Äitiysloma-ajan lomarahat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalainen

Vieras
Hei, onko jollakin omakohtaista kokemusta vastaavasta: jäin äitiyslomalle vuonna 2006 ja vuoden 2007 kesällä sain äitiysloma-ajan lomarahat. Jäin kodinhoitotuelle ja 2. lapsi syntyi vuonna 2008. Eli äitiyslomien välissä en ollut töissä. Nyt mietityttää, että kuuluuko mulle tältäkin äitiyslomajaksolta lomarahat? Entä kerryttääkö äitiysloma lomapäiviä? Eli onko mulla kahden äitiysloma-ajan lomapäivät rästissä?

Sekavasti selostettu, mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä haen takaa. Pomolta asiaa tiedustelin, ja hän lupasi palata asiaan. Nyt on jo kuukausi kulunut, mutta mitään tietoa en oo häneltä saanut.

molempien äitiyslomien mielestäni pitäisi kertyttää lomia. Mutta saitko ekasta äitiysloma-ajan lomarahojen yhteydessä loma-ajan palkan? jos et niin sit sulla on nekin päivät saamatta. yhtä sekavasti selostettu kun sun teksti :)

sama tilanne ja samat vuodet =)
kerkesikkö oleen kauan kotihoidontuella? olin itse kuukauden. sain lomarahat tässäkuussa mut ne oli huomattavasti pienemmät kun viimevuonna. onko sitten syynä tuo kuukauden hoitovapaa. entiiä. odotin kyllä samaa summaa,mutta sain 400? vähemmän.

No minä ainakin sain jotain lomarahoja vastaavassa tilanteessa kun sinulla nyt on...eli tyttö nyt 2v ja viime kesänä siis sain lomarahoja, en kyllä edes niitä odottanut kun luulin että ei kuulu kun en lasten välissä töissä ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kerkesikkö oleen kauan kotihoidontuella? olin itse kuukauden. sain lomarahat tässäkuussa mut ne oli huomattavasti pienemmät kun viimevuonna. onko sitten syynä tuo kuukauden hoitovapaa. entiiä. odotin kyllä samaa summaa,mutta sain 400? vähemmän.

lomatkin vanhenee ja niin on sun ekoille lomapäiville käyny. oot vaan saanu ne rahana. samanlailla nyt jos et pidä niitä äitiysloman jatkona? mä pidin itse ne niin tänävuonna. viimevuonna ne maksettiin syyskuussa kun olin äitiyslomalla.

Kuuluu lomarahat äitiysloman (siis noin 10kk) ajalta, vaikka et olisi välillä ollutkaan töissä.
Jotkut työehtosopimukset edellyttävät sitä, että kotona oleva ilmoittaa työnantajalle kirjallisesti kotihoidontuen muuttumisesta äitiyslomaksi 2 kk aikaisemmin, jotta osaavat laskea lomakertymän. Näin esimerkiksi meillä on tapana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lapsilla on ikäeroa pari vuotta, eli aika pitkään olin kodinhoitotuella. Tilanne on siinä mielessä ikävä, että firmalla menee huonosti ja mua jotenkin "hävettää" kysellä rahojen perään. Pomokin on vaihtunut mun kotona olon aikana.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä