Aivan TÄYSIN paskapuhetta,että teitä kiinnostaa toisten sikiöt.

  • Viestiketjun aloittaja TyhmätMammat
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TyhmätMammat:
Aina täällä haukutaan maanrakoon ja jopa sanotaan, että "munanjohtimet pitäisi silpoa" tupakoivilta äideiltä. Syyksi sanotaan, että "välitämme sikiöstä ja sen terveydestä". Se on ehkä 1/5 totuudesta. Loput ovat oman sädekehän kiillottelua, halua kauhistella ja lynkata. Onhan tupakointi näkyvä syy, heikkouden ja huonon itsekurin merkki. Tupakointi raskausaikana on SELKEÄ asia tyhmille mammoille, josta voi kivittää. Ainakin omassa tuttavapiirissä tällaisista oikein supistaan selän takana ja ilmiselvästi vähän nautitaan siitä, että voi selän takana paheksua, jeesustella ja toistella, että itse onnistuttiin kaikki paheet lopettamaan. Mutta arvaan: kukaan täällä ei uskalla tai osaa myöntää, että kyse on tästäkin.

Sekin on jännä, että vain tästä asiasta vouhkataan. Ketään ei kiinnosta, vaikka joku synnyttää huonoilla geeneillään kolme vammaista lasta. Tai kaksi astmaatikkoa hankkii lapsen - on lähes 90% varmaa, että lapsellakin on astma. Myös oppimishäiriöt periytyvät. Mikä oikeus tuommoisilla on tehdä tänne lapsia "kärsimään"?
Tupakointi ei ole geeneissä, siihen voi itse vaikuttaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harva meistä tietää mitä geenejä kannamme, kuitenkin ne geenit tekee meistä ihmisiä ja keskenään toistemme sisaruksia. Jos on mahdollisuus silloin ei ole enää kysymys lähimmäisenrakkaudesta.
Mä ymmärrän mitä sä tarkoitat. Ja hienosti ajateltu sinänsä. Mutta tuosta lopusta olen eri mieltä. Kaikki päihdeäidit (mukaan lukien tupakoivat) eivät halua sairasta lasta, tai "nautinnon" takia vahingoittaa lasta. Jotkut vihaavat itseään päihteiden käytön takia, yrittävät lopettaa repsahtaen taas, ja repsahdusten myötä menettävät kokonaan uskon kykyynsä lopettaa.

Siitäkin olen samaa mieltä, että ennen lasten hankkimista olisi viisainta lopettaa kaikki haitalliset elämäntavat. Vastuullinen äiti tekee kaikkensa, jotta pääsee päihteistä eroon. Ikävä kyllä kaikki ei siltikään onnistu, mutta ne eivät silti välttämättä vedä päihteitä kaksin käsin ja naura räkäisesti sikiön kärsimyksille. Kyllä heissäkin voi olla sellaista inhimillisyyttä ja yritystä lopettaa, että solvaaminen on törkeää itsensä yläpuolelle nostamista.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Eipä tuo ap:n asennekaan kovin ruusuiselta kuulosta. Mäntsälän ammattikoulu, voi niitä raukkoja jotka sieltä valmistuu, huomennakin. Ei mitään jakoa tässä maailmassa.
Jep. :/ Ja siis sieltähän minäkin valmistuin, eli ap lienee joku enemmänkin asiaan perehtynyt.
Oletko tosissasi :-O ? Ihan lonkalta heitin jonkun paikkakunnan. Oho.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Eipä tuo ap:n asennekaan kovin ruusuiselta kuulosta. Mäntsälän ammattikoulu, voi niitä raukkoja jotka sieltä valmistuu, huomennakin. Ei mitään jakoa tässä maailmassa.
Jep. :/ Ja siis sieltähän minäkin valmistuin, eli ap lienee joku enemmänkin asiaan perehtynyt.
Oletko tosissasi :-O ? Ihan lonkalta heitin jonkun paikkakunnan. Oho.
Niin. Ehkä sun kannattaisi tarkistaa asennettasi todellakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cella:
sä jaksat vaan puolustella sitä tupakointia. puolusteletko raskauden aikaista juopotteluakin? huumeiden vetämistä? niissälon loppupeleissä kuitenkin sama juttu taustalla.
Oletteko te tyhmiä, vai miksi kaikki kyseenalaistaminen on "puolustelua"?

Voi jeesus, väännetään rautalangasta vai haenko vielä ratakiskoa? Ihan sama koskee myös muita päihdeäitejä. Heitä ei auta tippaakaan, jos heitä haukutaan, potkitaan, lynkataan, solvataan. Se ei auta sikiöitäkään. Ja kyllä katson aika kieroon sellaista, joka yhtä lailla sanoisi, että "päihdeäidit pitäisi pakkosteriloida" tms.. Aivan kuin päihdeäidit vaan pahuuttaan olisi olemassa ja haluaisivat vammauttaa lapsiaan.
Haluaahan ne, jos eivät lopeta. Pitäisikö päätä siltittää ja sanoa, että kyllä kaikki varmasti menee hyvin ja saat terveen vauvan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja oo-nikki:
Oletkos nyt ihan tosissasi? Tottakai ihmisiä kiinnosta toisten hyvinvointi - jopa eläinten! Eikä sinua säälitä sikiö jonka äidin näet olevan rapajuoppon ja olevan alkon kassalla ostamassa viinapulloa?
Säälittää ja harmittaa, tulisin surulliseksi. Mutta ei tulisi mieleenkään solvata häntä. En usko, että se on millään tavalla eduksi ko. sikiölle. Minulla todennäköisesti on jo alunperin ollut paljon paremmat lähtökohdat elämässäni kuin hänellä, eikä maassa makaavan potkiminen auttaisi mitään.
 
Neuvolasta sai kirjasen, jossa on monta sivua aiheesta tupakointi raskausaikana ja miten se vaikuttaa sikiöön. Eikö tupakoivat osaa lukea sitä tekstiä vai eikö niitä kiinnosta oman lapsen terveys. Uskomatonta miten naiset tupakoivat raskaana - saati miten kukaan voi puolustaa sellaista myrkyttäjää. Kyllä minä ainakin olen 100% aidosti huolessaan jokaisesta sikiöstä joka altistuu tupakan myrkyille. Se tupakointi ei ole vain äidin asia, se koskettaa myös sikiötä. Kuka kysyy sikiöltä haluaako se myrkkyjä? Tupakan vaikutukset voi näkyä vasta aikuisena, joten kummastuttaa lausuhdus "syntyi terve lapsi". Kyllä tupakoivan odottavan äidin pisteet laskee, enkä voi pitää sellaista ihmistä hyvänä äitinä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oo-nikki:
Oletkos nyt ihan tosissasi? Tottakai ihmisiä kiinnosta toisten hyvinvointi - jopa eläinten! Eikä sinua säälitä sikiö jonka äidin näet olevan rapajuoppon ja olevan alkon kassalla ostamassa viinapulloa?
Säälittää ja harmittaa, tulisin surulliseksi. Mutta ei tulisi mieleenkään solvata häntä. En usko, että se on millään tavalla eduksi ko. sikiölle. Minulla todennäköisesti on jo alunperin ollut paljon paremmat lähtökohdat elämässäni kuin hänellä, eikä maassa makaavan potkiminen auttaisi mitään.
On todennäköisempää että halveksuminen ja solvaaminen auttaa, kuin pään silittely.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oo-nikki:
Ol
Säälittää ja harmittaa, tulisin surulliseksi. Mutta ei tulisi mieleenkään solvata häntä. En usko, että se on millään tavalla eduksi ko. sikiölle. Minulla todennäköisesti on jo alunperin ollut paljon paremmat lähtökohdat elämässäni kuin hänellä, eikä maassa makaavan potkiminen auttaisi mitään.
On todennäköisempää että halveksuminen ja solvaaminen auttaa, kuin pään silittely.
Haha. Joo, päihdeklinikoiden tapa onkin solvata ja halveksua äitejä, koska niin saa parhaan mahdollisen tuloksen. Äidit haukutaan pystyyn jo kun ovesta sisään tulevat, tutkimusten mukaan tämä onkin tehokas menetelmä riippuvuuden katkaisemiseksi. Toinen vaihtoehto onkin se, että toteaa "ei se mitään haittaa" ja taputtaa selkään. On vaan katsos mustaa ja valkoista.
 
adder
Vaikka ap kirjoittaa asiasta alatyylisesti niin totuuden siemen siina piilee silti.

Tupakoivat aidit on ainakin talla palstalla sylkykuppeja joita haukkumalla saa tosiaan sita omaa kilpeansa kiillottaa; ei ole ainakaan tupakoinut raskaana ja siita syysta tuntevat paremmuutta vaikka muuten omassa elamassa ja lasten kasvatuksessa olisi paljon pielessa. Sen saa kommenteista rivien valista lukea; se koira alahtaa...

Tama ei tietenkaan pade kaikkiin, taalla on kunnon aiteja ja joillakin niista jopa terve suhtautuminen tahankin asiaan.


Niille jotka perustavat tupakka-aidin haukkumisen sille etta valittavat syntymattomasta lapsesta; ihan mielenkiintoinen dilemma tuo esim astmaatikon "lisaantymisoikeus" siina raamissa...

En puolustele raskaana polttavia enka myoskaan kyseenalaista kenenkaan, terveen tai sairaan, oikeutta haluta lapsia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cella:
sä jaksat vaan puolustella sitä tupakointia. puolusteletko raskauden aikaista juopotteluakin? huumeiden vetämistä? niissälon loppupeleissä kuitenkin sama juttu taustalla.
Oletteko te tyhmiä, vai miksi kaikki kyseenalaistaminen on "puolustelua"?

Voi jeesus, väännetään rautalangasta vai haenko vielä ratakiskoa? Ihan sama koskee myös muita päihdeäitejä. Heitä ei auta tippaakaan, jos heitä haukutaan, potkitaan, lynkataan, solvataan. Se ei auta sikiöitäkään. Ja kyllä katson aika kieroon sellaista, joka yhtä lailla sanoisi, että "päihdeäidit pitäisi pakkosteriloida" tms.. Aivan kuin päihdeäidit vaan pahuuttaan olisi olemassa ja haluaisivat vammauttaa lapsiaan.
saattaa se auttaakin, jo mulle ois joku sanonut päin naamaa että hyi vittu, miten sä voit tehä noin lapselles, olisin luultavasti lopettanut polttamisen kun odotin esikoistani. Kuopusta oottaessa olin onneksi jo parempi äiti.

Kyllä mua ihan aidosti kiinnostaa kaikki maailman lapset ja niiden hyvinvointi. Kyllä mua ärsyttää huonojen geenien levittäminen, mutta en kuitenkaan kieltäisi kaikkia "viallisia" ihmisiä hankkimasta lapsia. Tupakoinnin, juomisen jne. voi lopettaa. Mua ärsyttää myös raskauden aikana huonosti syövät äidit, limsan ryystäminen yms...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Haha. Joo, päihdeklinikoiden tapa onkin solvata ja halveksua äitejä, koska niin saa parhaan mahdollisen tuloksen. Äidit haukutaan pystyyn jo kun ovesta sisään tulevat, tutkimusten mukaan tämä onkin tehokas menetelmä riippuvuuden katkaisemiseksi. Toinen vaihtoehto onkin se, että toteaa "ei se mitään haittaa" ja taputtaa selkään. On vaan katsos mustaa ja valkoista.
Tarkoitan lähinnä kavereiden tapaa. Ei auta jos silität päätä, mutta suoraan sanominen saattaa auttaa. Jos hakeutuu hoitoon, niin sehän on hyvä juttu ja silloin tiedostaa ongelmansa. Hyvin harva raskaana oleva tupakoitsija sinne silti hakeutuu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Neuvolasta sai kirjasen, jossa on monta sivua aiheesta tupakointi raskausaikana ja miten se vaikuttaa sikiöön. Eikö tupakoivat osaa lukea sitä tekstiä vai eikö niitä kiinnosta oman lapsen terveys. Uskomatonta miten naiset tupakoivat raskaana - saati miten kukaan voi puolustaa sellaista myrkyttäjää. Kyllä minä ainakin olen 100% aidosti huolessaan jokaisesta sikiöstä joka altistuu tupakan myrkyille. Se tupakointi ei ole vain äidin asia, se koskettaa myös sikiötä. Kuka kysyy sikiöltä haluaako se myrkkyjä? Tupakan vaikutukset voi näkyä vasta aikuisena, joten kummastuttaa lausuhdus "syntyi terve lapsi". Kyllä tupakoivan odottavan äidin pisteet laskee, enkä voi pitää sellaista ihmistä hyvänä äitinä.
Meinaatko, että kirjanen haitoista auttaa, jos henkilö on voimakkaasti riippuvainen? Vähän kuin narkille annetaan vihko huumeiden haitoista, auttaako se lopettamaan? Tai peliriippuvaiselle joku kirjanen pelaamisen vaaroista, lopettaiskohan se heti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja adder:
Vaikka ap kirjoittaa asiasta alatyylisesti niin totuuden siemen siina piilee silti.

Tupakoivat aidit on ainakin talla palstalla sylkykuppeja joita haukkumalla saa tosiaan sita omaa kilpeansa kiillottaa; ei ole ainakaan tupakoinut raskaana ja siita syysta tuntevat paremmuutta vaikka muuten omassa elamassa ja lasten kasvatuksessa olisi paljon pielessa. Sen saa kommenteista rivien valista lukea; se koira alahtaa...

Tama ei tietenkaan pade kaikkiin, taalla on kunnon aiteja ja joillakin niista jopa terve suhtautuminen tahankin asiaan.


Niille jotka perustavat tupakka-aidin haukkumisen sille etta valittavat syntymattomasta lapsesta; ihan mielenkiintoinen dilemma tuo esim astmaatikon "lisaantymisoikeus" siina raamissa...

En puolustele raskaana polttavia enka myoskaan kyseenalaista kenenkaan, terveen tai sairaan, oikeutta haluta lapsia.
Vai voisiko olla niin, että he tupakoitsijat ottavat kaiken ainoastaan sillä, että muut kiillottaa sädekehää? Haukkumiset ja solvaukset, ne kun on totta, ei voi mitään. Itsekästä ja ajattelematonta. Ihme on, jos eivät tupakoitsijat sitä muka itse tiedä ja tajua.
 
Vieras
[
Tupakointi ei ole geeneissä, siihen voi itse vaikuttaa.[/quote]

Anteeks nyt vaan mutta sille rajulle riippuvuudelle altistava geeni on löydetty.
Mä lopetin aikoinaan niillä lääkkeillä, kun aloin suunnitella vauvantekoa. Lopetus onnistui hienosti ja tulin raskaaksi. Sain keskenmenon, jonka jälkeen aloin taas polttaa. En saanut kasatuksi itseäni enää uudestaan ja poltin sitten seuraavan raskauden ajan. Vähensin rajusti, mutta poltin kuitenkin.
Mut pitäis sulkea johonkin laitokseen, että pääsisin ilman niitä lääkkeitä tupakasta eroon.

Valinnanhan se lihava, allerginen ja astmaattinenkin äiti tekevät siinä missä tupakoijakin hankkiutuessaan raskaaksi. He kaikki tiedostavat riskit.
Käsittääkseni lopputulos voi kuitenkin kaikilla olla se sairas lapsi.
Miks tämä yksi on niin paljon huonompi, kun nämä muut.
Kaikki kuitenkin tekevät päätöksen lapsen hankkimisesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Neuvolasta sai kirjasen, jossa on monta sivua aiheesta tupakointi raskausaikana ja miten se vaikuttaa sikiöön. Eikö tupakoivat osaa lukea sitä tekstiä vai eikö niitä kiinnosta oman lapsen terveys. Uskomatonta miten naiset tupakoivat raskaana - saati miten kukaan voi puolustaa sellaista myrkyttäjää. Kyllä minä ainakin olen 100% aidosti huolessaan jokaisesta sikiöstä joka altistuu tupakan myrkyille. Se tupakointi ei ole vain äidin asia, se koskettaa myös sikiötä. Kuka kysyy sikiöltä haluaako se myrkkyjä? Tupakan vaikutukset voi näkyä vasta aikuisena, joten kummastuttaa lausuhdus "syntyi terve lapsi". Kyllä tupakoivan odottavan äidin pisteet laskee, enkä voi pitää sellaista ihmistä hyvänä äitinä.
Meinaatko, että kirjanen haitoista auttaa, jos henkilö on voimakkaasti riippuvainen? Vähän kuin narkille annetaan vihko huumeiden haitoista, auttaako se lopettamaan? Tai peliriippuvaiselle joku kirjanen pelaamisen vaaroista, lopettaiskohan se heti?
Jokaisella on mahdollisuus hakea apua. Moniko niin tekee?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitan lähinnä kavereiden tapaa. Ei auta jos silität päätä, mutta suoraan sanominen saattaa auttaa. Jos hakeutuu hoitoon, niin sehän on hyvä juttu ja silloin tiedostaa ongelmansa. Hyvin harva raskaana oleva tupakoitsija sinne silti hakeutuu.
Tupakoivat eivät kuulu päihdehuollon piiriin, mikä on vähän harmi. Jos kerrot neuvolassa käyttäväsi hasista, joudut suurennuslasin alle ja sikiön vointia seurataan useammin. Jos kerrot tupakoivasi, käsittääkseni asia ohitetaan usein olankohautuksella ja kysellään vaan määriä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Anteeks nyt vaan mutta sille rajulle riippuvuudelle altistava geeni on löydetty.
Mä lopetin aikoinaan niillä lääkkeillä, kun aloin suunnitella vauvantekoa. Lopetus onnistui hienosti ja tulin raskaaksi. Sain keskenmenon, jonka jälkeen aloin taas polttaa. En saanut kasatuksi itseäni enää uudestaan ja poltin sitten seuraavan raskauden ajan. Vähensin rajusti, mutta poltin kuitenkin.
Mut pitäis sulkea johonkin laitokseen, että pääsisin ilman niitä lääkkeitä tupakasta eroon.

Valinnanhan se lihava, allerginen ja astmaattinenkin äiti tekevät siinä missä tupakoijakin hankkiutuessaan raskaaksi. He kaikki tiedostavat riskit.
Käsittääkseni lopputulos voi kuitenkin kaikilla olla se sairas lapsi.
Miks tämä yksi on niin paljon huonompi, kun nämä muut.
Kaikki kuitenkin tekevät päätöksen lapsen hankkimisesta.
Miksikö on eroa? Noh, sä et voi poistaa itsestäsi astmaa, kehitysvammaa tai muita periytyviä sairauksia. Tupakanpolton voit lopettaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Neuvolasta sai kirjasen, jossa on monta sivua aiheesta tupakointi raskausaikana ja miten se vaikuttaa sikiöön. Eikö tupakoivat osaa lukea sitä tekstiä vai eikö niitä kiinnosta oman lapsen terveys. Uskomatonta miten naiset tupakoivat raskaana - saati miten kukaan voi puolustaa sellaista myrkyttäjää. Kyllä minä ainakin olen 100% aidosti huolessaan jokaisesta sikiöstä joka altistuu tupakan myrkyille. Se tupakointi ei ole vain äidin asia, se koskettaa myös sikiötä. Kuka kysyy sikiöltä haluaako se myrkkyjä? Tupakan vaikutukset voi näkyä vasta aikuisena, joten kummastuttaa lausuhdus "syntyi terve lapsi". Kyllä tupakoivan odottavan äidin pisteet laskee, enkä voi pitää sellaista ihmistä hyvänä äitinä.
Meinaatko, että kirjanen haitoista auttaa, jos henkilö on voimakkaasti riippuvainen? Vähän kuin narkille annetaan vihko huumeiden haitoista, auttaako se lopettamaan? Tai peliriippuvaiselle joku kirjanen pelaamisen vaaroista, lopettaiskohan se heti?
Surullista ettei vauva edes motivoi eikä vauvan tarpeet mene omien tarpeiden edelle.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tupakoivat eivät kuulu päihdehuollon piiriin, mikä on vähän harmi. Jos kerrot neuvolassa käyttäväsi hasista, joudut suurennuslasin alle ja sikiön vointia seurataan useammin. Jos kerrot tupakoivasi, käsittääkseni asia ohitetaan usein olankohautuksella ja kysellään vaan määriä.
Eli tupakoitsija ei voi hakea apua? Älä naurata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä ymmärrän mitä sä tarkoitat. Ja hienosti ajateltu sinänsä. Mutta tuosta lopusta olen eri mieltä. Kaikki päihdeäidit (mukaan lukien tupakoivat) eivät halua sairasta lasta, tai "nautinnon" takia vahingoittaa lasta. Jotkut vihaavat itseään päihteiden käytön takia, yrittävät lopettaa repsahtaen taas, ja repsahdusten myötä menettävät kokonaan uskon kykyynsä lopettaa.

Siitäkin olen samaa mieltä, että ennen lasten hankkimista olisi viisainta lopettaa kaikki haitalliset elämäntavat. Vastuullinen äiti tekee kaikkensa, jotta pääsee päihteistä eroon. Ikävä kyllä kaikki ei siltikään onnistu, mutta ne eivät silti välttämättä vedä päihteitä kaksin käsin ja naura räkäisesti sikiön kärsimyksille. Kyllä heissäkin voi olla sellaista inhimillisyyttä ja yritystä lopettaa, että solvaaminen on törkeää itsensä yläpuolelle nostamista.
No, en tarkoittanut tuota "munanjohtimet pitäisi silpoa" kommenttia kirjaimellisesti, vaan lähinnä aiheuttamaan reaktion, jossa onnistuinkin.
On olemassa hyviä äitejä ja huonoja äitejä, sekä niitä jotka ovat huonoja äitejä, mutta yrittävät olla hyviä äitejä. Noihin mahtuu paljon sekalaista sakkia, myös niitä jotka eivät lapsesta välitä juuri tuon taivaallista, yleensä ne ovat sellaisia jotka eivät välitä myöskään itsestään. Silti heille on suotu mahdollisuus lapsen tekoon ja monasti he myös niitä saavatkin. Lapset menee sijaisvanhemmille tai huonossa tapauksessa roskikseen.

Sitten toki on niitä, joilla ei ole elämä kunnossa, mutta haluavat silti lapsia ja olla äitinä heille. He kenties välittävät lapsistaan, mutta heidän oman tilanteensa takia heidän lapsensa joutuvat enemmänkin vain kärsimään.
Kellään muulla kuin heillä itsellään ei ole lupaa evätä heiltä äitiyttä. Sempä takia jokaisen pitäisi mennä itseensä pohtiessaan lapsen hankintaa ajatellen lapsen parasta ja etua. Omat vaikuttimet eivät saisi olla lapsen edun edellä.
Tupakan poltto on niin pieni asia, että se ei voi olla ylitsepääsemätön juttu, toisin kuin nälännäkeminen kehitysmaassa. Siellä eletään jatkuvassa toivossa, että lapsi kasvaisi isoksi ja saisi paremman elämän kuin mihin vanhemmilla oli mahdollisuus. Siellä nälänhätä on tosiasia, mikä ei ole itsestä kiinni, tupakanpoltto taas on.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ap, mun mielestä sä olet törkeä tyyppi. :|
En ole läheskään yhtä törkeä, kuin nuo toiset, jotka solvaavat täällä päivästä toiseen riippuvuuksista kärsiviä :) .
Niin, sä solvaat vaan ihmisiä, jotka valmistuu jostain tietystä ammattikoulusta, joka on sun mielestä perähikiän ja sivistymättömyyden perikuva.

Mulla on ammatti, olen ammatiltani puutarhuri, joten ansaitsen mielestäni jotain enemmän, kuin tupakalla sikiötään myrkyttävä nainen.
 

Yhteistyössä