Äitiyspakkaus vuoteena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnaliina2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnaliina2

Vieras
Hei te jotka olette käyttäneet äitiyspakkauksen pahvilaatikkoa vauvan vuoteena, laitoitteko siihen mitään verhoiluja tai pehmusteita? Siinä tuli mukana vaahtomuovipatja, eli siihen päälle tietysti joku lakana mutta mitä sitten reunoille, vai tarviiko siihen mitään?
Mikä muuten on se yksi äitiyspakkauksessa mukana tullut lakana jossa on toinen puoli muovitettu, onko se tarkoitus laittaa vielä lakanan ja vaahtomuovipatjan väliin? Ilmeisesti toimisi suojana jos lakanat kastuisivat? Kiitos jos joku voi auttaa tietämätöntä! :)

Minä ompelin reunoille vain semmoisen kankaan, ettei pienen ihan pahvia tarvinukatella. Ulkopuolella siinä oli siitä samasta kankaasta vähän niinko niitä rypytettyja reunalakanointa. Olen nähny jossaki nettikaupassa on myös niitä myynnissä.

Meillä lapsi on poika. Nyt jo 9 kk:tta. Meilä oli se muovi ihan lakanan päällä. Ainaki kerran yössä poika pissasi vaipan läpi ja sen muovin sai siitä äkkä kätevästi pois.

Meillä ei ollut laatikossa mitään verhoiluja. Vauva nukkui siinä n. 3 kk. Muovitettua froteeta on käytetty vaipanvaihtoalustana kyläreissuilla, mutta onkin tosiaan varmaan tarkoitettu patjan suojaksi.

Monet kai ompelevat siihen verhoilun, mutta meilla meni kylla ihan silleen. Vauva oppi kadella 'koputtelemaan' seinia kun siita tuli niin kiva aani ja tykkasi siita. Joo kyllahan se on lakanan ja patjan valiin se kosteus-sulku kangas. Sen voi muistaakseni pesta 60 asteessa myos.

Meillä meni ihan paljaaltaan sen kaksi kuukautta jonka poika nukkui laatikossa. Peitto oli ympäriinsä päällä, niin ei ne raajat sinne pahviin paljon heilunu. Ja onhan siinä laatikossa ihan kaunis kuvio päällä, mukavat haikarat joita katella.
Patjan ja lakanan väliin laitettiin aluksi se kosteusuojafrotee,mutta tahtoi mennä lapsen pyöriessä jotenkin myttyyn lakanan alle, niin otettiin pois. Tilalle ostin isomman palan muovifroteeta kangaskaupasta, sen sai sitten isompaankin sänkyyn kietastua patjan reunojen alle suojaksi. Ja saahan sitä pelkkää "muoviakin" joka ei hikoiluta ihon alla, ja pitää silti kosteuden. Mistä semmosen löytäs, tietääköhän kukaan. Niitä muoveja käytetään ainakin sairaaloissa lakanan alla.

Sisko ompeli ihanan kangaskoristeen, pieniä nallepuheja oli kankaassa, vekille omeltuna oli kivan näköinen sänky.

Suosittelen alle esim. "kertakäyttöisiä" vaipanvaihtoalustoja, muumi merkkisiä on ainakin. Mielestäni ei hiosta niin paljon.

Mä en ole kummallakaan käyttänyt noita patjansuojuksia. Kun on kunnolliset ja sopivat vaipat, niin ei ole koskaan ollut sänky märkänä. Sitten, kun on opeteltu yökuivaksi, on vähän aikaa käytetty patjansuojuksia.

Nyt näyttää olevan myynnissä sellaisia kosteussuojalakanoita, joita ainakin minä käyttäisi mielummin kuin muoveja. Itse en ainakaan nukkuisi muovejen päällä, miksi siis laittaisin lapseni nukkumaan.

Meillä on parhaillaan äitiyslaatikko vuoteena, ja tilasin siihen netistä reunapehmusteen, Pupujussikat-merkkisen. On nätti ja pehmeä, olen tykännyt. Samassa paketissa oli pienempi peitto ja tyyny, jotka on myös olleet käytössä, kivan näköinen setti minusta.
Googleta äitiyslaatikon reunapehmuste.

Alkuperäinen kirjoittaja Taukku:
Mä en ole kummallakaan käyttänyt noita patjansuojuksia. Kun on kunnolliset ja sopivat vaipat, niin ei ole koskaan ollut sänky märkänä. Sitten, kun on opeteltu yökuivaksi, on vähän aikaa käytetty patjansuojuksia.

Nyt näyttää olevan myynnissä sellaisia kosteussuojalakanoita, joita ainakin minä käyttäisi mielummin kuin muoveja. Itse en ainakaan nukkuisi muovejen päällä, miksi siis laittaisin lapseni nukkumaan.

Onneksi ostin koko patjan kokoisen patjansuojuksen kuopuksen sänkyyn vahingosta viisastuneena. Kaksi kertaan olen herännyt siihen, kun tyttö on itkenyt surkeana yöllä sängyssään... oksennustauti alkanut ja koko sänky yltäpäältä oksennuksessa. Eli vaikkei pisuvahinkoja tulisikaan, voi ripuli tai oksennustautikin sotkea... ja patja meni esikoisella vaihtoon oksennustaudin jälkeen, haju, ei patjasta pesemälläkään haihtunut.

Yhteistyössä