Aivokasvaimen mahdollisuus?? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vamistautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vamistautunut

Vieras
Olen kesällä 20 vuotta täyttävä tyttö ja olen kärsinyt nyt tammikuusta astu päänsärystä...Tai itseasiassa päänsärkyä ei niinkään ole vaan enemmänkin vasen puoli päästä tuntuu olevan tunnoton,samoin myös välillä vasen puoli kasvoista. Vasemman jalan heikkoutta on ollut muutamia kertoja,tosin sitä ei ole enää ollut muutamaan kuukauteen. En keksi muuta syytä tähän kuin aivokasvain?? Silmässäni (yllättäen vasemmassa) on näkö välillä huonompi ja kuvat tulee ns. perässä. Silmälääkärissä sanottiin että olisi piilokarsastus. Neurologille mulla on aika,tosin vasta syksyllä. Päänpuutuminen ja särkeminen saattaa olla välillä parikin viikkoa pois ja taas alkaa. Alkuvuodesta pää oli aina samasta kohtaa kipeä,mutta nyt tilalle on tullut pään ja kasvojen puutuminen sekä pientä paineet tuntua. KAIKKI oireeni ovat vasemmalla puolella. Osaisiko joku sanoa mitä tämä voisi olla???

Sulla on niskat jumissa. Käy hierojalla, tai mieluummin kunnon fysioterapeutilla, 10 kerran setti ja katsele sit uudestaan. Oireesi viittaa täydellisesti niskajumiin. Toki sinulla voi olla myös aivokasvain (tai leukemia, tai borrelioosi, tai ms-tauti, tai ihan mikä vaan) , mutta sitten sä olet ihminen, jolla on aivokasvain ja niskat kunnossa!!

Kuulostaa aivan uskomattomalta että olet saanut ajan vasta syksyyn ja aivan yhtä uskomattomalta kuulostaa ettet nosta siitä meteliä ja vaadi tutkimuksiin.
Minusta (kotilääkäri jo toisessa polvessa :D ) nuo eivät aivokasvaimen oireita ole vaan pikemminkin ehkä verenkiertohäiriötä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vamistautunut:
Olen kesällä 20 vuotta täyttävä tyttö ja olen kärsinyt nyt tammikuusta astu päänsärystä...Tai itseasiassa päänsärkyä ei niinkään ole vaan enemmänkin vasen puoli päästä tuntuu olevan tunnoton,samoin myös välillä vasen puoli kasvoista. Vasemman jalan heikkoutta on ollut muutamia kertoja,tosin sitä ei ole enää ollut muutamaan kuukauteen. En keksi muuta syytä tähän kuin aivokasvain?? Silmässäni (yllättäen vasemmassa) on näkö välillä huonompi ja kuvat tulee ns. perässä. Silmälääkärissä sanottiin että olisi piilokarsastus. Neurologille mulla on aika,tosin vasta syksyllä. Päänpuutuminen ja särkeminen saattaa olla välillä parikin viikkoa pois ja taas alkaa. Alkuvuodesta pää oli aina samasta kohtaa kipeä,mutta nyt tilalle on tullut pään ja kasvojen puutuminen sekä pientä paineet tuntua. KAIKKI oireeni ovat vasemmalla puolella. Osaisiko joku sanoa mitä tämä voisi olla???

Sun pitää tietenkin ehdottomasti mennä lääkäriin. Vaikka ei varmaan aivokasvain olekaan niin kuitenkin tommoiset on vaan parempi tarkistaa. Tiedän kyllä sen, että hermot menee vartalosta ns. ristiin, eli vasemman puolen raajoja ohjaa oikeasti aivojen oikea puoli jne.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Kuulostaa aivan uskomattomalta että olet saanut ajan vasta syksyyn ja aivan yhtä uskomattomalta kuulostaa ettet nosta siitä meteliä ja vaadi tutkimuksiin.
Minusta (kotilääkäri jo toisessa polvessa :D ) nuo eivät aivokasvaimen oireita ole vaan pikemminkin ehkä verenkiertohäiriötä tms.

No niinpä niin, oireet eivät tosiaan ole ensisijaiset aivokasvaimen oireet, vaan juurikin esim. niskajumiin viittaavaat, joten olisiko syy myöhäiseen tutkimusaikaan...?? Mene nyt ap hierojalle!!

Alkuperäinen kirjoittaja Diipadaapa:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

No niinpä niin, oireet eivät tosiaan ole ensisijaiset aivokasvaimen oireet, vaan juurikin esim. niskajumiin viittaavaat, joten olisiko syy myöhäiseen tutkimusaikaan...?? Mene nyt ap hierojalle!!

Oli syy mikä tahansa mutta pitkittynyt päänsärky ja siitä aiheutuva puutuneisuus/tunnottomuus ovat kriteeri nopeampaan hoitoon pääsyyn.

Olen itskein miettint niskaoireita mutta tuntuu uskomattomalta että olisi pelkästään siitä. Ja kun oireet ovat pävittäisiä melkeinpä. Niskan ja hartian seudun jumitus tekee monenlaisia oireita mutta tuntuu hullulta että ne olisivat ihan näin isoja. Ja kun päähän ei niinkään koske,se on vain puuduksissa. Ja miksi se säteilisi ajoittain jalkaan? Menisin heti yksityiselle jos pääsisin, mutta se on aivan liian kallista. Neurologin ajat ovat vain liian pitkät...Jos kyse olisi vain niskasta niin miksi lääkäri lähetti heti lähetteen neurologille??

Mulla oli samoja oireita ja menin yksityiselle lääkäriasemalle fysiatrille, joka venytteli, vanutteli ja pyöritteli käsiäni, päätäni ja niskaani. Tarkat tiedot oireistani saatuaan ja tutkimuslöydöstensä perusteella totesi, että jumissa oon. Laittoi lähetteen kaularangan röntgeniin, varmistaen, ettei ole mitään synnynnäistä nikamavikaa, ja sen jälkeen 10xsarja fysioterapeutille ja jumppaohjeet kotiin. Vaivat pysyneet poissa tähän asti, lääkärikäynnistä nyt aikaa 5v. Ja oireet kuulostaa erittäin samanlaisilta kuin mulla oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Valmistautunut:
Olen itskein miettint niskaoireita mutta tuntuu uskomattomalta että olisi pelkästään siitä. Ja kun oireet ovat pävittäisiä melkeinpä. Niskan ja hartian seudun jumitus tekee monenlaisia oireita mutta tuntuu hullulta että ne olisivat ihan näin isoja. Ja kun päähän ei niinkään koske,se on vain puuduksissa. Ja miksi se säteilisi ajoittain jalkaan? Menisin heti yksityiselle jos pääsisin, mutta se on aivan liian kallista. Neurologin ajat ovat vain liian pitkät...Jos kyse olisi vain niskasta niin miksi lääkäri lähetti heti lähetteen neurologille??

Ehkä lääkäri epäili juuri esim. migreeniä tai verenkierto-ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Valmistautunut:

Jep, mutta voithan sä kokeilla sitä hierojaa tai fyssaria, jos joudut kuitenkin syksyyn odottelemaan sitä neurologia?! Siitä ei ole mitään haittaakaan, mutta saatat saada avun vaivaasi nopeastikin!!

Mulla tuota tekee jännitysniska eli mulla ajoittain niska- ja hartiaseudun lihakset niin totaalisen jumissa, että aiheuttavat lieviä tunto/puutumisoireita, lihasheikkoutta ja näön heikkenemistä.

Mulla samat oireet ja samalla puolella. Syyksi selvisi lopulta hampaiden yöllinen pureminen. Hammaslääkäriltä kisko hampaiden väliin ja 10 käyntiä fysioterapiassa auttoivat. Vieläkin, jos jätän kiskon useammaksi yöksi pois oireet palaavat. Onneksi osui kohdalle lääkäri, joka heti hokasi mistä oli kyse. Mut oikeesti ymmärrän pelkosi, sillä oireet oli pelottavia.

Minulla väärin säädetyt (korvan takaa painavat) silmälasit aiheuttivat toispuoleisen ja erittäin voimakkaan päänsäryn sekä pään (mukaanlukien kasvot, kaula, niska, takaraivo) aristusta ja puutumisen tunnetta. Olisiko ollut kyse verenkiertohäiristä tai siitä että sanka painoi jotain hermoa.. Itse ehdin epäillä jo aivokasvainta, MS -tautia ja vaikka mitä! En väitä, että ap:n oireet johtuisivat samasta syystä, mutta pointtini on, että vakavillekin oireille voi löytyä melko "viattomat" syyt. Jos ap:n lääkäri olisi epäillyt jotain hälyttävää, kuten aivokasvainta, olisi lähete neurologille laitettu luultavasti kiireellisenä eteenpäin.

Se aivokasvain on niin hurjan harvinainen ja kaikki muut syyt niin kovin yleisiä että on ihan ymmärrettävää että sait ajan neurologille vasta syksyyn. Jos sulla olisi jotain hälyttävämpää olisit kyllä päässyt tutkimuksiin aiemmin.

Eihän me pelätä sitäkään että kun meitä ummettaa niin meillä voisi olla suolistosyöpä, tai kun närästää että voisi olla ruokatorven syöpä.

Mietihän noita muita vaihtoehtoja - lihaksia, hampaiden kiristelyä (onko sulla joskus ollut oikomishoitoa?) tai migreeniä.