Aivokasvain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninni"

Vieras
Apua... !

Olen kärsinyt viime aikoina inhottavasta jomottavasta päänsärystä. Kipu ei ole kovaa, mutta sellaista ärsyttävää jomotusta. Ensin oli lähinnä otsalla ja kuukautisten alkamispäivänä oli todella kovaa kipua nimenomaan otsalla. Aloitin kyllä n. kuukuais sitten e-pillerit - jotka nyt lopetin kun koin etteivät sopineet minulle.

Nyt sitten jomotellut enemmän takaraivoa ja huimaillut vähän. Mies on hieronut kovasti niskoja, en tiedä voisiko se olla saanut lihakset ärtymään? Kävin viime viikolla lääkärissä, joka oli sitä mieltä, että niskan lihakset jumissa ja pitäisi mennä fysioterapeutille. No, noloa tunnustaa, mutta sellaiseen ei oikein olisi varaa juuri nyt..

Silmissä mulla on hajataittoa, se on lisääntynyt, eikä nää rillit kokonaan korjaa sitä. Tuntuu, että varsinkin töissä päätettä tuijottaessa silmät väsyy kovasti, saa välillä skarpata todella paljon, etteivät silmät lähde tuijottamaan kaukaisuuteen vaan pysyy numeroissa.. Lisäksi joskus kun kumarrun ja nousen ylös, päässä vihlaisee todella kipeästi ja syke tuntuu korvissa. Ikään kuin humahtaa päässä. Onko paha oire? Pelottavinta on, että joskus mulla puutuu toinen käsi nukkuessa. Vaikka nukkuisin vasemmalla kyljellä, herätessä oikea käsi tuntuu puutuneelta - enkä siis ole nukkunut sen päällä. Tämä lienee vakava oire?

Nyt mä oon siis saanut päähäni, että jos tässä kuitenkin on kyse vakavammasta, jostain aivokasvaimesta..? :(

Onko kenelläkään ollut samanlaisia oireita ja mistä oli kysymys? Anteeksi sekava teksti, on niin kovin vaikea eritellä näitä epämääräisiä oireita...

Jos alat nähdä kaksoiskuvia, niin sitten vaikuttaisi aivokasvaimelta, muuten noilla oireilla tulee lähinnä mieleen asentohuimaus tai jäykät niskalihakset jne. Tämä toki täysin epäpätevän henkilön vastaus, mutta kannattaa koittaa jostain haalia rahaa siihen fysioterapiaan tai ammattimaiseen hierontaan. Älä murehdi.

Kasvain ei kyllä anna tuollaisia oireita. Vakava neurologinen oire on kaksoiskuvat. Toinen vakava oire on puolierot, esim. toinen suupieli roikkuu tai kuola valuu toisesta suupielestä, puhe puuromaista, ym. ym.
Sanoisin että käynti optikolla varmaan auttaa. Se että kädet puutuu nukkuessa voi tarkoittaa että asento on huono tai nivelet on löysät, hartiaseudun jumppa auttaa.
Itsehän toteatkin että näkösi on huonontunut, jos aloittaisit siitä että hommaat oikeanvahvuiset lasit?
Ja jos epäillyttä ja huolestuttaa niin mene lääkäriin.

Käden puutuminen viittaa juuriaukkojen ahtautumiseen kaulanikamissa. Muutkin oireet voivat johtua siitä, silmien väsyminen ehkä poislukien. Muista töitä tehdessäsi rentoutua ainakin kerran tunnissa. Katsele sinne kaukaisuuteen, minne silmäsi väkisin yrittävät kohdistua. Nimenomaan päätetyöskentelyyn saa juuri sitä varten tehtyjä laseja hankittua.

Käden puutuminen viittaa juuriaukkojen ahtautumiseen kaulanikamissa. Muutkin oireet voivat johtua siitä, silmien väsyminen ehkä poislukien. Muista töitä tehdessäsi rentoutua ainakin kerran tunnissa. Katsele sinne kaukaisuuteen, minne silmäsi väkisin yrittävät kohdistua. Nimenomaan päätetyöskentelyyn saa juuri sitä varten tehtyjä laseja hankittua.

Mitä juuriaukkojen ahtautuminen tarkoittaa? Onko vakavaa? :O

no mä olen kyllä täysin varma siitä että sun lääkäri oli oikeassa ja tarvitset fysioterapiaa. Mä kärsin jännitysniskasta ja saan juuri tuollaisia vihlaisuja päähän kun kumarrun, joskus aamuisin kävelen seiniä pitkin kun huimaa niin ettei tasapainoa löydy ja usein päätä särkee otsasta tai takaraivolta. Myös kädet puutuu öisin, oli asento mikä tahansa... Juuri niin kuin kuvailit niin myös mulla on korvien kanssa eniten ongelmaa (lukossa ja juurikin tuntuu että sydämen syke on korvissa) ja näön kans kävi niin et luulin että oli huonontunu ja menin silmälääkäriin...mut ei mitään vikaa, niskasta johtui. Kerran eräs lääkäri sanoi että jäykkä niska vaikuttaa jopa lukunopeuteen. Älä ole huolissasi, vaan hommaa itsesi ammattitaitoiselle hierojalle tai fysioterapiaan. Kyllä sen rahan jostain täytyy löytyä. Kotona jos joku hieroo niin voi tehdä jopa hallaa lihaksille jos taktiikka ei ole kunnossa, joten en suosittele... Aloita vaikka alkuun viikon annos särkylääkettä niin saat tulehdukset pois.

Tsemppiä, äläkä murehdi liikoja sillä jännitysniskan oireisiin kuuluu myös paniikkihäiriön oireita... :)

No, juuriaukkojen ahtautuminen on paljon vähemmän vakavaa kuin esimerkiksi aivokasvain. Lääkäriin kannattaa mennä näistä oireista kertomaan. Hän saattaa määrätä kaularangan röntgenkuviin. Juuriaukot näkyvät viistokuvissa hyvin.

Mullaki hajataitto tullu nyt parin vuoden aikana ja pahentunu vaan. Migreenikohtaukset paljon useemmin ja pidempiä kun ennen! Pää kuvattiin kaksoiskuvien takia 2008 vuonna, mut sillon ei ollu mitään poikkeavaa kuvissa, pitäsköhä pyytää uusintakuvausta?? Antaako ne edes sellasta jos ite menee pyytämään :O

Alkuperäinen kirjoittaja en oo lääkäri mut...;24981562:
no mä olen kyllä täysin varma siitä että sun lääkäri oli oikeassa ja tarvitset fysioterapiaa. Mä kärsin jännitysniskasta ja saan juuri tuollaisia vihlaisuja päähän kun kumarrun, joskus aamuisin kävelen seiniä pitkin kun huimaa niin ettei tasapainoa löydy ja usein päätä särkee otsasta tai takaraivolta. Myös kädet puutuu öisin, oli asento mikä tahansa... Juuri niin kuin kuvailit niin myös mulla on korvien kanssa eniten ongelmaa (lukossa ja juurikin tuntuu että sydämen syke on korvissa) ja näön kans kävi niin et luulin että oli huonontunu ja menin silmälääkäriin...mut ei mitään vikaa, niskasta johtui. Kerran eräs lääkäri sanoi että jäykkä niska vaikuttaa jopa lukunopeuteen. Älä ole huolissasi, vaan hommaa itsesi ammattitaitoiselle hierojalle tai fysioterapiaan. Kyllä sen rahan jostain täytyy löytyä. Kotona jos joku hieroo niin voi tehdä jopa hallaa lihaksille jos taktiikka ei ole kunnossa, joten en suosittele... Aloita vaikka alkuun viikon annos särkylääkettä niin saat tulehdukset pois.

Tsemppiä, äläkä murehdi liikoja sillä jännitysniskan oireisiin kuuluu myös paniikkihäiriön oireita... :)

Kiitos! Nää oireet kuulosti kyllä kovin tutuilta!

Mullaki hajataitto tullu nyt parin vuoden aikana ja pahentunu vaan. Migreenikohtaukset paljon useemmin ja pidempiä kun ennen! Pää kuvattiin kaksoiskuvien takia 2008 vuonna, mut sillon ei ollu mitään poikkeavaa kuvissa, pitäsköhä pyytää uusintakuvausta?? Antaako ne edes sellasta jos ite menee pyytämään :O

Missä sä kävit kuvauksessa? Yksityisellä vai julkisella?

Kuulostaa ihan vain niskoista johtuvalta. Mulla ollut joskus myös ja aiheutti pahaa huimausta ja kipua.

Ilmaisia neuvoja:
- Aloita venyttely. Googleta vaikka jotain niskavaivoja tms. Ja tee huolellisesti venyttelyt.
- Kokeile lämmitettävää jyväpussia niskaan ja kaulaan ja sen jälkeen venyttelyt.
- Tee jotain keppijumppaa tai käy vaikka uimassa (muista toki hyvä uintiasento..) ja sen jälkeen venyttele.
- Liiku, liiku ja liiku ja sen päälle venyttele.

Jos ei jokapäiväisellä venyttelyllä ja liikunnalla mene ohi kahdessa viikossa, niin olen kekkonen.

Näöntarkastukseen pääsee ilmaiseksi aika usein, kun on kampanjoita. Eikö siellä voi käydä ihan ilmaiseksikin tarkastamassa, ettei ainakaan huonot rillit pahenna asiaa?

Mulla aivan samoja oireita. Viimeksi eilen päässä oli kolme kohtaa joissa kipu tuntui. Yksi takaraivolla oikealla, yksi otsalla oikealla ja yksi nenän varressa oikealla. Itse olen menossa tutkimuksiin kun oikeassa korvassani kuulonalenema+ alkanut tulla muistihäiriöitä(varsinkin numeromuisti). Muistihäiriöistä mm. kävin päiväkodissa hoitajan juttusilla ja näin hänet ekaa kertaa. Lähdin ulos ja noutamaan lasta pihalta ja hoitaja oli mennyt toisesta ovesta ulos enkä enää tunnistanut häntä samaksi jonka kanssa juttelin hetki sitten. Unohdan yhtäkkiä kauankin muistamiani tunnuslukuja mm. kännykkä, pankkikortti, kaikki tunnusluvut, puhelinnumerot, iät, vuodet. Muisti ei palaa vaikka yrittäisin viikon muistaa pankkikortin tunnusluvun.

[QUOTE="aapee";24981627]Missä sä kävit kuvauksessa? Yksityisellä vai julkisella?[/QUOTE]

Julkisella kävin. Sain lähetteen kun oli pari viikkoa migreeniä ja sen jälkeen pari viikkoa kaksoiskuvia. Mut oireet meni sitte ohi, ne oli raskauden aikana, niin pääsin kuviin vasta synnytyksen jälkeen. Sillon ei enää mitää ollu havaittavissa ainakaan..

Niinja nyt oli taas tän viimesimmän raskauden aikana noita kaksoiskuvia ja hajataitto pahentunut, epämääräisiä päänsärkyjä jne. Niin kävin tossa taas synnytyksen jälkeen jossakii veb-tutkimusessa, siinä laitettiin päähän piuhoja ja piti tuijottaa jotakii tietokoneen ruutua missä meni kuvia. tulos oli siinäki normaali. pari viikkoo sit kävin viel silmälekurikontrollissa, niin karsastus oli hävinny kokonaa raskauden jälkee ja hajataittoo on vielä, mut en kuulema tarte laseja.. oon ajoittain kans iha varma et mul on joku kasvain päässä!

Julkisella kävin. Sain lähetteen kun oli pari viikkoa migreeniä ja sen jälkeen pari viikkoa kaksoiskuvia. Mut oireet meni sitte ohi, ne oli raskauden aikana, niin pääsin kuviin vasta synnytyksen jälkeen. Sillon ei enää mitää ollu havaittavissa ainakaan..

Tuli mieleen eräs juttu jonka luin raskaana. Siinä tuli aivokasvain raskauden ajaksi ja kun synnytti niin se jotenkin pieneni. Ihan hullujuttu, mutta se oli ihan virallisilla syöpä sivuilla. Raskaus jotenkin laukaisee sen kasvaimen kasvun ja sitten se taas katoaa jotenkin ihmeellisesti kun on synnyttänyt.

[QUOTE="vieras";24981718]Tuli mieleen eräs juttu jonka luin raskaana. Siinä tuli aivokasvain raskauden ajaksi ja kun synnytti niin se jotenkin pieneni. Ihan hullujuttu, mutta se oli ihan virallisilla syöpä sivuilla. Raskaus jotenkin laukaisee sen kasvaimen kasvun ja sitten se taas katoaa jotenkin ihmeellisesti kun on synnyttänyt.[/QUOTE]

Oon epäilly ihan samaa! Koska mulla noi kaikki oireet vähenee aina raskauden jälkeen ja raskauden aikana on kaikist pahimmat! :O Mun täytyy käyä ettii se juttu, koska tän viimesimmän raskauden jälkeen on jääny vielä toi hajataitto päälle ja ne pääkivut! Et oisko se nyt sitten jäänyt jotenki isommaksi???? APUA!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä