Äitiyspakkauksen paino ja kuljetus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinodottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksinodottaja

Vieras
Hei,

Osaisitteko kertoa äityspakkauksen kuljettamisesta eli saanko sen yksin postista noin 100-200 metriä kotiin eli onko joku kantosysteemi tai voisiko sen laittaa "mustekalalla" kiinni vaikkapa sellaisiin "Tallinnan laivan kaljakorikärryihin" (=tulisipa niillekin parempaa käyttöä!)? Tai olisiko muita ehdotuksia?

Jos uskotte, että on hankalaa yksin, niin saako tuon matkan yleensäkään kuljetettua ilman autoa vaikkapa kavereiden toimesta (tuntuu hassulta pyytää jotaina ajamaan vain pieni kadunpätkä)?

Kiitos etukäteen:)

(Päätös Kelan asiointipalvelun mukaan tehty eilen, mutta edes paperit sieltä eivät vielä ole tulleet kotiin - saati postin lappunen. Taitaa silti tulla vanha pakkaus, kun noita joitain ketjuja lueskelin. Kelpaa mulle hyvin, ainoastaan makuupussi on mun mielestä v. 2006 paketissa aivan äklöpastelli eli ehkä yritän sen vaihtaa jonkun kanssa, joka piakkoin saa uuden paketin tai ostan toisen enemmän omaa makua olevan lisäksi..)

Moi,

mulle ei jotenkin tullut mieleenkään, että se on tosiaan aika iso pahvilaatikko ja jonkin verran painaakin. Kannettiin se miehen kanssa noin 1,5km matka postista kotiin. Mulla oli aika tukala olo muutenkin joten se oli tuskaa! Mies kantoi pitkän matkan yksinään, mutta kun siitä oli niin kovin hankala saada otetta niin ei hänkään sitä pystynyt koko matkaa raahaamaan. Yritin ehdotella taksin tilaamista mutta kyllä me se lopulta käsipelillä saatiin kotiin. Mutta tuollaiset 100m kyllä varmaan menee kaverin kanssa ihan ok.

Jos mulle tulee uusi pakkaus, niin voisin vaihtaa makuupussin, koska mun mielestä taas tuon vanhan pakkauksen pussi on kaunis, enkä niinkään tykkää uudesta raidallisesta.

Mutta voi kuitenkin olla, että minäkin saan vanhan paketin, vaikken ole vielä edes hakemusta jättänyt, jos tosiaan uuden pakkauksen jakaminen menee kesäkuun alkuun saakka!

Vinkki: Kirppiksiltä ja huuto.netistä saa edullisestikin edellisten pakkauksien makuupusseja, jos sieltä löytyisi joku mieluinen =)

Onnea pakkauksen kanssa taiteiluun, tosiaan se on aika iso laatikko.

Meillä mies kantoi pakkauksen autoon ja autosta kotiin. En olisi voinut kuvitellakaan enää itse kantaavani pakkausta.

Yksi vaihtoehto on, että ottaa taksin kuljetusmatkalle. Tai tosiaan pyytää jotakuta kaveria lainaamaan autoaan tai avustamaan kuljetuksessa.

Itse odotin esikkoani yksin ja kyllä hain postista silloin äippäpakkauksen pyörällä. Eli kyllä ne tarakallakin pysyy kun vaan sitoo kunnolla. Minulla matkaa kuitenkin postiin oli se neljä kilometriä :)

En usko, että 200metriä kuitenkaan tuottaa suuriakaan ongelmia :)

Mä ainakin reippaana tyttönä kävin itse postista hakemassa, ihan kävellen. Postiin onneksi vain 200-300 metriä. Onhan se kooltaan hankala kantaa, mutta siinä on sellanen sininen muovinaru pahvin ympärillä. Niin siitä sitä kotimatkan roikotin. Eli jos vain uskaltaa ja jaksaa kantaa niin kyllä siitä parista sadasta metristä voi selvitä =)

No en ainakaan kantamaan lähtisi, on sen verran iso ja painava. Ilman raskautta siitä kyllä selviäisi mutta jos yhtään on supisteluja tai jo iso maha niin parempi käyttää jotain muuta konstia.

Itse suosisin kaljakärryjä tai kavereiden autoa. Autolla mäkin omani hain ja matkaa varmaan 100 m.

Me haettiin se äitin kanssa, postistahan voi pyytää jotain narua siihen pakkauksen ympärille, niin silleen ainakin saa kannettua.
Mekin kannettiin sitä jotain parisataa metriä. Mut yksinään en olis sitä saanut, kaveri mukaan niin hyvin se sieltä tulee ihan kävellen =)

Yhteistyössä