Äitiyspäivärahasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko ääliö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko ääliö

Vieras
Tuli päätös. Saan vaivaiset 49e mikä sitten vanhempainloma-ajaksi tippuu 38e
Minulla on alle kolme vuotta sitten tullut päätös esellisen lapsen päivärahasta ja se oli 41e
Luulin saavani sen saman, mutta nyt saankin pienemää. Saan siis kolme ekaa kk palkan ja tuo isompi pväraha menee työnantajalle.
Viimeeksi päiväraha ( 2008 ) oli koko ajan saman tuon 41e. Nythän saaan vähemmän pvärahaa mikä maksetaan minulle kuin aikaisemmin. Tulot katsottu siis 2008 verotuksen mukaan nyt.

jotenkin kait ymmärsin värin. N

Mistä toi sun eka päiväraha on laskettu? Jos se on laskettu ansiosidonnaisesta päivärahasta niin sitä samaa ei saa automaattisesti vaikka lapsien ikäero olisikin 3vuotta :)

[QUOTE="joku";22458930]Mistä toi sun eka päiväraha on laskettu? Jos se on laskettu ansiosidonnaisesta päivärahasta niin sitä samaa ei saa automaattisesti vaikka lapsien ikäero olisikin 3vuotta :)[/QUOTE]

Siinä päätösksessä luki että 4 kk edeltäneen työttymyyspäivärahasta jotenkin oli katsottu. Mutta en ymmärrä miksi siitä olisi katsottu koska ä.lomani on alkanut silloin 15.11.2008 ja olen sitä ennen ollut työssä 4 kk ja sitä ennen 1 kk lomautettuna ansiosidonnaisella pvärahalla ja sitä ennen tietty taas ollut työssä ihan normaalisti.
Kelasta kun tiedustelin asiaa silloin aijemmin niin sanottiin että on sama jos jäisi pienemmäksi näiden tulojen mukaan.

Jos on ollut 4kk ennen äitiyslomaa työttömänä yhdenkin päivän voi sen äitypäivärahan saada myös siitä ansiosidonnaisesta. Ja Kelassa ne on laskenut et se sun päiväraha on isompi jos se lasketaan ansiosidonnaisesta niin ne on sitten sen mukaan sen sulle maksanut.
Ja jos olisit halunnut et se taas lasketaan siitä ansiosidonnaisesta olis sun pitänyt olla työttömänä ennen äitiyslomaa. Ja siksi aikaa olisi kannattanut katkaista kotihoidontuli, koska se vähentää sitä äityspäivärahaa, koska jos sitä saa niin se vähennetään siitä ansiosidonnaisesta.

Yhteistyössä