Aivoveritulppa/aivoverenvuoto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purjosipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="riia";29700596]Todellakin tsemppiä,ja olen myös iloinen hänen puolestaan!Haluan kuitenkin muistuttaa itse tämän läpikäyneenä,että se että on kotiutumassa ei välttämättä tee tilannetta voitetuksi!Edessä on pitkä kuntoutumisen taival ja kaikki eivät palaudu entiselleen(kuten mulle on käynyt).Täytyy vaan hyväksyä mitkä kortit jaetaan ja iloita siitä ja jatkaa eteenpäin.Matka on pitkä,mutta joskus helpottaa.[/QUOTE]

Olet oikeassa mutta tässä tapauksessa tarkoitin sitä että pääsee kotiin perheensä ja ennen kaikkea vauvan luo. Se ero on varmasti ollut rankka.

Tsemppiä sinullekin elämään! :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt voin ihan ok, vasen olkapää jäi jotenkin lukkoon ja vasen käsi muutenkin on aavistuksen heikompi, muuten oon ihan ok. Lapsi oli ton parin kuukauden sairaala-ajan mun vanhemmilla kun miehen oli pakko jatkaa koulun, tosin jäi sit saikulle ku shokki mun sairastumisesta iski niin lujaa. Eka lapsi joo.

Minulla myös vasen puoli heikompi.Ilmeisesti ollaan saatu aika samanlainen kohtaus(sama aivopuolisko?).

[QUOTE="riia";29700602]Tutulta kuulostaa.Samoja ongelmia täälläkin.Ja niinku ois saanu jonku hahmottamishäiriön vielä kaiken tän päälle.[/QUOTE]

Joo tuo mulla on muuten kans. Hahmottaminen on ihan järkyttävän hankalaa. Aivot vetää ihan totaalisen stopin tuossa.

[QUOTE="riia";29700614]Minulla myös vasen puoli heikompi.Ilmeisesti ollaan saatu aika samanlainen kohtaus(sama aivopuolisko?).[/QUOTE]

Mulla oli kuulemma tulppa aikalailla keskellä vähän oikella puolella edessä ja vuoto valui siitä sit oikealle.

Olet oikeassa mutta tässä tapauksessa tarkoitin sitä että pääsee kotiin perheensä ja ennen kaikkea vauvan luo. Se ero on varmasti ollut rankka.

Tsemppiä sinullekin elämään! :)

Tällä hetkellä koti lähinnä pelottaa ihan järkyttävästi. Et miten sitä pärjää. Vaikka sosiaalitädit tarjoaa kaiken mahdollisen tuen ja johan mä tässä oon vajaan 4 viikkoa asunu porukoilla vauvan kans.

Tällä hetkellä koti lähinnä pelottaa ihan järkyttävästi. Et miten sitä pärjää. Vaikka sosiaalitädit tarjoaa kaiken mahdollisen tuen ja johan mä tässä oon vajaan 4 viikkoa asunu porukoilla vauvan kans.

Varmasti tuntuu hurjalta, mutta yleensä se tunne on isompi kuin loppujen lopuksi sitten se itse teko. Hyvin se menee. Pyydät vaan apua kaikkeen siihen mikä tuntuu vaikealta. Nopsaan se laitostuminenkin sitten unohtuu.

[QUOTE="riia";29700722]Karkasi viesti..Siis saman kokeneelta on joskus helpompi pyytää apua kun tietää että toinenbon käynyt läpi saman rumban.[/QUOTE]

Totta tuokin. Kauanko ite olit sairaalassa? Meikä oli 3vk teholla ja koko sairaalareissu kesti vissiin 2.5kk. Hankala sanoa tarkalleen miten kauan mikäkin osasto vei kun ajantaju on vieläkin vähän hukassa. Henki meinannut lähteä kun 5 kertaa. Edelleen syön ison määrän epilepsialääkkeitä, aivot kuvataan uusiksi ens kuussa, sen jälkeen katsotaan voidaanko lääkkeitä vähentää. Viime joulun ja uuden vuoden makasin nukutettuna kriittisessä tilassa. Kävelyn opettelu uusiksi luojan kiitos sujui nopeasti koska olen nuori, samoin muiden taitojen opettelu, pääsi edes suhteellisen vähällä suhteessa moneen muuhun saman kokeneeseen, yleensähän tämmönen lasketaan vanhempien ihmisten jutuksi. Ainakin kuntoutusosastolla keski-ikä meni jossain 60-vuodessa.

En tiedä lohduttaako mitään, mutta onneksi vamma on aivoissa oikealla puolella. Olen joutunut vierestä seuraamaan äitiäni, jolla tulppa vasemmalla puolella ja puhe sekä yleinen puheen ymmärtäminen meni hankalaksi. Aiemmin paljon kirjoja lukenut kielellisesti lahjakas äitini ei osaa enää lukea, eikä sanoja tahdo välillä tulla ja osa sanoista taipuu väärin jne. Todellä sydäntä särkevää seurattavaa.

Toivon teille kaikille aivoveritulpan tai -vuodon kärsineille jaksamista ja mahdollisimman positiivista kuntoutustulosta.

[QUOTE="Naps";29700789]En tiedä lohduttaako mitään, mutta onneksi vamma on aivoissa oikealla puolella. Olen joutunut vierestä seuraamaan äitiäni, jolla tulppa vasemmalla puolella ja puhe sekä yleinen puheen ymmärtäminen meni hankalaksi. Aiemmin paljon kirjoja lukenut kielellisesti lahjakas äitini ei osaa enää lukea, eikä sanoja tahdo välillä tulla ja osa sanoista taipuu väärin jne. Todellä sydäntä särkevää seurattavaa.

Toivon teille kaikille aivoveritulpan tai -vuodon kärsineille jaksamista ja mahdollisimman positiivista kuntoutustulosta.[/QUOTE]

Eikö hän sanonu vasemmalla?Meniköhän mulla nyt aivopuoliskot väärinpäin?Mulla juurikin vasen puoli,ja äitisi oireet mulla myös arkipäivää.Kirjat tuntuu välillä heprealta,samoin muiden puhe,sen ymmärtäminen puhumattakaan sen tuottamisesta!

[QUOTE="riia";29700821]Eikö hän sanonu vasemmalla?Meniköhän mulla nyt aivopuoliskot väärinpäin?Mulla juurikin vasen puoli,ja äitisi oireet mulla myös arkipäivää.Kirjat tuntuu välillä heprealta,samoin muiden puhe,sen ymmärtäminen puhumattakaan sen tuottamisesta![/QUOTE]

Mulla tulppa ja vuoto oli oikealla puolella. En tiedä mitkä toiminnot tolla kohdalla on.

[QUOTE="riia";29700722]Karkasi viesti..Siis saman kokeneelta on joskus helpompi pyytää apua kun tietää että toinenbon käynyt läpi saman rumban.

Totta tuokin. Kauanko ite olit sairaalassa? Meikä oli 3vk teholla ja koko sairaalareissu kesti vissiin 2.5kk. Hankala sanoa tarkalleen miten kauan mikäkin osasto vei kun ajantaju on vieläkin vähän hukassa. Henki meinannut lähteä kun 5 kertaa. Edelleen syön ison määrän epilepsialääkkeitä, aivot kuvataan uusiksi ens kuussa, sen jälkeen katsotaan voidaanko lääkkeitä vähentää. Viime joulun ja uuden vuoden makasin nukutettuna kriittisessä tilassa. Kävelyn opettelu uusiksi luojan kiitos sujui nopeasti koska olen nuori, samoin muiden taitojen opettelu, pääsi edes suhteellisen vähällä suhteessa moneen muuhun saman kokeneeseen, yleensähän tämmönen lasketaan vanhempien ihmisten jutuksi. Ainakin kuntoutusosastolla keski-ikä meni jossain 60-vuodessa.[/QUOTE]
Vanha ketju, mutta vastaan silti, että täällä yksi aivoverenvuodon saanut vauvan äiti samalta paikkakunnalta etsii vertaistukea ja kokemusten jakamisen mahdollisuutta :)

Yhteistyössä