Ajatteletteko että jotkut värit ovat pareja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29836404:
Jännä, että jotkut vastavärit on mielestäsi pareja ja sitten samankaltaiset värit on kans. Mulla lähinnä vastavärit. Ja numeroissa tietenkin 2 ja 8 on kavereita :laugh:

outoa, eikö olekkin :)

Ei kai siinä mitään outoa ole, värioppiahan tuo on mitä kuviksessa opetetaan. Myös trendit voi aiheuttaa tuota pariuttamista, joku aika sitten turkoosi ja suklaanruskea oli pinnalla sisustamisessa.

Kaikilla vaan ei ole ns. "värisilmää", jolloin heidän värivalintansa näyttää harjaantuneen silmään ristiriitaisilta.

En aattele. Mutta hahmotan tosi hyvin mitä sekoittamalla saa mitäkin väriä, on ollut sellainen silmä lapsesta asti.
Häiritsee että kouluissa opetetaan niitä värejä vähän väärin. Pääpunainen on oikeasti sellainen magenta ja pääsininen oikeasti syaani.

Mua taas häiritsee se, että jotkut ihmiset ovat opetelleet ulkoa ne muka hyvät ja trendikkäät yhdistelmät, ja sitten tyrmäävät muut tyyliin "sininen ja vihreä eivät sovi yhteen".

Herranen aika, maailmassa on loputon määrä sävyjä. Jos on hyvä silmä, voi yhdistää mitä tahansa kahta väriä.

Mua taas häiritsee se, että jotkut ihmiset ovat opetelleet ulkoa ne muka hyvät ja trendikkäät yhdistelmät, ja sitten tyrmäävät muut tyyliin "sininen ja vihreä eivät sovi yhteen".

Herranen aika, maailmassa on loputon määrä sävyjä. Jos on hyvä silmä, voi yhdistää mitä tahansa kahta väriä.

Juu monesti jossain meikkausohjeissakin on lueteltuna värit mitkä käy minkäkin värisiin silmiin. Yleensä niissä ei oo mainittu että vaalean tai kellertävän vihreä käy tummansinisiin silmiin tosi hyvin. Sinisille ehdotetaan vaan ruskeaa ja jotain oransseja.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29836404:
Jännä, että jotkut vastavärit on mielestäsi pareja ja sitten samankaltaiset värit on kans. Mulla lähinnä vastavärit. Ja numeroissa tietenkin 2 ja 8 on kavereita :laugh:

Mä olen aina ajatellut numeroille sukupuolet.

0=neutraali
1=mies
2=nainen
3=mies
4=mies
5=mies
6=mies
7=mies
8=nainen
9=mies

Yhteistyössä