K
Krisse2
Vieras
Äitiyslomani on loppumassa ja pitäisi palata sorvin ääreen. Alun perin olin ajatelut jäädä vielä kotiin, mutta miehen kanssa laskettiin pennit yhteen ja nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kun mennä töihin. Asunto- ja opintovelka painaa ja mies on sitä sorttia, että ei suostu mihinkään pelkkien korkojen maksuihin. Omat tunteeni myllertävät laidasta laitaan ja mietinkin täällä onko tämä normaalia...Olenkohan jotenkin liian kiinni lapsessamme, kun en haluaisi vielä jättää häntä hoitopaikkaan...Mies on sitä mieltä, että "ainahan lapsi laitetaan tuossa iässä hoitoon", "niinhän meidätkin on laitettu ja ihan kunnon ihmisiksi on vartuttu". Pelkään, että päiväkotihoito/tai perhepäivähoito, jossa joku vieras hoitaa lastamme on jotenkin haitallista lapsemme kehitykselle...Olen lukenut, että lapsen paras paikka on kotona äidin kanssa 3-v. asti. Olisi kiva kuulla muiden mietteitä ja etenkin kokemuksia siitä, että (10kk) lapsi on mennyt päivähoitoon tai perhepäivähoitajalle? Olenko huono äiti? Voiko lapseni jotenkin "häiriintyä" jos hän menee päivähoitoon näin pienenä? Tällaisten mietteiden vallassa olen. Kokemuksista ja mielipiteistä olisin kovin kiitollinen. Miten muut olette ratkaisseet nämä töihin paluu asiat?