ajoin viikko sitten autokolarin,minun vikani,olen aivan allapäin, miten selvitä tästä,henkisesti ja rahallisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kestä

Vieras
auto meni korjauskelvottomaksi, ei ollut sellaista vakuutusta mikä auton korvaisi, eikä auto ollut edes omani...olen kiitollinen ettei henkilövahinkoja sattunut mutta miten päästä yli tästä häpeästä ja miten ihmeessä saan jostakin monta tonnia rahaa jotta voin rikkomani auton korvata?

15 vuoden aikana ei pienintäkään kolaria auton kanssa ja miksi nyt...en pysty mitään muuta miettimään kuin tätä asiaa yöt ja päivät. eniten surettaa miten saan kaverilleni auton maksettua.

Vahinkoja sattuu kaikille, siitä nyt ei huonoa omaatuntoa tarvitse kärsiä. Oletko varma, että mikään teidän kummankaan vakuutuksista ei korvaa edes osaa? Teette kaverin kanssa maksusuunnitelman tai haet pankkilainaa ja maksat sillä.

no vakuutuksesta en vielä tiedä mutta ei ilmeisesti kuitenkaan maksa mitään. Koitin pankista lainaa, en saanut, käyn töissä kyllä mutta määräaikainen työsuhde niin ei saa. Ja hirvittelin korkoja, avausmaksuja sun muita... Kaveri ei pyytänyt minulta mitään mutten saa asiaa tunnoltani jos en autoa korvaa. Ei varmaan muu auta kuin tuo maksusuunnitelma, muutaman tonni minulla on mutta puuttuu vielä paljon.

Tiedän ettei maailma tähän kaadu vaikka nyt siltä tuntuukin. Olen vain ottanut tämän kovin raskaasti ja asia on häpeällinen.

Otatte ensin selvää niistä vakuutuksista. Jos sieltä ei tule mitään, niin jos kaveri hakisi itselleen uuden vastaavan hintaisen auton esim osamaksulla ja sinä maksat sitten ne lyhennykset?

:O Ompa p*rseestä! Noinhan voisi sattua kenelle vain.

Tietysti sinun pitää se uusi auto korvata, ainakin iso osa siitä summasta. Mutta aika paha ettei kaverilla ollut noin kalliissa autossa kaskoa??
Johonkin parin sadan kotteroon ei tietenkään sellaista kannata hankkia, mutta jos monia tonneja on auto maksanut, niin hulluahan se on ettei sitä oo vakuutettu. Harmin paikka :(

Yritä päästä kaverin kanssa sopimukseen jonkinlaisesta maksusuunnitelmasta. Eli että sinun ei tarvis ottaa lainaa, vaan alkaisit joka kuukaus pistää hänen tililleen jonkin tietyn summan tietyn ajan. Täysin turhaa minusta että hankkisit jostain lainaa/vippiä tuohon, turhia korkoja makselet siinä tapauksessa.

Siis sun auton liikennevakuutushan korvaa sen toisen auton vauriot. Sun auton vauriot vaan jää sun maksettavaksesi.

Ei kun nyt ymmärsin.... Lainasit siis jonkun autoa ja mälläsit sen... NO voi kettu! Osamaksu kai sitten. :/

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei, mutta jos kaverilla on kasko niin siitahän menee se korjaus. Menettää kyllä bonukset sitten mutta jos sinä maksaisit sitten niiden menetettyjen bonusten verran ainakin vakuutusmaksuja niin pitkään että saa ne bonukset takaisin (tai se korjaushinta tulee täyteen).

[QUOTE="vieras";28340005]Vielä olisi hyvä tietää, lainasitko autoa omaan käyttöösi yksin vai olitko esim kaverin asioilla tai hänelle kuskina?[/QUOTE]

Miten tämä tieto liittyy asiaan?

[QUOTE="vieras";28340026]Miten tämä tieto liittyy asiaan?[/QUOTE]

Itse en ainakaan viitsisi laittaa kaveria maksamaan, jos pyytäisin häntä kuskiksi itselleni vakuuttamattomalla autollani.

Kaverihan on myös syyllinen, koska lainasi autoa jossa ei ollut kunnon vakuutuksia. Eräs pointti: kotivakuutuksesi saattaa korvata jollekin toiselle aiheuttamasi vahingon. Omaa autoahan se ei tietenkään korvaisi, mutta mahdollisesti kyllä jos olet aiheuttanut jollekin vahinkoa.

Voi vitsi, aika paska tilanne.

Onko sulla ap kotivakuutusta? Se saattaisi jotain korvata. Minkä hintainen auto oli?

Meillä on 2000e auto ja ei kaskoa, vähänkään kalliimpaan kyllä otettais kasko.

Yhteistyössä