Ajattelin aloitta yöimetykset uudelleen, onkohan ihan viisasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuinen väsynyt äiti

Vieras
Olen siis lopettanut imettämisen yöllä viikko sitten. Lapsi on vuoden. Todella pienipainoinen tyttönen. Kärsin ihan mielettömästä univelasta, koska olen joka yö taistellut tytön kanssa siitä että en hänelle tissiä anna. pahimmillaan neljä tuntia, kahtena viimeisenä yönä.
Tyttö ei myöskään ole saanut lisää ruokahalua vaikka lopetin yöimetykset. Mielestäni syö vielä ehkä astetta vähemmän kuin ennen. On ollut aina huono syömään kiinteää ruokaa.
Yösyöttöjen kanssa on ollut helppo itsekkin nukkua, nyt päällä on todella järkyttävä univelka. Tyttö on myös kipeä, joten annan periksi ja yöllä annan hänelle tissiä, vaikka ei se varmaan fiksua ole.

No ihan kuinka itte aattelet, meillä on 2 v tyttö ja edelleen saa tissiä yöllä jos haluaa. Melkoinen pelastus juuri käyty siat läpi ja ei olisi mitään syönyt ellei sitä tissimaitoa olisi ollut. Ei ollut pelkoa kuivumisilta vaikka kuumetta oli hurjat määrät ja oksennettiin myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ihan kuinka itte aattelet, meillä on 2 v tyttö ja edelleen saa tissiä yöllä jos haluaa. Melkoinen pelastus juuri käyty siat läpi ja ei olisi mitään syönyt ellei sitä tissimaitoa olisi ollut. Ei ollut pelkoa kuivumisilta vaikka kuumetta oli hurjat määrät ja oksennettiin myös.

Kiitos, kuulostaa ihanalta että olet sillä kannalla, etten ole ihan ääliö :flower:

minä täälä imetän vieläkin öisin pian 1v2kk lastani...olen ajatellut monta kertaa etta nyt saa loppua mutta en millään viittis huudattaa!! öisin saattaa syödä vielä 4-5 kertaa!!! onneksi nukahtaa heti kyllä uudestaan.päivisin syö tosi hyvin mutta yö-syötöistä on tullut tapa josta täytyisi pian päästä eroon!

älä aloita, joudut samaan rumbaan uudelleen. Noh kipeelle muksulle toisaalta tekee ihan hyvää, lohduttaa ja hellii :) Anna illalla maitoa pullosta, meillä juodaan kaakaota lämmitettynä, eikös tuo normimaito tai tutteli oo täyttävämpää kuin rintamaito.. sä voit funata terveellisyysjuttuja sit ku oot saanut univelat pois.. Tsemppiä!

Mua niin kaduttaa että lopetin yöimetyksen (ja imetyksen muutenkin) vauvan ollessa 8,5 kk. Olin silloin itse jonkin aikaa tosi kipeänä ja en vaan jaksanut imettää, siihen se sitten jäikin. Mutta siihen asti yöt oli helppoja, lapsi tissille vaan ja unet jatkui, sen jälkeen on saanut valvoa valvomisen perään... nyt jo vuoden verran. Jos voisin vielä alkaa imettämään öisin niin varmaan alkaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos, kuulostaa ihanalta että olet sillä kannalla, etten ole ihan ääliö :flower:

No ulkopuoliset kyllä pitää meitä vähän hurahtaneina. Mutta tyttö on itte vähentänyt nyt sitä yösyöntiä, nykyään syö illalla ja aamulla lähinnä, ellei ole kipeä.

Mä yritin lopettaa yöimetykset reilu vuosikkaalta. 2,5vkoa jaksoin yrittää, mutta kun lapsi parku kaiket yöt, totesin ettei taida ihan vielä olla valmis. Meillä kanssa suht huono syömään, ja sillon söi sit vielä huonommin.
Kun uudestaan lopetin syötöt vähän päälle kaksi vuotiaana, meni melkeinpä täysin ilman itkuja, kun olin asiaa tarpeeksi pohjustanut. Sinä tunnet lapsesi, ja teet niin kuin oikealta tuntuu.

miks et huudatuksen siasta silittele selkää?tsemppiä! voit hakeutua myös unikouluun sairaalaan jossa hoitajat tekee sen unikoulun ja sä saat nukkua!! Vauva tarvii myös virkeen äidin! tolla menolla hajotat ittes..

Mä lopetin kans viikko sitten yöimetyksen 1v:n kans. Syö kyllä hyvin päivällä mutta nuo yöt on ihan hulinaa..miettinyt kans et pitäiskö vaan imettää kun itkee ja itkee. on siis kyllä kipeä korvistaan mutta lohduttais se kai vähän..

meillä kanssa kohta vuoden vanha poju, joka yötissittelee edelleen. Noin kerran yössä olen maitoa antanut. Paitsi nyt kun oli kipeänä niin annoin maitoa joka kerta kun heräsi, kun ei päivälläkään ollut muuta syönyt kuin maitoa, ajattelin että nälkähän sillä on ja nestehukkakin tulee jos ei mitään sisään mene. Tätä menoa jatkui sitten vielä parina yönä kun tervehtyi, pääsi jotenkin taas maidon makuun oikein kunnolla, päivälläkin olis vaan maitoa luputellut. Nyt viime yönä päästiin jo takaisin kahteen syöntiin ja tänä yönä ajattelin olla "kovana" ja antaa vain kerran maitoa jos herätään.

Kyllä mä ehkä sinuna antaisin sitä maitoa jos kerran kipeänä on, huoliiko pulloa, että jos vaikka vettä antaisit välillä jos huolettaa. Ne tiedä onko apua, mutta yksi kaverini on lopettanut yöimetykset vasta lapsen ollessa puolitoistavuotias. Ja heillä se meni siihen että lapsi alkoi heräillä tosi usein syömään, ihan vaan tavan vuoksi piti tissille päästä. Heillä auttoi kun yöllä lohduttamaan meni isi joka sanoi että äiti nukkuu ja "lapsennimi" nukkuu ja isi nukkuu. Muutaman yönä heräili useammin ja sitten alkoi nukkua yöt. Onko teillä mahdollista se että esim isä käy yöllä lohduttelemassa?

älä aloita, joudut samaan rumbaan uudelleen. Noh kipeelle muksulle toisaalta tekee ihan hyvää, lohduttaa ja hellii :) Anna illalla maitoa pullosta, meillä juodaan kaakaota lämmitettynä, eikös tuo normimaito tai tutteli oo täyttävämpää kuin rintamaito.. sä voit funata terveellisyysjuttuja sit ku oot saanut univelat pois.. Tsemppiä!

Tyttö ei osaa juoda pullosta, eikä siis myöskään siihen suostu (pulloja ois kaapissa) Samoin olen kokeillut korvikettakin, eikä suostu sitä ottamaan. Ei vettä tms.
Mä olen tässä rumbassa jo oikeestaan uudelleen, tää on jo kerran tehty, mutta lääkärin käskystä.
Nyt vaan alkaa olemaan äidiltä voimat loppu.. ja kuten sanottu, musta tuntuu että tyttö vaan hoikistuu kokoajan. Pelottaa että saako tuo tarpeeksi ravintoa. Kuitenkin kun öisin söi oikeasti söi, ei lussutellut, koska vaippa oli aina täysi aamulla. Ei siis vain pitänyt tuttinaan.

Mitä ihmettä... mä en ymmärrä, meillä ei muksu ole 1kk iän saavutettuaan syönyt yöllä... heräsi siis 1kk ikään saakka yhden kerran syömään yöllä, nyt 3kk ja 2kk nukkunut 8-10 tuntia yöllä putkeen.... en käsitä, miten voi 2v vielä imeä tissiä???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tyttö ei osaa juoda pullosta, eikä siis myöskään siihen suostu (pulloja ois kaapissa) Samoin olen kokeillut korvikettakin, eikä suostu sitä ottamaan. Ei vettä tms.
Mä olen tässä rumbassa jo oikeestaan uudelleen, tää on jo kerran tehty, mutta lääkärin käskystä.
Nyt vaan alkaa olemaan äidiltä voimat loppu.. ja kuten sanottu, musta tuntuu että tyttö vaan hoikistuu kokoajan. Pelottaa että saako tuo tarpeeksi ravintoa. Kuitenkin kun öisin söi oikeasti söi, ei lussutellut, koska vaippa oli aina täysi aamulla. Ei siis vain pitänyt tuttinaan.

Sen verran pakko vielä kommentoida että kyllä rintamaito on täyttävämpää kuin korvike, varsinkin se rasvaisempi takamaito. :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Mitä ihmettä... mä en ymmärrä, meillä ei muksu ole 1kk iän saavutettuaan syönyt yöllä... heräsi siis 1kk ikään saakka yhden kerran syömään yöllä, nyt 3kk ja 2kk nukkunut 8-10 tuntia yöllä putkeen.... en käsitä, miten voi 2v vielä imeä tissiä???

Niin, lapsethan ovat kaikki samasta muotista.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
miks et huudatuksen siasta silittele selkää?tsemppiä! voit hakeutua myös unikouluun sairaalaan jossa hoitajat tekee sen unikoulun ja sä saat nukkua!! Vauva tarvii myös virkeen äidin! tolla menolla hajotat ittes..

Kiitos tsempeistä. Olen kokeillut silitellä, laulella, hiplata niskaa (nukahti pienenä tähän) antanut nukkua sylissä, koittanut kertoa hänelle (ymmärtää selvästi) että yöllä ei syödä, että jos on jano, niin tässä on vettä (tarjonnut nokkamukia), mutta ei oikeen toimi.

Lapset on erilaisia. Ja odotas vain, voi olla vielä teilläkin edessä.

Meillä tuo 9 kk syö joskus öisin, mutta ei aina. Olen ajatellut, että niin kauan, kunnes puhetta tajuaa, annan öisin, kun ei kuitenkaan joka yö syö, mutta silloin, kun syö, syö ihan kunnolla eli nälkäänsä eikä lussuttele.

meillä kanssa kohta vuoden vanha poju, joka yötissittelee edelleen. Noin kerran yössä olen maitoa antanut. Paitsi nyt kun oli kipeänä niin annoin maitoa joka kerta kun heräsi, kun ei päivälläkään ollut muuta syönyt kuin maitoa, ajattelin että nälkähän sillä on ja nestehukkakin tulee jos ei mitään sisään mene. Tätä menoa jatkui sitten vielä parina yönä kun tervehtyi, pääsi jotenkin taas maidon makuun oikein kunnolla, päivälläkin olis vaan maitoa luputellut. Nyt viime yönä päästiin jo takaisin kahteen syöntiin ja tänä yönä ajattelin olla "kovana" ja antaa vain kerran maitoa jos herätään.

Kyllä mä ehkä sinuna antaisin sitä maitoa jos kerran kipeänä on, huoliiko pulloa, että jos vaikka vettä antaisit välillä jos huolettaa. Ne tiedä onko apua, mutta yksi kaverini on lopettanut yöimetykset vasta lapsen ollessa puolitoistavuotias. Ja heillä se meni siihen että lapsi alkoi heräillä tosi usein syömään, ihan vaan tavan vuoksi piti tissille päästä. Heillä auttoi kun yöllä lohduttamaan meni isi joka sanoi että äiti nukkuu ja "lapsennimi" nukkuu ja isi nukkuu. Muutaman yönä heräili useammin ja sitten alkoi nukkua yöt. Onko teillä mahdollista se että esim isä käy yöllä lohduttelemassa?

Lapselle on selkeästi ihan kamalaa jos isä menee rauhottelemaan, huutaa ihan hysteerisenä vaikka sen 4 tuntia. Joten se ei toimi, ja kaiken lisäksi, mies käy töissä, ja hänen pitäisi saada nukkua. Nyt se ei onnistu edes toisessa huoneessa, koska tytöllä on niin voimakas ääni.

AP, anna vaan tissiä yöllä jos se helpottaa teidän molempien öitä. Ja jos se lapsen painokin on laskussa.

Itsekin viikko sitten lopetin omalta 1v:ltä yöimetykset ja rankkaahan tämä viikko on ollut, mutta helpottaa jo. Ei meillä vielä öitä nukuta ja tissin perään huudetaan :( Silitellään toki lasta ja rauhoitellaan, mutta se ei oikein auta. Hän haluaa tissiä. Mutta meillä ei toistaiseksi tunnu ylivoimaiselta tämä lopetus.

Tsemppiä teillekin, miten sitten päätätkään! Äidin oma jaksaminen on tärkeää!

Meillä tuo 9 kk syö joskus öisin, mutta ei aina. Olen ajatellut, että niin kauan, kunnes puhetta tajuaa, annan öisin, kun ei kuitenkaan joka yö syö, mutta silloin, kun syö, syö ihan kunnolla eli nälkäänsä eikä lussuttele. [/

Miksi se syöminen alksisi muudelleen myöhemmin....? Kun jos nytkin herää yöllä vaikkapa 6 tunnin jäljeen, laitan tutin suuhun ja jatkaa nukkumista. useimmin menee kuitenkin 10 putkeen ilman huutoa....

Ihan samalla tavalla kuin muutkin jotka maitoa syö tissistä. Kato ku noita lapsia on joka lähtöön. Esikoinen lopetti yösyönnit myös tuossa 8 kk ikäisenä, ihan omasta halustaan ja nyt tämä 2v on omasta halustaan jättänyt yösyönnit pois, syö illalla nukkumaan mennessä ja aamulla aamupalaksi, juo ennemmin maitoa kuin syö kunnon aamupalaa. No me sitten lounas syödään vähän aikasemmin, kun ei sillä maidolla jaksa ja taas jos syö toisen aamupalan, niin lounas menee esikoiselle liian myöhäseksi.

Onnittelut. Sinulla on helppoa. Monella muulla ei ole - eli voisit ehkä yrittää ymmärtää, vaikka se kovin vaikeaa tuntuu olevankin.

Meillä 1v 4kk, pullovauva. Pari yötä mennyt syömättä, pari yhdellä syötöllä, muuten sitten enemmän... Minkä lisäksi hampaiden tulo ollut helvetillistä tuskaa eli meillä ei ole nukuttu sitten elokuun 2008 paria tuntia enempää kerrallaan.

Ap:lle. Me otettu se linja, että eiköhän tuo itse tiedä, milloin on valmis luopumaan yösyönnistä. Tosin toivotaan, että koittaisipa se päivä pian :)

Meillä tuo 9 kk syö joskus öisin, mutta ei aina. Olen ajatellut, että niin kauan, kunnes puhetta tajuaa, annan öisin, kun ei kuitenkaan joka yö syö, mutta silloin, kun syö, syö ihan kunnolla eli nälkäänsä eikä lussuttele.

Miksi se syöminen alksisi muudelleen myöhemmin....? Kun jos nytkin herää yöllä vaikkapa 6 tunnin jäljeen, laitan tutin suuhun ja jatkaa nukkumista. useimmin menee kuitenkin 10 putkeen ilman huutoa....

Usko tai älä, kun elämässä tapahtuu muutoksia tai oppii uusia asioita, kaikki muuttuu. Periaate on että kun ehdit tottua yhteen asiaan, se luultavasti muuttuu ennen kun tajuatkaan. 10kk-1v väli oli meille rankempaa vielä. Mutta sitä ennen oli helppoa. Niin se vaan menee.

Lapselle on selkeästi ihan kamalaa jos isä menee rauhottelemaan, huutaa ihan hysteerisenä vaikka sen 4 tuntia. Joten se ei toimi, ja kaiken lisäksi, mies käy töissä, ja hänen pitäisi saada nukkua. Nyt se ei onnistu edes toisessa huoneessa, koska tytöllä on niin voimakas ääni.

No voi harmi :( Ehkä sitten olis parempi, että jatkat vaikka imetystä öisin vielä hetken aikaa ja koetat jonkin ajan päästä uudestaan. Ainakin nyt niin kauan että lapsesi on terve.

Nehän on tuolla neuvolassa "käskeneet" olemaan syöttämättä jo puolen vuoden ikäisiä :D, Onhan se meilläkin tässä joskus vielä edessä, mutta itse ainakin ajattelin, että menköön tämäkin asia omalla painollaan ja lapsentahtisesti. En oikein mahdu muutenkaan näin normaaleihin muotteihin:D

Yhteistyössä