V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun piti aikoinaan opiskella sairaanhoito-opiston jälkeen lääkäriksi ja lähteä maailmalle SPR:n hommiin. Mutta musta tulikin äiti =) Eniten oikeastaan tässä askarruttaa se, että onko mulla jäänyt jotain huomaamatta. Kauhajoen tappajan vanhemmille asia tuli täytenä yllätyksenä. Oli ollut lapsena kiltti poika, oli kavereita ja oli sosiaalinen. Ja silti näin tapahtuiEttä mistä sen sitten lopulta osaa edes aavistaa, että jotain tällaista olisi tiedossa? Itse kyllä olen jo vuosikausia seurannut, mitä lapseni netissä puuhaavat, millaisia nettikavereita heillä on jne. Ja mun lapseni muuten myös seuraavat, mitä mä täällä Kaksplussalla kirjoittelen
![]()
Luultavasti mulla ei ole syytä huoleen, mutta pistää nää viimesen vuoden tapahtumat väkisinkin miettimään. Ja oikeastaan ihan hyvä, että pistääkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun piti aikoinaan opiskella sairaanhoito-opiston jälkeen lääkäriksi ja lähteä maailmalle SPR:n hommiin. Mutta musta tulikin äiti =) Eniten oikeastaan tässä askarruttaa se, että onko mulla jäänyt jotain huomaamatta. Kauhajoen tappajan vanhemmille asia tuli täytenä yllätyksenä. Oli ollut lapsena kiltti poika, oli kavereita ja oli sosiaalinen. Ja silti näin tapahtuiEttä mistä sen sitten lopulta osaa edes aavistaa, että jotain tällaista olisi tiedossa? Itse kyllä olen jo vuosikausia seurannut, mitä lapseni netissä puuhaavat, millaisia nettikavereita heillä on jne. Ja mun lapseni muuten myös seuraavat, mitä mä täällä Kaksplussalla kirjoittelen
![]()
Luultavasti mulla ei ole syytä huoleen, mutta pistää nää viimesen vuoden tapahtumat väkisinkin miettimään. Ja oikeastaan ihan hyvä, että pistääkin.
Kiitos ja kaunista syksyä sinullekin =) Mä lupaan ryhtyä taas laittamaan niitä viikonlopun ruokia, kunhan saan ton keittiöni ihmisasuttavaan kuntoonAlkuperäinen kirjoittaja vieras virve:ps. jos viitsit niin laita taas joskus sellainen menugallup, aiva fantastisia ruokia teet, mieskin oli että ohhoh, viime kerralla! : )
Näinpä juuri. Ja mulla kyllä vielä lisäksi pelkona se, että junnu olisi perinyt mun luonteeni. Siis sen, jossa kaikii tuska kärsitään omassa sydämessä ja oman pään sisällä ja vasta sitten, kun on itse asian kanssa jo sinut, saattaa puhua ulkopuolisille. Mulle tää "oman pään sisällä asioiden käsittely" ei ole koskaan ollut ongelma, pikemminkin olen iloinen siitä taidosta, sillä luultavasti moni asia elämässäni olisi mennyt ihan persiilleen, jos olisin sanonut mitä ajattelen ajattelematta ensin mitä sanon. Onneksi vielä toistaiseksi junnun kanssa on helppo puhua. Tulee päivittäin kertomaan mulle asioitaan ja ajatuksiaan. Vieläkin. Ja jutustelen sen kaveripiiriäkin niin irl kuin netissä. Vuosi takaperin kirjoitin jotain junnun irc-galleriaan ja siellä junnun virtuaalikaverit tuumasi vaan, että sullahan XX on aika cool mutsiAlkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Pitää suojella lasta, pitää antaa riittävästi tietoa, ettei hän loukkaa itseään elämän poluilla, että tulee vahvaksi, mutta ei liian kovaksi...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Täyttää marraskuussa 17. Mutta mä olen miettinyt, että ehkä olisi parempi, jos nuorella ei olisi lainkaan mitään aatteita tai ideologiaa. Jos vaan hengailisi kavereineen ostarilla. Ehkä maailmantilanteen tai yhteiskunnan tilanteen miettimien ei olekaan kovin hyvä asia.Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Koskaan ei kai voi olla varma. Mutta mun mielestä poikasi kuulostaa ihanan empaattiselta. Oliko se 16v?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Me ollaan puhuttu tuosta rauhanturvaajajutusta ja itse en ole kovinkaan innokas koko ajatuksesta. Exä on ehdottomasti koko hommaa vastaan. Onneksi junnu on vasta 16 v ja mielikin voi vielä muuttua. Mutta kun aiemmin koitin saada junnun päätä käännettyä tuossa asiassa, junnu vain sanoi, että tiedätkö äiti, siellä on paljon lapsia, joiden turvallisuudesta kukaan ei välitä. Mitäpä siihen sanoo vastaan? :| Mutta ehkä "siperia opettaa" ja junnu käy sellaisella reissulla kerran ja tulee sen jälkeen toisiin aatoksiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras virve:kaikessa vaan kohtuus. Aito elämän ja toisen kunniottaminen. Terveet arvot, terveessä ihmisessä. Rauhanturvaajan työ on muuten aika ristiriitaista ja siellä on erittäin erilaisilla ideologioilla ihmisiä. Seillä myös juodaan ja esim. käytetään huoraapalveluita paljon. Joten tuosta asiasta itse toivoisin, että lapseni ottaisi enemmän selvää, ettei tule pettymyksenä. Se on usein sellainan miesten machoilukenttä.
t. veljeni ja paras ystäväni on olleet rauhaturvaajia
Mukava kuulla, että joku muukin teinin äiti näitä kuluneella viikolla on pohtinut :hug: Itse kanssa ajattelen, että tätä elämää nyt eletään tässä ja kukin tekee parhaansa. Loppu on sitten arvoitusta. Mutta kun toi kolli taannoin osoitti, miten mukavaa on, että äiti on kotona, kun tulee koulusta, olen yhä enemmän haalinut juuri etätöitä. Parhaimmillaan käyn vain kerran viikossa toimistolla. Mutta eihän tääkään mitään takaa.Alkuperäinen kirjoittaja BDT:Tjaah. Mun teini-ikäinen esikoinen kohta 15 v hengaa ostarilla eikä näytä paljon maailman huolet painavan . Mutta onpa hänkin herkkä sisimmässään ja miettii asioita. Ehkä ottaa vaan jotenkin kevyemmin näennäisesti.
Ja kuopus kohta 13 v on juuri tuollainen idealisti kuin sinun poikasi näkyy olevan, mutta nyt on jalkapallo vaan vienyt sydämen maailman vääryyksien oikomiselta. ...
Minäkin olen miettinyt mitä näistä pojista vielä kasvaakaan - sattuneesta syystä nyt varsinkin kuluneella viikolla. Luotan silti sydämen ja järjen yhteispeliin sekä terveeseen valppauteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mukava kuulla, että joku muukin teinin äiti näitä kuluneella viikolla on pohtinut :hug: Itse kanssa ajattelen, että tätä elämää nyt eletään tässä ja kukin tekee parhaansa. Loppu on sitten arvoitusta. Mutta kun toi kolli taannoin osoitti, miten mukavaa on, että äiti on kotona, kun tulee koulusta, olen yhä enemmän haalinut juuri etätöitä. Parhaimmillaan käyn vain kerran viikossa toimistolla. Mutta eihän tääkään mitään takaa.Alkuperäinen kirjoittaja BDT:Tjaah. Mun teini-ikäinen esikoinen kohta 15 v hengaa ostarilla eikä näytä paljon maailman huolet painavan . Mutta onpa hänkin herkkä sisimmässään ja miettii asioita. Ehkä ottaa vaan jotenkin kevyemmin näennäisesti.
Ja kuopus kohta 13 v on juuri tuollainen idealisti kuin sinun poikasi näkyy olevan, mutta nyt on jalkapallo vaan vienyt sydämen maailman vääryyksien oikomiselta. ...
Minäkin olen miettinyt mitä näistä pojista vielä kasvaakaan - sattuneesta syystä nyt varsinkin kuluneella viikolla. Luotan silti sydämen ja järjen yhteispeliin sekä terveeseen valppauteen.
Mä olisin halunnut pojastani sivarin. Mutta kun ajan myötä näin ja kuulin pojan arvomaailman, mikä mä olen häntä kieltämään? Exä tulee olemaan raivoissaan, jos ja kun junnu jonain päivänä lähtee puolustamaan muita kuin suomalaisia. Mutta luultavasti saan exän puhumalla lepyteltyä, sillä en minäkään riemuitse, jos poikani sinkkiarkussa jostain maailmalta tonne Helsinki-Vantaalle tuodaan. Mutta kun näiden vuosien aikana olen oppinut - satojen keskusteluiden myötä - sen olevan junnun oma tahto, niin eipä mulla ole siihen mitään sanomista. En pidä yhtään ajatuksesta, en pidä edes siitä ajatuksesta, että junnu haluaa Puolustusvoimien palvelukseen. Mä kyllä rakastan tätä maata, mutta en tätä kansaa. Jostain käsittämättömästä syystä junnu haluaa tarpeen vaatiessa puolustaa myös tätä kansaa. Mutta tästä asiasta me kinattiin junnun kanssa jo aikoja sitten =) Ja junnu pitäköön oman näkemyksensä.Alkuperäinen kirjoittaja jaana:Myös mun vanhemmat oli armeijaan menoani vastaan aikoinaan. Kovan painostuksen ja huutavan hiljaisuuden jälkeen jätin menemättä. Tuntui pahalta, kun omat vanhempani eivät kunniottanet haaveitani eivätkä mitenkään seisoneet tukenani. Eivät edes ehdottaneet toista vaihtoehtoa armeijauran tilalle. Tiukka ei, ja kyllä kaduttaa ja ahdistaa kun heitä tottelin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Täyttää marraskuussa 17. Mutta mä olen miettinyt, että ehkä olisi parempi, jos nuorella ei olisi lainkaan mitään aatteita tai ideologiaa. Jos vaan hengailisi kavereineen ostarilla. Ehkä maailmantilanteen tai yhteiskunnan tilanteen miettimien ei olekaan kovin hyvä asia.Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Koskaan ei kai voi olla varma. Mutta mun mielestä poikasi kuulostaa ihanan empaattiselta. Oliko se 16v?
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Minun lempiajatukseni on, että teinien kaverit on kristallipallo, ne kertovat minulle minkälainen lapseni on siinä maailmassa missä nuoret ovat... sen jota en näe kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Minun lempiajatukseni on, että teinien kaverit on kristallipallo, ne kertovat minulle minkälainen lapseni on siinä maailmassa missä nuoret ovat... sen jota en näe kotona.
Tän mä laitan korvan taakse. Piti ainakin mun kohdalla paikkansa, nyt kun asiaa ajattelee.
Alkuperäinen kirjoittaja Mommy dearest:Miten minä en olisi kamalan huolissani tuollaisesta pojasta. Hienostihan tuo tuntuu elämäänsä hanskaavan ja riittää resursseja jopa toisista ihmisistä huolen pitämiseen - kyllä siitä tuntuu oleva kyynisyys ja näköalattomuus kaukana! Mulla on sellainen käsitys myös, että tuohon ikään kuuluukin olla idealistinen ja vähän mustavalkoinenkin. Itse olin ainakin. Kyllä elämä ne kulmat pyöristää sitten ajan kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mutta edelleen mietin, että jos teini vaan hengailisi kaljakassien kanssa ostarilla, katselisi BB:tä, lukisi 7-päivää jne, niin sille teinille tuskin edes syntyisi mitään ajateltavaa. Olisi siis paljon paremmassa turvassa.