Äitiyslomalta opiskelemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kukaan lähtenyt suoraan äitiyslomalta opiskelemaan? Mun piti lähteä opiskelemaan ens syksynä mutta tulinki raskaaksi. Laskettu aika elokuussa. Mietin jos hakisin nyt, pitäisin paikkaa varattuna ja lähtisin sitten seuraavana syksynä. Onko liian rankkaa? Taloudellisesti tiukkaa? Vai olisko järkevämpi olla pari vuotta töissä ja lähteä sitte opiskelemaan?

Mitä aiot opiskella?
Mä aloitin opiskelun kun esikoinen oli 3,5kk ja lopetin 2,5 vuoden kuluttua (vuoden aiemmin kuin koulutusohjelman oletuspituus) kun kuopus oli 4kk.

Opiskelin jo äitiyslomalla joka nyt loppuu, enkä ole kokenut vaikeaksi mitenkään.
Sehän olisi rankempaa jos menisit suoraan töihin kuten useat muut. Tai minä ainakin koen niin, ja opiskelu mielestäni sopii pienen lapsen arkeen paremmin kuin työelämä.
Taloudellisesti tiukkaa ei ole todellakaan ollut, mutta sehän riippuu paljon miehen tuloista.

Mitä aiot opiskella?
Mä aloitin opiskelun kun esikoinen oli 3,5kk ja lopetin 2,5 vuoden kuluttua (vuoden aiemmin kuin koulutusohjelman oletuspituus) kun kuopus oli 4kk.

Ala on vielä vähän hakusessa. Piti lähteä opiskelemaan matkaoppaaksi, mutta pienen lapsen kanssa ei taida onnistua kun pitäisi olla puolet ajasta ulkomailla. Varmaan markkinointia ja myös kieliä. Markkinointialalta mulla on työkokemusta muttei koulutusta.

Opiskelin jo äitiyslomalla joka nyt loppuu, enkä ole kokenut vaikeaksi mitenkään.
Sehän olisi rankempaa jos menisit suoraan töihin kuten useat muut. Tai minä ainakin koen niin, ja opiskelu mielestäni sopii pienen lapsen arkeen paremmin kuin työelämä.
Taloudellisesti tiukkaa ei ole todellakaan ollut, mutta sehän riippuu paljon miehen tuloista.

Miten sait järjestettyä lapsenhoidon? Vai opiskelitko etänä?

No mutta. Jos haluat markkinoinnin tradeksi, niin onnistuu ihan varmasti joltain aikuislinjalta :) Niin mäkin tosiaan tradeksi opiskelin, tosin suuntaus on oikeustrade. Mulla oli lähipäiviä 4/kk (pe+la) ja tentit arki-iltaisin. Sujui vallan mainiosti kotoota vauvan kanssa.

Itse olen menossa... Saas nähdä miten menee, kun meillä useampi lapsi. :D Luulen, kyllä, että tosi tiukkaa tulee ainakin meillä olemaan... Ei siis välttämättä edes taloudellisesti vaan ajallisesti.

No mutta. Jos haluat markkinoinnin tradeksi, niin onnistuu ihan varmasti joltain aikuislinjalta :) Niin mäkin tosiaan tradeksi opiskelin, tosin suuntaus on oikeustrade. Mulla oli lähipäiviä 4/kk (pe+la) ja tentit arki-iltaisin. Sujui vallan mainiosti kotoota vauvan kanssa.

Toihan olis tosi mahtavaa! :) Haetaanko aikuiskoulutukseen nykyään yhteishaussa? Muistan kuulleeni sellaista.

Olin jo ihan varma että tulee vastauksia tyyliin "oot huono äiti jos opiskelet" tai "lapsi kärsii" tms. Yllätyin positiivisesti. :D

Eipä mittään. Kotiäitiopiskelu on kivaa. Sitten saa opintotuen kht:n lisäksi, aivoillekin jotain tekemistä, eikä tarvitse miettiä myöhemmin, mitä laittaa cv:hen kotiäitivuosien kohdalle :D

Yhteistyössä