Ajatuksista asiaan 06/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neilikka..

Vieras
Ajatuksista asiaan 06/09

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan, poika, rapiat 4100g ja 53cm
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu, meidän odottaja.

Mä uhrasin ruokataukoni, kun totesin että nyt on jo pakko päästä lukemaan kuulumiset! Sitten A nukahtikin syliini ja sain siirrettyä sänkyyn veljen viereen, ja raavin kasaan vähän salaattia, jota tässä heittelen samalla tietokoneen päälle...

Kiitos Rosa tapaamisesta! Olit nähnyt paljon vaivaa, ja hienosti onnistui. Ja kiitos kaikille jotka tulitte, oli ihanaa tavata. Saanalle olen kiukkuinen, jos kerran mielesi olisi tehnyt ottaa vauvat syliin, etkä kuitenkaan ottanut! Siitähän ne juuri tykkää. Teillä on kyllä ihania vauvoja, ei voi muuta todeta. Mutta se ei tietty tullut yllätyksenä. Eniten mua ilahdutti nähdä, millaisia miehiä teillä on. Siis uskomatonta, miten kaikki oli 100% isiä, otti vastuuta hoitamisesta ja huolehtimisesta, ja oli todellakin tasaveroisia vanhempia. Sellaisten rinnalla me itse kukin jaksetaan. Mun miehellä oli täysin sama kommentti, että isistä näki, kuinka arvostavat lapsiaan. Superhienoa!

Hei älkää liikaa hehkuttako että mä olisin jotenkin erityispärjääjä, kun pyöritän tätä komppaniaa. Ei tämä niin paljoa varmaan eroa siitä, että on kaksi pientä lasta, kuten JB:llä, saati sitten useampia. Kyllä mulla vapaa-tuntejakin ainakin suurimpana osana päivistä on, mutta olen ottanut linjan, että teen silloin jotain muuta kuin surffailua. Pakko priorisoida aika tiukasti, että mihin ne vapaahetket käyttää. Syöminen on vähän välttämätöntä, mutta sitten pyrin puuhastelemaan jotain kivaa, kuten nyt pihahommia meidän pienessä pläntissä, tai jotain sisähommia. Nettiin tulen vain toisinaan, tämä on helposti sellainen aikasyöppö.

Mainioita noi uudet palstanimet. Eemeli on aivan Eemeli, hurmasi täysin!

Miiulle jaksamista ja uskoa tulevaan. Mä en ollut täällä edes riemuitsemasta plussasta, vaan heti näin pelkät ikävät uutiset.

Vinksulille etukäteen synttärionnittelut, en varmaan ehdi tulemaan toivottamaan näitä kun ajankohta olisi lähempänä. Eli varmuuden vuoksi jo nyt. Ihana vilperi!!! Ja Baltsu, tsemppiä siihen kakun vääntämiseen, kerro sitten millaisen luomuksen teit ;-)

Amildalle erityisterveisiä, hienoa että olette nyt kotona!

Mä kruisailen nyt jääkaapille jatkamaan tankkaamista. Ihania kesäpäiviä kaikille ja paljon terveisiä!

Pikainen ilmoittautuminen.

Mä olen angniinassa ja poika on pikkuisen räkätaudissa. Puolitoista päivää on mennyt oikein kunnon kuumeiluissa. Poika olikin eilisen ja viime yön hoidossa. Oli pikkuisen hämmentyneen näköinen pieni poika, kun tuli hoidosta ja mä vaan pihisin. Hmph. Jospa menis äkkiä ohi. Heh, varmaan kesän ainoat helteet ja mä palelin talvipeitteiden sisällä. Että ottaa päähän.

Baltsulle voimia!

Ja ihanaa Amildainen! :)

Saanalle pikaista paranemista! mä olen edelleen myös kipeä, vähän nuha vaivaa ja eilisestä lähtien ollut tosi karmea olo, haluaisi vaan oksentaa :/ tuntuu ihan samalta kuin alkuraskaus (ja ei, en ole raskaana) niin rupesin miettimään että haluaisiko sitä nyt heti sittenkään raskaaksi kun miten ihmeessä sitten Nöpön kanssa pärjäisi.

Nöpökin edelleen nuhainen ja syöminen tosi takkuamista, sekä tisun että kiinteän. Puuro uppoaa mutta muut ei.

pitää taas mennä.

Oi sua Neilis, ihailtavaa tuo "puuhastelu". Itsekin pyrin siihen, että Vinkun päikkärien aikana tulisi tehtyä myös jotakin järkevää. Liian helppo tosiaan jumittua tänne nettiin. Nyt luen Reko ja Tina Lundanin koskettavaa kirjaa Viikkoja, kuukausia. Onko teos kenellekään tuttu?

Neuvolasta terveiset: painoa 10kg ja risat, pituutta 77,5cm. Päänympärys oli pienentynyt (!) ja kyseessä luultavimmin eri mittaajasta johtuva inhimillinen erehdys. Menemme kuitenkin kesä lopulla ottamaan uudet mitat, ettei vain kyse ole mistään muusta.

Angsteri, miten synttärivalmistelut etenevät? Kävimme Vinkun kanssa valkkaamassa autoaiheisia koristeita, tuo poika on yhtä pörinää. Pienet kutsut on nyt meillekin tulossa ja kieltämättä tässä itsekin innostuu...

Rosis, osasiko mies käyttäytyä reissullaan? Onko teillä lomasuunnitelmia (lukuisien häiden lisäksi)?

Miten Mi-iu voit?

Sadelle ja Saanalle toipumisia, äitinä sairastaminen on aikas haastavaa.

Kiitos Neilikalle uudesta ketjusta. Kivaa kuulla tälläkin puolella teidän kuulumisia. :)

Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille, eihän kesällä saa sairastaa :D

Voi ihanaa, Vinkulla ja Nukilla on kohta ensimmäinen syntymäpäivä!! En ihmettele, että äippäliinit on innoissaan. Olipas Baltsu kummallinen tuo mittaustulos, mutta tosiaan helposti eri mittaajat saa eri kerroilla kummia tuloksia. Pojullakin oli toissa neuvolassa huima kasvupyrähdys ja nyt sitten taas tosi vähän, että luultavasti silloin edelliskerralla oli mitattu vähän yli.

En oo Baltsu lukenut tuota kirjaa, mutta on tuttu. Kävin silloin aikanaan katsomassa Lundanin viimeiseksi jääneen näytelmän Kutsumattomia vieraita ja se oli aika koskettava. Pitkään on tuo kirja ollut listalla, mutta ei ole tullut hankittua.

Kiitos kivoista kommenteista mailin puolella, onhan tuo poika aika söpöliini. Niinkuin meidän kaikkien vauvelit :)

Hyvää keskiviikkopäivää kaikille, meillä vedettiin juuri hedelmäiset puurot matolle. Arg..

Meidän pikku-huppana oppi eilen konttamaan! Hitaasti, mutta varmasti mykrittää menemään. Erityisesti digiboksi, vahvistin, kaukosäätimet jä kännykät on niin mielenkiintoisia että niitten luo kannattaa kontata. Vielä ei ole hoksannut, että olohuoneesta pääsee muihinkin huoneisiin.

Täällä sataa vettä, blääh. Ja mulla on ihan järkyttävä makeanhimo.

Kiitos kuvista! Poju on kyllä komea!

Eh, Irkku painaa saman verran kuin Vinkku, mutta on noin 9 senttiä pidempi.. Eeti on kotivaa'an mukaan vähän päälle 8 kiloa. Pituudesta ei tietoa. Irkku oli yhdellä mittauskerralla venähtänyt huimasti ja seuraavaan kertaan mennessä kutistunut kaksi senttiä. Taisi olla neuvolantädin mittavirhe.

Oi onneksi olkoon Eetille hienosta taidosta. Ja voimia Jellikselle ja miehelle perässä juoksemiseen :) Täällä toinen makeanhimoinen. Kypsyisi nyt tuo ruoka, ettei tarvitsisi vetää keksejä odotellessa. Heh, näin sitä tahtoa koetellaan.

Eetille onnittelut uudesta taidosta!!

mulla oli eilen kuumetta illalla yli 38 ja aamulla vatsa ihan sekaisin ja tuli taas katseltua pönttöä kuin raskausaikana konsanaan :( olo onneksi siltä osin parempi mutta nää hartiat eivät helpota millään, aina vaan jumissa vaikka mitä tekisi.

Jänniä nuo vaihtelevat mittaustulokset mutta hyvä että menette kuitenkin uudelleen varmistamaan.

Nöpö ei vieläkän konttaamalla konttaa mutta nyt on alkanut jo siirrellä vähän käsiä että ehkä se vielä kuukauden sisällä sen oppii??

mä painun takaisin nukkumaan.

Ihan tosi pikainen moi!

Meillä meni hääviikonloppu oikein hyvin, kaikki tuntui nauttivan olostaan täällä auringossa. Niistä enemmän kuitenkin meilin puolella, voin laittaa pari kuvaakin tulemaan.

Eilen meillä oli 4d ultra, saatiin kurkkaus meijän pikkuseen. Hän ei vaan suostunut oikein kasvojaa näyttämään, laittoi aina käden otsalle tai otti nenästä kiinni :), hassu otus. Painoarvio oli nyt 1066g, ja oli kuulemma poskeikas tyyppi. Mutta painonsa puolesta täysin normaali, vauvoilla ei kuulemma vaan aina vielä tässä vaiheessa ole niin hirmu pyöreitä poskia.

Univelkaa on aivan tajuttomasti ja pitäisi päästä nukkumaan oikein kunnon kauneusunet. Aikaa ei vaan toistaiseksi ole yhtään ylimäärästä, meidän molempien perheet on edelleen täällä. Ihanaa mutta väsyttävää.

Huomenna jos on aikaa laitan teille kuvat tulemaan. Ja kommentoin muuakin kuin omaa napista.

Nyt taas moi.

Pimmu 27+2

Onnittelut Pimmulle rouviintumisesta! Oonko mä ainoa, kuka ei meijän ketjusta ole alttarille asti päässyt?
Eikö olekin ihana se 4D ultra? Meillä oli myös noilla viikoilla se ja silloin myös lekuri tokas, et onpa isoposkinen tyttö. Ja neiti kun synty, niin tyttö olikin yhtä poskea :)

Onnittelut Eetille konttaukseen lähdöstä. Niin ne kasvaa ihan auttamattomasti :) Just vasta oli ihan rääpäleitä. Käytiin kattomassa juuri ihan vastasyntynyttä ja ei sitä oikein edes muistakaan, kuinka pieniä ne olikaan...

Voi harmi, kun tuntuu yks ja toinen olevan kipeenä. Kattelin Facesta, et angstiskin on siellä vatsataudin korvissa. Pikaista paranemista kaikille!

Meillä on huomenna se sairaalan tsekkauskäynti. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyyn, ettei tarttis jäädä sisään. Neiti on kyllä yks aurinko ja virtaa on enemmän kun pienessä kylässä, et vaikea uskoa, et tauti vielä jylläis, mut ei sitä koskaan tiedä.

Pimmulle onnittelut avioliiton auvoiseen satamaan rantautumisesta ja Amildalle suuret peukut että Ennillä olisi huomenna kaikki hyvin!

gallup: onko lapsenne jossain vaiheessa muuttunut itkuisemmaksi? Nöpöllä on nyt menossa tosi "vaikea" kausi, kitisee tosi paljon, mutta ehkä kuuluu tähän ikään, tai voi tulla hampaita kun on uneliaampikin, ja toisaalta kai ne rupeaa juttelemaan enemmän kun kasvavat ja kun eivät sanoja osaa niin helposti itkee/kitisee??? tai sitten on vaan joku temperamenttijutska??

mutta pitää taas mennä.

Käympähän jättämässä sormenjälkeni tänne tänäänkin, vaikkei varsinaista asiaa olekaan.

Rouva Pimmu on ollut oikein kaunis morsian ja pariskunta yhdessä komea. Kiitos kuvista.

Sadsuma, Poju oli nyt pari viikkoa tosi kärttypää, mutta nyt taas pari päivää se on ollut ihana. Tai no, onhan se aina vähän ihana, mutta nyt erityisesti.

Heipä hei.
Miljoonasti onnea Pimmulle, aviomiehelle ja tietty pikkuisellekin, joka pääsi söpösti hääkuviin jo mukaan! Oli kiva päästä sateisena aamuna teidän häätunnelmiin, joten kiitos kuvista!

Onko kellään Annan puhelinnumeroa? Jos on, voisiko tämä joku ystävällisesti laittaa tekstarin, että olen laittanut hänelle sähköpostia luukkuun. Epäilen, että Anna ei lue sitä säännöllisesti.

Mulla on järjetön laiskotuspäivä. Aamulla mua masensi, kun ajattelinkin, että taas tulossa yksi täsmälleen samanlainen päivä kuin kaikki muutkin. No onneksi meillä on tänään nukuttu paljon (korvausta eilisestä varmaan, taitavat tietää, että äiti ei kestäisi kahta sellaista päivää peräkkäin). Huijaan itseäni, ja pidän jompaa kumpaa koko ajan liinassa, jolloin en muka voi tehdä mitään erityistä. No, ihan hyvää tällainenkin tekee välillä. T:n syöminen on taas tosi hankalaa, ja koetan tässä kerätä voimia kohta koittavaan seuraavaan syömissessioon. Kunpa kiinteiden aloitus ratkaisisi jotain.

Iloista viikonloppua kaikille!

Pimmulle onnittelut, olit todella suloisen näköinen morsian!

Amilda, näin susta unta. Jätimme miehet hoitamaan lapsia ja lähdimme rilluttelemaan. Mukavaa oli! :D

Neilis, "laiskottele" vaan kunnolla! Koska aloitatte kiinteät?

Pikainen ilmottautuminen, että hengissä ollaan ja kotona :)
Melkoista hässäkkää ja kiirusta ollut ja tuntuu, et koko kylä yhtäkkiä haluaa tulla käymään, joten kiirusta on pitänyt. Kahen aikaan olis "anoppi" tulossa. Plaah... En yhtään jaksais nyt, mut ei auta! Siis aivan ihana tapaus on - ei löydy mitään järkytyksiä, kuten monella, mut jotenkin ei vaan nyt huvittais. Varsinkaan kun mieskin on viä töissä. Se kun puhua pälpättää mut pyörryksiin taas.

Onnittelut Vinkulle ja Nukille lähestyvästä vuoden iästä! Kuitenkin unohdan sen sit, kun oikea aika on ;)

Ihana uni Baltsu! Ihan kun säkin tiedostaisit sen, et rilluttelu olis just nyt se, mitä mä tarvitsisin! Ihan kunon hiprakat tekis kyllä poikaa!
No ainakin heinäkuussa olis yhdet häät Tampereen suunnalla ja sopivasti juuri Tammerfestien aikaan - silloin viimeistää heittäydyn vapaalle :)

Nyt mentävä - se anoppi....

Kiitos onnitteluista!!

Mä olin siihen 4D ultraan jotenkin pettynyt. En tiedä mitä mä siltä odotin, mut musta se oli loppujen lopuksi aika turha. Siis olihan ihana nähdä meidän pikkuinen siellä suutaan aukomassa, mutta meillä on yks semmonen 4d kuva jo viikolta 14 ja siinä kuva on selkeämpi ja vauvista on paljon enempi kuvassa. Mutta eipä pääse kaduttaa, et ei siihen menty.

Ens maanantaina onkin taas lääkäri ja saan ne sokerirasituskokeen tulokset. Ja eikös vkoilla 28 ole joku verikoe? Täällä se kai on nimeltään toksoplasma, onks sama Suomessa?

Voi teillä pikkuiset jo tekee vaikka mitä! Onnea ainakin Eetille konttauksesta! Ja toivottavasti Ennitus pääsee kotiin!

Mi-iu lämpimät halit, vaikkakin vähän myöhässä. Onneksi sulla on siellä teidän pikku prinsessa joka pitää ajatukset muualla. Jaksuja.

Neilikselle hyviä laiskottelu hetkiä, nauti niistä!

Joo, Pimmu, oon samaa mieltä että loppuaikana ne ultrakuvat ei oikeastaan ole niin kivoja. Ei mua edes huvita mihinkään albumiin liimailla jotain reisiluun kuvia. Just ne niskapoimu-ultran aikoihin otetut on ihanimpia, kun koko vauva mahtuu vielä kuvaan. Toki meillä oli vähän inflaatiotakin hommassa, kun kävin siellä vähintään kahden viikon välein. Ei silloin loppuajasta yhtään hahmottanut miten päin tyypit siellä edes oli. Mun käsityksen mukaan Suomessa ei oteta mitään toksoplasmakoetta, paitsi tarvittaessa. Liittyköhän se johonkin maksa-arvoihin? Mulla esimerkiksi mitattiin niistä jotain, kun haluttiin sulkea raskausmyrkytys pois, kun mun mahaa kutitti niin tolkuttomasti.

Baltsu - peruna aloitetaan huomenna! Mun tekisi mieli lähteä näiden kanssa joku arkipäivä johonkin muuallekin kuin lähikauppaan tai lähiapteekkiin (eli siis käytännössä kaupunkiin, vaikka en edes tiedä mitä siellä tekisin, kun en tykkää juuri kaupoissa kulkea), mutta T:n syöminen on niin tajuttoman tuskaista, että en halua ottaa stressiä siitä missään kahvilassa, ja jos lähtisin yhdeksi ruokaväliksi, siihen väliin osuisi luultavasti A:n syöttö, eli olisikohan helpompi pysyä kotona kuin lähteä säätämään... Jotain piristävää pitäisi kyllä keksiä.

Taidanpa pakata väen vaunuihin ja lähteä ulos, rupeaa tympimään.

Huoooohmenta. Siis oikeasti me ollaan vanuttu vaan sängyssä rytmillä syöminen nukkuminen vaipanvaihto syöminen ... Kai se tuo ilma tekee olon niin vetämättömäksi.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia ihmisillä on? Mulla polttelisi päästä vähän ostoksille pitkästä aikaa. Jos miehen turilas lähtisi mukaan niin oisi kiva.

Pimmu tuota toksoplasmaa seulotaan odottajilta välimeren seudulla, kun se on siellä harmillisesti paljon yleisempi. Täällä tyydytään ensimmäisellä neuvolakäynnillä varoittelemaan siitä. Siis se jonka voi saada kissalta, mutta yleisemmin huonosti kypsennetystä lihasta.

Amildalle voimia korviin anopin kuuntelemista varten. Mistä mulle saataisiin vähän energiaa..

Pimmun hääkuvat näin mailissa ja oli kyllä ihanat maisemat, morsian kaunis ja sulhanen komea!

Meiltä pikainen väliaikatiedote. Eeti hoksasi eilen, että olohuoneen lisäksi asunnosta löytyy myös keittiö kaappeineen ja laatikoineen, eteinen kaikkine romuineen, sekä aina mielenkiintoinen wc. Tänään sitten oppi menemään itse istumaan ja lähtemään siitä uudelleen liikkeelle, sekä nousemaan tukea vasten polviseisontaan. Huhheijaa! Ei sitten muuta ehdikään, kun Eetiä metsästää ja sen pientä kehittyvää kakkulia suojella suurimmilta lommoilta. Mutta haa! nyt muistin että meillähän on konttauskypärä!

Yhteistyössä