Ajattelisitko olevasi raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riepu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riepu

Vieras
Olisit yrittänyt miehesi kanssa lasta jo tovin. Kierto aina säännöllinen 29-30 päivää. Kierrossa ovulaation jälkeen tuntui nippailuja mahassa ja kyljissä ja menkkakipuja koko ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen.

Kuukautisten alkamisen aikaan pari päivää pientä rusehtavaa tuhrua (vain pyyhittäessä), mutta kuukautiset eivät ala. Saat testeillä roskishaamuja ja -plussia (et ole aiemmin saanut niitäkään vaan samoilla testeillä puhtaita negoja). Kylkiä vihloo ja munasarjoja nippailee. Nännit vähän tuntoherkät (ei kipeät), iltaisin turvottaa todella.

Nyt kuukautiset kaksi viikkoa myöhässä. Viimeisin testi tehty kun oli myöhässä n. 10 päivää.

Mitä ajattelisit ja tekisit? (Verikokeeseen ei pääse)

PS. Paljonkohan jäisi maksettavaa yksityisellä ultrasta?

Kyllä normaalisti etenevässä raskaudessa olisi pitänyt jo tulla oikea plussa. Testiajan jälkeenhän ei sitä ole ;) Tiedät varmasti tämän. Mun kokemus on sellainen, että saan aina roskishaamuja kun en ole ovuloinut. En tiedä mistä johtuu.

Tekisin vielä uuden testin muutaman päivän päästä. Jos tulos silloinkin epäselvä, menisin lääkäriin. Itse molemmista raskauksistani olen saanut roskishaamun, silloin kun olen raskaana ollutkin. Muutaman päivän päästä plussa on ollut selvä. Silloin kun raskaana en ole ollut, ei myöskään testiin ole tullut mitään haamuja. Itse varmaan pitäisin tilanteessasi raskautta hyvinkin mahdollisena.

Ajattelisin, että olisin mahdollisesti hedelmöittynyt, mutta kaikki ei ole ihan kunnossa :snotty: Tai sitten ovulaatio olisi ollut tooosi myöhään... Ja haluaisin selvittää asian!

Toivottavasti teillä kaikki selviää vielä parhain päin! :hug:

EI VÄLTTÄMÄTTÄ NÄY VIELÄ KUNNOLLA TESTISSÄ. Tiedän tapauksen, jossa raskaustesti näytti plussaa vasta kun kuukautiset oli kolme viikkoa myöhässä. Testaa jonkun ajan päästä uudestaan =)

Tässä on niin monta palaa palapelissä. Toisaalta tiedän, että testien pitäisi jo näyttää, mutta googlettakaapa "myöhäinen plussa" niin tuntuu olevan aika yleistä. Tiedän myös, että roskishaamu tai -plussa on periaatteessa nega, mutta kun tosiaan aiemmissa kierroissa samat testit eivät ole muuttuneet miksikään edes seuraavaan päivään niin nyt ihmetyttää (testejä on ollut erilaisia mm. rfsu, clearblue ja apteekin oma).

Toivoisin niin kovasti enkä yritä väkisin vääntää negaani plussaksi, mutta saanhan silti vielä toivoa? Lääkärissä olen käynyt. Sanoi vaan ettei voi tietää mistä on kyse.

Sotken lusikkani soppaan, mutta mulla r-testi näytti vasta 8:lla viikolla ja tein aika ahkerasti testejä. Ei näyttänyt aikaisemmin edes haamuja. Myöhäinen plussa on mahdollinen, kuten myös kemiallinen tai Km. Olisi parempi käydä lääkärissä ja selvittää asia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sotken lusikkani soppaan, mutta mulla r-testi näytti vasta 8:lla viikolla ja tein aika ahkerasti testejä. Ei näyttänyt aikaisemmin edes haamuja. Myöhäinen plussa on mahdollinen, kuten myös kemiallinen tai Km. Olisi parempi käydä lääkärissä ja selvittää asia

Lääkärissä (tk:ssa) ei selvitetty asiaa vaikka kuinka pyysin. Sanoivat vaan, että kyllä se sitten joskus selviää ja jos on kohdunulkoinen tai km niin ei sille mitään mahda.

Vastasiko viikot sitten niitä alkuperäsiä ton plussasi kanssa? Eli olitko oikeastikin raskaana viikolla 8, kun plussasit, vai oliko ovis ollut odotettua myöhemmin?

Siis jos sä olet ekan roskishaamun saanut sillon 2 viikkoa sitten kun menkat piti alkaa, sen olisi pitänyt vahvistua jo. Myöhäinen plussa, tarkoittaa että testi on ollut puhdas nega, kunnes yhtääkkiä näyttää plussa. Ihan samalla tavalla kun haamun pitää vahvistua, pitää roskishaamun muuttua oikeaksi plussaksi. Jos sä olet jo 2 viikkoa saanut tuollaista, en usko että on kyse tavallisesta raskaudesta. Se olisi eri asia jos testi olisi puhdas nega ollut ja nyt sitten vasta roskishaamu. Ja varsinkin jos sä tiedät millon sulla oli ovis kuten ilmeisesti tiedät, niin tuskin on myöhemmin olevasta oviksestakaan kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Siis jos sä olet ekan roskishaamun saanut sillon 2 viikkoa sitten kun menkat piti alkaa, sen olisi pitänyt vahvistua jo. Myöhäinen plussa, tarkoittaa että testi on ollut puhdas nega, kunnes yhtääkkiä näyttää plussa. Ihan samalla tavalla kun haamun pitää vahvistua, pitää roskishaamun muuttua oikeaksi plussaksi. Jos sä olet jo 2 viikkoa saanut tuollaista, en usko että on kyse tavallisesta raskaudesta. Se olisi eri asia jos testi olisi puhdas nega ollut ja nyt sitten vasta roskishaamu. Ja varsinkin jos sä tiedät millon sulla oli ovis kuten ilmeisesti tiedät, niin tuskin on myöhemmin olevasta oviksestakaan kyse.

Mistä sitten voisi olla kyse?

Niin ja en ehkä sanonut tarpeeksi selväksi, mutta ne testit on tehty aika lyhyen ajan sisään silloin. Eli ei pitkin tän kahden viikon aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minulla myös testi näytti positiivista vasta rv8. Tsemppiä !!

Teillä joilla testi näyttänyt myöhään positiivista, oliko oikeasti raskaus niin pitkällä vai oliko ovis ollut odotettua myöhemmin? Näyttikö testit aina sitä ennen negaa?

Tähän erityisesti tahtoisin kuulla vielä vastauksia:

Teillä joilla testi näyttänyt myöhään positiivista, oliko oikeasti raskaus niin pitkällä vai oliko ovis ollut odotettua myöhemmin? Näyttikö testit aina sitä ennen negaa?

Yhteistyössä