äitiysvaatteista eroon, milloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kääk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kääk"

Vieras
kuinka pitkään olette pitäneet äitiysvaatteita sen jälkeen kun lapsenne syntynyt.
vauvani on nyt 5kk ja vieläkään ei mahdu perusfarkut päälle. en tiiä pitäskö ostaa isompaa kokoa, jotenkin ahdistaa kulkea vieläkin äitiysvaatteissa.

ainakin nyt imetyksen aikana tuntuu että mihinkää normikokosiin paitoihin tai takkeihin ei tunnu mahtuvan. äitiysvaatteissa mahdun m tai 38/40 kokoon , mutta eipä mennyt lindexissä esim. 44 takki kiinni. kääk.

olenko ainut joka vielä äitiysvaatteita käyttelee vaikka lapsi kohta puolivuotias..

Mä olen saanut kummankin lapsen kanssa noihin aikoihin tarpeekseeni ja alkanut laihduttamaan! Lähtee oikeesti helposti. Eli siis 5-6 kk:n kohdilla äippävaatteet pois vaikka väkisin ;)

Mulla leveni lantio jo alkuraskaudessa vaikka paino putosi pahoinvoinnin takia, joten en tiedä mahdunko vanhoihin farkkuihini sittenkään kun raskauskilot ovat kadonneet. Jouduin raskausaikana hankkimaan myös isommat kengät. Synnytin 4,5kk sitten. En saanut vanhoja kenkiä jalkaani synnytyksen jälkeen, nyt menee jalkaan mutta puristaa ja jalan asento tuntuu jotenkin erilaiselta.

Mä olen ostanut yhdet uudet farkut isompaa kokoa ja jotain paitoja, samoin takin. Uusimmat kengät alkaa olla vähän isot... Muutenkin kevätkelejä varten joudun ostamaan kengät, kun noi raskausaikana hankitut on talvikengät. Kunhan imetys loppuu, aion laihduttaa, mutta voi olla ettei vanhat vaatteet silti enää istu. Koitan pärjätä aika pienellä vaatevarastolla mutta tarpeeseen on pakko hankkia jotain kun ei ole kelejä vastaavaa sopivaa vaatetusta. Aika sitten näyttää että mitä kaikkea voi ottaa vanhasta vaate/kenkävarastosta käyttöön.

Mua ainakin masentaisi kulkea pelkissä äitiysvaatteissa siihen asti että olen laihtunut tarpeeksi, joten olen ihan hyvällä omatunnolla hankkinut muutamia vaatteita. Annan tai myyn ne sitten pois kun jäävät isoksi :)

En ole käyttäny ikinä raskauden jälkeen enää, olin jo niiin kyllästyny niihin. Nuorimmainen mulla nyt 4kk enkä mahdu kaikkiin entisiin farkkuihin mutta ei haittaa.

Joo enpä mäkään ole enää raskauden jälkeen käyttäny mammavaatteita. Tokihan se maha muutaman päivän oli edelleen semmonen pallero, mutta kyllä viikossa parissa pystyi jo käyttämään vanhoja vaatteita. Sitä ennenkään ei kyllä tullu käytettyä mammavaatteita, jotain omia vähän väljempiä vaatteita vain.

Yhteistyössä