Oon aiemminki koittanu ehtiä tähän liittyviä palstoja ja olin ihmeissäni kun nyt löysin!
Oon ollu varma ettei kellään muulla ole samanlaista tilannetta ku mulla!Myös minulta löytyy kela kortista 101 merkintä eli menopurit on ollu sen 3e

Ite oon kasvuhormoonia pistelly 15 vuotiaaksi asti ja sen jälkeen alottanu ensin divinalla jotta menkat on saatu tulemaan ja myöhemmin vaihettu femostoniin.
Meillä lapsettomuushoidot alko syksyllä 06 tutkimuksilla ym.(siis tiedettiin toki mikä mua vaivas mut kaikki muut tutkimukset myös)
Eka hoito kerralla pistin menopuria muistaakseni 75IU ja pistin sitä melko pitkäänki. Viimesessä ultrassa lääkäri totes et turhaanpa sulle näitä pistää kun ei vastetta ole ja et IVF-hoitojakaan ei voida siten harkita!...se tuntui maailman lopulta!!
Noh..siellä missä olin aluks ei ollut kovin hyvä tietotaito...mulle annettiin sitte kuitenki vielä lähete OYS:lle ja siellä ne ihmetteli et eihän sitä toivoa nyt kannata vielä pois heittää et koitetaan nyt ensin isommalla määrällä.
Seuraavaksi siis jatkoin pistämään 300IU ja pistelin sitä jotain 16pv sitten pääsinkin jo punktioon saakka...viis munasolua saatiin kerättyä mutta yksikään ei hedelmöittynyt.
Sitten muutimmekin paikkaan jossa on yliopistollinen sairaala ja kun viime syksynä menimme ensimmäiselle käynnille sairaalaan sovittiin että alotettaisiin lokakuussa...mutta sitten sieltä soitettiin että täytyy alkaa tutkimaan lisää...voi olla että tarvitsen kasvuhormoonia lisäksi.
Tutkimukset meni mönkään sairaalan henkilökunnan kämmäilyn takia mutta lääkäri kirjotti kelalle lappusen jolla koitti hakea korvauksia lääkkeistä, vaikka tutkimuksia ei saatu tehtyä.
No kelalta tuli päätös et ne korvataan 42%(jos nyt oikein muistan...ihmettelin että miks sitä ei korvata samalla tavalla ku menopuria mut syynä oli et kasvuhormoonia kelan täydellä korvauksella voi saada vain 20-vuotiaaksi saakka.
Kasvuhormoonin pistäminen piti aloittaa 2kk ennen hoitojen alkua joten olen nyt pistänyt sitä tammikuusta asti ja hoidot on suunniteltu siten että punktio on vko 12.
Sekavaa tekstiä ku ois paljo kirjotettavaa mut koitin vähän lyhentää...
Vielä niistä kuumista aalloista...monet kerrat oon saanu tuntea et voi kun maa minut nyt nielis ku naama on aivan punajuurena ja toisilla ihmettelevät ilmeet et mikäs sille taas tuli!Yöllä on monesti myös heränny siihen et on aivan tuskasen hiki.
Kysykää jos ette tajunnu jotaki tosta sekasorrosta