ajatuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt haluan olla nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt haluan olla nimetön

Vieras
Mulla on ihana mies ja lapsi ja juuri ollaan muutettu rakentamaamme taloon. olen töissä ja teen kolmeavuoroa, mies tekee tekaa reilua 12 tuntia kuutena päivänä viikossa. Töissä meillä on aina kamala kiire ja kiitosta ei saada ikinä, aina vaan saadaan sanomista, että millon mikäkin on tehty väärin. henkilökunnan vaihtuvuus on todella suuri ja kesätyöntekijöistä kukaan ei halua jäädä. Aina vaan useammin tulee töissä tunne, että tulen hulluksi ja pitäis päästä pois. En jaksas hymyillä asiakkaille niinkun ennen ja välillä tekis mieli vastata "tyhmiin" kysymyksiin että jotain ihan muuta.... Töissä juostaan ja vapaapäivät juoksen vajaa kaks vuotiaan perässä, jolla on meno päällä koko ajan. Mies aina vaan töissä, kun sitä rahaa tarvii.... Mulla on nykyään tosi usein maha kipee, ei mahatauti. uskoisin johtuvan stressistä. Aika usein tulee töiden jälkeen tunne että itkettää. Äitini sairastui vakavasti joitakin vuosia sitten ja sen seurauksena on nyt täysin toisten autettavissa, isäni on hänen omaishiotaja. tekee pahaa käydä kotona ja nähdä äiti siinä kunnoss, en ole hyväksynyt hänen kohtaloaan enkä käsitellyt sitä itselleni. Olen hieman ihastunut yhteen mieheen. En aijo tehdä lähempää tuttavuutta en halua rikkoa sitä mitä mulla on. Tää ihastus on vaan jonkinlainen henkireikä tälle kaikelle. Mulla on maailman kultaisin mies, mutta nyt olen vaan niin väsynyt. Pitkään aikaan ei olla sängyssä tehty muuta kuin nukuttu, en jaksa. Lapsellekin huudan tosi pienistä asioista. Halusin vain purkaa ajatuksi kun ei ole ketään kelle puhua.

Kuullostaa burn outilta. Sun ehkä kannattaisi hakea sen perusteella sairaslomaa. Parempi niin kuin että vedät itsesi ihan piippuun ja sitten tuleekin pitkä sairasloma sen jälkeen.

olen miettinyt sairaslomaa, mutta liian monta kertaa olen kuulut pomon töissä kiroilevan ja vittuilevan muiden sairaslomista. Eikä se taitais olla taloudellisesti edes mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen miettinyt sairaslomaa, mutta liian monta kertaa olen kuulut pomon töissä kiroilevan ja vittuilevan muiden sairaslomista. Eikä se taitais olla taloudellisesti edes mahdollista.
Toisaalta...jos asiat ei muut, tilanne vain pahenee. Ainakin sun kannattaa ruveta etsimään uutta työpaikkaa ja jos ja kun sellainen löytyy, irtisanot itsesi nykyisestä ja aloitat uudessa. Sulla on kyllä ollut monta rankkaa asiaa yhtä aikaa elämässä, joten puhuminen vaikka jo työterveyshoitajan kanssa voi helpottaa oloasi.

Jep, suosittelen myös työpaikan vaihtoa. Tossa tilanteessa joku sairasloma ei oaljon auta. Sama p... jatkuu taas kun työt alkaa. Pitäs päästä kunnolla irti ja helpottaa muutenkin tilannetta.

olen pistänyt pariin paikkaan työhakemuksen, vielä ei ole mitään kuuulunut. Toisaalta en haluaisi lähtä koska työkavereita tulee hirvee ikävä, samoin asiakkaita. Enkä tykkää muutoksista, ennemminkin rutiineista. Tuntuu, että mun elämä on vaan niin jumissa.

Hae vain sitä sairaslomaa. Oletko vakituisena? Itsellä oli noita samoja oireita ja nyt sain diagnoosin keskivaikea masennus. Sairasloma auttoi, olin muutaman kuukauden poissa. Kahdelta ekalta kuukaudelta saat normaalin palkan, et lisiä tosin, ja sen jälkeen 2/3 palkasta. Veikkaisin että kahdem kuukauden lomakin jo auttaisi ainakin vähän. Älä välitä ilkeistä puheista töistä, kertoo paljon työpaikasta jos vaihtuvuus suuri ja työntekijöiden terveys alkaa mennä. Meillä töissä paljon nyt ollut tapetilla työssäjaksaminen, kun en ollut ainut siellä väsähtänyt. Jaksamista!

olen pistänyt pariin paikkaan työhakemuksen, vielä ei ole mitään kuuulunut. Toisaalta en haluaisi lähtä koska työkavereita tulee hirvee ikävä, samoin asiakkaita. Enkä tykkää muutoksista, ennemminkin rutiineista. Tuntuu, että mun elämä on vaan niin jumissa.
Työkavereita ja rutiineita löytyy varmasti uudestakin työpaikasta =) Sitäpaitsi mikä estää sua pitämästä yhteyttä vanhoihin työkavereihisi? Mä lähdin Hyksistä jo 7 vuotta sitten ja edelleen tapaan muutamaa entistä työkaveriani sieltä. Sama muiden työpaikkojeni työkavereiden kanssa.

Paikalleen jämähtäminen ei ole hyvä juttu, jos ei ole odotettavissakaan valoa tunnelin päässä. Jotain uutta ja erilaista sun pitäisi elämääsi saada, mutta kun on väsyksissä, niin uutta harrastustakaan tms ei jaksa aloittaa. Vaikkei se sairasloma muutakaan tilannetta, niin viikon saikulla saisit levättyä ja mietittyä vaihtoehtoja, miten saisit asioita muutettua. Jo viikko voi auttaa siihen, että saa edes omat ajatuksensa kasaan.

on vakituinen työpaikka. Talvella olin kaksi päivää sairaslomalla mahataudin takia. Ilmoitin pomolle se vaan voivotteli kun on niin hankala tilanne, että ei taida saada toiselle päivälle ketään, niin tulisinko töihin... minä tyhmä kiltti uskollinen työntekijä menin.

on vakituinen työpaikka. Talvella olin kaksi päivää sairaslomalla mahataudin takia. Ilmoitin pomolle se vaan voivotteli kun on niin hankala tilanne, että ei taida saada toiselle päivälle ketään, niin tulisinko töihin... minä tyhmä kiltti uskollinen työntekijä menin.
Vaan eipä se ole työnantajankaan etu, jos jonain aamuna et yksinkertaisesti kykene nousemaan sängystä ylös. Eniten siitä kärsivät sinä itse ja perheesi, mutta ei se pomokaan silloin riemusta kilju. Monet työterveyshuollot tiedostavat jo erittäin hyvin sen, että sairauksia kannattaa ennaltaehkäistä sekä hoitaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, koska muutoin tilanne tulee sekä yhteiskunnalle että työnantajalle todella kalliiksi. Puhumattakaan inhimillisestä kärsimyksestä.

Jos et halua mielenterveystoimistosta hakea apua, niin mä kyllä suosittelen lämpimästi työterveyshoitajaa. Mä kävin aikoinaan hakemassa työterveyshuollosta nukahtamislääkkeet, kun stressin takia en saanut nukuttua enää lainkaan. Saikkua en tuntenut tarvitsevani, mutta yöunta kylläkin. Työterveyslääkäri oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoikin, että olin jo kolmas sillä viikolla siitä firmasta, joka sellaista repsua tuli hakemaan. Joten ei kannata edes ajatella, että asioista puhuminen työterveyshuollossa olisi jotenkin noloa tms

rankkaa. minulla oli sama tilanne mutta työ ei ollut vakituinen. jaksoi kun tiesi että loppuu joskus. lisäksi asuimme vain vuokralla. sairaslomalla olin joitakin päiviä loppuvaiheessa. odotin tuolloin myös toista lasta ja supisteli kipeästi raskausajan ja selkää särki. Todellakaan toiset työntekijät eivät pitäneet sijaisen sairaslomapäivistä tai raskaudesta ja sekin toi lisää stressiä, koska tunsin, että minusta ei pidetty, kun tulin raskaaksi ja vielä muutaman päivän sairaslomalla mielettömän väsymyksen ja vatsaoireilun vuoksi.

sinuna hakisin vain sairaslomaa. itse kävin työterveyslääkärillä eikä todellakaan ymmärtänyt miten voin olla väsynyt. noin viisikymppinen mies. olisi halunnut määrätä masennuslääkkeet. mietin asiaa mutta en halunnut niitä.

Minusta pomonne ei taida olla kovin ammattitaitoinen kun ehdottelee sairaana töihin tuloa. Ei ole sinun ongelmasi huolehtia sijaisista. Pitäisi huolta työntekijöistään niin ehkä sijaisiakin löytyisi helpommin.

Yhteistyössä