Aivan järkyttävä ilmoitus, olisi siis koira myytävänä mutta mitkä vaatimukset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh huh"

Vieras
Selailin apulan ilmoituksia ja tää jotenkin pomppas silmille,

ongelma koira, hemmetin kallis ja järkyt vaatimuket. ( vanha omistaja tulisi kaupan päälle)

kopioitu siis sieltä suoraan.

Doberman narttu, tre
Dobberi narttu n.1-vuotta hakee kotia jossa aikaa paneutua sen ongelmiin, koiralla on eroahdistusta joka ilmenee haukkumalla ja vinkumalla.
Koira ei ole täysin sisäsiisti ja omistaa muitakin huonoja tapoja. Kuten pöydiltä ja kädestä ottaminen, istu sana ei ole hallussa ellei ole jotain ruokaa palkkiona,
ostimme koiran vähän aika sitten, mutta meillä ei ole aikaa paneutua nyt tällä hetkellä tilanteeseen, koska on muutto käsillä ja asumme kerrostalossa.
Emme olleet tietoisia näistä ongelmista, koiran piti olla kiltti ja osata perus jutut,olla sisäsiisti jne. ilmeni pikku hiljaa kaikki ongelmat.
Koira availee ovia jne. Koira on ulkomailta tuotu ja on typistetty.
Rokotukset ja siru on.
varinä black and tan eli musta ruskea.
Koira on hieman liian laiha ja tarvitsee kunnon ruokavaliota josta saa tarpeeksi ravintetita, elikkä millekkään marketti ruualle koira ei lähde, on jo aikaisemmassa kodissa sitä syönyt ja kaipaa kunnon muonaa, vain eläinkaupan ruokia tai/ja sitten suoraan barffina.

On todella energinen ja tulee kaikkien ja kaiken kanssa toimeen.
Niin kissat, toiset koirat kuin lapsetkin. On ihmisille kiltti, mutta saattaa hyppiä, myös haukkuu vieraille ei aina, eikä kaikille.
Yrittää/tulee öisin sänkyyn ja pomppii sohvilla.
Tällä hetkellä toisen koiran ja 3 kissan kanssa samassa taloudessa.

Annetaan vain kotiin jossa on toinen kiltti energinen koira, jossa omaa lääniä ja ehdottomasti omakotitaloon, koeaika on 1kk.
EI ulko tai häkki koiraksi.

Myöskin egon jatkeeksi tämä ei lähde. koiran luovutus päätös tehdään vasta kun kasvotusten on nähty. myöskin perheen koira on tällöin mukana, jolloin näemme että tuleeko toimeen ja millainen vaikutus toisiinsa. Toivon että myös teistä näkyy se että hyppysissä on taito kouluttaa ja että olette harkinnut loppuun asti että onko teillä mahdollisuus ottaa tämä koira. Näillä keinoin koitamme valita kodin jossa olisi mahdollisimman minimi riski palautua. Omistajan tarvitsee olla jämäkkä js pitkä pinnainen.

Huomioikaa että koiran koulutukseen voi mennä rahaa paljonkin!

hinta on 600e josta puolet haettaessa("varausmaksu") ja loput 300e sitten kun koeaika on päättynyt ja tehdään kirjallinen sopimus koiran myynnistä. Jossa mainitaan myös että jos koiran kanssa tulee ongelmia niin se palautuu meille, eli koiraa ei luovuteta kolmannelle henkilölle.
Vaadin myös vähintään kerran kuussa kuulla koiran kuulumisia, haluan että yhteistyö jatkuu, jotta myös ongelmista kuulisin.

Myöskin toivomme että koiran uusi koti tulisi olemaan pirkanmaan alueella.
Nyt koira Tampereella.

Kuvan laitan mukaan vastauksessa, mutta haluan kattavan kertomuksen sähköpostiin, sinusta, kodistasi ja muista perheenjäsenistäsi ja kaikesta koira kokemuksestasi yms.

No hyvä toisaalta, että on vaatimuksia. Ei eläintä pidäkään kaikille antaa.

Toisaalta ihmetyttää että miten tämä nykyinen omistaja on koiran saanut...... ei ilmeisesti kuitenkaan osaa koiran kanssa olla ja sitä kasvattaa. Jos perusasiatkin ovat koiralta 'unohtuneet' joiden siis pitäisi olla hallussa.

Joo, pitää olla vaatimuksia eikä kenelle tahansa antaa.

Mutta 600 egee sekartouisesta ongelma koirasta ( sitä se on kerran ei ole papereita sanokoot mitä tahansa)

vanhaan omistajaan pidettävä vähintään kerran kuukaudessa yhteydettä. Pitäisi heille myös maksaa 300 egee ennen mitään papereiden tekoa ja virallista kauppaa.

Minä en ainakaan ikinä ottaisi koiraa jossa tulisi vanhat onmistajat kaupanpäälle. Yhteyttä voisin toki pitää mutta että se olisi tiukkana vaatimuksena kerran kuussa ja tilittää miten ongelmien kanssa menee.

ku eurovaihtaa omistaja on sama mitä paperilla on... varsinki pennun ostossa.. koiraa ei saa lopetaa ilman kasvattjan lupaa tai ei saa myyö ilman kasvattajan lupaa. piruako se sille kuuluu, ei ole sen koira :/ iha nota, ärsytys :headwall:

hyvähän son että vaatii uuelta ostajalta juttuja joita ei itte tainukkaan osata :)

Hävyttömät vaatimukset ihmiseltä, joka ei koiran koulutuksesta tiedä mitään eikä viitsi paneutua. Ei todellakaan asiallista, kun vaatii koirasta rahaa ja its kirjoittaa, että koiran koulutus voi viedä rahaa. Miksi ei itse halua tehdä noita asioita koiralle. Aikaa ja mahdollisuuksia kytätä uutta omistajaa. Onkohan itse koiralle barffia ja kunnon ruokaa tarjonnut. Yrittää vain päteä. Ei kukaan tuollaista riesaa itselleen koiran mukana halua. Koira vielä pitäisi hänelle palauttaa, jos ei ongelmat ratkea?!?!

Joo, pitää olla vaatimuksia eikä kenelle tahansa antaa.

Mutta 600 egee sekartouisesta ongelma koirasta ( sitä se on kerran ei ole papereita sanokoot mitä tahansa)

vanhaan omistajaan pidettävä vähintään kerran kuukaudessa yhteydettä. Pitäisi heille myös maksaa 300 egee ennen mitään papereiden tekoa ja virallista kauppaa.

Minä en ainakaan ikinä ottaisi koiraa jossa tulisi vanhat onmistajat kaupanpäälle. Yhteyttä voisin toki pitää mutta että se olisi tiukkana vaatimuksena kerran kuussa ja tilittää miten ongelmien kanssa menee.

Tuohan on ihan rotukoira, Dobberi! Ja 600e on mielestäni ihan kohtuullinen hinta, vaikkakin on ongelmakoira. Ilmoituksessa kuitenkin kerrotaan rehellisesti koiran luonteesta ja ongelmakohdista. On olemassa ihmisiä jota ottavat ongelmakoiria itselleen ja tekevät niistä jälleen kunnon koiria...

Itse en kyllä ostaisi. Panostaa rahaa ja aikaa kouluttaa eroahdistuskoiraa, jolla ei ikuuna päivänä ole oikeutta kilpailuihin, eikä näyttelyihin. Sama kuin kalliilla seropin ostaisi.

ku eurovaihtaa omistaja on sama mitä paperilla on... varsinki pennun ostossa.. koiraa ei saa lopetaa ilman kasvattjan lupaa tai ei saa myyö ilman kasvattajan lupaa. piruako se sille kuuluu, ei ole sen koira :/ iha nota, ärsytys :headwall:

hyvähän son että vaatii uuelta ostajalta juttuja joita ei itte tainukkaan osata :)

En tiedä, mutta mulla onb käsitys, että tuo on ihan normaaliakin kasvattajalta koiraa ostaessa, että kasvattaja vaatii, ettei koiraa luovuteta kolmannelle osapuolelle ja/tai lopeteta ilman että asiasta keskustellaan kasvattajan kanssa. Itselläni oli edellinen koira tuollaisella sopimuksella. Sillähän halutaan vaan estää se, että koira ei joudu kiertokoiraksi tai lopetetuksi siksi, ettei omistajaa vaan satu huvittamaan. Itselleni tämä on myös turva, jos koiran kanssa tulee ongelmia tai itse esimerkiksi sairastun, niin on olemassa varma osoite, mihin koira pääsee.

En tiedä, mutta mulla onb käsitys, että tuo on ihan normaaliakin kasvattajalta koiraa ostaessa, että kasvattaja vaatii, ettei koiraa luovuteta kolmannelle osapuolelle ja/tai lopeteta ilman että asiasta keskustellaan kasvattajan kanssa. Itselläni oli edellinen koira tuollaisella sopimuksella. Sillähän halutaan vaan estää se, että koira ei joudu kiertokoiraksi tai lopetetuksi siksi, ettei omistajaa vaan satu huvittamaan. Itselleni tämä on myös turva, jos koiran kanssa tulee ongelmia tai itse esimerkiksi sairastun, niin on olemassa varma osoite, mihin koira pääsee.

onneksi tuota ehtoa ei juuri näe mettästyskoiria ostaessa :) toisaalta hyvä että on paikka jos tapahtuuki jotaki mutta en halvais ostaa koiraa joka ei olekkaan oma vaan kasvattaja sanelee kaikki. tuttava kasvattaa ja sano että hän kirjas pykälää toisen perään, meinas naurattaan :D

Jos koiralla ei ole papereita se on virallisesti sekarotuinen. Ja 600 euroa sekarotuisesta on aika kallista, varsinkin kun koira ei ole enää pentu ja omaa ongelmia.

btw, itselläni on ollut ongelmakoiria ja silloiseen elämäntilanteeseen se sopi, niille riitti aikaa. Mutta en siltikään olisi maksanut törkeätä ylihintaa niistä ottaessa vaikka rakkaita perheenjäseniä lopulta olivat. Ja yksi pahaeroahdistu tapaus nukkuu nytkin jaloissa ja on mitä täydellisin perhekoira.

Kasvattajan vaatimukset on ihan eri asia. Kasvattajat yleensä ovat valmiita auttamaan koulutuksessa ja haluavat, että kasvateilla on hyvä olla ja ottavat vastuun. Tämä dobberin myyjä on nyt vain tämmöinen luuseri, joka yrittää olla muka hyvä koiran myyjä, vaikka ei ole pystynyt tekeen koiran eteen mitään ja siksi myy eteenpäin. Kalliilla hinnalla sekarotuista koiraa.

Joo mut eihän ap oo kasvattaja joten ei oo vaatimusoikeutta. Jos ap on kasvattajalta ostanu niin eikö seuraava oo myös kasvattajaan yhteydessä eikä tohon joka myy nyt?

[QUOTE="vieras";23290644]Hävyttömät vaatimukset ihmiseltä, joka ei koiran koulutuksesta tiedä mitään eikä viitsi paneutua. Ei todellakaan asiallista, kun vaatii koirasta rahaa ja its kirjoittaa, että koiran koulutus voi viedä rahaa. Miksi ei itse halua tehdä noita asioita koiralle. Aikaa ja mahdollisuuksia kytätä uutta omistajaa. Onkohan itse koiralle barffia ja kunnon ruokaa tarjonnut. Yrittää vain päteä. Ei kukaan tuollaista riesaa itselleen koiran mukana halua. Koira vielä pitäisi hänelle palauttaa, jos ei ongelmat ratkea?!?![/QUOTE]

totta turiset. taitaa myyjä kuvitellä itsenä oikein jämäkäksi naiseksi, mutta on tyypillinen kykenemätön nainen!

Mun mieletsä ihan ok ilmoitus, huomiooon ottaen rodun ja koiran ongelmat, mutta hintaa on hivenen liikaa kyllä noin ongelmaiselle koiralle. itse en myisi tuollaista koiraa kuin sellaiselle joka osaa kouluttaa koiria ja on paneutunut ongelmakoiriin.

Joo mut eihän ap oo kasvattaja joten ei oo vaatimusoikeutta. Jos ap on kasvattajalta ostanu niin eikö seuraava oo myös kasvattajaan yhteydessä eikä tohon joka myy nyt?

No enhän mä sanonutkaan että hän olisi kasvattaja. Huomautin vaan päänpaukuttelijalle, että kyllä tuollaisia sopimuksia muuallakin tehdään, ei se sinänsä mitään uutta ole, että myyjä haluaa ehdot sille, mihin koira jatkossa menee. Tuolta ap:n esimerkin myyjältä en koiraa ostaisi, mutta tosiaankaan ei ole mielestäni uusi eikä huonokaan asia, että kasvattaja tai myyjä asettaa ehdot sille, ettei koiraa laiteta uudelleen kiertoon.

Kuka tuollaista ostaa? Itse en ainakaan innostuisi kuukausittaisesta edelliselle omistajalle raportoimisesta ja kyttäyksestä.Mitään takeita avusta sieltä päin ei kuitenkaan olisi (vrt. virallinen kasvattaja).

onneksi tuota ehtoa ei juuri näe mettästyskoiria ostaessa :) toisaalta hyvä että on paikka jos tapahtuuki jotaki mutta en halvais ostaa koiraa joka ei olekkaan oma vaan kasvattaja sanelee kaikki. tuttava kasvattaa ja sano että hän kirjas pykälää toisen perään, meinas naurattaan :D

Niin voi olla ettei kaikissa piireissä ole käytössä tuota. :) Mutta jos ongelmia tulee, niin silloinhan tuollainen pykälä on ihan hyvä olla olemassa. Kun kerran niitä eläinsuojelutapauksia ihan säännöllisesti ilmaantuu rotukoirapiireissäkin. En ota tähän ap:n tapaukseen sen kummemmin kantaa, kunhan halusin tuoda esiin, että tällaista kyllä tapahtuu muutenkin, eikä se ole aina huono asia.

Niin voi olla ettei kaikissa piireissä ole käytössä tuota. :) Mutta jos ongelmia tulee, niin silloinhan tuollainen pykälä on ihan hyvä olla olemassa. Kun kerran niitä eläinsuojelutapauksia ihan säännöllisesti ilmaantuu rotukoirapiireissäkin. En ota tähän ap:n tapaukseen sen kummemmin kantaa, kunhan halusin tuoda esiin, että tällaista kyllä tapahtuu muutenkin, eikä se ole aina huono asia.
¨

ei se huono ole mutta minusta kasvatajalla ei ole nokan koputtamista siinä mitä tapahtuu sen jälkeen ku ees 1e on vaihtanu omistjaa :) useampi kaveri ja tuttu kasvattaa koiria, pienimuotosesti mutta kuiten.

mä nyt en näe tuossa muuta ihmeellistä kuin hinnan, joka on jokseenkin yläkanttiin jos ei ole rekisteröity yksilö. Ilmoituksessa on selvitetty tarkasti ja rehellisesti koiran luonteesta ja ongelmista. Karsii pois ne jotka ei aidosti ole valmiita ottamaan ja kouluttamaan ongelmakoiraa, joka vie paljon AIKAA JA RAHAA. 1 kk koeajan näen oikein hyvänä sekä ostajalle, myyjälle että koiralle. Kerran kuukaudessa raportointi tod.näk. on voimassa niin kauan kunnes koira on sopeutunut uuteen kotiin (esim. itse adoptoimme koiran espanjasta yhdistykseltä ja ehtona oli raportoida koiran kuulumiset kerran kuukaudessa 6 kk:n ajan), en tosiaan usko että omistaja vaatii kuulumisia kerran kuukaudessa koiran koko loppuelämän ajan, jos koira uuteen kotiin sopeutuu ja saa koulutuksesta avun.

Näen tuon ilmoituksen hyvinkin vastuullisena. Omistajat ovat ehkä tehneet itse mokan ottamalla kyseisen koiran vaikka tarpeeksi taitoja itsellä ei ole. Eivät kumminkaan pistä ongelmaa kiertämään eteenpäin (kaunistelemalla ongelmia ja halvalla hinnalla myynti). Jos joku tuon ottaa röyhkeänä niin voivoi, taitaa itsellä olla päässä silloin vikaa. Olisipa kaikki eläinten myyjät yleensäkin yhtä vastuullisia (+ tietty olisivat vielä oman rodun asiantuntijoita ja osaavia ratkomaan ongelmia)

¨

ei se huono ole mutta minusta kasvatajalla ei ole nokan koputtamista siinä mitä tapahtuu sen jälkeen ku ees 1e on vaihtanu omistjaa :) useampi kaveri ja tuttu kasvattaa koiria, pienimuotosesti mutta kuiten.

Mä en suostuisi koiraa myymään ilman kyseistä ehtoa. Kasvatan kaikki koirat rakkaudella ja otan elinikäisen vastuun niiden hyvinvoinnista ja annan elinikäisen tuen ostajille. Jos uusi omistaja ei haluakkaan koiraa pitää, niin koira ehdottomasti minulle takaisin eikä esim. tervettä koiraa piikille (eläinsuojelulliset syyt ym toki siis erikseen). Vastuutonta jos kasvattajana ei välitä paskaakaan kasvateistaan rahat koirasta saatuaan. Mutta joillekkin koirat on vain esineitä tai käyttötavaroita, ei eläviä olentoja.

[QUOTE="vieras";23290644]Hävyttömät vaatimukset ihmiseltä, joka ei koiran koulutuksesta tiedä mitään eikä viitsi paneutua. Ei todellakaan asiallista, kun vaatii koirasta rahaa ja its kirjoittaa, että koiran koulutus voi viedä rahaa. Miksi ei itse halua tehdä noita asioita koiralle. Aikaa ja mahdollisuuksia kytätä uutta omistajaa. Onkohan itse koiralle barffia ja kunnon ruokaa tarjonnut. Yrittää vain päteä. Ei kukaan tuollaista riesaa itselleen koiran mukana halua. Koira vielä pitäisi hänelle palauttaa, jos ei ongelmat ratkea?!?![/QUOTE]

"ostimme koiran vähän aika sitten, mutta meillä ei ole aikaa paneutua nyt tällä hetkellä tilanteeseen, koska on muutto käsillä ja asumme kerrostalossa."

Tuossahan antoi vastauksen :whistle:
Laittaisi sitten suoraan että rahkeet ei riitä koiraan eikä osaaminen.

Yhteistyössä