aivokasvaimen oireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pelokas

Jäsen
28.10.2004
151
0
16
osaisko joku täällä kertoa että miten aivokasvain oireilee, jos siis oireilee?

Minulla on ollut huimausta joka esiintyy aina kun istun esim. alas sohvalle ja oikealla ohimolla paineen tunne. Lisäksi oikeata korvaa välillä särkee. Huimaus on helpottanut aina vähän kun mies on hieronut, voisiko se johtua siitä kun niskani ja hartiat ovat todella jumissa? ja sitä ei esiinny kun liikun.

Korvasäryn epäilen johtuvan alas oikealle tulevasta viisauden hampaasta mutta silti se aivokasvaimen pelko on tällä hetkellä peloista suurin... lääkäriin olen menossa kun saan ajan...

se vähän riippuu missä kohden pääkoppaa kasvain on, siis mitä kohtaa aivoja se painaa. oireet tulee sitten sen mukaan: puheen vaikeutta, tasapainohäiriöitä, motoriikan häiriöitä, näköhäiriöitä, pahoinvointia. huimaus voi olla yksi oire, samoin päänsärky. mutta tuo sun teksti kuulosti erittäin tutulta: huimausta, paineen tunnetta ohimolla jne. mulla on migreeni, joka aiheuttaa sitä paineen tunnetta, huimausta myös, lähinnä kiertohuimausta, mutta mulla on matala verenpaine, joka osaltaan aiheuttaa sen. mulle tehtiin synnytyksen jälkeen magneettikuvaus päästä, jossa ei ollut mitään (meillä on aivojen kanssa ollut suvussa yhtä sun toista). eipä sun kysymykseen yksiselitteistä vastausta ole, aivot on niin monimutkainen järjestelmä. magneettikuva on oikestaan ainut 100% diagnoosin tekoon aivokasvainten suhteen. jos asia vaivaa, niin lääkäriin vaan!

älä huolehdi. Itselläni oli huimausta pari vuotta, ajattelin samanlaisia asioita kuin sinä. Juoksin lääkäriltä toiselle, kunnes viimein pääsin neurologille, joka tutki minut. Kävin magneettikuvassa, ei mitään poikkeavaa. Lääkäri totesi korvaperäiseksi huimaukseksi plus että niskani olivat erittäin jumissa. Niskavaivat voivat aiheuttaa huimausta, menepä hierojalle minulla ainakin auttoi.
Vaadit päästä kunnon tutkimuksiin, epätietoisuus on kamalaa. Asiat selviävät varmasti parhainpäin! Mukavaa kevään odotusta sinulle!

mummolla on aivokasvain,tuli ku oli 50v ja lääkäreiden mukaan aivokasvaimeen liittyy tosi kova päänsärky joka vaan ajan myötä kovenee.ja tietysti missä kohti olisi niin mahdolliset puheen muutokset ja näkö huononee yms...mua huimaa kans ku nousen tai kyykistyn ottamaan vauvaa.luulen että sinulla johtuu niskoista tms.tai eikös korvavaivat voi kans tehdä noita oireita.mutta käyppä lääkärissä ni helpottaa kummasti tietää tilanne =)

Yhteistyössä