Ajatuksista asiaan 06/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis terve. Onpa ollut kiireitä muka. Juhannus sukulaisissa, meni ihan jees. Sitten tuli vieraita, sekin oli ihan jees. Nyt on takki tyhjä ja kämppä sekaisin. Poju viimein nukkuu. Otin oman aikani 9 jälkeen Pojun nukahdettua ja lähdin lenkille. Mies soittaa puolen tunnin kuluttua kun laps huusi kuin syötävä. Pieni tissiaddikti. No nyt se nukkuu taas uudestaan.

Sadelle onnea opiskelupaikasta! Miten tässä muuten ikinä mihinkään kouluun tai töihin ehtii, kun kotona on niin kivaa ja paljon tekemistä. Hmph. Rousa on kyllä onnellinen, kun saa jäädä Pubbelsiinin kanssa kotiin.

Sori olen laiska, enkä jaksa lukea kaikkia kirjoituksia, luen ne huomenna. Mutta oikeasti, missä on Angsteri?? Kuuba? Onko salaojamies katkaissut nettikaapelin? Ufot? FBI ja hallitus?? Kesä? Ei jaksa? Parempaa tekemistä (ei voi olla)? ?? Hellooou..

Gallua oli jonkinlaista, Poju edelleen kaukalossa matkustelee. Samaa olen kylläkin miettinyt, että minkälainen istuin ja missä kohtaa. Kohta on Pojun pää ulkona istuimesta. Että varmaan sitten viimeistään.

Eetille hampaita ja hyvää yötä!

Bro, mulla tuota koulua on vaan joskus viikonloppuisin ja muuten on etänä joten saan olla Nöpön kanssa.

Nöpö sanoi tänään ekan sanan "hauva"!!!! on aiemmin sanonut auva ja on pohdittu tarkoittaako tuolla hauvaa vai vauvaa, mutta tänään kun oltiin kyläreissulla jossa oli koiria niin katseli niitä innoissaan ja pitkään ja yhtäkkiä sanoi hauva, niin selkeästi että kaikki olivat ihan ihmeissään!

voi hurja Pupen uinteja! täällä oli tänään tosi kylmä päivä verrattuna helteisiin, ihan kiva toisaalta. ei olla vielä viety uimaan. HUomenna pitäisi siivota kun maanantaina on näyttö.

ostettiin Nöpölle sellainen vierassyöttötuoli, sen saa tuoliin kiinni, sellainen puinen taittuva, tosi näppärän oloinen. ja kun tultiin kotiin niin keksi nousta seisomaan sitteriään vasten, ja seuraavaksi porrasta vasten..voi hurja!

ja (...fanfaareja kiitos...) rakasteltiin! =) että näin meillä 3.asteen repeämän jälkeen, reilu 7kk kesti.

Vau Sade, täältä saat ainakin fanfaarit :) Oliko kivaa? Kyllä se siitä lähtee, kun pääsee taas "makuun" ;) Teidän Nöpö on kyllä hurjan kehittyväinen pieni ihminen. Ei tartte ainakaan olla huolissaan toisen kehityksestä. Seuraapa varsin tuleeko hauvaa vielä uudestaan :) Täällä Poju on alkanut ymmärtää yksittäisiä sanoja, katsoo pyydettyä kohdetta. Aika ihanaa sekin.

On ollut hurjan lämmin päivä. Piti käydä pariin kertaan ajelemassa autolla ja nauttimassa ilmastoinnin ihanuudesta. Pojulle olen koettanut tyrkyttää koko ajan juomista, on se kyllä rinnalla roikkunutkin tavallista enemmän. Ja vedestä nauttii niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Vietiin pihalle vanna ja pistettiin toinen roiskimaan oikein kunnolla. Nautti sekä isi että äiti sekä poika.

Bro, hyvä että poju nauttii vedestä joka aistillaan ;) täällä näyttäisi tänään taas tulevan hellepäivä, pitää varmaan taas kylvettää Nöpö ulkona.

ja hienoa ulkopuolinen että tiedät noin hyvin ja musta on hienoa että herätetään reaktioita ulkopuolisissa, ei noille jaksa enää kuin nauraa ja lujaa. (niin ja Bro, olihan se kivaa, etenkin huomata että voi tehdä jotain ilman että sattuu..ei nyt vielä kaikki asennot luonnistu mutta pikkuhiljaa..)

Ei herranjesta noita ihmisiä. Eikö mikään riitä.. Viittaan tuohon keskusteluun, joka on otsikoitu jotenkin tyyliin, että ei mulla vielä näin huonosti mene. Uh. Luulin, että se viime kesän tissikohu oli katto :D

Hei Baltsu, mites imetysasiat? Onko loppu tullut vai onko Vinkku saanut armosta lisäaikaa? :)

Ihana kesä. Tosin, mä en tajua kun ihmiset pitää noita alle vuosikkaita suorassa auringonvalossa. Esim. uimarannalla. Ja tarkoitan siis tätä hellettä, jolloin on ihan oikeasti Kuuma. Pari vauvatyyppiä pyysi mua ja Pojua rannalle niiden kanssa ja kieltäydyin kauniisti. Varjossa näytti +30 ja itselläkin oli todella tukalaa auringossa. Puhumattakaan UV:sta ym. Me koetetaan pysytellä varjossa ja voidaan silti nauttia ihan hyvin kesästä. Kamala se juttu Tanskasta, kun lapsi oli tukehtunut autoon. Ei liity tähän, mutta aasinsiltana..

Heippa taustalta, kesästä nautimme täysin siemauksin. Olen käynyt lukaisemassa juttuja, mutta en ole ehtinyt kommentoimaan. Vinkku viihtyy tällä hetkellä ainoastaan ulkona, joten retkellään päivät rannoilla ja puistoissa. Mukavaa. Auringolta suojaaminen on todellakin haastavaa, kun ei vuosikasta niin vain pidetä kokonaan varjossa. Toistaiseksi on toiminut hattu+rasva+vaatetus ja on pysytelty pois auringosta keskipäivän molemmin puolin. Vinkku rakastaa vettä ja luulee osaavansa uida...

Bro, projekti vieroitus etenee. Hitaasti, mutta varmasti. Nyt helteellä olen antanut rintaa suosiolla, ettei poika ihan kuivuisi. Täysin seinään emme kyenneet siis lopettamaan, olen siis todellakin TAAPEROIMETTÄJÄ ja ylpeä siitä! ;)

Amilda, miten siellä voidaan? Useasti olette mielessä.

Mi-iulle mukavia synttärivalmisteluita. Angsterin kuvia ihastelin facebookissa, kakusta lähtien kaikki niin tyylikästä.

Töihin paluu lähenee ja palstailu vähentynee entisestään. Mielessä olette kuitenkin ja eri tärkeitä. Niisks.

Baltsu kiva kuulla että vieroitus etenee. ei varmaan ole kaikista helpointa näillä helteillä aloittaa vieroitusta ja hyvä että menettekin oman tuntemuksen mukaan, eikä kai kukaan sentään ole hlaunuut imeä enää kouluiässä joten no hätä ;)

Ollaan eilen ja tänään kokeiltu vähän peruna-kukkakaalia mutta ei sovi Nöpölle. masu on niin ilmava että itkee yöt ja haluaa syödä jatkuvasti..onneksi tuo on ainoa ruoka joka tuntuu aiheuttavan ongelmia.

Baltsu, en nyt millään muista niin mites teillä Vinkun hoito kun palaat töihin?

Heipsan tällekin puolelle! Ja kiitos kysymästä Baltsu, meillä menee oikein mukavasti :) Ollaan oltu tänäänkin ihan koko päivä ulkona. Anoppilan grilliherkkujen ja mansikkakaun äärellä :) Pääsin jopa vihdoin kastamaan talviturkin. Neiti on ollut ihan ihmeissään ja ihastuksissaan. Unet tosin vähän meni sekasin, kun oltiin vasta ysin aikaan kotona (nukahti autoon kotimatkalla - tarkoituksena nukuttaa yöunille, mut toisin kävi) ja nukahti vasta hetki sitten. Mutta riekkukoot vaikka puoleen yöhön, ei haittaa. Pääasia, että ollaan kotona :D

Mulla on vaikka mitä kerrottavaa meidän kuulumisista, mutta kerron sit joku päivä mailin puolella. Ja saatte kyllä odottaa sitä johkin sateiseen päivään asti. Mä nautin nyt vihdoin näistä ihanista kesäpäivistä! Jippiiiii!!!!

Ihanaa aurinkoista tulevaa viikkoa kaikille!

Siis voi ei. Pidän täällä taustalla hartaasti sormet ristissä, että teidän ketjunne säilyisi hengissä, vaikka porukka alkaa pikku hiljaa palaamaan työelämään. Onneksi ette kuitenkaan kaikki "syöksähdä" sinne samanaikaisesti. Ehkä voitte jouhevasti siirtyä sitten seuraavalle kierrokselle ja näin on taas ketju elvytetty. ;) Aurinko on mukava, joten jatkakaamme kesästä nauttimista.

Sadelle "Töttöröttötöö.." (Viitaten niihin fanfaareihin)
Brogan: Pah, minä kun olisin niin kovasti tahtonut nähdä sen rämemajavan.. ;)

ulla up..ei pelkoa että ketjumme hiljenisi työjuttujen vuoksi, silloinhan sitä aikaa on aina paremmin ;) ei vaiskaan mutta meillä on yleensä nämä kesät vähän hiljaisempia kun kaikki yrittävät nauttia muustakin kuin palstailusta. Eiköhän nyt hiljaiseloa viettävät äidit aktivoidu taas hetken päästä niin on muidenkin juttuja kuin minun.

ja voi hurja Nöpöä, nousee nyt pystyyn ihan mitä vasten tahansa, ei siis vielä konttaa eikä osaa itse mennä istumaan mutta haluaa pystyyn hirveällä vimmalla eikä voi jättää hetkeksikään näkyvistä..ihanaa mutta hurjaa!

jaisk..eka näyttö takana ja tämä viedään käsistä. 2 tarjousta, molemmat melkein pyynnissä, ainoa ongelma kun molemmat haluavat pikaisen vapautumisen eikä meillä ole mitään tietoa uudesta kämpästä..saa nähdä mitä sitä tekisi..

Hui Sade, onpa tilanne. Nostakaa hintaa :)

Amilda ihana kuulla, että kaikki on hyvin.

Baltsu, älä yhtään ota minkään valtakunnan stressiä siitä imetysasiasta. Sitten kun Vinkku täyttää 2 niin mä voin alkaa vähän kovistella :D Nyt toinen on kuitenkin vielä niin pikkuinen. Ja muutenkin tosiaan, tämä hellekausi on aika huono hetki lopetella imetystä. Pojullekaan ei maistu oikein mikään muu kuin tissi. (Joista toinen on ihan pureskeltu.. Auts. Kivoja nuo hampaat.)

Hei Ulla, mäkin toivon ettei meidän ketju vaan surkastu. Että tää hiljaiselo johtuu juurikin ihanista hellekeleistä. Ja jos haluat bongata majavan niin siitä keskustelusta sivulta 4 löytyy edelleen linkki tähän majavaan. Olen perehtynyt aiheeseen.. Heh. Aikamoista pokerinaamaa joltain. Lady Gagaa lainatakseni.

Voihan nenä kun en ole siellä naamakirjassa.

Hienoa Sade! Kuinka nopeasti lupauduitte luovuttamaan asunnon?

Ihana, ihana kesä. Kaikki ääriryhmäläiset ovat olleet mielessä, mutta netissä ei ole ehtinyt hengaamaan. Baltsun tavoin ollaan ulkoiltu kaikki päivät. Puppelsiini todella rakastaa vettä ja pulikointia, maauimalassa vietettiin pari päivää ja läheisessä kahluualtaassa ollaan käyty tänäänkin 3 kertaa. Sen jälkeen Puppe sammuu kuin saunalyhty eikä mitään nukutuksia tarvitse. Aurinkoa ollaan onnistuttu välttämään. Aurinkorasvaa en nyt sitten ostanut ollenkaan, kun apteekissa sanottiin että uusien suositusten mukaan alle vuoden ikäiselle ei pitäis laittaa edes pelkkää fysikaalista suojaa. Enpä tiedä, mutta me ollaan pärjätty ilman, kun uidaan aina varjoisissa altaan kulmissa ja pyykeet puiden varjossa, aina huivi päässä.

Amildan perheen puolesta niin kiva mieli! Ihanaa että saatte viettää normaalia kesää.

Mun rinnat on lopullisesti tyhjentyneet maidosta, eli on aika tyhjät pussukat. Se patti on to del la ällöttävä. Nyt sen tuntee, kuinka iso ja kova se on. Pitäis hoitaa se pois. Jos nyt kuitenkin nämä helteet odotan, kun uiminen on niin kivaa. Mutta ei ole kiva kun tietää että siinä nenän alla koko ajan on kasvain. Kas vain sanoi kasvain ja kasvoi vain.

Puppelle ei näillä helteillä maistu ruoka. Tänäänkään ei kaikista yrityksistä huolimatta ole suostunut syömään kuin banaania ja mansikoita. Pilkon ne palasiksi joita saa itse noukkia, se on ainoa tapa huijata syömään. Onneksi juo paljon.

Hyyyyyyi sitä rämemajavaa. Ei sanat riitä. Ja mä väitän, ettei tuollainen ole normaali majava. Antakaa mun ainakin uskoa niin. Mut ei siitä enempää.

sadelle onnittelut asunnon myymisestä, toivottavasti uus löytyy tilalle helposti ja vaivattomasti :) niin ja siitä toisestakin hommasta, hyvä saada hommat käyntiin ja purkaa paineita silläkin tavalla ;)

mä käväsin päivän reissun kaverin kans tossa naapurimaassa ja voi pojat kun teki hyvää päästä kaikesta irti ja vaihtaa maisemaa hetkeks.. :D oli kyllä kivaa! ja kivaa olla myös takasin kotona!
huomenna sit taas töihin, väsyttää kyllä jo valmiiks..

Pikkis on ihana, se on ihan villinä pikkulapsiin ja koiriin ja kissoihin.. nähtiin kaupungilla koiria niin se sano että hau-hau.. :D on siis ennenki sanonu mut en oo ollu niin varma aina että onko siellä menny koko koiraa ;) ja lintuja osotteli ihan ihmeissään :) on se jo iso tyttö.. ja osaa jo leikkikiukutakin, käyttää meit ihan selvästi hyväkseen kun tietää että me tiedetään että sillä on maailman kovin ja korkein ääni kun se alkaa... ;D

rousalle tsempit siihen kasvaimen poistoon, syksylläkö se sitten on?!

mut nyt tv:n ääreen ja sit nukkumn. aamulla ennen viittä taas ylös..

Onnea Sade asunnon myynnistä! Mikä ihmeen taloustaantuma...?? :)

Me ollaan sitten kai vähän tylsiä, kun ollaan vaan sisällä aika paljon. Ei oikein ole saanut aikaiseksi lähteä minnekään takapihaa kauemmas. Siellä Poju on kyllä pulikoinut ihan kiitettävästi, vielä parempaa olisi jos oisi sellainen oikea kahluuallas. No, ensi kesänä sitten se. Mä en oikein tykkää auringosta enkä helteestä, olen oikeasti aika syys-ihminen. Musta on ihanaa, kun syksyllä tulee pimeää ja viileää. Kumma tyyppi.

Rosa, tsemppiä siihen pattitilanteeseen. Toivottavasti toimenpide menee sitten helpoimman kaavan kautta. On kyllä kurjaa että tuollaisia juttuja on olemassa. Ja aika hurjaa, että julkisella puolella poistettaisiin koko tissiliini, vaikka se oikean ihmisen taidolla on mahdollista säilyttää.

Hei siis Miiu, mahtavaa että olet päässyt lomailemaan :D Joko tyllerön synttärit on suunniteltu hyväksi?

Mä käyn vielä mailin puolella hillumassa.

Bro, ollaan sitten samanlaisia, mä en kestä kuumaa oikein yhtään, mä rakastan talvea yli kaiken!!mekin ollaan aika vähän oltu ulkona, joka päivä hetken mutta tuntuut että on niin kuuma että Nöpökään ei jaksa oikein mitään..eilen tosin oli aika kiva ilma, lämmin mutta ei kuumaa.

Meillä on 4viikkoa aikaa löytää uusi kämppä tai muuttaa vanhemmille tai jonnekin, saatiin siis mitä pyydettiin mutta he vuokralla niin ehtona oli tämä nopea aikataulua :/ onneksi miehellä alkaa isäkuukausi ja mulla kesäloma tuolloin niin voidaan lomailla missä vaan.

Baltsu, miten teillä sujui muutto Vinkun näkökulmasta? kun mua ahdistaa tässä vaan se että Nöpö kun on jo tässä iässä että tajuaakin ja hahmottaa jotain niin miten suhtautuu kun muutetaan? meneekö vaikeaksi tai jotain?

Rosis, tsemppiä!

Onnea Sade! En aio kaunistella, vaan lapsen kanssa muutto ei ole mukavaa. Apujoukkoja vaan paljon ja Nöpö kannattaa pitää poissa pahimmasta häslingistä. Onhan se hurjaa, kun pienen ihmisen tutut tavarat katoavat laatikoihin äidin ja isin juostessa ees taas. Uuten kotiin sopeutuminen taas kävi hetkessä, ne tutut tavarat oli kiva löytää taas. Tsemppiä!

KIITOS Brogan kannustuksesta! Emme ota stressiä tuosta vieroituksesta ja ihan mukavasti homma on edennyt. Isän rooli on tärkeä, ilman miestä ei hommasta tulisi yhtikäs mitään. Olen itsekin vihdoin motivoitunut lopetukseen ja siihen mitä kaikkea ihanaa siitä seuraa... :D Päiväkotiakin ajatellen homma on parempi hoitaa nyt.

Neilikka? Onko kaikki hyvin?

Rosisposis, tarvitsisin vinkkejä armaaseen kotikaupunkiisi liittyen. Laitanpa mailia.

Ja hei, Vinkku käveli eilen ilman tukea ensi kertaa! Ja suostuu istumaan potalla!

upeeta, onnea Vinkulle kävelystä ja potasta!! ja kiitos tiedosta. Itse en tuota muuttoa niinkään stressaa vaan nimenomaan sopeutumista siihen uuteen kotiin, toisaalta toivon ja uskon että kun vaan vanhemmat on läsnä niin tuskin sillä paikalla niin paljon on väliä..hope..

ja taas mennään..ihan ihme päivä tänään.

Onnea Sadelle! Nopeasti saitte asunnon myytyä loppujen lopuksi. Hyvä niin. Toivottavasti uusikin löytyy yhtä nopeasti.

Vinkku on jo ISO poika!! Vau!

Bron meiliin, jei jei!!

Meillä oli tänään se synnytysvalmennus. Mä niin toivon, et se kätilö joka pitää noita valmennuksia olis just sopivasti töissä mun synnytyksen aikana. Ja mun synnytys alkais sopivasti sen vuoron alussa.. Juu ihan varmaan. Eniveis, se on niin mukava ja osaa kertoa ne asiat meidän "kielellä" ja tosi ymmärrettävästi. Se kannusti hirveesti liikkumaan mahd paljon avautumis vaiheessa ja kyseenalaistamaan hlökunnan aina kun ne haluaa tutkia jotain. Et varmasti tiedetään mitä milloinkin tapahtuu.
Ainoa mikä mua jäi vaivaamaan oli, et ei puhuttu mistään muusta kuin epiduraalista. Se sanoi, et aina sitä ei voi laittaa, jolloin otetaan käyttöön plan b, mut mulle ei selvinnyt missään vaiheessa mikä on plan b. Enkä saanut kysyttyä, ja sit se unohtu.
Mun kaveri sanoi, et ilokaasua ei täällä käytetä, ja kohdunkaulan puudutteesta se ei osannut sanoa oikein mitn. Tarvii ens kerralla muistaa kysästä.

Hui ens vkolla vika ultra.. Onko mulla tosiaan vajaa 8 vko laskettuunaikaan..

Pimmu 31+3 (ja hullu närästys)

Tervehdys täältä niinsanotun salaojan pohjalta! Töissähän tää aika menee ja töiden jäkeen haluan sitten viettää sitä kuuluisaa ja kulunutta laatu-aikaa Nukin ja miehekkeen kanssa. Nyt sitten sanon sen mitä en olisi ajatellut sanovani koskaan eli kyllä töissä on helpompi olla kuin kotona ja työpäivän jälkeen koen olevani parempi äiti, koska en ole väsynyt, vaan jaksan leikkiä Nukin kanssa erilailla kuin jos olisin ollut päivän kotona. Näin siis täällä. Pika katsaus meidän elämään eli kaikki on hyvin ja me voidaan erinomaisesti. Nyt vain ei oikein ehdi palstailemaan, mutta oikeasti Bro, nyt vain Faceen. Siellä mä käyn pikaisesti iltaisin. Ihana nähdä kaikkien lasten kuvia ja olla sitä kautta helposti (tähän tilanteeseen sopivasti) yhteydessä. Ai niin ja Nukikin kävelee, mutta vielä kuitenkin vaapuen.

Luin tämän sivun jutut ja aika on tosiaan mennyt nopeasti! Pimmullakin enää 8vk ja pikkuinen on käsivarsilla!! Ja Sade päässyt lankun päälle ;) ja asuntokin myyty -onnittelut! Toivottavasti löydätte pian mieleisenne asunnon! Ja toivottavasti Rosa pääsee pian patista eroon!

Nyt...pakko mennä nukkumaan! Oikein hyvää yötä, haleja ja ihanaa kesän jatkoa!

Juu Bro, Rosis, Saana ja Neilis: Hopi hopi sinne Faceen!!! Siellä tosiaan kerkee käymään useemmin (kun on muitankin kavereita siellä) ja nopeemmin ja tosiaan on ihana nähdä kuvia ja olla helpommin yhteydessä...

Yhteistyössä