Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27002423]Yleisin tulkinta on että materian (maapallon) tila "tohu vabohu" tarkoittaa "ilman muotoa ja tyhjä". Seuraavassa lauseessa tarkennetaan että maa oli kauttaaltaan veden peitossa.[/QUOTE]

Ok. Onko tuo uusinta tietoa?
Itse en tiedä että onko tuo Thurenin opetus ihan uusinta uutta, se ei sitä sanonut.

[QUOTE="vieras";27002539]Vieläkö tää hullu jaksaa jauhaa mielenhoureistaan? :headwall:

Mene nyt jo sinne päätohtorille ennenkun sekoot lopullisesti.[/QUOTE]

Titityy, tsirp, tsirp! <3

TV7

Aika hyvin on David Wilkerson profetioinut. Mulla jotenkin pompsahti tuo profetia homoista korvaan kohdassa 16:30 alkaa puhe tähän liittyen.

Koko kirja on kyllä kokonaisuudessaan hyvä :) Siinä puhutaan paljon muustakin, mitä on jo tapahtunut. Kirja kirjoitettu vuonna 1974. Suosittelen lukemaan...

"KAIKKI KÄSKYT ja ÄÄNET eivät ole Jumalalta vaikka olisi uskovainen!"

Ongelma piileekin siinä, että useinkaan ihminen ei ymmärrä kuuloharhojansa/kuultavia käskyjä psykoottisiksi/realiteettien horjumiseksi, vaan juuri todellisuudentajun horjuessa pitää niitä totena, aitona jne.

Toivon kaikkien menevän lääkäriin, ketkä KUULEE Jumalan puhetta, käskyjä, kommentointia itsestä jne. tietyissä määrin. Jos kuulet kerran 30 vuodessa yhden kuiskauksen, niin ok, pannaan vaikka väsymyksen piikkiin mutta toistuessaan ja usein kuultuna, olisin hieman huolissani. Vielä enemmän, jos tuohon liittyy näköharhoja, erilaisia elämyskokemuksia, harhaluuloja jne. Ongelma on se, ettei ihminen itse ymmärrä näitä ainakaan kokonaan harhoiks, jos todellisuudentaju horjuu.

Viime aikoina Facessa kiertänyt paljon tämän alla olevan kaltaisia kuvia ja ne ovat saaneet minut mietteliääksi.

SmileJesuslovesyou.jpg

Viime aikoina Facessa kiertänyt paljon tämän alla olevan kaltaisia kuvia ja ne ovat saaneet minut mietteliääksi.

SmileJesuslovesyou.jpg

Puhutteleva kuva!
Mutta sitten voisi laittaa piirroskuvan kuvassa mainitusta Jeesuksesta, joka koki yhden kivuliaimmista kuolintavoista. Lisänä häpeää, kansan vihat niskassa jne.

Ja mitä Afrikan lasten tilanne saa uskovat yleensä tekemään? Antamaan rahaa paljon enemmän kuin mitä keskiverto-ei-uskova tekee. Tosin vieläkin enemmän voisi uskovat tukea.
JOS nyt nykyinen kehitysyhteistyö on edes kannattavaa ja järkevää nykymuodossaan, siitä varmaan sä osaat sanoa paremmin kuin minä.
Ja sen olen kuullut että mitä täällä Pohjolassa kerätään seurakunnissa varoja, niin ne häviävät melkein olemattomiin. Eräänkin seurakunnan keräystuotto pieneni Afrikan puolella 17 euroon, eli epärehellisyyttä on sielläpäin sekä uskovissa että ei-uskovissa.

[QUOTE="Uskis";27002498]Ok. Onko tuo uusinta tietoa?[/QUOTE]

Lienee leisin tulkinta johon useimmat nyky-Raamatun käännökset perustuu. Yleisimmät englanninkieliset käännökset (English Standard, Webster, Darby, James King) käyttävät muotoa "formless and empty", "without form and void".

"Ja mitä Afrikan lasten tilanne saa uskovat yleensä tekemään? Antamaan rahaa paljon enemmän kuin mitä keskiverto-ei-uskova tekee. "

No niinpä tietenkin, uskovaiset auttaa paremmin. Auttaa joskus joo, muttei sentään ylivertaisia ole.

MIKSEI Jumala auta tarpeeksi tuota laihaa lasta ja muita vastaavissa oloissa eläviä???

Jossakin tekstissä oli että jumala pyyhkii lopulta taivaassa kärsivien lasten kyyneleet (tai jtn.). Eli eikö kannattaisi lopettaa kaikki apua Afrikkaan, antaa lasten päättää päivänsä nopeammin vähemmillä kärsimyksillä ja päästä jumalan luokse?

[QUOTE="Uskis";27002717]Puhutteleva kuva!
Mutta sitten voisi laittaa piirroskuvan kuvassa mainitusta Jeesuksesta, joka koki yhden kivuliaimmista kuolintavoista. Lisänä häpeää, kansan vihat niskassa jne.

Ja mitä Afrikan lasten tilanne saa uskovat yleensä tekemään? Antamaan rahaa paljon enemmän kuin mitä keskiverto-ei-uskova tekee. Tosin vieläkin enemmän voisi uskovat tukea.
JOS nyt nykyinen kehitysyhteistyö on edes kannattavaa ja järkevää nykymuodossaan, siitä varmaan sä osaat sanoa paremmin kuin minä.
Ja sen olen kuullut että mitä täällä Pohjolassa kerätään seurakunnissa varoja, niin ne häviävät melkein olemattomiin. Eräänkin seurakunnan keräystuotto pieneni Afrikan puolella 17 euroon, eli epärehellisyyttä on sielläpäin sekä uskovissa että ei-uskovissa.[/QUOTE]

Niin no mie lähinnä ajattelin, että jos rinnastetaan siihen, että joku saa rukouksillaan lottovoiton, uuden työpaikan tms. ja sitten on heitä, jotka on jätetty oman onnensa nojaan - rukousten ulkopuolelle. Ja jos tilanne on tuo, onko keräysrahojen kähveltäminen jotenkin erikoisen häijyn rikollisen kuuloista?

Mihin perustuu tieto siitä, että uskovainen harjoittaa enemmän hyväntekeväisyyttä?

Mainitsit Jeesuksen kokemasta tuskallisesta kuolemasta, johon hän kuitenkin itse itsensä tuomitsi ja itse oon aina miettinyt kolminaisuuden ongelmaa muutenin. Myönnän olevani siinä uskossa, että hiljalleen mahalaukkunsa kutistuessa näivettyvä lapsi kokee enemmän kipua kuin kaikkivaltias maailmojen herra ristillä ihmisten puolesta, joille olisi voinut suoda vapahduksen ihan millä muulla keinolla hyvänsä.

[QUOTE="vieras";27002763]Lienee leisin tulkinta johon useimmat nyky-Raamatun käännökset perustuu. Yleisimmät englanninkieliset käännökset (English Standard, Webster, Darby, James King) käyttävät muotoa "formless and empty", "without form and void".[/QUOTE]

Ok, kiitti. No ei tuo "formless" ja Thurenin "huller om buller" nyt ihan ääripäitä ole...:) Mutta kun en tiedä että onko Thuren kuullut jostain uusinta uutta, niin tuon raamatunkohdan tulkinta jää vähän avoimeksi.

[QUOTE="Uskis";27002800]Ok, kiitti. No ei tuo "formless" ja Thurenin "huller om buller" nyt ihan ääripäitä ole...:) Mutta kun en tiedä että onko Thuren kuullut jostain uusinta uutta, niin tuon raamatunkohdan tulkinta jää vähän avoimeksi.[/QUOTE]

Raamatussa ei taida olla yhtäkään yksiselitteistä lausetta.

Niin no mie lähinnä ajattelin, että jos rinnastetaan siihen, että joku saa rukouksillaan lottovoiton, uuden työpaikan tms. ja sitten on heitä, jotka on jätetty oman onnensa nojaan - rukousten ulkopuolelle. Ja jos tilanne on tuo, onko keräysrahojen kähveltäminen jotenkin erikoisen häijyn rikollisen kuuloista?

Mihin perustuu tieto siitä, että uskovainen harjoittaa enemmän hyväntekeväisyyttä?

Mainitsit Jeesuksen kokemasta tuskallisesta kuolemasta, johon hän kuitenkin itse itsensä tuomitsi ja itse oon aina miettinyt kolminaisuuden ongelmaa muutenin. Myönnän olevani siinä uskossa, että hiljalleen mahalaukkunsa kutistuessa näivettyvä lapsi kokee enemmän kipua kuin kaikkivaltias maailmojen herra ristillä ihmisten puolesta, joille olisi voinut suoda vapahduksen ihan millä muulla keinolla hyvänsä.

Ekan kappaleen kysymystä en tajunnut, selvennätkö sitä?

Tilastoja mulla ei eri kristillisten seurakuntien lahjoituksista ole, mutta esim. vapaissa seurakunnissa monet maksavat kymmenyksiä. Jos verrataan heidän määräänsä vaikkapa luterilaisten määrään ja siihen kuinka paljon keskivertoluterilainen maksaa nimenomaan suoraan kehitysyhteistyöhön (kirkollisvero+kolehtivarat+muut avustukset), niin vapaat suunnat pesevät luterilaiset mennen tullen.
Nyt sädekehän kiillotusta, enkä haluaisi puhua omista auttamisistani muutoin, mutta itse tuen Venäjän katulapsia, ja heille lähtee joka kuukausi vähintään 10 % tuloistani, rohkeina päivinä jopa 30 %. Se, kuuluuko uskovan maksaa kymmenyksiä on toinen aihe...mutta köyhtynyt en moisesta ole, Jumala on korvannut kaiken. Sama monilla uskovaisilla ystävilläni.

Se on hyvä sanonta että "ei kannata kirota pimeyttä, vaan sytyttää kynttilä". En ole saanut täydellistä vastausta kärsimyksen ongelmaan (sen tiedän että Jumalakin suostuu siihen kärsimykseen), mutta sellaiseen vastaukseen on tyydyttävä, että tämä Jumala patistaa uskovia vähentämään sitä kärsimystä. Uskovien teot on vähäisiä tietysti koko maailmaa ajatellen, ja tehoja pitäisi lisätä. Ei ostaakaan sitä taulu-tv:tä vaan kokeilla laittaa joku kuukausi kaikki tulot köyhille. Ne rahat tulisi takuulla jossain muodossa takaisin ja alkaisi tapahtua omassa elämässä ihmeitä...mutta vielä en ole tuota 100 %:a uskaltanut tehdä. :)

Nyt lähden kylille.

[QUOTE="vieras";27002808]Raamatussa ei taida olla yhtäkään yksiselitteistä lausetta.[/QUOTE]

Raamattu on kirjoitettu kielellä jonka etymologia on laajalti tuntematon. Hauskaa että kirjaa jota on mahdoton kääntää ja jota voi tulkita lukemattomilla eri tavoilla pidetään ehdottomana elämänohjeena.

[QUOTE="vieras";27003341]Raamattu on kirjoitettu kielellä jonka etymologia on laajalti tuntematon. Hauskaa että kirjaa jota on mahdoton kääntää ja jota voi tulkita lukemattomilla eri tavoilla pidetään ehdottomana elämänohjeena.[/QUOTE]

Kumpaa tarkoitat?

[QUOTE="vieras";27001973]Bushin elämä ei kerro uskosta Jeesukseen. Mutta pidä sinä toki häntä uskovana jos haluat.[/QUOTE]

Siis hetkinen, kristinuskovaisena olemiseen ei enää riitäkään pelkkä Jeesukseen, Jumalaan ja lunastukseen uskominen? Vaikka juuri tuota ovat tällä palstallakin jotkut uskikset väittäneet vanhemmissa ketjuissa (jotka muistan, mutta joita en tosiaankaan ole lisännyt kirjanmerkkeihini. ihan vain sille varalle jos joku alkaa vinkumaan linkkejä. etsi itse).

[QUOTE="vieras";27003507]Koska Jumala on sadistinen paskiainen, joka tykkää katsoa ihmiskunnan kärsimyksiä?[/QUOTE]

Maanpäällinen kiduttaminen on pientä verrattuna siihen että sama Jumala on tuominut miljardit vääräuskoiset kadotukseen ja ikuiseen tuskaan.

[QUOTE="vieras";27003549]Maanpäällinen kiduttaminen on pientä verrattuna siihen että sama Jumala on tuominut miljardit vääräuskoiset kadotukseen ja ikuiseen tuskaan.[/QUOTE]

Totta. Tee enemmän tai vähemmän syntiä noin 80 elinvuoden aikana, kärsi ikuisuus helvetissä! Tosi rakastava ja anteeksiantavainen Jumala.

[QUOTE="vieras";27003525]Siis hetkinen, kristinuskovaisena olemiseen ei enää riitäkään pelkkä Jeesukseen, Jumalaan ja lunastukseen uskominen?[/QUOTE]

Sanat eivät tietenkään riitä vaan pitää myös elää kuten Jeesus opetti. Jos aloittaa maanpäällisen sodan se on selvä merkki siitä että ei ole oikea kristinuskovainen.

[QUOTE="Uskis";27002717]Puhutteleva kuva!
Mutta sitten voisi laittaa piirroskuvan kuvassa mainitusta Jeesuksesta, joka koki yhden kivuliaimmista kuolintavoista. Lisänä häpeää, kansan vihat niskassa jne.[/QUOTE]

Oikeasti pidät kuvaa Jeesuksesta ristillä (huom. Jumalan poika, varma paikka taivaassa, ei kärsinyt sen kummemmin kuin muutkaan ristiinnaulitut rikolliset, kärsimyksellä tarkoitus) jotenkin hirveämpänä kuin tuota valokuvaa luurangonlaihasta ihmisraukasta (huom. ei välttämättä kristitty eli helvetti tiedossa, kärsii vain koska sattui syntymään huonoon aikaan ja paikkaan, kärsimyksellä ei tarkoitusta)?

Yhteistyössä