äitiyspakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Mä en tarvinnut äitiyspakkauksesta yhtään mihinkään niitä rasvoja, lämpömittaria, kypärämyssyä(ei mahtunut), pipoa(sekään ei mahtunut),ruokalappua, vaippoja (liian pieniä nekin) enkä aluslakanaa ku nse on liian pieni pinnasänkyyn... eikä vauva nukkunut siinä laatikossakaan vaan mun vieressä.

Ainakin pk-seudulla on kirppiksillä äitiyspakkauksen haalareita ja makuupusseja käyttämättöminäkin muutamalla eurolla myynnissä jos sellaiset haluaa. mutta en mä ottanut toiselle lapselle pakkausta ollenkaan kun esikoisen pakkauksessa oli niin paljon turhaa tavaraa. Sillä 140? rahalla mä olisin esikoisellekin saanut kaiken sen tarpeellisen mitä pakkauksessa oli, mutta turhaa tavaraa ei olisi tullut :/

Hei, sorry mut pakko kysyä että miten ei siis mahtunu esim. se kypärämyssy&pipo?, nehän on TOSI isoja, vai onko sit ollu pienempiä aiempina vuosina..ku ainakin tänä vuonna se kypärämyssy on 70cm, ja tosi iso!

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mä en tarvinnut äitiyspakkauksesta yhtään mihinkään niitä rasvoja, lämpömittaria, kypärämyssyä(ei mahtunut), pipoa(sekään ei mahtunut),ruokalappua, vaippoja (liian pieniä nekin) enkä aluslakanaa ku nse on liian pieni pinnasänkyyn... eikä vauva nukkunut siinä laatikossakaan vaan mun vieressä.

Ainakin pk-seudulla on kirppiksillä äitiyspakkauksen haalareita ja makuupusseja käyttämättöminäkin muutamalla eurolla myynnissä jos sellaiset haluaa. mutta en mä ottanut toiselle lapselle pakkausta ollenkaan kun esikoisen pakkauksessa oli niin paljon turhaa tavaraa. Sillä 140? rahalla mä olisin esikoisellekin saanut kaiken sen tarpeellisen mitä pakkauksessa oli, mutta turhaa tavaraa ei olisi tullut :/

Hei, sorry mut pakko kysyä että miten ei siis mahtunu esim. se kypärämyssy&pipo?, nehän on TOSI isoja, vai onko sit ollu pienempiä aiempina vuosina..ku ainakin tänä vuonna se kypärämyssy on 70cm, ja tosi iso!

Ajattelin ihan samaa..

2004 pakkauksessa taisi olla 60cm kypärämyssy. Mutta mun pojalla oli iso pää jo syntyessä ja kun tuli kypärämyssyilma niin pää oli vielä isompi kuin vastasyntyneenä...
tytölle se kyllä mahtui kun oli talvivauva mutta aina kun vauva käänsi päätä vähänkin, niin naama oli siellä myssyn sisällä piilossa eikä siinä aukossa. Joten mä ostin sitten ihan kunnon hattuja ja käytin niitä mieluummin.

Se on niin makuasia, toiset tykkää pakkauksesta, toiset ostaa mielummin itse vaatteet ja muut tavarat. Eniten käytin makuupussia. Jatkossa en pakkausta ole ottanut. Nyt tarvitsen pientä vauvan vaatetta tulevaa vauvaa varten, entiset olen myynyt kirpparilla, mutta kun taas pakkauksen tietoja katsoin, ei siinä olisi uitenkaan ollut niitä minun kaipaamia pieniä vaatteita max60cm. Toppapukua pieni tarvitsee, mutta isohan tuokin on tammikuussa syntyvälle, joten kirpparilta ostin ihan vauvatoppiksen 56cm.

Ja tätäkö ei muka saa kirpparilta monta kertaa sillä rahasummalla :D Oikeasti, ei ole kovin paljon tavaraa tässä.

ulkohaalari
töppöset
rukkaset
päähine

makuupussi
kevyttoppapuku
lakki
pipo
kypärämyssy

sukat x2
body x5
potkuhousut x4
housut
puolipotkuhousut x3
potkupuku

lakana
pussilakana
peitto
patja

ruokalappu
pyyhe
kynsisakset
hammasharja
kylpylämpömittari
perusvoide

kestovaipat
kertakäyttövaipat

näin jälkiviisana en itse ottaisi pakkausta. Ei sillä rahalla saa kaikkea mitä pakkauksessa on,mutta hyvin vähällä käytöllä on ollut pakkauksen tavarat. Muutamia vaatteita käytetty ja pyyhettä :ashamed:
Mekin saimme hirmuisesti vaatetta tuttavilta..
Ja juu olihan sitä kiva tutkia sitä sisältöä,mutta... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tätäkö ei muka saa kirpparilta monta kertaa sillä rahasummalla :D Oikeasti, ei ole kovin paljon tavaraa tässä.

ulkohaalari
töppöset
rukkaset
päähine

makuupussi
kevyttoppapuku
lakki
pipo
kypärämyssy

sukat x2
body x5
potkuhousut x4
housut
puolipotkuhousut x3
potkupuku

lakana
pussilakana
peitto
patja

ruokalappu
pyyhe
kynsisakset
hammasharja
kylpylämpömittari
perusvoide

kestovaipat
kertakäyttövaipat

Mutta nää pakkauksen vaatteet on uusia, kirpparilta ostetut ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
samankokoisia olivat siis vuoden 2006, ja 2007 puvut. Eli sun muksulle se olis varmaankin just sopiva silloin seuraavana talvena..

no heh, meillä tää vauva oli 7kk iässä jo 75 cm ja puvun lahkeet liian lyhyet, joten ei todellakaan se välttämättä mahdu. minä nyt jouduin ostamaan vauvalle puvun, ihan pitämättä jää tuo äippäpktpuku, harmi, ku ois rahaa säästyny.

meillä meni vuoden ikäiselle se äp:n haalari hyvin...

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ulkohaalari
töppöset
rukkaset
päähine

makuupussi
kevyttoppapuku
lakki
pipo
kypärämyssy

sukat x2
body x5
potkuhousut x4
housut
puolipotkuhousut x3
potkupuku

lakana
pussilakana
peitto
patja

ruokalappu
pyyhe
kynsisakset
hammasharja
kylpylämpömittari
perusvoide

kestovaipat
kertakäyttövaipat

Mutta nää pakkauksen vaatteet on uusia, kirpparilta ostetut ei ole.

Ja jos nyt oiken saivarteleen ruvetaan niin mä en ainakaan mitään petivaatteita, hammasharjoja, pyyhkeitä sun muita ostasi kirppikseltä ja aika hulluna saa ravata jos noi kaikki sieltä tarvis löytää..Kirpparil kun ei mennä ja lapata niitä oikeen kokosia kärryyn ihan niin helposti kun kaupasta... :saint:

Otin ekalle mutta toiselle en ota. Vaatteista osa jäi käyttämättä kun oli niiiiiin paljon 56-62 koon vaatteita muutenkin.
Makuupussia, kynsisaksia, pyyhettä ja harjaa käytetty eniten. Myös sukat ja tumput olleet käytössä.
Toppahaalari käy tämän talven tytölle kun syntyi heinäkuussa ja on pitkähkö. Kevyttoppahaalari käy jo pieneksi, mutta hyvin palveli juuri syksyn ekat viileät kelit.

Olihan sitä ihana tutkia sillon kun sen sai ja olisi ollut paljon muutakin kivaa ja käytettävää muttakun tuli hankittua muutenkin vaatetta ja tavaraa ja siten vielä lahjaksi saatiin paljon, niin aika paljon jäi käyttämättä.
Nyt on sitten mieletön määrä pientä vauvanvaatetta, toivotaan vaan että se pikkukakkonenkin olis tyttö.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Ja jos nyt oiken saivarteleen ruvetaan niin mä en ainakaan mitään petivaatteita, hammasharjoja, pyyhkeitä sun muita ostasi kirppikseltä ja aika hulluna saa ravata jos noi kaikki sieltä tarvis löytää..Kirpparil kun ei mennä ja lapata niitä oikeen kokosia kärryyn ihan niin helposti kun kaupasta... :saint:

Miksei petivaatteita voi ostaa kirpparilta? Kirppiksillä on ihan tolkuttomasti, ainakin meilläpäin, noita äitiyspakkauksen pussilakanoita. Pyyhkeeksi vauvalle käy kyllä tavallinen pyyhekin ihan hyvin ja noita äp:n huppupyyhkeitäkin on käyttämättöminä aikamoiset määrät kirppareilla jos sellaisen haluaa

Miksei petivaatteita voi ostaa kirpparilta? Kirppiksillä on ihan tolkuttomasti, ainakin meilläpäin, noita äitiyspakkauksen pussilakanoita. Pyyhkeeksi vauvalle käy kyllä tavallinen pyyhekin ihan hyvin ja noita äp:n huppupyyhkeitäkin on käyttämättöminä aikamoiset määrät kirppareilla jos sellaisen haluaa

Mistäs sen tietää onko ne pyyhkeetkään oikeesti käyttämättömiä? Mun mielestä se nyt vaan on jo vähän liikaa, en mä ittekkä haluis nukkuu jonkun kuolaamassa peitossa ja lakanassa...Ostaa saa mun puolesta mun mä en osta.

Kyl minä ainakin pesen, jos jotain kirpparilta ostan. Meillä on pyykinpesukone, kaikilla ei näköjään ole.
Mistäs sen tietää onko ne pyyhkeetkään oikeesti käyttämättömiä? Mun mielestä se nyt vaan on jo vähän liikaa, en mä ittekkä haluis nukkuu jonkun kuolaamassa peitossa ja lakanassa...Ostaa saa mun puolesta mun mä en osta.

No kyllä niistä äp:n pyyhkeistä näkee onko ne käyttämättömiä vai ei...

Vietkö sä sitten sairaalaan ja hotelliinkin omat lakanat mukanasi ettei joku ole niihin kuolannut? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Äitikans:

Kyl minä ainakin pesen, jos jotain kirpparilta ostan. Meillä on pyykinpesukone, kaikilla ei näköjään ole.

Joo..mä käyn tuol joella pyykillä.. :headwall: Tuottaako se sulle päänvaivaa jos en niitä petivaatteita kirpparilta rahtaa?

Vietkö sä sitten sairaalaan ja hotelliinkin omat lakanat mukanasi ettei joku ole niihin kuolannut? :o

No tottakai!! Mahtaako olla vähän eri asia siellä kun kotona... =)

Mä vaan ihmettelen että miksi hotellin tai sairaalan muiden ihmisten käyttämä lakana on ihan hyvä mutta kotikäyttöön se ei sovi?
Mutta ei su ntartte niitä ostaa, ihan sama se mulle on

Mä vaan ihmettelen että miksi hotellin tai sairaalan muiden ihmisten käyttämä lakana on ihan hyvä mutta kotikäyttöön se ei sovi?
Mutta ei su ntartte niitä ostaa, ihan sama se mulle on

Olenko mä jossain vaiheessa sanonu, et se ei kotikäyttöön sovi? Jos mä en niitä halua kirppikseltä ostaa niin se tuskin tarkottaa sitä et ne on käyttöklvottomia...

Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Nyt kaivataan kovasti vinkkejä. Meille on tulossa eka muksu maaliskuussa. Ja tässä alkaa kohta olla ajankohtaista miettiä, että otetaanko äitiyspakkausta. Suurin osa kavareistani on ekalle muksulle sen ottaneet. Nyt kaksi kaveria alkuvuonna ekan muksun saaneet, suosittelevat rahavaihtoehtoa, koska hekin olisivat pärjäneet ilman pakkausta, kun saivat tuttavilta niin paljon pieniä vaatteita, että sen 140? olis voinut käyttää esim vaunuhankintoihin.
Tiedän, että tullaan saamaan paljon käytettyjä vaatteita muksulle. Ja ongelma onkin, että en tiedä otetaanko pakkaus vai raha. Ja kelan sivuilta kun katselin tuota pakkauksen sisältöä, niin mm. ulkohaalari tulee olemaan liian iso kun muksu syntyy ja taas syksyllä jo todnäk liian pieni.. eli sit noi tärkeimmät/kalleimmat jää käyttämättä. Jos rahaan päädytään niin toki sit itse täytyy hankkia perusjuttui (kynsisakset, kylpylämpömittaria yms).
Onko ketään kuka olisi jättänyt pakkauksen ottamatta ja hankkinut noi välttämättömimmät itse? (Kun ottaa huomioon et niihin vaatteisiin ei tarvi rahaa käyttää.)

Mä ottaisin esikoiselle pakkauksen, muille lapsille välttämättä en, VAIKKA olisikin tulossa paljon kierrätysvaatteita.

Äitiyspakkauksen haalari mahtuu ns. normaalikokoiselle maalisvauvalle hyvin talvella, isompikokoiselle jo alkutalvesta. Makuupussi on kätevä moneen muuhunkin kuin vain vaunuihin. Ja vaikka "perisit" vanhoja haalareita ja makuupusseja, niin lämpö tahtoo paeta niistä pesujen myötä.

Niin hyviä kynsisaksia en muuten ole löytänyt mistään, kuin mitkä pakkauksessa tulee...

Suosittelen pakkausta lämpimästi :o)

niin, otsikkokin sen jo kertoo. en ymmärrä, miksi ihmiset eivät ota pakkausta, kun kerran siihen on mahdollisuus. hyvälaatuista tavaraa, ja mistään ei sillä 140 ?:lla saa samassa kunnossa olevia tuotteita. niin,ilmaiseksi laatikollinen tarvikkeita lapselle.
jos mulle tulee joskus lapsia, otan joka ikiselle sen pakkauksen. =)

niin, piti viel tulla kommentoimaan tuota kirppiskommenttia. käsittääkseni kirppikseltä ei saa uusia vaatteita =) en usko, että vanhat lasten vaatteet olisi yhtä hyviä kuin mitä pakkauksessa on...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
niin, piti viel tulla kommentoimaan tuota kirppiskommenttia. käsittääkseni kirppikseltä ei saa uusia vaatteita =) en usko, että vanhat lasten vaatteet olisi yhtä hyviä kuin mitä pakkauksessa on...

Saa niitä uusina kun eivät nirsoille äideille kelpaa joten lemppaavat niitä sitten UFF:lle tai myyvät itse kirppiksillä.

Yhteistyössä