AIVOKALVO TULEHDUS?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja pelokkaalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja pelokkaalle

Vieras
onko kenenkään alle 1 v:llä ollu? mä tulin ihan hysteeriseks ku tuosta taudista sanotaan että pienillä se näkyy aukileen kovuutena ja punapilkullisena ihottumana.. eli minkälaisena..? :O omalla 8kk ikäisellä pojalla ollu kuumeilua kahtena yönä ja kahtena päivänä. päivystykseen oon soittanut kuumeen takia kaks kertaa mut epäileevät että olis vaan vauva rokko. lapsi on ollu välillä ihan virkeä ja kuumekkin ollu välillä poissa. itse en oikein tiedä vielä mistä tuo kuume johtuu, hammaskin on puhkeamassa ni?? syöny tissiäki välilä mutta nestettä ei suostu muusta ottamaan, ja muutenkin haluttomampi ruoan suhteen.. (joshtuskohan sit kuitenkin kuumeilusta joka ollu välillä?)
ja sit tuosta ihottumasta, lapsella on muutenkin kuiva ihottuma mahassa ja nyt se punottaa ni ei oikein järki toimi ku mietin vaan et se olis toi aivokalvotulehdus..
kertokaa mulle että olisko toi lapsi tossa enää jos sillä olis aivokalvotulehdus?? en kehtaa taas soittaa sinne.. :(

kuume on korkea,oksentelee ja pää ei käänny. jos koitat kääntää ees hellästi huutaa kun syötävä.
jos epäilet niin mene näyttään.
hoitamattomana ainakin tappaa.

Rauhoitu!!!! Aivokalvontulehdus jos ois niin tila pahenis todella nopeasti.

Lueppa huviksesi ne vauvarokon oireet myös. Huomaat, että aukileen pullottaminen kuuluu senkin oireisiin. :)

Aivokalvontulehdus kyllä vetää huonoon kuntoon melko nopsaan, joten varmaan teillä kyseessä normi kuumeilu tai tosiaan joku rokko jos ihottumaa on. Aivokalvontulehdus voi johtaa sepsikseen ja tällöin iholle ilmestyy petekioita eli pienen pieniä punaisia pisteitä kun hiussuonet rikkoutuvat, mutta silloin onkin jo tosi kyseessä. Jos lapsi ei ole mitenkään vetelä/veltto niin ei syytä huoleen. JOS kunto romahtaa tai lapsi tulee tosiaan veltoksi niin sitten vauhdilla päivystykseen.. mutta älä ole huolissasi, tuo tosiaan kuulostais ihan normaalilta!!

no ei se ainakaan vielä oo oksentanu ja kuume ollu sitä 38 vähä päälle luokkaa!! ja onhan tuo päivällä ihan touhuillu ja leikkiny. tiiätkö mitään sanoa siitä puna pilkullisesta ihottumasta? minkälaista se oikein olis?

no tuskimpa se on sitä, kai tuo ihottumaki punertaa enemmän tuon kuumeen takia. siks pelkäsin tuota ihottumaa ku sillä on ollu pitkään mahassa kuivaa outoa ihottumaa, mut nyt kuumeen myötä se läikähti oikein punertavaks ni sitä jotenki säikähtää niin että ei enää muista että olikohan sillä sitä ennen vai onko se nyt tullu!! en tiiä ymärrättekö :/ mut ok..
pittää vaan luottaa siihen että lapsi on kuitenki kahden päivän aikana jaksanu leikkiä ja nauraakki vaikka on ollu väsyny ja kuumeine, että se olis jo sairaalassa jos sillä olis se..
huoh, on tämä välillä pelottavaa tämä tiedottomuus lapsen kans!!! :(

Yhteistyössä