Ajatuksia masennuksesta ja cipralexista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hoi:
Ehkä säkin pärjäisit jollain muulla lääkityksellä kuin masennuslääkkeillä?!
Esim. just tuo seroquel?

Mulla on seroquelin halvempi versio, ketipinor käytössä :D
Samoin lääkettä nimeltä deprakine menee

Mutta miä oonkin rajatilapersoona :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Esim. just tuo seroquel?

Minullakin on persoonallisuushäiriö ja traumaa. Mulle ainoa tepsinyt hoito on ollut liikunta ja terapia. Tuossa ketjuun kirjoitinkin jo, että kaikkia lääkkeitä on kokeiltu, myös seroguelia. niin ja jätin myös alkoholin pois, kaikki kemikaalit pois, sisään hyvää ja tervettä ravintoa, liikuntaa ja terpiaa..

Onko sinulla terapia miten alussa? Alkuun se on on työlästä ja voi viedä huonompaankin suuntaan kun rankkoja asioita tulee käsittelyyn.
Mulla toinen vuosi on alussa aion jatkaa ainakin tämän vuoden loppuun.
Olen hyötynyt silmäliiketerapiasta.

Sama homma täälläkin ,on muutakin häikkää ,kuin pelkkä masennus.Mun pitää kysyä terkalta sitä terapia hommaa,oon kai minä jossain ollukin,mutta siinäkin oli jotain outoa,en muista mitä ,taisi olla että sanottiin ,että olen liian sairas siihen hommaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Minullakin on persoonallisuushäiriö ja traumaa. Mulle ainoa tepsinyt hoito on ollut liikunta ja terapia. Tuossa ketjuun kirjoitinkin jo, että kaikkia lääkkeitä on kokeiltu, myös seroguelia. niin ja jätin myös alkoholin pois, kaikki kemikaalit pois, sisään hyvää ja tervettä ravintoa, liikuntaa ja terpiaa..

Onko sinulla terapia miten alussa? Alkuun se on on työlästä ja voi viedä huonompaankin suuntaan kun rankkoja asioita tulee käsittelyyn.

Terapiassa olen nyt ollut 4 kuukautta,kognitiivisessä
Kaikenmaailman psykiatreja yms on myöskin kokeiltu

Mulla on melkonen ongelma alkon kanssa (sekin liittyy tuohon rajatilaan), joten ei puhettakaan, et pystys lopettaa...

Varmasti aloitusoireet on monilla aivan todellisia, mutta mä uskon, että myös aloitukseen liittyvä lisääntynyt itsensä tarkkailu aiheuttaa niitä. Toisaalta varmaan riippuu myös siitä, missä kunnossa on aloittaessa ollu, paljonko niitä on. Mä en havainnu yhtään mitään aloitusoireita, mutta lulltavasti joku muu olis vastaavan olon pistäny täysin niiden piikkiin. Mutta kun mä makasin muutenkin horroksessa 20 tuntia vrk, en nukkunu koskaan, enkä ollu hereillä koskaan, niin eipä siinä paljon huomannu vituttiko enemmän vai vähemmän vai vai oliko nukahtamisvaikeuksia tai ei.
Mun mielestä masennuslääkkeen tärkein tehtävä on auttaa ottamaan terapia vastaan. Karu totuus vaan on, että terapiaa on kovin huonosti tarjolla, mutta ne lääkkeet ei paranna, ne on vain yksi työlkalu, jota voidaan oikein pahassa tapauksessa tarvita, jotta voi auttaa itseään. Se varsinainen toipuminen on kuitenkin kiinni vain ja ainoastaan omasta halusta ja päätöksestä ja kovan työn takana.

Mulla on melkonen ongelma alkon kanssa (sekin liittyy tuohon rajatilaan), joten ei puhettakaan, et pystys lopettaa...

alkon kanssa ongelma, otin tueksi lopetukseen antabuksen. Voimia sinulle!
Tiedän mitä on rajatilan kanssa eläminen :(

Käytätkö useinkin alkoholia? Jos sitä vähentäsi pikkuhiljaa?

Kyllähän tuota menee lähes joka ilta
Ei se vähentäminenkään oikein onnistu-en kyllä siis humalassa joka ilta ole

Nää miun asiat on taas jotenkin niin sotkussa, että tuosta nyt jotain helpotusta saan

Kyllähän tuota menee lähes joka ilta
Ei se vähentäminenkään oikein onnistu-en kyllä siis humalassa joka ilta ole

Nää miun asiat on taas jotenkin niin sotkussa, että tuosta nyt jotain helpotusta saan

Alkoholi vaa vaikuttaa aivojen biokemiaan todella paljon ja huonompaan suuntaan :(

Mutta voimia paranemiseen! Iso :hug: , toivottavasti elämä on joskus helpompaa.

Esim. just tuo seroquel?

Harrastan liikuntaa,mutta terapiassa en käy.Ihmettelen mitä on tuo silmäliiketerapia????????????????????? :(

masennuslääkkeitä aloitettaessa oireet pahenee alkuun ennenkuin elimistö tottuu. mulla on ollu monta kertaa lääkitys masennukseen, eri merkkiä mut lääkäri on aina varoittanut että alkuun on vaikeampaa. pari kolme viikko menee, jos tulee tosi hankala olla voi harkita lääkkeen vaihtamista. mut sitkeesti vaan odota nyt ekat viikot, ainakin lääke vaikuttaa kun on pahempi olla alkuun! sit joku päivä huomaat että ahdistus on kadonnut ja voit rauhallisesti hengittää :)

Kysynpä taasen tuosta silmäliiketerapiasta ,millaista on.Tuohon lääkitys hommaan sanon vaan ,että totta on alkuun pahentaa oloa ,mutta ei kaikki lääkkeet.Kestää reilun kuukauden ennenkuin huomaa ,että on parempi olo ,toisina päivinä taas on huonompi ,se vaihtelee kuin aallokko. :headwall:

Hei!
Alkuksi tosiaan monet lääkkeet voi pahentaa oloa.. elimistöllä kestää tottua lääkkeeseen.. itsellä Efexorista hirveät haittavaikutukset ja se oli lopetettava heti..

nyt käytössä Cymbalta 60mg x 1. Diagnoosi: toistuvan masennuksen keskivaikea masennusjakso somaattisin oirein.. huh.. pitkä litania.. mutta siis lääke on
lisännyt toimintakykyä, jaksan käydä suihkussa, tehdä ruokaa ja jopa siivota joskus..

mutta sinänsä mieli ei ole parempi, siis en vaan niin paljon mieti asioita, mutta ahdistaa silti. En tiedä mihin hakeutuisin puhumaan Kunnolla asioista. Käyn kyllä terv.keskuksessa psyk.sairaanhoitajan kanssa juttelemassa, mutta jutellaan vaan tästä nykytilanteesta ja mielestäni ongelmat on alkanu jo lapsuudessani kun isäni sairastui alkoholismiin. Tietääkö joku mihin kannattaisi ottaa yhteyttä, onko ainut vaihtoehto vain yksityiset terapautit, mitkä maksaa liikaa sairaslomalla olevalle yh:lle :(

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut:
Hei!
Alkuksi tosiaan monet lääkkeet voi pahentaa oloa.. elimistöllä kestää tottua lääkkeeseen.. itsellä Efexorista hirveät haittavaikutukset ja se oli lopetettava heti..

nyt käytössä Cymbalta 60mg x 1. Diagnoosi: toistuvan masennuksen keskivaikea masennusjakso somaattisin oirein.. huh.. pitkä litania.. mutta siis lääke on
lisännyt toimintakykyä, jaksan käydä suihkussa, tehdä ruokaa ja jopa siivota joskus..

mutta sinänsä mieli ei ole parempi, siis en vaan niin paljon mieti asioita, mutta ahdistaa silti. En tiedä mihin hakeutuisin puhumaan Kunnolla asioista. Käyn kyllä terv.keskuksessa psyk.sairaanhoitajan kanssa juttelemassa, mutta jutellaan vaan tästä nykytilanteesta ja mielestäni ongelmat on alkanu jo lapsuudessani kun isäni sairastui alkoholismiin. Tietääkö joku mihin kannattaisi ottaa yhteyttä, onko ainut vaihtoehto vain yksityiset terapautit, mitkä maksaa liikaa sairaslomalla olevalle yh:lle :(

Minä käytän efexoria ,ollu jö noin pari vuotta,ahdistus on helpottunut, mutta painajaisunet lisääntyneet.Nyt uskallan liikkua tuolla ihmisten keskuudessa ihan hyvin,että se on ollut minulle sopiva lääke.Terapiasta en osaa sanoa mitään ,minun pitää kysyä terkalta jos muistan ,kun käyn seuraavan kerran .Sielläkin on niin kiire,kun aikaa on aina vain puolituntia. :$

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut:
Eikö kukaan tietäis mitään hyvää,halpaa terapia muotoa? :(

Lääkäriltä voi pyytää lausunnon kelaa varten, josta voi sitten hakea yksityistä psykoterapiaa. Psykodynaaminen ja kongnitiivinen terapia on kaiketi yleisimmät terapia muodot...

saat parhaiten tietoa ehkä googlesta. Se ei ole täysin kritiikitön terapiamuoto mutta mulla toimi ja minä olin siinä tilanteessa masennukseni kanssa, että oli "aivan sama" mitä kokeillaan.

Nyt siis kohta 5kk ilman lääkkeitä, voin hyvin ja alan nähdä "valoa" moneen moneen vuoteen.
Toki silläkin on vaikutusta, että olen jättänyt päihteet, ja kuluttavat ihmissuhteet pois elämästäni (kuten alkkis-natsi vanhempani).

saat parhaiten tietoa ehkä googlesta. Se ei ole täysin kritiikitön terapiamuoto mutta mulla toimi ja minä olin siinä tilanteessa masennukseni kanssa, että oli "aivan sama" mitä kokeillaan.

Nyt siis kohta 5kk ilman lääkkeitä, voin hyvin ja alan nähdä "valoa" moneen moneen vuoteen.
Toki silläkin on vaikutusta, että olen jättänyt päihteet, ja kuluttavat ihmissuhteet pois elämästäni (kuten alkkis-natsi vanhempani).

emdr:ää traumaterapeuttini joka on siihen saanut pätevyyden. Ei joka kerralla sitä tehdä mutta jos olen lukossa niin tuo toimii.

Yhteistyössä