä, mutta muutama lisätunti ja uusi inssi voikin mennä sitten ihan hyvin läpi. En oikeasti jaksa uskoa, että suurin osa ekalla inssin läpäisseistä olisi jotenkin superkuskeja. Mä ainakin sähläsin kortin saamisen jälkeen liikenteessä. En kyllä vaarantanut kenenkään turvallisuutta, mutta epävarmaa se mun ajo kyllä oli.

Tsemppiä ja älä missään nimessä jätä kesken!!

P.S. Tosi moni kaveri päässyt tokalla läpi ja siskoni kolmannella.

Mikä todistaa vain sen, että Suomen autokoulut on kalliita ja surkeita. Ja ihmisillä on paha, paha asenne.

Totta. Autokoulut eivät kykene siirtämään ihmisille ominaisuuksia, joita heillä ei ole.
Yleistä havaintokykyä, kykyä hahmottaa kuljettamansa ajoneuvon ulkomittoja ja kääntösädettä, kykyä havainnoida muuta liikennettä, oleellisen ymmärtämistä (autoa kuljettaessa ei ole oleellista sen kännykkäjuttukaverin mielipiteet vaan auton ajaminen) jne yms

No nyt mietit paljon autokoulu maksaa ja sitten vertaat siihen mitä tulisi maksamaan kolari niin saat asioita vähän suhteeseen. Parempi maksaa ne tunnit kun maksaa oppirahoja tuolla liikenteessä.

[QUOTE="mamma";28444603]ihme että autokoulun opettajasi ei ole antanut sinulle lisä tunteja ennen inssiä kun tollasia virheitä teit mitkä pitää hallita ennen inssiä..[/QUOTE]

Minäkin mietin tuota kun aloituksen luin, käsittääkseni autokoululla on ainakin moraalinen vastuu siitä että oppilas hallitsee perusasiat ennen ajokoetta ja jos oppilas ei hallitse niin tulisi ehdottaa lisätunteja.
Tietenkin voi olla että oppilas hallitseekin autolla ajon, mutta on koetilanteessa niin jännittävä että epäonnistuu.

Itse olen ajanut inssin kolmesti. Ensimmäisellä kerralla meni heti läpi. Kakkosvaihetta en ehtinyt ajaa ennen kortin umpeutumista, joten jouduin uusimaan inssin. Kävin ensin alle taas ajotunteja, ja tuntui että ajo-opettaja suorastaan antoi huonoja vinkkejä inssiin. Hyvin päinvastaista, mitä ensimmmäisellä kerralla, eri autokoulussa. Opettaja vain haukkui toista autokoulua kovin sanoin. No inssiä en päässyt läpi, lisää ajotunteja. Koin itseni paljon varmemmaksi sitten "kolmannessa" inssissäni kun luotin aiemmin oppimaani ja suodatin tämän opettajan "neuvot" mielestäni.

Jäi vähän semmoinen olo, että autokoulu halusi oppilaansa epäonnistumista, jotta saisi laskuttaa lisää. En yhtään ihmettelisi vaikka näin olisi, sen verran iso bisnes tuo autokouluttaminen on.

Kannattaa vain pyrkiä niin sinuiksi auton kanssa kuin mahdollista. Tuntumaa autoon saa vain ajamalla. Sekin vaikuttaa, jos joutuu inssin ajamaan eri autolla kuin harjoitteluajon. Rahaa ei kannata miettiä. Mieluummin ajattele niin päin, että mahdollinen kolarointikin maksaa, joten parempi tehdä ne virheet autokoulussa kuin itsenäisenä kuljettajana.

[QUOTE="vieras";28444542]"Kävin tänään inssiajossa ja se hylättiin, koska syitä oli monia, kuten ajonopeus vaihteli liikaa, kaistalla pysymisessä ongelmia ja ajoneuvon hallinnassa ongelmia."
Hyvä että hylättiin! Kyllä nuo edellä mainitsemasi asiat pitää hallita ennen kuin liikenteeseen lähtee.[/QUOTE]

Kyllä nuo asiat pitää hallita ennen kuin inssiajoon menee, siis opettajan on oltava niin pätevä että pitää huolen että oppilas hallitsee nuo asiat, opettajalla on siitä vastuu.

[QUOTE="vieras";28444571]Mulla eka inssiajo hylättiin, tosin auton hallinnassa eikä ajamisessa itsessään ollut silloinkaan vikaa, mulle vaan sattui silloin äärettömän huono tuuri. 2 lisätuntia piti ajaa, se on kuulemma se minimi, joka pitää hylsyn jälkeen ajaa, ennen seuraavaa inssiä. Perjantaina tuli toi hylsy ja heti maanantai-aamuna ajettiin noi tunnit ja heti sen perään oli uusi inssi, joka menikin läpi.

Sen verran otti autokoulun tyyppejäkin pattiin toi mun hylsy, että sain nuo lisätunnit puoleen hintaan :)[/QUOTE]

Kyllä se ajotaito on ihan opetteluvaiheessa kaikilla kortin saatuaankin (paitsi jos on ajanut kilpaa ennen kortin saantia tms.). Joten..

Alkuperäinen kirjoittaja Näin kävi!;28444515:

Onneksi et sunkaan oo ainoa uusija, täälä kanssa yks pompannut ja uusinnassa kortin saanu. Nuo sun hylkysyyt on sellasia että ne on oltava hanskassa jos meinaa ajaa tuola muiden seassa. Ja et sää liian vanha oo, nyt kuuppa pystyyn ja harjottelemaan lisää ennen uutta inssiä.

[QUOTE="mie";28444569]Älä lannistu.Ymmärrän fiiliksesi.Mie olin 19v kun sain ajokortin ja vasta kolmannella inssillä.Eka kerta meni pieleen kovan jännityksen vuoksi ja kun käännyin liian reippaasti, niin auton takapyörä meni jalkakäytävän reunan yli..se oli sitten siinä. Toisella kertaa inssin mielestä ajoin liian lujaa risteykseen.Silloin mä raivostuin ja olin todella vihainen kun menin autokoululle takaisin.Opekin alkoi kiroon ja huutaan mulle kun itsekin päästin suustani ties mitä; en enää tarkalleen muista mitä sanoin.Kolmannella kerralla ajoin virheettömästi ja sain kortin.Edelleen olen sitä mieltä että en toisella kerralla ajanut liian lujaa risteykseen.Aikaa tapahtuneesta on jo liki 26 vuotta.[/QUOTE]

Moni ei kyllä ymmärrä hiljentää risteykseen TULTAESSA, vaan ajaa normaalia, aiemmin ajettua ajonopeutta ja jarruttaa vasta risteyksessä. Että miten lie mennyt sinun kohdallasi tuollon. Kukaan ei ole seppä syntyessään.

[QUOTE="eräs";28444587]Mä pääsin inssin läpi, vaikka ajoinkin aika surkeasti. Juuri ja juuri siis pääsin läpi. Ajon aikana kuulemma mietti se inssi, päästääkö läpi :-)

Otin itse muutaman lisätunnin ennen inssiä, vaikka autokoulun opettajan mukaan en olisi niitä tarvinnut. Olen oppinut ajamaan kunnolla vasta ajamalla paljon, niin kuin kaikki.

Älä siis murehdi. Sulle sattui nyt huono päivä, mutta muutama lisätunti ja uusi inssi voikin mennä sitten ihan hyvin läpi. En oikeasti jaksa uskoa, että suurin osa ekalla inssin läpäisseistä olisi jotenkin superkuskeja. Mä ainakin sähläsin kortin saamisen jälkeen liikenteessä. En kyllä vaarantanut kenenkään turvallisuutta, mutta epävarmaa se mun ajo kyllä oli.

Tsemppiä ja älä missään nimessä jätä kesken!!

P.S. Tosi moni kaveri päässyt tokalla läpi ja siskoni kolmannella.[/QUOTE]

Peesi, ajoin 20v kortin ja olin arka kuski (ja huono) toisella sain kortin, enkä tosiaan ollut hyvä, mutta kaippa katsastusmies ajatteli, että tuolla tuo liikenteessä oppii. Ja niin opinkin, en nyt ole kaksinen kuski vieläkään, mutta enpä koskaan ole kolaria tms. ajanut.
Muistaakseni mulla oli myös pari lisätuntia ja sitten pääsin inssin läpi, jännitti hirveästi mutta tsempillä vaan vedät!

Yhteistyössä