äitiyspakkauksesta...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
saadaan toimeentulotukea, eli jos ottaisin äitiysavustuksen rahana, se vähennettäisiin toimeentulotuesta, eli en siis saisi käytännössä mitään.

pakkaus on siis otettava, siinä on monta kivaa juttua, mutta tässä penkoessa on tullut selväksi että mitään siitä ei oikeasti tarvita. kaikenlaista vaatetta löytyy ihan kamalasti, sukista lähtien. haalareitakin on joka kokoa. ne tuttipullot ja hammasharjat ostan itse. sideharsoja ja hoitoalustoja löytyy myös... kestovaippoja saatan myös ostaa jossain vaiheessa.

voisin siis myydä uuden pakkauksen pois, mutta kuinka kamalan paljon niin ison paketin lähettäminen maksaa?? tuskin ostajaa ihan naapurista löytyy kuitenkaan. niin ja mitä niistä yleensä maksetaan/pyydetään? joku linkitti kuvan (muka) v.2007 pakkauksesta, hinta 210e. saako muka niin hirveällä hinnalla myytyä? tuskin...

Onko todellakin noin että jos ottaa äitiysavustuksen rahana, kun kuuluu toimeentulotuen piiriin / saa toimeetulotukea, niin se sitten pienentää toimeentulotukea? :o Minusta se on väärin, sillä sen äitiysavustusrahan pitäisi jäädä koskemattomaksi sosiaalitoimiston puolelta ja teidän kuuluisi saada käyttää se miten itse parhaaksi näette.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 09:07 vieras kirjoitti:
Jos haluat ostaa pakkauksen niin se maksaa noin 210?, monet ulkomailla asuvat suomalaiset sellaisen haluaa ostaa...
niin, yli 200 euroahan se taitaa maksaa, jos haluaa ulkomaille tilata. myisin itse paljon halvemmalla, mutta entäs ne postikulut... entä pitäisikö pakata se jotenkin uudelleen vai voikohan päälle vain laittaa ostajan nimen ja osoitteen? sekin epäilyttää, että mitään en lähettäisi ennen maksua, mutta luottaako ostajat siihen, että ensin maksavat ison summan ja sitten vain odottelevat pakettia. en ole siis ennen näin myynyt mitään :ashamed: ja näitä huijausjuttuja tuntuu olevan niin paljon, että ainakaan itse en maksaisi mitään kovin kallista ainakaan, ennen kuin olen tavaran saanut.

itse olisin ottanut rahana, ja ostanut uuden turvaistuimen, mutta oli pakko ottaa pakkaus kun muuten olisis todella vähennetty toimeentulotuesta!
eli en saanut ostaa turvaistuinta vaan jouduin ottamaan pakkauksen ja vaatteita meillä niin paljon ennestään että kaikkia ei kerkeä edes käyttämään..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 09:09 Pantteri kirjoitti:
Onko todellakin noin että jos ottaa äitiysavustuksen rahana, kun kuuluu toimeentulotuen piiriin / saa toimeetulotukea, niin se sitten pienentää toimeentulotukea? :o Minusta se on väärin, sillä sen äitiysavustusrahan pitäisi jäädä koskemattomaksi sosiaalitoimiston puolelta ja teidän kuuluisi saada käyttää se miten itse parhaaksi näette.
näinpä, hölmöähän se on. vaatetta on nyt jo vaikka muille jakaa, itseasiassa olen monta kassillista lahjoittanut pois, mutta silti on todella paljon vaatetta. voisin sillä rahalla ostaa vaikka niitä kestovaippoja, mutta jos sen rahan valitsisin, se vähennettäisiin seuraavassa kuussa pois, eli ei mitään hyötyä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 09:15 aloittaja kirjoitti:
\
Onko todellakin noin että jos ottaa äitiysavustuksen rahana, kun kuuluu toimeentulotuen piiriin / saa toimeetulotukea, niin se sitten pienentää toimeentulotukea? :o Minusta se on väärin, sillä sen äitiysavustusrahan pitäisi jäädä koskemattomaksi sosiaalitoimiston puolelta ja teidän kuuluisi saada käyttää se miten itse parhaaksi näette.
näinpä, hölmöähän se on. vaatetta on nyt jo vaikka muille jakaa, itseasiassa olen monta kassillista lahjoittanut pois, mutta silti on todella paljon vaatetta. voisin sillä rahalla ostaa vaikka niitä kestovaippoja, mutta jos sen rahan valitsisin, se vähennettäisiin seuraavassa kuussa pois, eli ei mitään hyötyä.

itse jouduin esikon aikaan käymään sossulla ja he kyllä sitten korvasivat mulle vaunut ja pinniksen ja hoitopöydän ja turvaostuimen.. kuitteja vastaan tosin.. eli lainasin eka rahat noihin ja sain sit sossulta takas..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 09:04 vieras kirjoitti:
saadaan toimeentulotukea, eli jos ottaisin äitiysavustuksen rahana, se vähennettäisiin toimeentulotuesta, eli en siis saisi käytännössä mitään.

pakkaus on siis otettava, siinä on monta kivaa juttua, mutta tässä penkoessa on tullut selväksi että mitään siitä ei oikeasti tarvita. kaikenlaista vaatetta löytyy ihan kamalasti, sukista lähtien. haalareitakin on joka kokoa. ne tuttipullot ja hammasharjat ostan itse. sideharsoja ja hoitoalustoja löytyy myös... kestovaippoja saatan myös ostaa jossain vaiheessa.

voisin siis myydä uuden pakkauksen pois, mutta kuinka kamalan paljon niin ison paketin lähettäminen maksaa?? tuskin ostajaa ihan naapurista löytyy kuitenkaan. niin ja mitä niistä yleensä maksetaan/pyydetään? joku linkitti kuvan (muka) v.2007 pakkauksesta, hinta 210e. saako muka niin hirveällä hinnalla myytyä? tuskin...

Siis sitä 140e ei kyllä vähennetä toimeentulotuesta!!!!

Punnitse pakkaus ja mittaa koko, sen perusteella saa postin sivuilla laskettua paketin hinnan. Yksi mahdollisuus on laittaa postiennakolla, jolloin vastaanottaja maksaa postista noutaessaan. Tosin siltä varalta, että ei lunastaisikaan, voi pyytää tuplapostimaksut+ennakon käytöstä tulevan maksun etukäteen (sen toisen postimaksun voi sitten vähentää siitä maksettavasta summasta). Tuolla tavoin varmistat, ettet joudu turhaan niitä postimaksuja makselemaan mahdollisen huijariostajan kohdalla ja saat pakkauksen takaisin joutumatta maksamaan siitä itse.

Toinen mahdollisuus on myydä se osissa, jotkut haluavat tyhjän laatikonkin varastolaatikoksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 09:24 young mom kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 09:15 aloittaja kirjoitti:
\

itse jouduin esikon aikaan käymään sossulla ja he kyllä sitten korvasivat mulle vaunut ja pinniksen ja hoitopöydän ja turvaostuimen.. kuitteja vastaan tosin.. eli lainasin eka rahat noihin ja sain sit sossulta takas..
meille ei ole esikoinen syntymässä, 3. lapsi, joten olettavat varmaan sielläkin että meillä on kaikki tarpeellinen. no vaunut on, mutta aika kehnot. pinnasänky on ja hoitopöytää en ole koskaan edes kaivannut. omaa turvakaukaloa ei osteta kun ei ole autoa, mutta kaverilta on lainassa, kun kuitenkin pari kertaa sitä tarvitaan. sitteri on, syöttötuoli on... mutta se äitiysavustus rahana olisi tarpeen juuri niihin kestovaippoihin esimerkiksi.
tietääkö kukaan mitä äitiyspakkauksen postitus suunnilleen saattaisi maksaa? aika iso ja painava pakettihan se on...

Tuloina toimeentulotukilaskelmassa otetaan huomioon henkilön ja perheenjäsenten käytettävissä olevat tulot lukuun ottamatta

vähäisiksi katsottavia avustuksia ja ansiotuloja;
tuloja siltä osin kuin ne vastaavat työmatkamenoja ja muita työssäkäynnistä aiheutuvia menoja;
vähintään 20% ansiotuloista, kuitenkin enintään 100 euroa kuukaudessa. (21.12.2001/1410, voimassa väliaikaisesti muutetussa muodossa 1.4.2002 - 31.3.2005)
pysyvässä muodossa edellinen kohta on: kunnan harkitsemaa, muuta kuin 2. kohdassa tarkoitettua osaa ansio- tai yrittäjätuloista, joiden hankkimisen voidaan katsoa edistävän tuen saajan omatoimista selviytymistä;
äitiysavustuslain (477/1993) mukaista äitiysavustusta, kansaneläkelain (347/1956) mukaista eläkkeensaajien hoitotukea, vammaistukilain (124/1988) mukaista vammaistukea eikä lapsen hoitotuesta annetun lain (444/1969) mukaista lapsen hoitotukea.
Työttömyysturvalaissa tai julkisesta työvoimapalvelusta annetussa laissa tarkoitettua ylläpitokorvausta sekä kuntoutusrahalain (611/1991)24 a §:ssä tarkoitettua ylläpitokorvausta. (31.12.2002/1294)
alle 18-vuotiaan lapsen säännöllisiä tuloja siltä osin kuin ne ylittävät hänen osaltaan 7 §:n nojalla huomioon otettavat menot; eikä
edellä 8 §:ssä tarkoitettuja korvauksia ja tuloja

http://www.hollola.fi/sosiaali/sosturva/toimeentulotuen_myontamisperusteet.htm

Kyllä se niin menee, että joko saa äitiysavustuksen pakkauksena tai 140e puhtaana käteen.. :whistle:

Eihän siitä pakkauksestakaan poisteta mitään tulojen perusteella.. EIKÄ varsinkaan siitä 140e.. Se on joko tai, eikä muuksi muutu!!

Piti lisätä vielä tää eduskunnan juttu että ei voi kukaan selittää että on vain hollolassa näin

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/akxheev.sh?%7BKEY%7D=HE+217/1997

Tuloina ei kuitenkaan oteta huomioon:
1) vähäisiksi katsottavia avustuksia ja an
siotuloja;
2) tuloja, siltä osin kuin ne vastaavat työ
matkamenoja ja muita työssäkäynnistä ai
heutuvia menoja;
3) kunnan harkitsemaa, muuta kuin 2 koh
dassa tarkoitettua osaa ansio- tai yrittäjätu
loista, joiden hankkimisen voidaan katsoa
edistävän tuen saajan omatoimista selviyty
mistä;
4) äitiysavustuslain (477/1993) mukaista
äitiysavustusta
, kansaneläkelain (347/1956)
mukaista eläkkeensaajien hoitotukea, vam
maistukilain (124/1988) mukaista vammais
tukea eikä lapsen hoitotuesta annetun lain
(444/1969) mukaista lapsen hoitotukea;
5) alle 18-vuotiaan lapsen säännöllisiä tu
loja siltä osin kuin ne ylittävät hänen osal
taan 7 §:n nojalla huomioon otettavat menot;
eikä
6) edellä 8 §:ssä tarkoitettuja korvauksia ja
tuloja.
12 §

jaahas no meinasivat sitten saada huijattua mua ;) eli otan sen rahana ja saan hommattua niitä kestoja :)
kiitokset faktasta :)
on muuten moni muukin mennyt tuohon halpaan, ottaneet pakkauksen vaikka rahan olisivat ennemmin tarvinneet...

Yhteistyössä