Ajatusmaailmaani ei vain mahdu, mitä hiton väliä vaikka tekeekin abortin? Vaikka sitten kuinka pienestä syystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niiiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niiiin

Vieras
Joku möykky joka ei vielä aikoihin tunne mitään, ei ole älytasoltaan kalankaan veroinen eikä millään tavalla lähelläkään ihmistä, eikä edes nilviäistä?
Minulle omat alkiot tottakai olleet erittäin rakkaita, koska halusin näistä kasvavan vauvan. Olen kokenut useita kipeitä keskenmenojakin, itkenyt vaikka kuinka koska on ollut suuri pettymys ettei vauvaa tulekaan ja kaikki niin hankalaa.
En silti ymmärrä mitä merkistystä sillä on jos joku tekee abortin vaikka rahan vuoksi?
Se ei ole hyväksi henkisesti välttämättä ja siksi välttäisin sitä viimeiseen asti (ehkäisy) fyysisestikin ei mikään kevyin ratkaisu, mutta muuten aivan sama.

Enemmänkin sattumanvaraisesti kirjoitettu kirja jossa geneettinen tieto miten rakennetaan juuri seuraava vauva. Täysin sattumanvaraisella järjestyksellä, tätä kirjaa ei vain jatketa vaan suljetaan. Tämämn kirjan rakennusohjeilla on ehditty vasta muutaman kirjaimen verran eteenpäin. Kynttäkään ei ole vielä saatu aikaiseksi, ei hiussuortuvaa tai mitään kuplia kummempaa josta olisi joskus kasvanut jotain.

Niin että mitä ihmeen merkitystä? Vauvaa ei tapeta, ei lähellekään. Puhutaan nyt vaikka alle 12 viikon aborteista eikä mistään äärimaiden rv 28 aborteista.

Höm.

Jos unohdetaan ihan kaikki muu kuin vaikkapa se mainitsemasi raha niin... Siinä tapauksessa sen, joka tekee abortin, pitäisi se itse maksaa.

On se nyt vittu kumma, jos verovaroin kustannetaan se ettei joku viitsinyt huolehtia ehkäisystä.

Höm.

Jos unohdetaan ihan kaikki muu kuin vaikkapa se mainitsemasi raha niin... Siinä tapauksessa sen, joka tekee abortin, pitäisi se itse maksaa.

On se nyt vittu kumma, jos verovaroin kustannetaan se ettei joku viitsinyt huolehtia ehkäisystä.

No minä maksan ihan mieluusti siitä ettei tänne synny 15 vuotiaille ei-toivottuja ja rahalla pitämään pakotettuja lapsiparkoja jotka kärsivät mahd koko elämänsä. Narkkareille tms sama homma ja muutenkin kenelle tahansa kuka ei lasta halua pitää vaikka olisikin sitten oikeasti jäänyt se ehkäisy kokonaan. (ei aina näinkään)

Sovitaan että sinä maksat enemmän vaikka vanhustenhuoltoon ja minä osuutesi näille tytöille/naisille ja minä taas vähemmän vanhustelnhuoltoon niin ei tunnu sun kukkarossa. :D

Höm.

Tuolle tielle ei kyllä oikein voi lähteä, tai sitten pitäisi kieltää kaikki hoidot kaikilta. Verovaron maksetut siis.

• Tykkää
Reactions: Data ja Millenia
http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-11/

Rv 11 mahtuu hyvin tuohon alle 12. viikolla tehtyihin abortteihin. Kyllä siellä on jo kaikki rakenteet aluillaan, on kättä ja jalkaa, sormea ja varvasta ja sydänkin lyö.

Olen sitä mieltä, että maailmassa on paljon lapsia, joille olisi ollut parempi tulla abortoiduksi tuolloin. Ainoastaan puheet solumöykystä ja muu sumutus tökkivät.

Mä mietin lähinnä sitä, että kuinka tampioita aikuiset naiset (teineistä puhumattakaan) osaavat olla, kun ryssivät ehkäisyn tai eivät ehkä käytä ehkäisyä ollenkaan, ja menevät sitten surutta aborttiin useammankin kerran. "Joo mulle on tehty viis aborttia." Ei herätä kuin kysymyksen, että onkohan ihan tervejärkinen tapaus.

Huolimattomuudesta ja typeryydestä johtuvat abortoinnit eivät saa mun ymmärrystä pätkääkään. Enkä muutenkaan pidä sitä ihan niin simppelinä juttuna, pelkkänä solumöykkynä. Raiskaustapauksissa ja vaikeasti vammaisen/rakennevikaisen sikiön kohdalla ymmärrän.

No joo, tiedoton tunnoton möykky tai ei.. Ihmisillä vaan on näkemyseroja, toiset uskovat kohtaloon ja siihen, että ne syntyvät maailmaan kenen on tarkoitettu, ja että keskenmenoja tms. sattuu niille joiden ei syystä tai toisesta ole tarkoitettu syntyvän. Ja toiset ajattelevat, että kaikki on vaan sattumanvaraista ja raadollista. Meillä on kaikilla näihin uskomuksiimme ja katsantakantoihimme oikeus. Eli sun ei tarvikaan ymmärtää, jos jonkun mielestä abortti on murha tai että hedelmöitushoidot ovat luonnottomia tms.

Höm.

No verovaroin kustannetaan myös hedelmöityshoidot. Jotka ovat taas toinen ääripää muutenkin ylikansoitetussa maailmassa.
Kaikki raskaudet eivät suinkaan ala siten ettei ehkäisystä ole huolehdittu.
Myös valtio maksaa monet elatusmaksut kun peheet eroavat. Onhan sekin väärin että lisäännytään ja sitten ei osata pitää liittoa kasassa. Pian valtio maksaa niitä elareita lukuisista yh-vanhempien lapsista.

[QUOTE="hmm";28060146]http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-11/

Rv 11 mahtuu hyvin tuohon alle 12. viikolla tehtyihin abortteihin. Kyllä siellä on jo kaikki rakenteet aluillaan, on kättä ja jalkaa, sormea ja varvasta ja sydänkin lyö.

Olen sitä mieltä, että maailmassa on paljon lapsia, joille olisi ollut parempi tulla abortoiduksi tuolloin. Ainoastaan puheet solumöykystä ja muu sumutus tökkivät.[/QUOTE]

Ok olisi pitänyt ottaa huomioon kaikki vaiheet tuohon viikkoon asti. Tämä "vauva" on viikolla 11 yhtä tietoinen kuin sieni. Ei ymmärrä mitään, ei ole siis minuutta (sitä joka erottaa ihmiset mm eläimestä) ei mielikuvitusta, muistia, tuntoa ei mitään muuta kuin läpättävä sydämen alku ja käsien alut, muoto muistuttaa ainoastaan jotain ihmismäistä.

Ei ole tarkoitus puhua rumasti, tottakai viikon 11:kin on jollekin se vauva, itsekin käyttänyt jos vauvasanaa mieheni kanssa, mutta todellisuudessa tämähän on vielä täysin vailla kipuaisteja, ymmärrystä jne. Eli ei tee ihmismäisestä möykystä mitenkään vielä oikeata vauvaa.

Ja huom, en ole itse koskaan joutunut (onneksi) aborttiin. Toivottavasti ei tule koskaan eteen sellaista tilannetta, koska kyllä se henkisesti olisi rankka paikka MINULLE ja MIEHELLE, ei alkiolle.

Minä taas olen eri mieltä siitä että abortti pitäisi itse maksaa.
Kannatan aborttia koska vahinkoraskaus on aina vahinkoraskaus. Kuulemme vain joku promille tai 1% niistä on harkittuja raskauksia joita keskeytetään ja nekin varmaan sairaita sikiöitä...

Entä ne joille puhjennut diabetes huonon ruokavalion takia. Se ei ole vahinko...
Entä jos saa sydänkohtauksen kun rasvaa kertyy verisuoniin? Sekään ei muuten ole mikään "hups" nyt kävi vahinko."

Ne leikkaukset, työpoissaolot jne. maksavat yht äkkiä satoja tuhansia per nassu.
Lisäksi ne on harkittuja tahallisia tekoja vanhalla tai ainakin yleensä yli 30v iällä.

Minua ei pikkuiset menot paina mutta ärsyttää ne jotka tuhoaa itsensä ( valmiin jo syntyneen , kalliin ihmisen ). Onko meillä veronmaksajilla oikeasti varaa kustantaa liikakilojen tuomat sairaudet? Ne oikeasti TAHALLISET :stick: , eikä vahingot. Jollakin voi kännissä vaikka unohtua ehkäisy, kortsu pettää, pilleri pettää (aika yleistä vaikka ette tiedä sitä ) jne.

Nyt voisi loppua alkuunsa tämä aborttikeskustelu. Koska se on järjetöntä vastustaa aborttia.

Enkä ole jäävi sanomaan. Minun lapseni on IVF hoidolla saatu raskaus. Itkin edellisen keskenmenoni vuosi sitten ( kuolleen alkion rv.6 ) perään 2 kuukautta:-D. Joten kannatan kyllä alkioita kun ne ovat omiani :heart:

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä-;28060154:
No joo, tiedoton tunnoton möykky tai ei.. Ihmisillä vaan on näkemyseroja, toiset uskovat kohtaloon ja siihen, että ne syntyvät maailmaan kenen on tarkoitettu, ja että keskenmenoja tms. sattuu niille joiden ei syystä tai toisesta ole tarkoitettu syntyvän. Ja toiset ajattelevat, että kaikki on vaan sattumanvaraista ja raadollista. Meillä on kaikilla näihin uskomuksiimme ja katsantakantoihimme oikeus. Eli sun ei tarvikaan ymmärtää, jos jonkun mielestä abortti on murha tai että hedelmöitushoidot ovat luonnottomia tms.

Olen ehkä liian tieteellinen ihminen, en usko taikoihin ja muihin hölynpölyihin. Sattumaahan se tosiaan on mitkä kaksi solua siellä yhdistyvät.
Hedelmöityshoidot ovat tottakai luonnottomia siihen asti kun alkio on äitiin istutettu ja alkaa normaalisti (luonnollisesti) kasvaa. Eipä siinä mitään sen kummempaa ole, eikä väärää. :)

Samoilla linjoilla olen. Itse en voisi tehdä aborttia kovin kevyestä syystä (mieleen tulee ainoastaan lapsen vakava vammaisuus), mutta mielestäni se kuulu minulle millään lailla, jos jonkun muun abortin taustalla on "heppoisia" syitä.

Ja noista verovaroista: verovaroilla kustannetaan monenlaisia asioita. En haluaisi elää yhteiskunnassa, jossa ihmisen tekemien valintojen (esim. ehkäisyn käyttämättömyys, tupakointi, ylipaino, vähäinen liikunnan harrastaminen) perusteella alettaisiin päättämään siitä, kuka saa hoitoa ja kuka ei. Vaikka elämässä olisi tullut tehtyä huonoja valintoja, on hyvä että yhteiskunta tarjoaa hoidon.

Sitä mieltä kyllä olen, että abortista jauhamisen sijaan tulisi keskittyä mm. nuorten (ja vähän vanhempienkin) ehkäisyvalistukseen ja edullisiin hyvin saatavilla olevien ehkäisyvälineiden tarjoamiseen. Keskityttäisiin siihen, ettei kenenkään tarvitsisi tehdä sitä aborttia.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Höm.

vittu+mit%25C3%25A4+paskaa.jpg

Höm.

Juuri näin. Abortista maksetaan vain poliklinikka maksu ja se on vähän se. Jos aborttia ei tehdä lääkärin määräyksestä, niin sosiaalisista syistä abortissa tarvisi olla joku korotettu maksu että näitä itsekkäistä syistä tehtävää aborttia ei maksateta veronmaksajilla.

aloittajalle; en oikein tajua koko rönsyilevää tekstiäsi. Ensin kerrot kuinka mitätön nilviäinen alkio on että eihän sillä väliä vaikka abortoi sen ja sitten heti perään että olet itkenyt keskenmenojesi perään? Hei Haloo, onko sulla kaikki kotona?

Yleisesti ottaen vaikka raskauden alussa kohdussa on mitätön "möykky" joka ei tunne mitään niin silti sekin ihmisen taimi niin kuin Sinäkin olet, ollaan Taivaan Isän luomia ollaan kaikki. Uskon siihen että se että joskus raskaus alkaa ja joskus ei niin se ei ole pelkkää sattumaa tai biologiaa se on Luojan työtä kaikki. Voisi sanoa senkin että ihminen ei voi tehdä Jumalan töitä ja vaikka ihminen on sitä koittanutkin niin lopulta ihminen on se joka sen häviää. En nyt enempää tästä ala pauhaamaan, mutta jokainen elämä on arvokas ja sitä pitää kunnioittaa.

Ja nyt kun mentiin hedelmöityshoitoihin niin onhan se hyvä homma etä niitä tehdään, toki KEHOTTAISIN ihmisiä lapsentekoon paljon aikaisemmin. Pitäisi saadakin sellaiset arvot niin jo laskisi tilastot hedelmöityshoidoissakin. Voisin ehkä laskea niille ikärajaa huomattavasti, mutta en missään nimessä niitä poistaisi. :)
Enkä kyllä millään tavalla arvostelisi ketään joka joutuu käymään. Enemmänkin toivoisin että jokainen lasta haluava todellakin saisi sen oman lapsen!

Juuri näin. Abortista maksetaan vain poliklinikka maksu ja se on vähän se. Jos aborttia ei tehdä lääkärin määräyksestä, niin sosiaalisista syistä abortissa tarvisi olla joku korotettu maksu että näitä itsekkäistä syistä tehtävää aborttia ei maksateta veronmaksajilla.

aloittajalle; en oikein tajua koko rönsyilevää tekstiäsi. Ensin kerrot kuinka mitätön nilviäinen alkio on että eihän sillä väliä vaikka abortoi sen ja sitten heti perään että olet itkenyt keskenmenojesi perään? Hei Haloo, onko sulla kaikki kotona?

Yleisesti ottaen vaikka raskauden alussa kohdussa on mitätön "möykky" joka ei tunne mitään niin silti sekin ihmisen taimi niin kuin Sinäkin olet, ollaan Taivaan Isän luomia ollaan kaikki. Uskon siihen että se että joskus raskaus alkaa ja joskus ei niin se ei ole pelkkää sattumaa tai biologiaa se on Luojan työtä kaikki. Voisi sanoa senkin että ihminen ei voi tehdä Jumalan töitä ja vaikka ihminen on sitä koittanutkin niin lopulta ihminen on se joka sen häviää. En nyt enempää tästä ala pauhaamaan, mutta jokainen elämä on arvokas ja sitä pitää kunnioittaa.
Niin, itkin menetettyä toivoa vauvasta. Odotin vauvaa. ODOTIN vauvaa, ei alkiot olleet vauvoja, mutta niistä olisi tullut meidän vauva. Mitä et ymmärrä?
Meille raskaaksitulo oli hankalampaa kuin valtaosalle, siksi se lisäsi pettymystä ettei meille tullutkaan vauvaa vaikka toivonkipinä heitettiin.

Yhteistyössä