aivan turhaa käydä yksityisellä lääkärissä!!*purnausta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakunamatata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nakunamatata

Jäsen
01.09.2009
106
0
16
joo,sain lähetteen sairaalaan tutkimuksiin ja aika ku n sit tuli oli se 3 kk päähän! :o
noo,marssin sit yksityiselle joka tutki ja sanoi et laittaa mut kiireellisenä leikkausjonoon..
kyllähän se makso mut aattelin et kannatti.
nyt tänään tuli kirje saikulta,aika on MYÖHEMMIN kuin alunperin saatu aika ja kirje koski kutsua tutkimuksiin eli eivät tee mitään sen yksityisen lääkärin toimesta vaan ihan alusta taas aloitetaan!!!
eli koko yksityiskäynti oli aivan turha ja rahat meni ku kankkulan kaivoon!!!! |O
ja mun leikkaus nyt sit vaan myöhästy koko jutun takia!!
kyllä ottaa aivooooooonn!!! :kieh: |O

No noinhan siinä usein käy. Kun on jonoa, niin eivät ota noita yksityslääkärilähetteitä aina ihan samalla painoarvolla. Tai sitten perustelevat, että hoitavan tahon (leikkaus tms.) täytyy itse tutkia tilanne ennen kuin voidaan hoitaa (leikata tms.), mikä toisaalta onkin järkevää. Toisaalta taas ei..

Mietipä oisko reilua, että ne joilla on varaa mennä yksityiselle hakeen lähete, olisivat jossain etulyönti asemassa aikoja annettaessa ja emnisivät jonojen ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja polihoitaja:
Jep, ei ole mitään väliä onko lähete yksityiseltä vai terveyskeskuksesta. Kaikkia kohdellaan ihan samanarvosina :)

No joo, mutta jos yksityislääkäri teki jo ne tutkimukset, joihin vasta kutsuttiin sairaalaan??? Ymmärsin näin. Silti tutkivat usein alusta saakka julkisella. Eli ap sai leikkauslähetteen yksityiseltä, julkiselta oli vasta tutkimuslähete. Onhan se eriskummallista, mutta näin se usein menee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jep, ei ole mitään väliä onko lähete yksityiseltä vai terveyskeskuksesta. Kaikkia kohdellaan ihan samanarvosina :)

No joo, mutta jos yksityislääkäri teki jo ne tutkimukset, joihin vasta kutsuttiin sairaalaan??? Ymmärsin näin. Silti tutkivat usein alusta saakka julkisella. Eli ap sai leikkauslähetteen yksityiseltä, julkiselta oli vasta tutkimuslähete. Onhan se eriskummallista, mutta näin se usein menee.

Leikkauspäätöksen tekee aina leikkaava sairaala ja sen lääkäri, ei yksityinen taho.

Ei pidä paikkaansa. Mun piti kans päästä leikkaukseen, yleisen puolen kautta Yliopistolliseen keskussairaalaan olisi ollut pitkä jono, mutta kun menin saman lääkärin asiakkaasi yksityiselle lääkäriasemalle, minut leikattiin samaisessa Yliopistollisessa keskussairaalassa ja sain itse valita ajankohdan! Leikkaava lääkäri oli siis osa-aikaisesti keskussairaalassa töissä ja osa-aikaisesti yksityinen. Leikkaus maksoi tosin enemmän tätä reittiä käyttämällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:

Ei pidä paikkaansa. Mun piti kans päästä leikkaukseen, yleisen puolen kautta Yliopistolliseen keskussairaalaan olisi ollut pitkä jono, mutta kun menin saman lääkärin asiakkaasi yksityiselle lääkäriasemalle, minut leikattiin samaisessa Yliopistollisessa keskussairaalassa ja sain itse valita ajankohdan! Leikkaava lääkäri oli siis osa-aikaisesti keskussairaalassa töissä ja osa-aikaisesti yksityinen. Leikkaus maksoi tosin enemmän tätä reittiä käyttämällä.

Mä puhunkin nyt julkisin varoin tehtävästä toiminnasta, en mistään erityismaksuluokista.

Alkuperäinen kirjoittaja c:
no mikset mene yksityiselle leikkaukseen? maksa äläkä ruikuta!!

Sinä ilmeisesti kuulut niihin ihmisiin, jotka luulevat että rahalla saa mitä vaan. Ei yksityisillä todellakaan tehdä kaikki toimenpiteitä.
Eli voi käydä yksityisellä lääkärillä ja maksaa siitä, mutta ihan samaan leikkausjonoon sieltä saa lähetteen kuin kunnalliseltakin puolelta.

Ei tähän voi sanoa muuta kuin, että ei rahalla kaikkea saa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tähän voi sanoa muuta kuin, että ei rahalla kaikkea saa!

Kyllä vaan rahalla saa. Ei muuta kuin lentokoneella esimerkiksi Yhdysvaltoihin nauttimaan maailman parhaasta terveydenhuollosta jos pätäkkää löytyy.

joo,yksityinenlääkäri sanoikin jo mulle et menee kolmisen kuukautta ennen ku pääsen leikkaukseen joten kyllä mä sen tiesin mutta kun saikku ei suostu siihen et menen suoraan leikkausjonoon vaan haluaa ensin itse tutkia jka tän takia koko touhu myöhästyy! |O

Yhteistyössä