Ajattelin ehdottaa miehelle selibaattia vuodeksi... mitä luulette, kuinka käy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seksihaluton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup";28594465]Koska viimeiset 15 vuotta on menty miehen ajatusmaailman mukaan , tässä asiassa. Miksei minun tyyliäni voi edes kokeilla???[/QUOTE]Ei se vaan toimi

Eli läheisyyttä ei voi olla ilman seksiä? Aina kun toinen halaa, on harrastettava seksiä, aina kun toinen koskettaa, housut pois??? niinkö?

Sängyllä ei voi makailla toisen kainalossa ilman että on alettava sen aikana/jälkeen naimaan??????

Mä Kaipaan läheisyyttä, en seksiä.

No ensin sun jutuista ap. sai sen käsityksen että haluat selibaatin koska et ole päässyt yli miehen pettämisestä mutta nyt alkaakin vaikuttaa siltä että onkin kyse siitä että teillä on jo vuosikausia ollut huonoa seksiä (vain miestä tyydyttävää) ja että teillä ei ole mitään muuta läheisyyttä kuin sitä huonoa seksiä?

[QUOTE="vieras";28594522]No ensin sun jutuista ap. sai sen käsityksen että haluat selibaatin koska et ole päässyt yli miehen pettämisestä mutta nyt alkaakin vaikuttaa siltä että onkin kyse siitä että teillä on jo vuosikausia ollut huonoa seksiä (vain miestä tyydyttävää) ja että teillä ei ole mitään muuta läheisyyttä kuin sitä huonoa seksiä?[/QUOTE]

Vähän syytä kaikessa, enkä syytä vain miestä, mutta läheisyyttä ilman seksin pakkoa kaipaan eniten. ja jos tuon saa oonistumaan niin ne muutkin ongelmat helpottaa.

[QUOTE="alkup";28594484]Eli läheisyyttä ei voi olla ilman seksiä? Aina kun toinen halaa, on harrastettava seksiä, aina kun toinen koskettaa, housut pois??? niinkö?
[/QUOTE]

Voi tietenkin. Siitä sinun olisi syytä puhua miehellesi, täällä palstalla tuo ei oikein auta. Sinun on kerrottava miehelle että kaipaat läheisyyttä johon ei seksi kuuluu, mutta ei vaatia sitä että sinun halujesi (haluamattomuutesi) vuoksi toisen on luovuttava seksistä vuodeksi?... vai ehkä lopulta pidemmäksi aikaa.

[QUOTE="alkup";28594484]Eli läheisyyttä ei voi olla ilman seksiä? Aina kun toinen halaa, on harrastettava seksiä, aina kun toinen koskettaa, housut pois??? niinkö?
[/QUOTE]Monet tarvitsevat seksiä tunteakseen itsensä rakastetuiksi ja ilmaistaakseen rakkauttaan. Seksin lisäksi voi olla muutakin läheisyyttä, mutta jos seksi on keskeinen läheisyyden kokemisen ja ilmaisemisen muoto, sen kieltäminen tuntuu todella pahalta.

Sängyllä ei voi makailla toisen kainalossa ilman että on alettava sen aikana/jälkeen naimaan??????

Mä Kaipaan läheisyyttä, en seksiä.[/QUOTE]

Kyllä läheisyyskin on tärkeää, totta. Minulle ainakin miehenä enkä varmaan ole ainoa. Sehän kuuluu erotiikan alaan, esim. suudelmat, hyväilyt, seksuaalisuus, jne. Läsnäolokin pelkkä, hyvänä pitäminen ym. Hetkien kauneus ei saisi olla vastakohta seksuaalisuudelle vaan päinvastoin tärkeä osa sitä.

Mutta, vuosi pelkällä läheisyydellä on pitkä aika ilman mitään pääsyä toisen sukuelinten alueelle etenkin siihen tottuneelle.

On todella upeaa silittää naisen hiuksia ja tuntea miten tämä rentoutuu omaa kehoa vasten esimerkiksi. Pitää sylissä. Ei siitä todellakaan tarvitse aina alkaa seksiin. Mutta välillä se olisi mukavaa :)

Ehdottomasti suhteessa pitää olla muutakin läheisyyttä kuin seksiä. Ja ymmärrän mitä AP hakee takaa vaikka selittääkin sen huonosti. Hän on elänyt suhteessa, jossa saa vain seksiä, ei muuta läheisyyttä. Mies ei ymmärrä, että tässä toimintatavassa on mitään väärää (sitten on vielä erikseen se pettämis-sotku). Nyt AP haluaisi, että voisi olla rennosti miehen lähellä ilman, että se johtaisi seksiin. Häntä inhottaa vain tyydyttää miestään, saamatta itse mitään. Ymmärrän tämän oikein hyvin. Ja tällä selibaatilla hän haluaisi kertoa miehelleen minkälaista läheisyyttä hän arvostaa ja mistä nauttii, kun menneisyydessä on tehty kaikki vain miehen toiveiden mukaan. Näihin asioihin olisi toki pitänyt puuttua vuosia sitten eikä tällä tavoin, mutta ymmärrän hyvin mitä AP hakee. Valitettavasti olen samaa mieltä siitä, että haluttuja tuloksia tuolla tuskin saavutetaan. Parempi ratkaisu olisi yhdessä lähteä pariterapiaan. Myös siitä kannattaa miehen kanssa puhua, että haluat läheisyyttä ilman seksiä. Mutta en lähtisi vaatimaan vuoden selibaattia, vaan aloittaisin esim. viikosta.

Ehdottomasti suhteessa pitää olla muutakin läheisyyttä kuin seksiä. Ja ymmärrän mitä AP hakee takaa vaikka selittääkin sen huonosti. Hän on elänyt suhteessa, jossa saa vain seksiä, ei muuta läheisyyttä. Mies ei ymmärrä, että tässä toimintatavassa on mitään väärää (sitten on vielä erikseen se pettämis-sotku). Nyt AP haluaisi, että voisi olla rennosti miehen lähellä ilman, että se johtaisi seksiin. Häntä inhottaa vain tyydyttää miestään, saamatta itse mitään. Ymmärrän tämän oikein hyvin. Ja tällä selibaatilla hän haluaisi kertoa miehelleen minkälaista läheisyyttä hän arvostaa ja mistä nauttii, kun menneisyydessä on tehty kaikki vain miehen toiveiden mukaan. Näihin asioihin olisi toki pitänyt puuttua vuosia sitten eikä tällä tavoin, mutta ymmärrän hyvin mitä AP hakee. Valitettavasti olen samaa mieltä siitä, että haluttuja tuloksia tuolla tuskin saavutetaan. Parempi ratkaisu olisi yhdessä lähteä pariterapiaan. Myös siitä kannattaa miehen kanssa puhua, että haluat läheisyyttä ilman seksiä. Mutta en lähtisi vaatimaan vuoden selibaattia, vaan aloittaisin esim. viikosta.

Kuinka sä pystyitkin kirjoittamaan sen mitä mä ajattelin, enkä saanut sitä kirjoitettua? Kiitos... Tässä kutakuinkin se mitä ajan takaa...

Seksihalut on hiipuneet. Muutama vuosi sitten mies piti toista naista ja en ole oikein seksuaalisesti tästä toipunut, jos ymmärrätte.

Yhteiselo sujuu muuten, mutta seksi tökkii.

tahtoisin pitää seksistä taukoa, tutustua uudelleen toiseen ihan rauhassa.

Mitä luulette, kuulostaako typerältä? suostuisikohan mies vai pettääkö uudelleen?

täytyy sanoa että vaikka yleensä olen pettämistä vastaan,niin siinä tapauksessa jos puoliso pitää vuoden puutteessa,niin toivottavasti pettää..

menkää pariterapiaan tai mene sinä yksin terapeutille jotta saat/te asiat kuntoon.

ei haluttomuuteen auta seksittömyys! kuulostaa typerältä...itse olen nainen ja minusta saa hyvin kiukkuisen jos joudun olee vaikkapa viikon ilman.. pidän seksistä..

viimesessä pitkässä suhteessa mä sain läheisyyttä, tuntejakin päivässä.. pusuja kymmenittäin joka päivä, minua pidettiin kädestä kiinni ja halattiin. joskus jopa hartioitanikin hierottiin..mutta minua sattui se että koskaan hartia hieronta ei johtanut seksiin... tunsin itseni niin epähaluttavaksi,ei naiselliseksi...ällöttäväksi,koska ikinä tuollainen ei saanut miestä ajattelemaan seksiä,koin olevani viallinen. itsetunto alkoi lopulta laskee..

ei se pelkkä läheisyys riittänyt minä halusin tuntea olevani NAINEN. sitä en tuntenut olevani.

itellä taas saatto alkaa tekee mieli miestä.. kun katsoin hänen silmiin ja suudeltiin..koska minusta mieheni oli vaan niin seksikäs...

ps. olen siis ollut yhtämittaan joskus sinkkuna ja ilman seksiä 3vuotta.. mutta minusta parisuhteeseen taas kuuluu seksi,mikä järki on elää parsuhteessa puutteessa? ei mikään.. mikä järki on harrastaa seksiä parikertaa kuussa ku voi vaiks joka päivä

Mutta en lähtisi vaatimaan vuoden selibaattia, vaan aloittaisin esim. viikosta.

Viikkokin voi tuntua vähintään epämääräiseltä ajalta ellei sitten sovita että seksiä harrastetaan seuraavan kerran ensi viikon tiistaina klo 21. Omassa parisuhteessani ainakin eniten on auttanut se puhuminen "nyt kaipaan läheisyyttä, kosketusta tms. en seksiä". Seksuaalisten halujen herääminen toisen läheisyydessä on (voi olla) täysin luonnollista, eriasia on onko niitä haluja joka kerta pakko toteuttaa.

[QUOTE="ninja";28595196]täytyy sanoa että vaikka yleensä olen pettämistä vastaan,niin siinä tapauksessa jos puoliso pitää vuoden puutteessa,niin toivottavasti pettää..

menkää pariterapiaan tai mene sinä yksin terapeutille jotta saat/te asiat kuntoon.

ei haluttomuuteen auta seksittömyys! kuulostaa typerältä...itse olen nainen ja minusta saa hyvin kiukkuisen jos joudun olee vaikkapa viikon ilman.. pidän seksistä..[/QUOTE]

Oletko nyt ihan tosissasi? Puoliso ei anna muuta läheisyyttä kuin seksiä ja pettää päälle. Näistä asioista johtuen toisen seksihalut ovat kadonneet. Ja sinun mielestäsi on suotavaa, että tuo sikamaisesti käyttäytynyt kumppani pettää jälleen?

Minä ymmärrän tasan tarkkaan mitä ap on yrittänyt sanoa. Olen samaa mieltä siitä, että suhteeseen täytyy saada muutakin kuin seksiin johtavaa hellyyttä, eikä hetkellinen selibaattikaan välttämättä pahaa tekisi. Toisaalta en usko, että vuosi on kovin reilu ehdotus kenellekään, eikä selibaatti yksin korjaa noita juttuja.

Suosittelen lämpimästi vaikkapa perheneuvolaan menemistä parisuhdettanne miettimään.

Toisaalta minun on hieman vaikeuksia ymmärtää, miksi ap edes haluaa pelastaa suhteensa, kun taustalla on noin paljon paskaa.

Yhteistyössä