Aivastin ja lirahti - pissaa vai lapsivettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv 37
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv 37

Vieras
Tulin äsken suihkusta ja pukeutuessani (ei ollut vielä pikkareita jalassa) aivastin ja samalla tunsin, miten jotain purskahti alapäästäni ja valui kinttujani pitkin... Olin ihan huuli pyöreänä, että tuliko multa pieni pissavahinko (sitä oli ihan pikkunen lammikko ja muutamia pisaroita ympärillä), mutta kun pyyhkäsin lattiaa talouspaperilla, se ei haissutkaan miltään. Multa ei oo koskaan aiemmin käynyt mitään tällasta, ja aina gynellä on lantionpohjalihaksia kehuttu timmeiksi (biopalautelaitteella mitattuna vähän liiankin, sairastan vaginismia). Esikoisen synnytyksessäkin kalvot puhkastiin jossain 5 cm kohdalla, ja muistan vielä, miten kätilö kommentoi, että olipas paksut kalvot.

Aloin miettiä, että voisko se kuitenkin olla lapsivettä, jos kalvoon on tullut vaikka pieni reikä? Tänään on rv 37+0 ja kakkosta ootan. Esikoinen on 2v 8kk. Kehtaanko soittaa tällasesta asiasta synnärille vai ootanko vaan, tapahtuuko mitään (tuleeko sitä lisää, jos se olikin lapsivettä)?

Voi olla lapsivettä, mutta se että tuli aivastuksen yhteydessä, saa mut ajattelemaan että pissaa pääsi vähän karkaamaan. jos lapsivettä tulee, se valuu vaikka et millään tavalla "ponnistaisi" (aivastus, yskiminen, tuolilta nousu...), ja tosiaan ennemminkin valuu kuin "purskahtaa". Voihan tietysti olla, että lapsivettä valahti vaan sopivasti samaan aikaan kun aivastit :D

Lapsivesi haisee miedosti. Mun mielestä haju on makeahko ja muistuttaa vähän sperman hajua.

Mulle on ainakin joka paikassa toitotettu, että jos on minkäänlaista epäilyä, että on tullut lapsivettä, pitää mennä näytille. Tietty jos synnytys käynnistyy lapsivesien menolla niin ei sinne sairaalaan heti tarvitse lähteä...

Ja voi hyvin olla myös valkovuotoa, joka raskauden aikana on usein hyvinkin vetistä. Ja tähän lisänä, että olit juuri käynyt suihkussa jolloin myös ihan suihkuvett voi mennä emättimeen.

Yhteistyössä