Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivottavasti Rosan patti sitten myös on rasvapatti. Itse kerran säikähdin tulehtunutta hikirauhasta kainalossa ja kävin paniikissa tutkituttamassa sen lääkärissä. Olipa tyhmä olo, mut pääasia että sainpahan sen tutkittua.

JB, päivän paras tuo "mun tukka on tullut postiin" =) kerrohan sitten millainen on!

ja Rosis, onhan toi hullua että menee tolleen että julkisella ei kannata käydä, mutta toisaalta tosiaan mielenrauha on kyllä sen arvoista. Ja mä ainakin olen sellainen stressaaja terveysasioissa että joudun sen takia käymään yksityisellä kun julkisella on liian hidasta. Tulehan kertomaan mihin päädyit! meilläkin on muuten suvussa rintasyöpää joten pitäisi varmaan tarkkailla vähän enemmän, nyt raskauden ja imetyksen myötä on kyllä jäänyt nollaan :(

ihanaa kun nöpö syö ainakin tuota maissia niin innolla, olin tosi stressinä tuosta syomisestäkin mutta nyt on jo ihan kivaa. Tosin ensi viikolla pitäisi kai jo aloittaa aktiivinen maistattelu eli joka syöntikerralla, mutta mitä maistattaa? samaako koko päivä vai eri ruokia vai mitä ihmettä? neuvola on vasta keskiviikkona..

Voi vitsit mulla on ikävä teitä, mutta ajankäytöllisesti netissä roikkuminen on pakko priorisoida aika alas... Yritän tulla tapaamiseen, ja roudata lapsosetkin ainakin näytille. Onko teidän miehetkin siis tulossa? Meillä iskäliini tietää kyllä meidän palstapoppoosta, mutta en ole edes kertonut millä foorumilla me ollaan. Eli mun pitäis varmaan vähän alustaa teistä, jos saisin sen mukaan.

Meillä menee pääosin hyvin, mutta onhan tässä aikaslailla työtä. No, kuuluu tietty asiaan, mutta esim yösyöttöön menee 1,5 tuntia (A:n imetys, T:lle pullosta, sitten vielä lypsy). Ja tämä siis kahdesti. Sit aina välillä koko pakka menee ihan sekaisin, kuten nyt alkuviikosta kun T teki syömälakon ja oltiin taas kaksi päivää sairaalassa. Silloin kun kaikki on hyvin, tämä on ihanaa elämää, mutta poikkeustilanteet on aika raskaita. Laskin esim että toissapäivänä syötin vuorokauden aikana T:tä vastaavan ajan, mitä olisin viettänyt töissä... Milli minuutissa. Hoi mies, sillä ei kasva!!! Nyt näyttää taas vähän valoisammalta, ja sain viime yönä nukuttua hyvin. Arvatkaa vaan onko T iltavirkku, ja A aamulla ihan täpinöissään, mutta sammuu viimeistään kasilta... (Olkoot muuten T täällä T edelleen, A ja A olisi vähän vaikea erottaa toisistaan!)

Hassua miten Sade silloin oli kauhean haikeana kun täysimetys oli loppumassa. Meillä nyt 29 päivää aikaa kiinteiden aloitukseen, ja mä todella lasken öitä siihen. Uskon että imettäminen on sit mukavampaa, kun se on lämmin läheisyyden hetki, eikä mun täyspäivätyö. Jospa ruokatauotkin pitenisi jonkin verran.

Mä meen nyt kaivaan kaapista 56-vaatteita, A on siirtymässä niihin!!!

Ihanaa äitienpäivää kaikille!

Hei yks juttu, keskosilla kiinteät aloitetaan siis neljän kk:n iässä. T:llä ravinnejauhe on kohta loppumassa, jännää koklata onnistutaanko siirtymään imetykseen. Tosin jos painonnousu ei tästä parane, joudutaan luultavasti vahvistaan maitoa vielä pidemmälle... Mutta aion kyllä vähän hellittää siitä, olisi nimittäin ihana siirtyä edes sellaiselle tasolle imetyksessä, että voisi reissussa korvata yhden aterian rinnasta. Päästäisiin vaikka Ruissaloon pitkälle kävelylle.

Meillä Irkulle aloitettiin 3kk iässä kiinteät. Silloin sanottiin, että se on keskosten kiinteiden aloittamisen ikä. ?

Tukka on täydellisesti omani värinen, tai ainakin niin lähellä omaa väriä etten eroa huomaa. Vielä noiden osioiden asettelussa on opettelemista, koska nyt ainakin laitoin huonosti kun vilkkuvat hiusten seasta. Kiinni ollessa ei kyllä huomaa mitään. Klipsitkin laitoin huolimattomasti, kun tuntuu nykivän joistain kohti. Mut kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen. Viimeinkin mulla on pitkä tukka! ;)

täällä pk-seudulla keskosten kiinteät aloitetaan myös 3kk iässä..tai näin ainakin kaverini kertoi heidän tehneen..oliskohan kaksosilla joku oma juttunsa lisäksi tai sitten neilis teillä on niin hyvänoloiset ja sulla riittää maitoa että sen vuoksi 4kk. Tuo mun kaveri ei imettänyt niin ehkä korvikkeilla menevät aloittavat kuukautta aiemmin??

Ihanaa Neilis nähdä teidätkin!!

me yritetään opettaa Nöpö konttaamaan siihen mennessä niin pysyy sitten muiden mukana, tuossa se taas huojuu konttausasennossa mutta ei raukka vielä ole keksinyt miten pääsisi eteenpäin..no liikkuuhan sitä peruuttaenkin jos vaan suunnittelee matkansa vähän paremmin :)

Jb, kiva että hiukset ovat kivat, lähetä kuva kunhan jaksat/ehdit ottamaan!

Ärsyttää kun ihmiset eivät tajua huomioida vauvoja..siis naapurimme, heillä parin viikon ikäinen ja nukkuvat nyt usein yhtäaikaa tuossa pihalla. tulivat tänään kaupasta ja näkivät että Nöpö nukkuu siinä niin puhuivat tosi kovaan ääneen ja heillä oli superrapisetvat kauppakassit niin kyllähän nöpö sitten heräsi kun tarpeeksi kauan siinä säätivät. ja itse kun yritän huomioida jos näen että vauva nukkuu jossain...

Ihanaa kuulla Neiliksestä! Olisi ihanaa kun pääsisitte mukaan tapaamiseen!

Amilda, anteeks että unohdin. Muistin samantien, että miksi teillä ei ole vielä kakkosen aika.

Menen neljältä yksityiselle ultraan ja mammografiaan, vastaukset saa heti erikoislääkäriltä. Sitten jos jotain on, niin voin siirtyä julkiselle puolelle näytteenottoon (koska se ohutneula- tai karkeaneulanäyte maksais 300e). Mies tulee Puppen kanssa mukaan. Sanoin ettei tarvi tulla, mutta ehdottomasti haluavat tulla. Plus että rinnat pitäis olla tyhjät ennen tutkimuksia, joten imetän siellä.

Koska olette ajatelleet aloittaa potalle opettamisen? Mä mietin jo potan ostamista, nyt opettaminen voi olla vielä helppoa, kun tyyppi ei pääse kävelemään pois siitä.

Rosalle tsemppiä lääkäriin! Aika harvakseltaan luen palstaa, mutta tulinkin juuri kurkkimaan, että joko tilanteesi on selvinnyt. Toivottavasti se olisi jotain harmitonta.

Terkut taas täältä etelästä!

Puku tuli valmiiksi ja paperit kuntoon! H-hetki 3 viikon päästä, jännää.
Kyllä on ihana tulla kotiin miehen kainaloon. Matka mulla oli ihan hirveä. Siis lento. Mulle iski 10 vuoden jälkeen ihan oikea migreenikohtaus. Ensiks pelästyin aika kovin, kun ihan yht äkkiä vasemmasta silmästä lähti näkö. En osannut heti ajatella, et mitäs tää on. No n. tunnin kuluttua alkoi tuttu jomotus otsassa ja tajusin, et ei helvetti. Koko lento meni ihme horroksessa, kun olin jotenkin ihan sekaisin. Kerran kävin oksentamassakin. Yhden panadolin pyysin oloa helpottaa, mut ei se ihan oikeeseen migreeniin paljoo auta. Sain mä nukuttua jonkun verran, onneks.
Kotona lähti näkö uusiks, ei tosin niin pahasti, ja menin vaan suoraan nukkuu.

Mä oon kuullut, et migreeni voi uusia raskauden aikana. Toivottavasti tästä ei ala sama kierre mikä mulla oli nuorena. Siihen ei meinaa auttanut mitkään lääkkeet. Plus en mä edes tiedä mitä lääkkeitä voi ottaa raskauden aikana. No onneks mulla on ens vkolla lääkäri, täytyy sieltä muistaa kysästä.

Ja onneks vauva pysy tosi touhukkaana masussa, ni olin ihan rauhallisin mielin sen suhteen.

Rosalle hirveesti tsemppiä lääkäriin!! Toivottavasti patti ei ole mitään sen ihmeempää.

Ihana kuulla Neiliksen arjesta!! Pienestä kahdesta on varmasti hurjasti työtä, mut just eilen luin, että se palkitaan myöhemmin myös tuplasti takas!!

Pimmu 23+4

tsemppiä lääkäriin Rosa, uskon että ei ole mitään vakavaa!! Ihanaa kun miehesi tukee ja haluaa mukaan (ja tietty haluaakin koska meillä on täällä kaikilla maailman ihanimpien lasten lisäksi maailman ihanimmat miehetkin!)

Mä oon lähdössä kohta pottakaupoille, me siis ainakin aiotaan aloittaa ihan heti kun vaan osaa istua kunnolla (ei siis ihan vielä istu täysin tuetta) ja mun mielestä kantsii totuttaa pottaan varmaan aikaisin tai just ainakin ennenkuin kävelee tai sitten voi olla hankalaa. JB, mites teillä sujuu? muistanko oikein kun kerroit että Irkku välillä lähtee potalta pois kun osaa kerta kävellä?

Ihanaa Lumis kun pistäydyit täällä! mutta nyt nukuttamaan Nöpöä..

Mä oon kyllä nyt myyty. Talo oli ihana. Siis remonttiahan se vaatisi paljonkin, mut huoneet oli mahtavan kokoisia ja kaikkia kivoja juttuja.. Esim yhden makkarin yhteydessä on suuri työhuone (tyttöjen huone ja leikkihuone..), ihana takkahuone, leivinuuni, toooodella suuri olohuone ja keittiö. Remontoida pitäisi kylpyhuone heti, sitten hioa ja lakata osassa huoneita oleva puulattia, sekä laittaa osasta huoneita tapetit heti uusiksi. Piha oli kyllä melkoinen kaivanto ja navetta tietenkin ihan tarpeeton.

Toivottavasti Rosalla meni hyvin siellä lääkärissä. Tuu kertoo..

Ihanaa kuulla JB, että talo oli kiva. Ei muuta kun muuttolaatikoita pakkailemaan. Itse olen alkanut nykyisellään arvostaa isoa pihaa ja rauhallisuutta. Mitä meillä ei kylläkään ole, mutta arvostaisin jos olisi. Hyvä juttu jos tukkakin oli bueno :)

Ehe, Neilis, ei meilläkään isukki tiedä missä foorumissa me jauhetaan. Se on nyt kyllä alkanut kysellä jatkuvasti tästä porukasta, osoittaa oikein mielenkiintoa. Jännä piirre. Ja mun on jotenkin älyttömän vaikeaa hahmottaa A:n ja T:n kokoa.. Mutta suloisia ovat kumpainenkin.

Voi Pimmu, älä hanki viimehetken stressillä ainakaan migreeniä. Kurja tauti, toivottavasti hellittää pian. Mukava kuulla sinustakin, ja että olet selvinnyt reissusta :)

Tuosta pottahommasta. Mulla haluttais ostaa sitten Pojulle sellainen soiva potta. Mä uskon, että se motivois tekemään tuotokset pottaan :D Kasvatustieteilijät kumotkoon tämänkin luulon, heh. Mutta soiva potta on musta jotenkin niin ihanan kitsch ajatus, että pakko saada.

Rosan kuulumisia kovasti odotellaan.

Mun pitäisi vielä mies pehmitellä, sekä saada suuntia tietää että mitä remontointi tulisi kustantamaan. Jos ihan älyttömän kalliiksi tulee, niin eihän sitä sitten kannata ruveta.

Pottailusta: Irkku menee paniikkiin jos sitä yrittää istuttaa potalle. Silloin jos hokee, että "kakka, kakka" ja ehdotetaan että menisikö potalle, niin sanoo vaan "ei" eikä suostu menemään lähellekään vessaa. Olisi varmaankin pitänyt aloittaa harjoitukset paljon aikaisemmin.

JB, kiva että talo oli noin ihana! kyllä sitä keinot keksii jos tulee noin vahva tunne jostain, niin siis että sen sitten saa.

Mua harmittaa niin paljon kun kaikki kivat ja hintatasoon sopivat talot mitä on myynnissä niin niissä ei ole pihaa juuri ollenkaan ja kun nyt nimenomaan pihan perässä ollaano kun nykyinen niin pieni vaikka onkin ihan kiva.

en tiedä johtuuko maissista vai mistä mutta viimeiset 3yötä ovat olleet tosi nihkeitä :/ Nöpö kierii ja aina välillä itkee mutta ei halua enää tuttia eikä syödä eikä pissikään ole aina, yleensä sitten aamulla tuleekin kakka..en vaan jotenkin usko että 1,5tl maissia nyt voisi tuota tehdä eli ehkä se on vaan tuo kakka ihan ylipäänsä että se pyörityttää. toivottavasti nyt tulisi jo illalla niin saisi nukkua rauhassa. Mennään tänään juhlimaan äitienpäivää jo etukäteen vanhemmilleni niin aion kyllä nukkua siellä. ja täällä sataa kaatamalla, nukutin Nöpön taas partsille, ihmetteli pitkään sateen ropinaa (ja pliis, ei mitään tuohon liittyviä kommentteja täällä..tiedätte kyllä..) ja siis ei ymmärretä että onko nyt vieroittanut itsensä tutista täysin..eilen vielä piti sitä hetken että nukahti mutta nyt ei suostunut ottamaan ja jos yritti viedä lähelle niin hirveä huuto. Ja minä kun olin menossa tänään ostamaan taas seuraavan koon tutteja..täytyykin nyt vähän aikaa tutkailla tilannetta.

Rosa, onko kaikki hyvin??? oon huolissani kun ei mitään ole kuulunut!!

Mies leipoi taas eilen yöllä kakun, tällä kertaa suklaisen kun on jo kinuski ja marja/kermakakut tehty lähiaikoina. Nyt onneksi hetkeksi rauhoittuu kun päätettiin että hääpäiväksi ei kyllä leivota kakkua (ja osuukin arkeen, mutta voidaan juhlia vaikka Rosiksella sitten kun olisi seuraavalla viikolla :)

ja siis JB piti kysyä ootteko kokeilleet Irkkua ihan suoraan pöntölle? niihinhän saa kai niitä pienennysrenkaitakin niin tuntisi olevansa sitten iso tyttö eikä tajuaisi että on melkein kuin potta ;)

Voiko Nöpöllä olla hampaita tulossa? Jos sen takia on hankala nukkua ja tuttia paha syödä?

En oo Irkkua vielä kokeillut pöntölle, mutta otan vinkistä vaarin ja kokeilen.

Ihmeteltiin jo illalla, että miksi Irkku oksentelee. Oksenteli illan ja yön. Nyt aamulla vasta hoksattiin, että sillä on hampaita tulossa ja sen takia nuha. Räkä sitten puolestaan saa Irkun oksentamaan. Jospa pian lakkaa nenä vuotamasta, niin loppuu oksentelukin.

Rosa??? Sua varten avasin koneen, joten mielessä oot.

Ihanaa kun tuli sadepäivä, ei syyhytä koko ajan lähteä ulkoilemaan, vaan saa sisällä hommailtua jotain.

Voi vitsit JB:n talo-löytö kuulostaa ihanalta. Ja Pimmulle nautinnollisia häävalmisteluja! Tän verran olen kärryillä jutuistanne... Mutta parempaa kohti ollaan menossa, mä olen huomattavasti parantunut siinä että saan beibsit yhtäaikaisesti nukkumaan, joten aikaa jää välillä ylimäärin!

Nyt tuttipulloja tiskaamaan...

Voi ihanaiset, paskaa kuuluu, suoraan sanottuna. Eli kasvain on, ottivat 5 koepalaa paksuneulanäytteenä (joka ei todellakaan ole se ohutneulanäyte). Arvostan radiologin suorapuheisuutta, röntgenin tehnyt hoitsu etukäteen pyyteli anteeksi että ko lääkärillä on tapana puhua hyvin suoraan, mutta juuri siitä mä pidän. Sanoi, että tältä näyttää huonolaatuiset kasvaimet. Pyysin prosentteja, ja sanoi että todennäköisesti on huonolaatuinen (eli syöpä). Ens viikolla kirurgin aika, jossa saan vastaukset. Jos kävisi hyvin, ja olis hyvälaatuinen, se kannattaa silti leikata. Kirurgilta saan lähetteen Tyksiin jos leikataan.

Se mulle selvisi, että rintasyöpiä on montaa eri lajia, jotkut lajit ei tee lainkaan etäpesäkkeitä ja ennuste on oikein hyvä. Toisilla lajeilla taas paskemmat. Nyt sitten jännätään että olisi "hyvää lajia", jos kerran on joku typerä syöpäkasvain. Pliis, toivon ettei yhtään tarinaa serkun naapurista joka selvisi kolmesta syövästä.

Puppe on niin ihana. Mua tällä hetkellä vain vituttaa, ei edes pelota nyt. Mua ällöttää että mussa on paha kasvamassa ja pilaamassa mun elämää. En kestä ajatusta etten näkis Puppen kasvavan. Leikkais jo nopeasti vaikka koko rinnan pois. Oltiin koko perhe äitini luona yötä, kun mentiin vähän toimintakyvyttömiksi. Olen Puppen kanssa edelleen täällä, mies meni töihin.

Hei muistakaa tämä, jos joskus menette tsekkauttamaan rintoja: Mammografia oli ihan puhdas, kasvain näkyi vain ultraäänessä. Eli julkisen terveydenhuollon kautta sain lähetteen vain mammografiaan, ei kuulemma tartte ultraa. Onneks menin yksityiselle.

Yhteistyössä