Ajatuksia masennuksesta ja cipralexista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoi

Vieras
Tuossa toisessa ketjussa (masennuslääkkeet ja unet) kirjoitinkin että olen aloittanut cipralexin äskettäin. Vasta toinen viikko menossa.
Sain lääkitykseen masennukseen, minkä oireita olivat itkuisuus, ärtyisyys raju ahdistuneisuus, yölliset kuolemanajatukset(siisherään yöllä ahdistukseen, ja mieleen tulee itsetuhomietteitä):(
Lääkitys tuntuu väsyttävän mahdottomasti, toisinaan taas on hetkiä, esim kahvin juonnin jälkeen, että olen aivan ylikierroksilla ja hermostunut. Myös epätodellista oloa on tullut.Ja ärtyisyys mitä oli ennen lääkitystäkin, niin tiedättekö..Se on vain pahentunut:(
Aamut ovat todella vaikeita, ja nykyään herään kamalaan oloon. yhtään ei edes huvittaisi nousta sängystä, saatikka hoitaa lasta. Väsyttäsii ihna mahdottomasti, ja muutenkin olo tuskainen. Onko teillä kuulunut masennuksen kuvaan se että aamut ovt todella vaikeita? Lääke siis tuntuu vielä ennestään niitä pahentavan.
Välillä tulee toivoton olo, ettei tästä mitään tule..Lääke ei tunnu yhtään auttavan. Muutaman kerran on illalla ollut pieni hyvä hetki, ja olen ajatellut että nyt se tästä lähtee...Mutta sitten seuraavana aamuna se kostautuukin vielä pahemmalla ololla :('
Mistä saa toivoa että aurinko vielä paistaisi...

Uskon että saisin lohtua, jos joku jaksaisi kertoa, miten tuo paraneminen masennuslääkityksen kanssa lähti käyntiin? Alkoiko lääke kuinka pian auttamaan, ja oliko millaisia aloitusoireita? Itse käyn myös viikottain mtt:ssa juttelemassa.

Miä käytän kanssa cipralexia,puolisen vuotta käyttänyt
Tuotahan se masiksessa on, aamulla ei millään haluaisi nousta "uuteen päivään"
Alussahan nuo lääkkeet saattaakin oireita pahentaa

Jos nyt ei viikkoon ala yhtään helpottamaan, niin ota lääkäriin yhteys
Pikkuhiljaa pitäisi sullakin alkaa olon paranemaan

Mä söin cipralexia ja päädyin alta aikayksikön sairaalan osastolle toipuilemaan :ashamed: Ei kuulemma sovi ihmiselle, jolla on itsetuhoisia ajatuksia, eikä varsinkaan nuorille.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä söin cipralexia ja päädyin alta aikayksikön sairaalan osastolle toipuilemaan :ashamed: Ei kuulemma sovi ihmiselle, jolla on itsetuhoisia ajatuksia, eikä varsinkaan nuorille.

Hui kamala.... Saitko uudet lääkkeet?

Ai ei sovi :o No hittoako ne mulle tuota syöttää- muutenkin taas sitä mieltä et väärä lääkitys

Miä jouduin vaihtaa cymbaltan(aivan hirveet sivuoireet) cipralexiin..
Noh, en tiijjä kumman lääkkeen "piikkiin" menee, et olin reilu viikon päästä lepäilemässä osastolla minäkin..

Oireet pahenivat. Viimeinen ilta ennen sairaalaan menoa oli hirveä. Ajatteliin ja pelkäsin että hirtän itteni. Tuli sellainen ihan tyhmä olo. Tuntu kuin minulla olisi kaksi minää. Terve minä ilkkui sairaalle minälle että ihan oikeein kun olen sairastunut. Katsoin peiliin ja sanoin ääneen itselleni että sinut kyllä sais hirttää. Seuraavana aamuna heti päivystykseen puol 9 jo sain ajan. Sieltä ampulansilla psykiatrian päivystykseen. Ja onneksi pääsiin suljetulle osastolle turvaan itseltäni.
Olen kuulut että on muitakin joilla cipraleksista pahenee oireet. Minulla heti sairaalassa vaihdettiin lääkitys.
On vieläkin välillä toivoton olo vakkka olen syönyt lääkkeitä vuoden. Väsy myös vaivaa niin että inhoan käydä suhkussa.

HYVIN PALJON JAKSAMISIA SINULLE! TOIVOTTAVASTI SINUN OLO PARANEE PIAN!

Alkuperäinen kirjoittaja Hoi:

Hui kamala.... Saitko uudet lääkkeet?

Sairaalasta sitten seroqueliä pieninä annoksina, paljon parempi oli... Lääkitys loppu aika lyhyeen, sit pärjäsin omillani.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Ai ei sovi :o No hittoako ne mulle tuota syöttää- muutenkin taas sitä mieltä et väärä lääkitys

Noh, en tiijjä kumman lääkkeen "piikkiin" menee, et olin reilu viikon päästä lepäilemässä osastolla minäkin..

inäkin kirjoitin tarinan siihen toiseen viestiin,minä lepäilin koton ciprlexin kokeilun jälkeen,se ei sovi kaikille,nyt mulla on Efexor,siitä tuli painajaiset,siten vielä on remeronin jokin rinnakkaisvalmista,painoa on löytynyt. :saint:

Juu. Viime aikoina oon ottanu vähän selvää, aika moni mielialalääke on yhdistetty itsemurhiin ja itsetuhoisuuteen... Eli lääkärit sais vähän miettiä 1. mitä määrää 2. että kertois sivuvaikutuksista paremmin.

Juu. Viime aikoina oon ottanu vähän selvää, aika moni mielialalääke on yhdistetty itsemurhiin ja itsetuhoisuuteen... Eli lääkärit sais vähän miettiä 1. mitä määrää 2. että kertois sivuvaikutuksista paremmin.

Mulla on "rajatilapersoona", joka itsessään jo aiheuttaa itsetuhoisuutta:whistle:
Tosin noita erillaisia lääkkeitä on mulla testattu.. kymmeniä

PItääpäs ottaa lääkärin kanssa puheeks tuo, kun olen miettiny,et hirmusesti lääkkeitä taas tasapainottamassa ja siitä huolimatta välillä tulee just itsetuhosia ajatuksia.. :flower:

ninaTT: mihin diagnoosiin sulla tuo cipralex sitten määrättiin? Masennukseen?
Hienoa että selvisit lähes ilman lääkkeitä, ja voit nyt hyvin :)

Yleinen ahdistuneisuushäiriö... Oikeasti tais olla kyseessä masennus =/ Mut juu, elämä alko hymyilee yllättävän nopeasti sit :) Nykyään kestän vaikeitakin aikoja kuten normaali ihminen; silloin joskus hampaiden harjauskin oli iso juttu...

Syönyt kaikkia mitä tässäkin on lueteltu. Päätin yrittää ilman, liikunnan ja terapian kanssa siis.
2kk olen voinut paremmin kuin moneen vuoteen.
HUOM: joskus lääkkeet on pakollisia ja monesti pahimman yli ei selviä ilman, mutta vuosien masennuslääke"kokeilut" ei ole välttämättömiä eikä usein mielekkäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Syönyt kaikkia mitä tässäkin on lueteltu. Päätin yrittää ilman, liikunnan ja terapian kanssa siis.
HUOM: joskus lääkkeet on pakollisia ja monesti pahimman yli ei selviä ilman, mutta vuosien masennuslääke"kokeilut" ei ole välttämättömiä eikä usein mielekkäitä.

Mullakaan ei tunnu mitkään toimivan
Mutta ilman ei voi olla, koska eka iskee kauhea masennus, sitten paniikkihäiriö ja sitten menee muuten vaan pää sekasin :headwall:
Ja tätä on ollut kohta jo puolet elämästä

Terapia nyt kokeilussa, jospa se toisi muutosta

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Minkäs takia ne niitä syöttää,kun tahtoo ,että jättäs pois ,kuuluu jos keväällä kokeiltas ja kun kevät tulee muuttuu syksyyn jne. vuosi on jo kulunut,kun itse ei uskalla jättää ,kun pikkuhiljaahan ne on jätettävä,muttä lääkäriltä pitäs saada miedommat lääkkeet,kun on sellaisia joita ei voi jakaa mienkään jauhemaisia kapselissa.että näin on näreet. :headwall:

Mun miehelläni on ollut jo vuoden Cipralex,ensin 15mg ja nyt puolet 7,5mg ja on ainakin auttanut.Oli silloin alkuun 1kk sairaalahoidossa kun lääke aloitettiin ja sai siellä vielä ahdistukseen jotain iltaisin.Nyt olo han toinen!

Mun miehelläni on ollut jo vuoden Cipralex,ensin 15mg ja nyt puolet 7,5mg ja on ainakin auttanut.Oli silloin alkuun 1kk sairaalahoidossa kun lääke aloitettiin ja sai siellä vielä ahdistukseen jotain iltaisin.Nyt olo han toinen!

Ei kovin hyvältä kuulosta nää masislääkkeet...huoh :(

No mutta ainakin miulla on muutakin ongelmaa :hug:
Monilla tutuilla on ollut ihan perusmasennus, puolisen vuotta lääkitystä ja elämä on taas voittanu :hug:

Ei kovin hyvältä kuulosta nää masislääkkeet...huoh :(

No mutta ainakin miulla on muutakin ongelmaa :hug:
Monilla tutuilla on ollut ihan perusmasennus, puolisen vuotta lääkitystä ja elämä on taas voittanu :hug:

Ehkä säkin pärjäisit jollain muulla lääkityksellä kuin masennuslääkkeillä?!
Esim. just tuo seroquel?

Yhteistyössä