Ajatusleikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oletetaan, että sinulle tarjottaisiin rahaa siten, että vuoden päästä saisit miljoona euroa. Jos kuitenkin odottelisit kaksi vuotta saisit kaksi, kolme vuotta niin kolme. Kun päätöksen rahan ottamisesta tekisi se olisi peruuttamaton. Koska ottaisit rahat ulos?

Ja mitä tekisit rahoilla?

Kyllä miljoona on niin iso raha että ottasin sen heti vuoden päästä. Lopettasin työt sitten vuoden päästä ja elelisin noilla rahoilla elämäni loppuun asti matkustellen ja natuttien elämästä.

PK-seudulla (ja ei oikein muuallakaan) ei kyllä yks milli riittäis juuri mihinkään. Se, että saisin semmosen kämpän jonka haluaisin maksais ainakin 500 000. Kesämökki päälle toiset 500 000. Siin ois jo milli mennyt. Sitten normaaliin pikkasen levemmpään elämään menis vuodessa 100 000 euroa. Jos tässä ny sen 50 vuotta ainaskin vielä eläis niin tarttis siis 5 milliä. Ja vähän hätävaraakin. Joten kai sitä 10 vuotta pitäis jaksaa ja ottaa sit 10 miljuunaa...

Toki jos ois nyt 65 vuotias ja kämpät maksettu ja lapset poissa, niin 1-2 milliäkin riittäis.

Kyllä miljoona on niin iso raha että ottasin sen heti vuoden päästä. Lopettasin työt sitten vuoden päästä ja elelisin noilla rahoilla elämäni loppuun asti matkustellen ja natuttien elämästä.

Oot vissiin aika vanha jos meinaat, että miljoona riittäisi loppuiäksi eikä tarviis tehdä mitään.

Itse odottaisin kolme vuotta. Lopettaisin palkkatyön. Miljoona otettaisiin käyttöön heti. Sillä rakennettaisiin talo ja hankittaisiin muuta mukavaa. Kahdella miljoonalla sitten alettaisiin hankkia lisää rahaa.

Ehkä viisi/kuusi vuotta malttaisin odottaa. Sitten ostaisin unelmieni talon, pari pientä sijoitusasuntoa ja sijottaisin loput rahat. Vähän jättäisin ihan vain humputtelukassaksi.

Oon niin vanha ja lähellä eläkettä, että ottaisin millin heti. Talo on maksettu, samoin kesämökki niin tuo milli riittäisi aivan hyvin loppuelämäni ajaksi (jos kulutus pysyisi samassa kuin nytkin).

Olen 25v ja heti ottasin. Miljuunalla elelee loppuikänsä. Siitä saa kuitenkin vuosittaista tuottoa vähintään sen 20000 euroo nettona. Sillä elelee jo ihan ok kun ei tartte ihmeellistä autoa. Sitten jos tuottaa enempi milli niin se on vaan ekstraa. Ahnetta porukkaa täällä. Ei oo pakko asuu PK_seudulla lukaalissa.

Olen 25v ja heti ottasin. Miljuunalla elelee loppuikänsä. Siitä saa kuitenkin vuosittaista tuottoa vähintään sen 20000 euroo nettona. Sillä elelee jo ihan ok kun ei tartte ihmeellistä autoa. Sitten jos tuottaa enempi milli niin se on vaan ekstraa. Ahnetta porukkaa täällä. Ei oo pakko asuu PK_seudulla lukaalissa.

No jos ei perhettä perusta niin tuolla voisi jotenkin selvitä. Mutta jos ajatellaan että olisi vielä toinen aikuinen + yksi tai kaksi lasta niin ei 20 000 eurolla vuodessä kyllä kovin mielekästä elämää saa. Aikamoista kituuttamista olisi.

Yhteistyössä