Äitiysrahasta paniikki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Minulle iski äsken kauhea paniikki, kun tajusin että saatan saada äitiysrahan myös vuoden 2007 tulojen perusteella.

Minulla on siis laskettu aika 21.02.2009, mutta olen jäämässä äitiyslomalle 50päivää ennen laskettua aikaa, eli siis jo joulukuussa 2008. Lasketaanko äitiyspäivärahani nyt siis vuoden 2006 vai 2007 mukaan?

2006 olen tienannut huomattavasti enemmän kuin 2007, alkoi ihan itkettää kun tajusin asian...:(

Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Minulle iski äsken kauhea paniikki, kun tajusin että saatan saada äitiysrahan myös vuoden 2007 tulojen perusteella.

Minulla on siis laskettu aika 21.02.2009, mutta olen jäämässä äitiyslomalle 50päivää ennen laskettua aikaa, eli siis jo joulukuussa 2008. Lasketaanko äitiyspäivärahani nyt siis vuoden 2006 vai 2007 mukaan?

2006 olen tienannut huomattavasti enemmän kuin 2007, alkoi ihan itkettää kun tajusin asian...:(

luulen että verovuosi 2006 ehditään saada päätökseen ennen kuin jäät äitiyslomalle, mutta kannattaa tarkistaa aisa KELA:lta

Mutta jos sulla on niin paljon paremmat rahat nyt niin etkö voi saada sitä sitten viimeisten 6kk tulojen mukaan? Riittää että on 20% paremmat tulot kuin edellisessä verotuksessa.

Tarkista kelasta niin osaavat sanoa ihan heti, että minkä mukaan tulee.

Siis mulla on vuonna 2006 hyvät tulot ja 2007 paljon huonommat. Ja tänä vuonna ollut yhtä huonot kuin vuonna 2007 eli se että laskisin 6kk tulojen mukaan, olisi yhtä tyhjän kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta jos sulla on niin paljon paremmat rahat nyt niin etkö voi saada sitä sitten viimeisten 6kk tulojen mukaan? Riittää että on 20% paremmat tulot kuin edellisessä verotuksessa.

Tarkista kelasta niin osaavat sanoa ihan heti, että minkä mukaan tulee.

just noin! Mäkin soitin sinne niin laskivat suoraan mitä saan äippärahaa. Kun postitin paperit, päätös näkyi 2 pv päästä Kelan sivuilla, postissa tuli kirje viikossa ja samoin äitiyspakkaus oli viikossa noudettavissa:D

Tuurillaan voi tulla tuon 2006 mukaan. Minulla oli viime vuonna kans sama juttu, vein ajoissa hakemuksen niin ehti tulla aiemman verotuksen mukaan, muuten ois ollut varmaan puolet pienempi.

tuntuu niin jotenkin niin väärältä, vaikkei sitä olekaan. harmittaa vaan niin pirusti.

Pitää sit varmaan koittaa sitä että vie sen hakemuksen heti kun mahdollista.

Yhteistyössä