Tässä muutamia muistoja 70-luvulta, jolloin sain tietää ja ymmärtää, mitä seksi on. Minun ja ystävättären perhe harrastettiin telttailua kesäisin. Silloin ihmisillä oli paljon harja ja kupolitelttoja.
Huomasimme ystävättären kanssa, että joskus öiseen aikaan jotkut teltat heiluivat kummasti. Me arvelimme silloin, että myyrät liikkuivat telttojen alla ja siksi ne liikkuivat, kun ihmiset nukkuivat.
Minä löysin kerran uimarannalta käytetyn ilmapallon ja vein sen kotia. Kun äitini näki sen, niin hän
selitti ensin, että se onkin kondomi. Sitten äitini kertoi aika hyvin, mitä aikuiset miehet ja naiset haluavat tehdä toisilleen silloin, kun he pitävät toisistaan kovasti tai suorastaan rakastavat. Siitä voi tulla nainen raskaaksikin ja syntyy vauva. Silloin tajusin, että minun omat vanhemmatkin ovat tehneet sitä ja ainakin kolme kertaa, koska meitä lapsia on kolme.
Isä lähti kerran kesällä viemään minua ja muita lapsia viemään kesäkuumalla autolla uimaan. Kuinka
ollakkaan, ajaessamme nelostietä pitkin, huomasin korkealla avonaisella kallion päällä erikoisen näyn
Siellä oli aivan alastomat nainen ja mies kallion päällä tekemässä sitä keskellä kirkasta päivä ! Minä
huudahdin ja osoitin sormella heitä: Ne on tekemässä sitä ! Isän vastasi tuttuun tapaansa: Älä nyt aina höpötä ! Niinpä isältäni jäi näkemättä kesäpäivän lemmiskelykohtaus !
Toisen kerran olimme uimarannalla, kun sinne tuli aivan alaston mies ja naispariskunta käsi kädessä.
Heitä pyydettiin pukemaan uima-asut ylleen, mutteivat he suostuneet ja niinpä kutsuttiin poliisit paikalle. Poliisitkin kehottivat alastonta pariskuntaa laittamaan uima-asut päälleen, mutteivat he
suostuneet vieläkään. Niinpä poliisien täytyi viedä heidät putkaan rauhoittumaan. Tätä me lapset seurasimme silmä kovana ja muistan sen vieläkin hyvin.
Tällaista pitkä kuuma kesä voi saada aikaiseksi yhä nykyäänkin, vai kuinka...