Aivan mahdoton vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 55555
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

55555

Vieras
tai no hullua puhua vauvakuumeesta ikään kuin lakkais haluamasta sitä lasta kun se kasvaa isoksi eikä oo enää vauva. pitäis varmaan sanoa mulla on mahdoton lapsikuume :D

Mieskin haluaa lapsen. MUTTA... sitten tulee se iso mutta..

Meillä on kaksi lasta... me asutaan "keskellä ei mitään", tukiverkosto aikalailla olematon jos ei mukaan lasketa miehen äitiä joka piikittelee jatkuvasti ja auttaa vaan jos häntä sattuu huvittamaan ja se on harvoin se.. eli periaatteessa ei tukiverkostoa. Omat vanhempani ja sisarukset auttaisivat mielellään mutta asuvat kuitenkin yli 100km päässä eivätkä aina pääse apuun välimatkan takia.

Mä en viihdy täällä ja haluaisin muuttaa pois. Mies ei suostu luopumaan talostaan ja vakityöpaikastaan ei mistään hinnasta.

Tekee niin pirun kipeää tehdä päätös ettei meille voi tulla sitä kolmatta lasta vaikka mä olen sitä niin hurjan kovasti toivonut ja odottanut että koska se hetki tulee ja sitten kun se tulee se onkin mahdotonta. :(

Mä tekisin kolmannen kun kerran molemmat haluaa.

Mä ole itse siinä tilanteessa, että meillä on 1 lapsi ja mies ei halua toista lasta ei mitenkään. Isompi menee jo eskariin. Tänään just mietin, että en tiedä kuinka tästä pääsen yli. Olen tosi masentunut tästä tilanteesta ja mietin, että olisi pitänyt erota silloin kun aloin toista haaveilemaan ja mies oli jo jyrkästi sitä mieltä ettei toista tule.

Mä tekisin kolmannen kun kerran molemmat haluaa.

Mä ole itse siinä tilanteessa, että meillä on 1 lapsi ja mies ei halua toista lasta ei mitenkään. Isompi menee jo eskariin. Tänään just mietin, että en tiedä kuinka tästä pääsen yli. Olen tosi masentunut tästä tilanteesta ja mietin, että olisi pitänyt erota silloin kun aloin toista haaveilemaan ja mies oli jo jyrkästi sitä mieltä ettei toista tule.

Ei helvetti et oo tosissasi? Et ole? ET VOI OLLA?

Jos mun äiti olisi jättänyt isäni ja rikkonut perheeni siksi, että halusi uuden lapsen, niin olisin varmaan aikuisena nirhannut sen itsekkään lehmän. Mee itteesi ja ole onnellinen siitä mitä sulla ole ja KUNNIOITA lastasi ja miestäsi. Etkä omaa persettäsi.

Helvetti että hävettää tollasten puolesta.

En mä kyllä lapsia tehdessäni miettinyt sitä kuka meitä auttaa. Ei lapsien kanssa oleminen mitään raskasta työtä ole.

Saataisiin apuja mutta mihin sitä tarttee? Kaikki on järjestys kysymyksiä

Jos ei avioliitto ole muutenkaan hyvä niin kyllä vain tältä tuntuu. Eri asia varmaan jos muut asiat olisi kunnossa.
Lapsi kärsii myös siitä, että on ainut lapsi. Soisin hänelle sisaruksen.

Mää olen kyllä sitä mieltä, että ne ihmiset jotka eivät ymmärrä mihin tukiverkkoa ja apua tarvitsee, ovat aina päässeet niin helpolla etteivät koskaan ole olleetkaan avun tarpeessa.

Kyllä siihen riittää pelkkä synnytys, kun jo mietit mihin ne kaks muuta lasta laitat siks aikaa....

Mää olen kyllä sitä mieltä, että ne ihmiset jotka eivät ymmärrä mihin tukiverkkoa ja apua tarvitsee, ovat aina päässeet niin helpolla etteivät koskaan ole olleetkaan avun tarpeessa.

Kyllä siihen riittää pelkkä synnytys, kun jo mietit mihin ne kaks muuta lasta laitat siks aikaa....

Siinä se sitten onkin, pelkkä synnytys. Siihenkin voi hankkia MLL:n hoitajan.

Ei meillä ole koskaan mietitty tukiverkkoja, vaan nämä kaksi lasta on tehty kun lapsia on haluttu. Tuossa ovat lähes kaikessa mukana ja nyt eletään sen mukaista elämää koska lapset hoidetaan itse.

Pari kertaa on anoppi kyllä autellut (juurikin toisen synnytyksessä esim.), mutta ilmankin oltaisi pärjätty.

Juuuu kyllähän sen mll:n hoitajan voi sielä isommilla paikoilla saada heti kun kun tarvii. Täällä meilläkin päin sitä pitää hakea vähintään viikkoa aikaisemmin. Ja mistäs mää viikkoa aikasemmin tiedän millon mää synnyttäisin, ja voiko se hoitaja olla toista vuorokautta putkeen ihan vaan meillä, ja mahtaako olla yötä jne. Ja edellinen MLL hoitaja varmistui edellisenä päivänä, kun huomenna oli pakollinen meno... -Että ei onnistu sellainenkaan apu.

Olishan se nyt idioottimaista tehdä lapsi jos tietää että elämä olis kaikkea muuta paitsi mukavaa sen jälkeen.
Eniten pelottaa se yksinäisyys. Olen nyt jo yksin kaikkien asioiden kanssa, eikä mulla ole ystäviä tai ketään tukena tai edes juttelu kaverina. Miettikää sitten kun synnytyksen jälkeen herkkänä täällä hevonkuuses yksinänsä kyllä siinä on mielenterveys vaakalaudalla.
Meinaa tehdä nyt jo tiukkaa jaksaa elää täällä.

Voihan se tehdä tiukkaa... Mutta saattaahan se olla, että 10-20 vuotta eteenpäin, niin olet aivan yhtä yksin sielä...
Tai sitten, 20-30 vuotta eteenpäin, nii sulla käy edes joskus joku sun seitsemästä lapsesta, tai lasten puolisoista,tai 20lastenlapsesta kylässä tai sinä heillä.

kaikkea ei voi saada, ainakaan kaikki... järjellä voi pähkinä mutta itsellä lopulta tunteet ratkaisseet. Nyt lapsia kai jo tarpeeksi ja järki ja tunteet samalla tasolla. Vaikka aina (omat) vauvat ja lapset on ihania ja jos olisin nuorempi ym niin vauvakuume varmaan jatkuisi....

Helpompaa olla yksin isompien lasten kanssa kuin ihan pienen vauvan.

En mä tänne ikuisesti jää. Lähden pois heti kun lapset täysi-ikäisiä. Enää 12-vuotta jäljellä niin pääsen täältä pois.

Joskus pitää vaan käyttää järkeä eikä olla tunteiden vietävissä. Väärin se olis sitä vauvaakin kohtaan jos äiti olis jatkuvasti masentunut.

Mun lähipiirissä ei ole yhtään perhettä joka olisi ilman tukiverkkoa, ja kaikki ovat niitä kiperästi tarvinneet. Erityislapset, erot ja ihan vaan pienet levähdyshetket kyllä tarvitsevat tukiverkon taustalle.

Kuulostaa muutenkin siltä että ap tarvitsee elämäänsä vain jotain uutta, ei lasta. Työ, asuinpaikka, ystäviä, harrastus, elämäniloa. Moni hommaa lapsia vain siksi ettei tarvitsisi ajatella muuta elämää, valitettavasti.

Helpompaa olla yksin isompien lasten kanssa kuin ihan pienen vauvan.

En mä tänne ikuisesti jää. Lähden pois heti kun lapset täysi-ikäisiä. Enää 12-vuotta jäljellä niin pääsen täältä pois.

Joskus pitää vaan käyttää järkeä eikä olla tunteiden vietävissä. Väärin se olis sitä vauvaakin kohtaan jos äiti olis jatkuvasti masentunut.

No ainakin viisas päätös olla tekemättä lasta, kun joka tapauksessa on eroamassa.

Ehkä mä joku päivä sitten kadun sitä etten hankkinut sitä kolmatta lasta mutta en tiedä, tää on sellainen asia että ei voi tietää mikä oikeasti on oikea päätös..