Aivoveritulppa/aivoverenvuoto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purjosipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

purjosipuli

Aktiivinen jäsen
21.04.2013
3 517
4
38
Jyväskylä
Onko kukaan bongannu vertaistukiryhmää kyseisille jutskille? Enkä kiitos kaipaa mitään pohkeessä olevan tulpan porukkaa, kumminki vähän eri kaliiberin juttu. Googlattu on, en vaan saa oikein kelattua että millä hakusanalla hakis, sinustromboosit sun muut on kaikki jo vedetty läpi. Kitoos. Saa toki tähänkin vastata jos täältä joku saman kohtalon kokenut ja hengissä selvinnyt löytyy.

[QUOTE="riia";29700534]Mulla on ollut aivoinfarkti,ja jäi pysyviä vaivoja.Haluaisitko jutella tai kysellä jotain?[/QUOTE]

Niin ja siinä pikkasrn alta nelikymppinen olen.

[QUOTE="riia";29700534]Mulla on ollut aivoinfarkti,ja jäi pysyviä vaivoja.Haluaisitko jutella tai kysellä jotain?[/QUOTE]

Haa,, miten pitkä sairaalarupeama itelles iski? Mä oon ollu tässä nyt reilun 3kk reissun päällä josta 3vk alussa teholla ja pian pitäs päästä kotiin :o) Sit alkaa 6kk neurokuntoutus ja katotaan sit missä kunnossa ollaan.

Haa,, miten pitkä sairaalarupeama itelles iski? Mä oon ollu tässä nyt reilun 3kk reissun päällä josta 3vk alussa teholla ja pian pitäs päästä kotiin :o) Sit alkaa 6kk neurokuntoutus ja katotaan sit missä kunnossa ollaan.

Mua pidettiin liian nuorena saamaan aivoinfarktia,joten käskettiin seurailla tilannetta!Ja niinhän siinä kävi sitten,että neurologisia oireita jäi,neurologilla ravattu tiuhaan,mut mitään ei ole tehtävissä.En näe kunnolla,kävely hankalaa ja esim. ihmisvilinä väsyttää hurjasti siksi kun joudun keskittymään että en kävele päin.Tuntuu että ihmiset sinkoilee ja vilisee ympärillä.Väsyn tosi helposti ja kaikki vaatii tuplasti keskittymistä.Tossa osa oireista vain.

[QUOTE="riia";29700569]Mua pidettiin liian nuorena saamaan aivoinfarktia,joten käskettiin seurailla tilannetta!Ja niinhän siinä kävi sitten,että neurologisia oireita jäi,neurologilla ravattu tiuhaan,mut mitään ei ole tehtävissä.En näe kunnolla,kävely hankalaa ja esim. ihmisvilinä väsyttää hurjasti siksi kun joudun keskittymään että en kävele päin.Tuntuu että ihmiset sinkoilee ja vilisee ympärillä.Väsyn tosi helposti ja kaikki vaatii tuplasti keskittymistä.Tossa osa oireista vain.[/QUOTE]

Ite soitin omalääkäriltä ajan ku vasen puoli halvaantui aamulla kotona enkä saanut vauvalle vaihdettua vaippaa. Onneks mies oli lähellä töissä ja lähti tulemaan kotiin ja siitä käveltiin yhdessä teekoohon. Siellä ooteltiin tunti lääkäriä joka suostui vihdoinkin soittamaan lanssin. Lanssimiehet huomas ku toinen puoli naamasta tipahti et nyt ei oo kaikki ihan ok ja lähdettiin keskussairaalaan pillit päällä. Turhaa aikaa tuossakin kyl tuhlattiin, hemmetin teekoon yleislääkärit.

[QUOTE="riia";29700569]Mua pidettiin liian nuorena saamaan aivoinfarktia,joten käskettiin seurailla tilannetta!Ja niinhän siinä kävi sitten,että neurologisia oireita jäi,neurologilla ravattu tiuhaan,mut mitään ei ole tehtävissä.En näe kunnolla,kävely hankalaa ja esim. ihmisvilinä väsyttää hurjasti siksi kun joudun keskittymään että en kävele päin.Tuntuu että ihmiset sinkoilee ja vilisee ympärillä.Väsyn tosi helposti ja kaikki vaatii tuplasti keskittymistä.Tossa osa oireista vain.[/QUOTE]

Eläkepäätöksen sain juuri monen,monen,monen vuoden taistelun jälkeen.Uudelleenkouluttautumismahdollisuutta ei ole,koska mikään tieto ei jää päähän ja tulee muistikatkoksia.Työelämä olisi liian hektistä.

[QUOTE="riia";29700577]Eläkepäätöksen sain juuri monen,monen,monen vuoden taistelun jälkeen.Uudelleenkouluttautumismahdollisuutta ei ole,koska mikään tieto ei jää päähän ja tulee muistikatkoksia.Työelämä olisi liian hektistä.[/QUOTE]

Mä niin toivon että saisin oman pään kuntoutettua kun koulu on ihan loppusuoralla. Tosin ihan hyvältä näyttää nyt. Keskittymisvaikeuksia tosin on ja matikka on ihan liian hankalaa. Nopeat tilanteet menee kans tosin ohi.

Ai kamala, onpa ollut melkoinen juttu! Miten nyt voit? Miten kotiväki sai hommat järkkääntymään vauvan kanssa yms.? Oliko eka lapsi? Tsemppiä kovasti sinulle ja teidän koko perheelle! Hienoa jos kohta olet kotiin pääsemässä! :)

Nyt voin ihan ok, vasen olkapää jäi jotenkin lukkoon ja vasen käsi muutenkin on aavistuksen heikompi, muuten oon ihan ok. Lapsi oli ton parin kuukauden sairaala-ajan mun vanhemmilla kun miehen oli pakko jatkaa koulun, tosin jäi sit saikulle ku shokki mun sairastumisesta iski niin lujaa. Eka lapsi joo.

Ai kamala, onpa ollut melkoinen juttu! Miten nyt voit? Miten kotiväki sai hommat järkkääntymään vauvan kanssa yms.? Oliko eka lapsi? Tsemppiä kovasti sinulle ja teidän koko perheelle! Hienoa jos kohta olet kotiin pääsemässä! :)

Todellakin tsemppiä,ja olen myös iloinen hänen puolestaan!Haluan kuitenkin muistuttaa itse tämän läpikäyneenä,että se että on kotiutumassa ei välttämättä tee tilannetta voitetuksi!Edessä on pitkä kuntoutumisen taival ja kaikki eivät palaudu entiselleen(kuten mulle on käynyt).Täytyy vaan hyväksyä mitkä kortit jaetaan ja iloita siitä ja jatkaa eteenpäin.Matka on pitkä,mutta joskus helpottaa.

Nyt voin ihan ok, vasen olkapää jäi jotenkin lukkoon ja vasen käsi muutenkin on aavistuksen heikompi, muuten oon ihan ok. Lapsi oli ton parin kuukauden sairaala-ajan mun vanhemmilla kun miehen oli pakko jatkaa koulun, tosin jäi sit saikulle ku shokki mun sairastumisesta iski niin lujaa. Eka lapsi joo.

Hienosti olet toipunut. :hug: Hyvä että tukiverkosto on toiminut. Ihan varmasti iso shokki on kaikille ollut. Nyt vaan paljon "vauvaterapiaa" (eli yhdessäoloa vauvan kanssa) peliin niin vointikin paranee kohisten ja mieliala pysyy korkealla. Onneksi kesäkin on tulossa. :) Jaksatko jo hyvin hoitaa vauvaa?

[QUOTE="riia";29700596]Todellakin tsemppiä,ja olen myös iloinen hänen puolestaan!Haluan kuitenkin muistuttaa itse tämän läpikäyneenä,että se että on kotiutumassa ei välttämättä tee tilannetta voitetuksi!Edessä on pitkä kuntoutumisen taival ja kaikki eivät palaudu entiselleen(kuten mulle on käynyt).Täytyy vaan hyväksyä mitkä kortit jaetaan ja iloita siitä ja jatkaa eteenpäin.Matka on pitkä,mutta joskus helpottaa.[/QUOTE]

Jep näinpä. Tästä pitäis ensinnäkin tottua lapseen ja saada arki kulkemaan. Johan tossa ensinnäkin laitostui ihan huolella.

Yhteistyössä