Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
rousa, tosiaan mieskin tartti sen oman ajan ensin ajatella ja sit yhessä pohtimista...mäkin tarvin sen oman ajan mut mulle riitti heti se päivä siinä jne.. ja olishan se tullu aikasemmin sieltä mutta oli kaverin kyyillä jne. puhuttiin ja itkettiin ja käytiin kaikki läpi.. oli puhdistavaa ja hyvä olla vaikka olikin paha olla.. käytiin myös kaikki anopin juoruilut jne ja mies oli ihan mukana siinä että sille tehdään selväks rajat ja että kerrotaan yhdessä jne. siitä siskosta keskusteltiin kans, mies meinas että se on muka niin tyhmä ettei tajua kehotuksia, käskyjä, pyyntöjä tai minkäänlaista puhetta jos sen nimeä ei mainitse kokoajan ennen lausetta.. mutta erikoishuomiointia se siis vaatii ja tiedä kauan sillä on ollu se tapana kun siihen on koko suku menny mukaan.. mut saa nähdä mitä tästä vielä tulee.. oli ihanat syvälliset keskustelut kyllä ja on opittu taas arvostamaa enemmän toisiamme ja pikkistä..
huominen toivottavasti menee niinkun pitää kun on se "synnytys" edessä... kaikki ulos niin hyvä olis.. eli itkuntäyteinen päivä luultavasti ja jos sitten rupeais helpottamaan..

ihana kaveri laitto viestiä että lähden sen kanssa tallinnaan kesällä kahdestaan... ja sen tarpeessa taidan ollakin.. mut ihanaa että sekin kaveri on olemassa <3

kävin toisel kaveril piipahtamas päivällä joka ei tästä tiedä ja sen mies vähätteli sit kaikkea mun sanomisia.. myös pikkiksen sydänvikaa.. että on ihan sama ku olis vaan allergia että siihenkin voi kuolla... sanoin sitte et no jos on paha astma niin miksei vois kuolla, mut loukkaannuin kyl siitä kun kerroin et siskon tyttö oli siin sydänleikkaukses et se ei ollu ihan pien juttu et miten voi verrata sitä allergiaan.. kun jos pikkiskin joutuis leikkauspöydälle tms niin täytyis laittaa antibioottia menemää etukätee ku vaarana olis sit sydänlihastulehdukset jne mitkä ei oo mitää pikkujuttuja! ei sillä, pikkiksellä on tosi "pieni" se vika joka tod.näkösesti korjaantuu itestää eikä mua sinällään millään tavoin häiritse, mut se tapa millä se mies sen esitti oli tosi outo.. lisäks sai mut melkein itkemään kahvikuppiin kun sanoin jotain et ihanaa ku pikkis leikkii ettei roiku kokoajan kiinni et saa hetken rauhan(onhan se ihanaa! ja välillä on ihanaa että se roikkuu lahkeessa kiinni...) niin se mies sit sano et joo,hankkikaa lisää lapsia ku ne on niin ihania ku ne vaan roikkuu kimpussa ja oikein ylidramatisoi kun sanoin niin väärin... kai se on äitinä väärin sit nauttia kahden sekunnin kahvihetkestä.. :( muutenkin oli tosi paska olla ja hain piristystä sieltä niin itku kurkussa sain kyl lähteä..
tosin kysyin sitte kaverilta et sanoinko jotain mistä se olis suuttunu ku sen miehen tarvi vähätellä sydänvikoja mistä puhuin... josko se mies jotain oppis.. ei oo meinaa ensimmäiset ihmelausahdukset sen suusta niin mulle ku muille kavereille.. mut sillä on varmasti oma stressi perheenelättämisestä kun ei oo kohta vuoteen ollut töissä..

olipas pitkä sepustus...sorry! kaadan kaikki päivän ongelmat teijän niskaan.. :/ hävettää ihan!

toivottavasti nöpö paranee pian!

ärsyttää,sairaala sarja jää tauolle :/ no tänään tulee grey <3

kaamee nälkä, kai se on jotain syötävä...

jaksuja beibsit!

Pahoittelut Miiulle :( Minullahan oli viime kesänä tuulimunaraskaus, tiedän tunteesi, surullista :(

Toivottavasti Nöpön lentsukin menee pian ohi. Täällä on sama tauti menossa. MEiläl on poika tykännyt vedestä ihan vauvasta alkaen, aloin sitä keittään melkein heti, oli tosi lämmin kesä silloin kun esikoinen syntyi niin pullosta hörppäsi aina välillä vettäkin niin ei tarvinnut tissi suussa koko aikaa olla.

Täällä vatsa kasvaa ja vauva liikkuu. Tuntuu et nyt aika on hieman pysähtynyt kun alkuraskaus meni nopeasti. Ehkä se vauhti tästä kiihtyy kun kesäkin kolkuttelee jo ovella.

Toivottavasti Enni voi hyvin, laita Amilda minulle kuulumisia Ennistä, huoli ollut täällä päässä myös kova, ajatuksissa olette olleet.

Nyt voisi lähtee iltapalalle ja nukkumaan.

Hauskaa ja aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

T:M, poju ja rv 21+6

Pikainen ilmottautuminen.

Meillä sama jatkuu, mitä eilen ja toissa päivänäkin...
Neiti voi hyvin - on oikein vilkas, nauravainen ja iloinen ja juttuja riittää ;). Vielä kun saatais jotain ravintoo pysyyn vatsassa sisällä, niin voitais päästä jälleen "hoitovapaille" kotiin viikonloppuna. Ei muuta kun sormet ja varpaat pystyyn! Viikonlopuks on luvattu niin hienoa ilmaakin...

Miuska, anna tulla vaan, sitä varten me ollaan:) Paljon voimia sulle huomiseen! Ihanaa että saitte puhuttua kunnolla miehen kanssa! Tollasia ne on, vähän hitaita ja pölöjä, mutta ihania sit kuiteskin. Äläkä siitä kaverin miehestä välitä, sillä oli jotain omia ongelmia joita suhun purki.

Saana, kiitos piirakkaohjeesta!!! Hassu sun mies (ja muistelen kaiholla sitä kylmäpörinäkonetta). Sovitaan että teidän hurmuri on Eemeli, jooko?

Kiva kuulla susta Maijuliini, sulla vaan viikot vährnee. Kirjottele useamminkin tänne ja pidä meidät ajan tasalla!

Nyyh, loppuikohan mun imetys nyt? Puppe nukahti äskön vellipullon kera, enkä ole tänään imettänyt ollenkaan. Rinnat ei ole edes täynnä. Juu, tarkoitukseni siis on lopettaa, jotta saadaan tää pattitilanne ohi. Lääkäri sanoi, että niin kauan kun imetän, kasvain voi kasvaa ja tulehdusriski on suuri, joten imetyksen on oltava ohi. Menen sinne yksityiselle, sinne pääsee nopeesti. Se tehdään päiväkirurgiana (max yks yö, mut mä en ole yötä!), tosin leikataan se toisenkin rinnan kasvain. Ja hyvä että menkat alkoi! Mies sai puhuttua järkeä, että hoidetaan nyt pois tämä pattitilanne ennen kuin yritetään uutta raskautta. Oikeassahan se on. Se oli jotain tutkimuksia lukenut, että (hyvin yksinkertaistetusti) jos on raskaana ja on pattiliini, niin keho kyllä huolehtii sikiöstä parhaansa mukaan, mutta se on odottajan energiasta/kehosta pois, plus että kasvain voi kasvaa uuden raskauden myötä koska on yhteydessä näihin hormonijuttuihin, ja raskaana ei oo hyvä leikata.

No nyt mä unohdin mitä täällä oli puhuttu.

Amildan perheelle halaus, toivottavasti Enni pääsee pian kotiin.

Vai että hyvää ilmaa luvattu. Mies lähtee koko viikonlopun kestäviin polttareihin. Itse asiassa meillä 7 seuraavaa viikonloppua 3 polttarit (vain miehellä!) ja neljät häät. Muihin häihin mennään koko perhe, mutta yhdet häät on parisuhteen rekisteröintijuhlat illalla, jolloin Puppe menee äitini luo. Äitiäni Puppe ei vierasta yhtään. Mutta siis koska mä olen polttarileski, varasin huomikseksi jalkahoidon. Niin, ja koska mies viime polttareissa (omissaan siis) hävitti lompakkonsa strippibaarissa, tungettuaan meidän ruokarahat turkoosihousuisen stripparin pepun seutuville, mä pidän miehen lompakon ja kortit ja annan sille mukaan vain pienen nahkapussukan jossa on koko viikonlopun rahat 50 sentin kolikkoina. Vai pitäiskö laittaa sille vyölaukku? Ei vaan, on se tosiaan juhlansa ansainnut. Onneksi ei varattu mitään matkaa, meidän rahat (joita ei ole paljoa näkynyt) menee siis juhliin ja patin poistoon. Pitäis varmaan varata se patin poisto. Mutta eikö just ala bikinikelit...

Mites Pimmun häähulinat?

Hyvää yötä!

Mi-iulle voimia tälle päivälle. Mukava, että olette miehen kanssa taas yhtenä rintamana.

Ennille lentosuukkoja, koetapa pikkuinen kiriä syömisten kanssa, jotta pääset kotiin.

Joko Nöpö on tervehtynyt? Joko Sade teit päätöksen pääsykokeiden suhteen?

Rosalle mukavaa jalkahoitoa. Aika julma tuo nahkapussukka, kestääkö miehesi huumorintaju? ;) Minäkin pääsen pian kasvohoitoon, noita hemmotteluhetkiä arvostaa tuplaten nykyisin. Tsemppiä imetyksen lopettamisen kanssa, tosin hyvinhän Pupson tuntuu tilanteeseen sopeutuvan.

Vinkku taitaa olla laihiksella ennen 1-v neuvolaa, ruoka ei kelpaa. Suussa on tulossa seuraava täyspotti ja rintamaidolla poika elelee. Jääkaappikylmää maissisosetta saan jotenkuten alas. Vinkkejä?

Nöpöllä kail flunssa ohi, tai on ainakin pirteämpi mutta nukuttiin yhdessä 2,5h aamupäikkärit. tissiä syö mutta nyt jo kolmas päivä kun ei mitkään soseet kelpaa, kakoo tai pitää suun kiinni..alkaa taas näm äkiinteät vähän ahdistamaan. Se peruna/nauta on ainoa jota syö ihan milloin vaan, ja maissi. Nyt kunhan itse parannun niin olisi tarkoitus tehdä kotiruokia ja katsoa sitten niillä. Ja tänään kokeillaan sitä puuroa.

Baltsu, joten mulla ei valitettavasti oo vinkkejä syömisjuttuihin..ehkäpä Vinkku on vaan ylisyönyt tai tietää että aiotte ottaa tisun kohta kokonaan pois niin haluaa sen takia nyt vaan paljon tisua??

Rosis,halit imetyksen suhteen! vaikka hienoa jos noin helpolla Puppe lopetti, niin on varmaan silti outoa ja haikeaa sulle.

Mä pumppailen nykyään vähintään joka aamu, välillä päivälläkin kun tuntuu että nää vaan täyttyy täyttymistään..ja päätettiin sen pääsykokeen kanssa että mies on Nöpön kanssa kotona ja antaa sitten pullosta tai mukista maitoa (varmaan sen kerran tarvii tuona aikana) niin onkaikille kivempi noin.

eikä taida olla nöpö terve..äsken tuli sellainen lentokakka että koko kylppärin lattia on nyt sitten kakassa..en oikein tiedä mikä on, on siis väsyneempi vähän ja vatsa välillä sekaisin ja aivastelee..toivottavasti nyt parannutaan la mennessä.

mi-iu, hyvä että saitte miehen kanssa ouhuttua!
maijuliini kiva kuulla taas sustakin!
amildalle edelleen jaksuhalit ja ihanaa että enni on pirtsakka!

ihania olette!

mieli on toistaiseksi hyvä, eilisiltana oli taas rankempaa kun kävi nukkumaan... n.pari tuntia sit otin lääkkeet (suun kautta,koska vuotoa oli jo) ja panacodin otin joku vajaa tunti sitten... kun suositellaan ottaa lähes samaa aikaa jos kovat kivut alkaakin suht heti... no särkyä on, mut ei vielä pahaa..ja särkylääke vaikuttaa ainakin hieman.. mies on onneks jo kotona pikkiksen kanssa.

kiva kuulla maijuliinistakin! ihanaa että vauvis liikkuu paljon :)

mut nyt vikat levot ja sitten tämä "jouluton vauva" hoidetaan pois alta... hullua ajatella että oon raskaana mut ei saada vauvaa.. ja "synnytyksestä" ei tuu lasta eikä p*skaakaan... nojoo.. vielä toistaseks ollaan ihan "kevein" mielin.. jos niin voi sanoa.. katotaan mikä on homman nimi illalla sitten.. tai no, nyt ku rupes miettii niin harmitus kasvaa.. :/

Ennille tosiaan vointeja ja ruokahalun kasvattamista kovasti <3

hehee, rousan miehelle ihan oikein lähteä pelkän nahkapussukan kanssa reissuun! :)
niin ja piti sanoa että hienoa että hoidatte patin ensin pois ja sitten keskitytte kakkoseen! ei tarvitse ainakaan montaa vuotta pelätä että kasvaako jne..

nyt sattuilee inhottavasti...poistun...

Pikainen moi jälleen...

Ei me mihkään kotiin päästä vielä viikonlopuksi :( Ennillä aloitettiin tänään taas yksi uusi antibioottihoito, jota annetaan nyt ainakin seuraavana kolmena päivänä. No, ehkä ensi viikolla sit.
Mulla olis kans ensi viikoksi varattu sekä jalkahoito että kampaaja, mut saa nähdä nyt sit, pitääkö nekin perua. Tämän viikonlopun lasten/sairaanhoitaja (juu me uskaltauduttiin varata sellainen) jouduttiin jo perumaan. Tulis kyllä niin tarpeeseen ne hoidot ja miksei vapaailta miehenkin kanssa...

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille! Nauttikaahan kesästä ja lämmöstä meidänkin puolesta!

jee, vihdoinkin tää taas toimii!

Amildalle suuri hali edelleen!

muilla on terassit täysin kesäkuosissa ja meillä edelleen pressut..hmm..johona tänään siais vähän edes jotain laitettua, ollaan oltu miehen kanssa nyt joka kesäsää-kerroilla kipeinä, plaah.

Pääsykokeet oli ja meni ja aika turha keikka, tuskin pääsen mutta eipä se haittaa. Nöpö ei ollut suostunut syömään, onneksi olinkin poissa vaan 2h kun olin niin nopea niin ei hätää. Tuttipulloa vaan puree (kuten kaikkea nykyään) ja nokkamukista nyt joisi edes vähän mutta sitä mies ei ollut vielä testannut.

tänään vielä miljoona hommaa kun huomenna pitää lähteä sinne yojuhliin koko päiväksi ja pitkät automatkat =( ja oon ihan pulassa miten näin kuumilla ollaan vauvna kanssa?

johan täällä on hiljaista, missä kaikki ovat??

onko teidän muiden lapset terveitä? Nöpöllä nyt siis vatsatauti ja mietin tulikohan tartunta tapaamisesta/tartuttiko siellä jonkun jos oli jo bakteeri/virus hänellä. Ei siis hampaita taida olla tulossa edelleenkään vaan odotus jatkuu. Onneksi nyt ollut vatsataudissa jo 4päivää niin enää muutama toivottavasti jäljellä. HUomenna olisi ne juhlat ja aiotaan kyllä lähteä vaikka hyvä äiti varmaan jäisi suosiolla kotiin ettei Nöpö turhaan rasitu, mutta haluan lähteä sinne vaikka ei siinä mitään järkeä olekaan. Ja pitää nyt tosissaan antaa vettä paljon enemmän ettei vaan pääse kuivumaan. Syö kyllä rintaa ihan hyvin mutta ei niin paljoa kuin yleensä eikä niin usein ja kun useamman päivän kestää niin voi kuivua. Kiinteät jäävät nyt suosiolla odottamaan, ehkä Nöpö oppii syömään sitten koulussa viimeistään kun tuntuu että nyt tulee aina jotain. banaania aion kyllä vähän tarjota edelleen jos auttaisi vatsaan.

Lämmintä viikonloppua!

Missä tosiaan kaikki on? No ulkona on kyllä niin hieno keli, et kuka tänne nyt eksyiskään?

Meillä Sade ei ainakaan ole vatsatautia. Se tästä nyt vielä puuttuis... Meillä oli kyllä ennen sitä tapaaamista Ennillä se virusflunssa (räkänen + kurkkua kuulemma punotti ja 40 C kuumeet), mut se oli jo torstaina vähän niin kun voitettu, et tuskin samaa tautia.

Tosiaan vettä kannattaa kuumalla (ja myös kuumeessa) antaa lapselle, jotta nestetasapaino pysyy kuosissa. Kuivuminen aiheuttaa kanssa huonoa oloa ja oksentelua pienillä. Meillä ainakin lekuri on sanonut, et vettä voi huoletta antaa reilustikin...

Ennille edelleen halauksia ja koko teidän perheelle jaksamista. Todella kurjaa kun pikkuinen on taas sairaalassa. Mut nukkukaa tällä välin kunnon yöunia jos mahdollista, niin sitten on taas paremmin voimia.

Täällä oli ihan järkyttävä tuuli pari päivää. Kattoja oli lähtenyt täällä ja naapurikunnassa. Mummolassa oli tuuli vienyt latojen kattoja ja sukulaiselta autotallin. Eipä hirveästi ollut ulkoilemaan menoja, kun tuuli oli niin kova ja tuulen mukana lensi oksia ja muuta roskaa.

Eeti pikkuisen jo siirtelee polvia, mut ei vieläkään konttaa. On kyllä niin hilkulla, että kun vaan hoksaa tekniikan niin lähtee eteenpäin.

Kiva kun Saden hommelit meni hyvin. En muista että kerroitko niistä täällä vai meilin puolella, niin laitan hiukka ympäripyöreästi.

Jostain luin, että 8kk lääkärineuvolassa katsotaan vierastus. Meillä Eeti ei vieläkään vierasta, niin onkohan tämä nyt jo nyrjähtänyt? No kai se tulee vielä. Toivottavasti.

Täällä myös Nöpö siirtelee jo hirveästi jalkoja ja pääseekin jotenkin eteenpäin mutta käsiä ei vielä siirtele joten ei vielä konttaa..

KÄytiin tänään siellä juhlissa, Nöpö jaksoi hienosti vaikka nyt on nuhassa, onneksi aika lievässä mutta välilllä aivastelee tosi paljon ja nuhastelee, onneksi tänään kakkasi vain 2 kertaa, joten ehkä se helpottaa.

ei mulla siis mitään järkevää ollut edelleenkään, nyt painun nukkumaan :)

No onpas täällä jäyhiä jököttäjiä, kun on ollut hiljaista :D Kaikille on iskenyt kiire yhtä aikaa, hirveä viikonloppu voin kertoa!

Nyt käyn pikaisesti nostamassa meitä, ettei vallan kadota toiselle sivulle.

Miten Miiulla menee? Entäs Enni?

Ja Eemeli on oikein hieno nimi, vaikka ehdin jo innostua siitä toisesta ideasta.

Poju riekkuu sylissä..

Juu, ei kesällä malta istua koneen ääressä. Ollaan puuhasteltu kaikkea kivaa: Vinkku on päässyt pyöräilyn makuun, ollaan oltu uimassa, puistossa ja nautittu helteestä. Miksei aina voi olla kesä?? Ikäviäkin juttuja tosin, pappani hautajaiset tulossa.

Mutta nyt ruokaa...Toivottavasti Ennin vointi on parempi! ja Bro, miksi oli hirveä viikonloppu??

Baltsulle osanotto!

nyt taas valitusta...tulin hirveää vauhtia kotiin jotta ehdin järjestellä, siivota ja tehdä ruoan kun ollaan oltu monta päivää muualla (mies siis lenkitti Nöpöä), Nöpö sitten heräsi juuri kun tulivat kotiin ja nyt sitten yöunet viivästyvät, mutta mua ottaa niin päähän! on ollut tarkoitus tehdä lihakeittoa jo monta päivää ja nyt sitten iskin lihat kiehumaan ja painuin syöttämään ja nukuttamaan Nöpöä. Mies kävi suihkussa ja päätti mennä nettiin!! puoli tuntia yritin nukuttaa kunnes totesin turhaksi ja kysyin mieheltä joko kuori perunat ja pilkkoi juurekset. vastaus oli EI! ja kun ollaan juteltu että jos toinen ei tee kotihommia silloin kun toinen nukuttaa niin ei meillä ikinä tule olemaan yhteistä aikaa..ja silti se pönttö ei vaan tee mitään muuta kuin nauttii elämästään silloin kun nukutan. Saa jäädä mun puolesta keitot tekemättä, en tee enää sille ruokia/auta tekemään, ihan sama mitä syö vai syökö mitään.

ja törmäsin ensirakkauteni äitiin tänään, en itse olisi huomannut mutta tuo äiti huuteli kaukaa että oletko se sinä ja juteltiin pitkä tovi. Osa mun sydämestä on aina tuon ensirakkauteni, mutta ärsyttää kun hänen äitinsä on ainoa anoppi joka on koskaan tykännyt minusta, kaikkien muiden äidit (mukaanlukien nykyinen anoppi) melkein inhoavat minua :/

ja Nöpö huutaa nykyään kaikki illat enkä yhtään tajua miksi! toivottavasti on hampaita tai muuten sekoan. tai ehkä se on tää kuuma ilma, että nukuttaisi mutta ei saa unta, en tiedä.

Sadelle halitus. Sekä miehen, nöpön iltojen että anoppien takia. Baltsullekin halitus.

Me oltiin viime yö evakossa siellä isoanoppilassa. Olipa ihana nukkua viileässä. Ekaa kertaa olin tyttöjen kanssa jossain muualla yötä kuin kotona ja ylläri-pylläri, yö meni loistavasti! Vähän oli vaikeaa nukahtaa, mutta sitten nukahdettuaan nukkuivat aamuun saakka.

Just tuonne yhteen ketjuun kävin tunnustamassa, etten muistanut ollenkaan ettei lapsille saa laittaa normi aurinkorasvoja. Oon Irkkua jo kolme päivää rasvaillut tavallisilla rasvoilla.. Pitää käydä apteekissa aamulla kyselemässä parempia rasvoja ja tilata aurinkosuojavaatteet. Minne lie viimekesäiset hävinneet. En kyllä edes muista minkä kokoisia ne oli.

Mistä alkaisin...diidadaada. Niin, viikonloppu. Tuo ihana asia, jota ihmiset odottavat kieli pitkällä ja lataavat sille suuria odotuksia yhteisestä ajasta perheen kesken. Todellakin yhteistä aikaa, KAIKKIEN sukulaisten kanssa PAITSI miehen. Anteeksi HUUTAMINEN. Tällä hetkellä en halua enää yhtään perhejuhlaa, valmistujaista tai lakkiaista tähän sukuun. Anoppivitsit eivät naurata yhtään. Vika on luultavasti minun korvieni välissä, mutta omatpa ovat vikani. Ihanaa, että on tullut rentouttava maanantai ja olen saanut olla Pojun kanssa iiiiihan kaksistaan.

Mites Rosan pattitilanne ja Pubbelssonin syömisasiat?

Baltsu, ihana mielikuva Vinkusta tuo pyöräilyinnostus. Montako hammasta on tulollaan? Voimia niiden tekemiseen, se on kyllä melkoista hommaa ja tuntuu, että kun yhdestä satsista pääsee niin seuraavaa on jo tulossa. Onko lasten kanssa koskaan sellaista tasaisen seesteistä vaihetta, jolloin kaikki olisi "hyvin"??

Sade, teidän neito on kyllä tosi pitkällä tuossa motoriikassaan. Monet 5kk ikäiset saattavat vielä köllötellä tyytyväisenä paikallaan, eikä ole merkkejä edes kääntymisestä ja Nöpöhän taisi siinä iässä tehdä jo vaikka mitä. Saati sitten nyt. Aika hienosti on hän kyllä kehittynyt. Onko perittyä isältä vai äidiltä? :) Ja siis miehet on just tuollaisia. Jos edellisenä iltana on keskusteltu rakentavasti kotitöiden jakamisesta ja sen mukanaan tuomasta yhteisestä ajasta niin eihän sitä herranen aika enää seuraavana päivänä muisteta. Eikä tajuta, että se oli niinku sellainen jatkuvaisluontoinen juttu eikä yksittäistapaus. Plah.

Kiva kuulla, että Jelliksen evakkoreissu meni hyvin. Musta on aika kurjaa muuten pitää kauhealla helteellä pitkähihaisia ja lahkeisia vaatteita lapsella. Tai sitten olla sisällä. Pitäisi tosiaan käydä apteekissa kysymässä tuosta rasva-asiasta. Kerro JB, jos pääset johonkin lopputulemaan.

Me ollaan Pojun kanssa opeteltu juomaan vettä. Kyllä se jo vähän osaa hörppiä, mutta pullosta ei oikein ymmärrä. Mielellään vain purisi pulloa. Sanoiko joku muukin jotain samantapaista?

Hei Amilda, mikä on Ennin tilanne? Kovasti olette mielessä olleet. Toivottavasti kaikki on hyvin ja tyttö iloinen itsensä.

Baltsulle voimia hautajaisiinkin.

Mä käyn vielä meilin puolella turajamassa.

Bro, meillä sama juttu että yleensä Nöpö vain puree tuttipulloa, kai se on kiva ikeniä vasten kun on vähän viileämpi kuitenkin kuin tutti kun sielläon sitä vettä sisällä, mutta jos on oikeasti jano niin juo kyllä nätisti. Tänään piti jo itse pullosta kiinni ja joi hirveällä vimmalla =) ja kaurapuuronkin makuun ollaan päästy, tosin uppoaa ainoastaan pelkkänä puurona, jos yrittää sekoittaa mukaan banaani tai jotain muuta hedelmää niin ei suostu syömään. Parempi kai näin päin...

ja symppishalitus Brogikselle juhlista! meillä oli onneksi omassa suvussa niin ei tarvinnut miehen sukua (lue anoppia) kestää. ja yleensä koen ihan kivana että saa itse hetken huokasta kun muut huolehtivat Nöpöstä mutta kyllä silti on maailman ihaninta olla ihan vaan kotona rauhassa.

JB, ihanaa että eka yökyläily sujui noin hyvin =)!

Nöpö nukkuu keskellä meidän sänkyä masullaan ja aina välillä nousee konttaamaan unissaan ja taas takaisin nukkumaan. Ja kun kävin laittamassa ikkunan kiinni niin ensin luulin ettän yt havahtuu, mutta näkikin jotain unta ja nauroi ihan hervottomasti =) olisi ollut ihanaa saada tuo nauhalle oli niin koomista kun toinen unissaan hekottaa.

mäkin tulin pikaisesti tännepäin...
"synnytys" meni ihan ok, ei ollu paha edes ja siks nyt pelkäänki sit kaikkia jälkiseuraamuksia... tänää vuoto oli ku tulva vaikka oli jo tasaantunu runsaiks menkoiks.. no siit on vielä niin vähä aikaa että..
siitä ärsystä (muistaako kukaan) laitoin sille asiall nyt pisteen.. myöns käyttäytymisensä mut ei kaikkia.. siis semmost et ku sille puhuu niin se kattoo vaan "läpi" eikä vastaa mitää.. siis semmost välinpitämättömyyttä.. eikä pelkästään mulle.. nojoo.. pitkä juttu, mut tiedätte nyt että oon sanonu sille lähes kaiken ja suoraan mutta nätisti.. oli se sit keränny mieheltä säälipisteitä ja ulissu puhelimes ja ilmeisesti haukkunu mut?! no ihan sama.. miehen kans parit riidat siitä ja nyt on kaikki hyvin.. mut siitä kuulette varmaa lisää vielä..

napero vaan nukkuu pitkään aamusin kun on isin kanssa kotona ja mä töissä...! on se epistä ;)

kotona kävelee seiniä pitkin ja kärryllä, ja muuten vaa ryömii ja kiipeilee.. :) ihana kullannuppu!

hienoa amilda että pääsitte kotiin!!

nyt kattoo äitin kultaa joka just heräs..

Otan osaa, Baltsu.

Ihanaa että Enni pääsi kotiin!

Brogis, tiedän täsmälleen kuinka ihanaa on päästä kodin rauhaan ja saada olla kahdestaan oman vauvan kanssa. Varsinkin anoppilasta tullessa.

Olipa jo ikävä teitä. Baltsun tapaan ollaan ulkoiltu vaikka missä. Aurinkoisina päivinä ollaan oltu puistossa Puppen päikkärit, Puppe rattaissa varjossa ja mä olen lukenut kirjoja bikineissä ja saanut kunnon rusketusrajat. Nyt aurinko loppui. Olispa oma sauna, juodaan vaniljakahvia (niiin hyvää!) ja Puppe harjottelee pallon käsittelyä.

Meillä oli 8kk neuvola ja lääkäri. Oltiin kovin odotettu tuota, ja mentiin aika hämilleen kun lääkärinä olikin se terveyskeskuksesta tuttu patti-idipaatti (joka terveyskeskuksessa ei edes ottanut mua vastaan koska imetin ja jonka sain sitten itkemään kun hain niitä unilääkkeitä ja kerroin kasvaimesta, ja joka sitten pyysi anteeksi).

Mutta Puppelsiini kasvaa ja kehittyy hienosti, omalla käyrällään menee 70 cm ja painoa 7,5 kiloa. Pituutta oli tullut kunnon humpsaus. Ei suostunut lääkärin eikä neuvolan tädin syliin; hyvä niin, ei pidä noihin yleislääkäreihin luottaakaan. Tummatukkainen neuvolan täti ei saanut tulla edes lähelle, vaan pysytteli kiltisti takaseinää vasten.

Puppekin juo paljon vettä päivittäin, mieluiten juo vetensä mukista, hörppii jo hyvin eikä vettä edes valu paljoa ohi. Pullosta veden juominen menee ihan leikkimiseksi.

Nyt sähköposteja lukemaan.

Miuskalle halaus! "Hienoa" että tyhjennys on nyt ohi. Hyvä jos kokemus oli fyysisesti helpompi kuin pelkäsit ja on nyt ohi, koska henkisesti sattuu varmasti senkin edestä ja pidempään. Hyvä myös että sait puhuttua mitä mielessä oli.

Sade, miten teidän päivä on mennyt? Saitko tehtyä lihakeiton?

Yhteistyössä