ajattelimpa ihan huvikseni kysyä että,jos vauvasi olisi yö hoidossa jossain niin

mitä olisit mieltä jos vauva nukkuu siellä "perhepedissä"
vaihtoehtoina ovat siis vaunu ja oma parisänky..

tuli vaan mieleen tämä kysymys kun just siirsin kaverin vauvan omaan sänkyyni.en uskalla tossa vaunussa antaa yötä nukkua kun pelkään et lapsi jotenkin tippuu sieltä.

...
Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:
kotonakin tottu nukkumaan vieressä niin nukku yökylässäkin mummon ja ukin kainalossa.. ja kömpii sinne edelleen jos yökylässä on ja ikää jo reilu 2v.. eli ihan normia :D
Peesi.
Just oma 2-vuotias meni mummolaan, jossa nukkuu mummin ja ukin välissä.

No en välttämättä pitäisi sitä kovin hyvänä ideana.
Lähinnä tulee mieleen se ettei hoitajalla tietenkään pelaisi vaistot ihan samalla tavalla ja jos vaikka kääntyisi vauvan päälle tai jotain.

vieras
En tykkäisi... vaikka itse perhepedissä nukuttiinkin niin en luottaisi siihen että se kaveri tai etenkään hänen miehensä osaisi nukkua niin että ei vahingossa kierähtäisi vauvani päälle. Uskon että omilla vanhemmilla se vaisto toimii mutta toimiiko vieraalla?

vieras
Meillä myös 2v justiinsa mummulassa, jossa aina itse papalle näyttää "mun paikka", mummun ja papan välissä. :)

Eli hyvilläni olisin ja olen, ettei yksin lykätä nukkumaan "vieraassa" paikassa.

liisa lapamato
Toivoisin että nukkuukin vieressä. Meidän pojat on olleet vasta vuoden ikäisenä yökylässä mutta esim. mummilassa nukkuvat aina mummin vieressä..ukki joutuu aina sohvalle :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tykkäisi... vaikka itse perhepedissä nukuttiinkin niin en luottaisi siihen että se kaveri tai etenkään hänen miehensä osaisi nukkua niin että ei vahingossa kierähtäisi vauvani päälle. Uskon että omilla vanhemmilla se vaisto toimii mutta toimiiko vieraalla?
Ja jatkan vielä että isommat (yli 1v) kanssa ihan ok että nukkuu esim isovanhempien tai kummien välissä mutta pientä vauvaa en laskisi vieraiden aikuisten kanssa "perhepetiin".

Meidän vauva oli yli 2 v kun oli ekan kerran yökylässä ja mummun vieressä nukku, samoin jos ollaan toisessa mummulassa kylässä niin haluaa nukkumaan mummun viereen sielläkin.
Hyvä niin, on lähellä aikuinen turva kuitenkin vieraammassa paikassa nukkuessa.

Meillä on isommat olleet yökylässä noin 2v:nä ja silloin nukkuneet mummun kainalossa ja asia mulle ok.
Mutta vauva eli alle 1v mun ajatelmani mukaan olis parempi nukuttaa vaunuissa/kopassa/matkasängyssä. Enkä usko että mummu tahtoisikaan vauvaa viereensä vaikka mä olenkin perhepeti lapsi. :D

äitix3
laittaisi lattialle patjalle tai matkasängynkin voisi hankkia. Vaikka olisi kotona perhepedissä niin ei yökylässä hoidossa ollessa tarvitse olla. Ei ole ainakaan mitään vaaroja matkasängyssä tai patjalla jossain laatikoitten välissä tms

vieras
Järjestäisin vauvalle paikanpäälle matkasängyn. Pelkään itsekin nukkua pienen vieressä, vaikka heräänkin aina kaikkeen. Miehen viereenkään en halua ihan pientä nukkumaan, ei herää aina itkuihinkaan. Vieraassa paikassa en missään tapauksessa haluaisi vieläkään edes 1,5 vuotiastani toisten väliin. Tosin siinä nyt on syynä enää lähinnä se että ajatus toisten lakanoista inhottaa. Niissä on toisten pöpöt, omissa omat. Mutta eipä noita yöhoitoja ole juuri ollut, eikä meillä just mun pelon takia nukutakaan perhepedissä kuin kipeänä.
Tämä on vaan minun mielipide, näin mä toimin omien lasteni kanssa.
Sitten kun itse mummolassa haluaa mummon viereen niin se on silloin ok, mut isäni ja hänen vaimonsa viereen en haluaisi päästää koska lakanoita vaihdetaan minusta siellä aivan liian harvoin.

liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja äitix3:
laittaisi lattialle patjalle tai matkasängynkin voisi hankkia. Vaikka olisi kotona perhepedissä niin ei yökylässä hoidossa ollessa tarvitse olla. Ei ole ainakaan mitään vaaroja matkasängyssä tai patjalla jossain laatikoitten välissä tms
Ihan alko kiinnostamaan että "arvostaako" vauva sitä nukkumisrauhaa jos kotona on tottunut nukkumaan jonkun vieressä...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä luulen, että jos on vieras lapsi yökylässä, niin sitä nukkuu muutenkin toinen silmä auki koko yön... Itsellä ainakin ollut aina vain kevyttä koiran unta, en ole pystynyt nukahtamaan normaalisti.

Yhteistyössä