Ajattelin olla erilainen äiti (lasten synttäreistä, turhis)

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Enkä anna kenellekään vieraalle mitään lahjaa :eek: :eek: :wave:
Jos ei voi kutsuille tulla ilman että tarvii jollakin tavaralla lahjoa, niin älkööt tulko toista kertaa!! :whistle:
Kuulostaa hyvältä. Ihan käsittämätön tapa minustakin. Ei todellakaan tule meillä käyttöön enkä ole onneksi moiseen tapaan törmännyt muillakaan kaveripiirissä. Kyllä vieraille voi ihan ilman lahjomisiakin sanoa, että "kiitos, kun tulit".

Minusta se on kiva perinne ja meillä sitä harrastetaan ja lähes aina meidän muksut ovat jonkun synttäreiltä saaneet himaan jotain.. joskus se tosiaan on jotain isompaa ja joskus joku tarra vaan.. mutta se ajatus <3

Minusta on kiva, että nykyään lasten synttärit ovat hyvin monipuolisia ja erilaisia. Eikä enää sellaisia peruskotisynttäreitä mitä omassa lapsuudessani oli, tosin silloinkin sai pikkulahjan mukaan, kun lähti synttäreiltä.

Ja mielikuvitus on vain rajana lastensynttäreille.. kun pikkasenkin laittaa pääkopan raksuttamaan niin saa lapselle persoonalliset ja hauskat synttärit pienelläkin budjetilla.. :)

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Minusta se on kiva perinne ja meillä sitä harrastetaan ja lähes aina meidän muksut ovat jonkun synttäreiltä saaneet himaan jotain.. joskus se tosiaan on jotain isompaa ja joskus joku tarra vaan.. mutta se ajatus <3

Ja ympäristökin kiittää, kun pitää aina olla saamassa kaikenlaista turhaa muovikrääsää...

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Ja ympäristökin kiittää, kun pitää aina olla saamassa kaikenlaista turhaa muovikrääsää...
Kuka sanoo, että sen pitäis olla muovikrääsää? Mun systeri tekee aina jätti-isot piparit, jotka on koristeltu herkullisen näköiseksi ja siihen on kirjoitettu kunkin vieraan nimi. Systeri on ´kuuluisa´ näistä pipareista mitä se lahjoo vieraille jokaisissa kissanristiäisissä ja lapsetkin odottavat aina sitä, kun saavat mukaansa oman piparin :)

Meilläpäin tuo on ihan yleinen tapa, että annetaan joku pikkujuttu vieraillekin, joko onginnan, aartenetsinnän tai tietokilpailun yms. muodossa. En mäkään tuosta tavasta ole erityisemmin välittänyt, mutta mukaan on kumminkin lähtenyt... :whistle: Joistain juhlista lapsi tulee pussukan kanssa, joistain ei, eikä lapsi ainakaan pistä juhlia mihinkään arvojärjestykseen sen mukaan, saako vastalahjaa vai ei.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Kuka sanoo, että sen pitäis olla muovikrääsää? Mun systeri tekee aina jätti-isot piparit, jotka on koristeltu herkullisen näköiseksi ja siihen on kirjoitettu kunkin vieraan nimi. Systeri on ´kuuluisa´ näistä pipareista mitä se lahjoo vieraille jokaisissa kissanristiäisissä ja lapsetkin odottavat aina sitä, kun saavat mukaansa oman piparin :)

No itse tehty leivonnainen on hieno idea, sitä en suinkaan vastusta. Useimmiten ne taitaa olla vaan jotain pientä tiimarikrääsää tai juuri jotain muovirannekoruja tms. jotka joko hajoaa heti tai millä ei mitään oikeasti tee.

Joo toi pipari on kiva idea! Mutta ei meiltäkään ole kukaan muuta saanut kuin kakkua/pipareita ja juotavaa paikan päällä. Eikö se ole tarpeeksi vastalahjaa? Ja vastalahjanhan saavat kun me viedään lahja sitten heille heidän syntymäpäivänään! Ei me nyt vieraita sentään moninkertaisesti aleta lahjomaan. :/

nbd
No ei tulis mieleenkään kyhätä lahjoja vielä vieraillekin. Syntsien järjestämisessä on ihan tarpeeks tälle mammalle! Toivottavasti vieraat ei oo kauheen pettyneinä meiltä lähteneet..

vieras
meillä saivat lähtiessään karkkilaatikon ja ilmapallon....olivat tyytyväisiä niihin. Mitään isoja lahjoja ja krääsää en ymmärrä. Ja poneista puheen ollen, meillä on niitä pari tallissa....

Meillä vieraat saa vetää napansa täyteen herkkuja, mutta lahjoja ei ole kyllä annettu. Itse asiassa ei sukulaislasten eikä tuttavaperheidenkään lasten synttäreillä. Häälahjat ymmärrän jotenkin, mutta koen nekin täysin turhaksi, roskikseen meneväksi krääsäksi.

Kysyy hän vaan
Mikä ihmeen perinne??
Ei ainakaan minun lapsuudessani tuollaista perinnettä ollut.
Tietääkseni tää on ihan jenkkihapatusta.

poikia3
Mun lapsuudessani on jo omilla synttäreilläni järjestetty ongintaa tai kilpailuja, joista sai palkintoja. Ja olen vuosimallia -67. Yleensä nuo lahjukset olivat karkkia.

Ja kyllä, meillä järjestetään ongintaa tai aarteenetsintää. tänä vuonna aartena oli merirosvokynät ja karkkia. Viime vuonna taisi olla saippuakuplia onginnassa.

Aarteenetsintä oli ainakin loistava ohjelmanumero, ja kun on tupa täynnä vilkkaita poikia, niitä tosiaankin tarvitaan!

Esikoisen synttäreitä on järjestetty myös kodin ulkopuolella, jääpä äidille vähemmän työtä. Ja aina se ei edes tule kalliimmaksi, kuin kotona järjestetyt synttärit.

viiras
meillä on aina annettu jotain pientä mukaan, viimeksi syksyllä vieraat sai isot kaasupallot mukaan. toisen tytön synttäreillä oli saippuakuplia ja ison tytön synttäreillä jokainen sai itse väsätä herkkunsa ja ottaa kotiin mukaan maistiaisia.
kyllä nykyään lahjatkin alkaa olla aika kalliita ja meidän lapset on tykänneet jos ovat saaneet jotain muistoa mukaansa.

metsänpeitto
Me lähetettiin pieni lahja vain sille pikku reppanalle, joka ei päässyt odottamiinsa syntymäpäiväjuhliin mukaan siksi, että oli saanut meidän lapsilta vesirokon :ashamed:

Muut taisivat ottaa ilmapalloja mukaan, jos oikein muistan.

Ei saa meiltäkään vieraat mitään... ja ei oo ollut etes ongintaa tms. muuta erityisohjelmaa. Vanhanaikaisesti vaan notkuva herkkupöytä ja vapaata leikkiä joka on sujunut ihan nätisti. Onnelliset sankarit aina ollut ja vieraatkin on viihtyneet :xmas: Nykyään mikään ei riitä...ei edes lastenjuhlissa. Kaiken pitää olla niin extremeä B) 7 vuotias on esikko että hyvin on pärjätty tällä tyylillä...

mois
no, meillä lapset haluaa aina ongintaa synttäreilleen ja kun höveli äiti olen, niin sen heille suon ja silloin pitää aina miettii että mitä ihmettä siihen onginta pussukkaan laittaa.

Yhteistyössä