Ajatus synnytyksestä oksettaa ja pelottaa! En tiedä voinko koskaan hankkia lapsia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maybebabe?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä pelkäsin ihan samaa, ja tosi paljon..
Kuitenkin uskalsin raskautua ja synnyttää, koska tiesin että mun mies rakastaa mua siitä huolimatta repeekö paikat sun muuta.

Mutta kävipä kuitenkin niin hyvä tuuri ettei repeymää tullut, eikä eppariakaan jouduttu leikkelemään. Kroppa on paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta, muutamaa pientä arpea alavatsassa lukuunottamatta :)
Nyt sitten pelottaa seuraava synnytys jos siinä sitten repeää tms :(

Alkuperäinen kirjoittaja väliin sekaantuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Älä hanki jos ajattelet noin. Sitten jos sinulle tulee pari raskausarpea ja purat vihasi niistä lapseesi.

En tietenkään lasta syyttäisi arvista. Ja arvista viis.

Toiminnalliset vaivat eli inkontinenssi tai löysyys olisivat surkeita asioita, jos ne pilaisivat loppuelämän.

Nämä eivät kuitenkaan automaattisesti ole seurausta raskaudesta tai synnytyksestä vaan aika harvoin loppujen lopuksi noita tulee. Ja molempiin on olemassa erilaisia hoitokeinoja.

Niin, hoidetaan JOS hoidetaan. Tälläkin palstalla on saanut lukea, kuin lekurit eivät ota vaivoja tosissaan tai se kuitetaan normaalina asiana joka naisen tulee kestää ja kärsiä!

Just tän takia mua ainakin pelottaa.

Enkä pelkää rupsahtamista tai rumenemista, eikä ymmärtääkseni ap:kään, vaan ihan noita pahoista repeämistä ja laskeumista seuraavia toiminnallisia vaivoja, jotka vaikuttavat loppuiän jokapäiväiseen elämään.

Jos tietäisin, että ne otetaan vakavasti, ovat varmasti hoidettavissa ja tehokasta hoitoa olisi myös saatavilla, ei mua pelottaisi...tai jos voisin millään tavalla omalla toiminnallani varmistaa, että niitä ei tule.

Eikä tämä ole mitään turhamaisuutta sen enempää, kuin vaikka pelätä kuolevansa sektiossa, tai että vauva kuolee synnytyksessä (jollekin niinkin käy, vaikkei se yleistä olisikaan). Sitä en itse taas pelkää yhtään, koska siinä tapauksessa tuskin hirveästi enää kärsisin seurauksista...

Minusta tuntuu, että kun vauva on syntynyt, niin sen jälkeen kukaan ei ole kiinnostunut äidin voinnista.

Terveydenhuollossa ei enää kiinnitetä mitään huomiota äidin fyysiseen/henkiseen terveyteen ja jaksamiseen yleensäkään.

Mitäpäs inkontinenssistä, laskeumista tai muista vaivoista...

itsellä eskari ikäinen poika. mies haluaisi lapsen, itse en ole sitä valmis tekemään. pelkkä ajatus raskaudesta ja synnytyksesstä ällöttää. synnytys pelottaa, edellisessä kauheat kivut ja repesin pahasti. uudestaan en halua moista kokea.

Parhaiten repeämiä ehkäisee synnyttämällä muussa asennossa, kuin selällään tai puoli-istuvassa (pienentävät lantiossa olevaa tilaa ja altistavat häntäluuvaurioille, etummainen lisäksi painovoiman vastainen), ponnistamalla rauhallisesti ja jättämällä tunnon vievät puudukkeet vähemmälle tai kokonaan pois. Epparia voi kieltää leikkaamasta muussa kuin hätätilanteessa, jossa lapsi on pakko saada ulos äkkiä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä