Äitiysavustus

Möppöläinen

Aktiivinen jäsen
15.03.2007
17 710
1
36
Millois se raha yleensä tulee? Pakkaus tuli esikoista odotellessa jo hyvissä ajoin. Entäs milloin viimeistään pitäisi tulla jonkinlainen päätös äitiys- ja vanhempainrahasta? Joo, tarkoitus on kyllä huomenna soitella Kelaan, mutta vähän jo mietityttää. La on tosin vasta 9.9, joten ehtiihän noi vielä moneen kertaa tulemaan. Kelan sivuilla lukee vain, että asiakirja on saapunut. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
mulla la 21.8 ja hakemuksen oon jättäny 15.5. Ei mitään oo kuulunu. :(

Jaahas, eli odotellaan rauhassa. =) Mä kyllä jätin hakemuksen ihan viime tinkaan, kuten yleensä aina. :ashamed:

ei mullakaa mitään hätää ole, palkkaa työnantaja maksaa kuitenki lokakuulle. :) mut olis se kiva tietää miten huonosti kelasta saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Täh? Mulla la 28.10 ja sain rahan jo tässä kuussa. Kaipa se riippuu siitäkin kuinka nopeasti Kelassa paperit käsitellään.

ja siis jätin hakemuksen melkein heti kun nlasta paperit sain. Eli joskun Kesäkuun lopulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Täh? Mulla la 28.10 ja sain rahan jo tässä kuussa. Kaipa se riippuu siitäkin kuinka nopeasti Kelassa paperit käsitellään.

Oletko sä aikasemmin aloitetulla ä.lomalla tai jotain? Sitä rahaahan saa 10kk. Sehän loppuu kesken ä.loman, jos aiot täyden äitiysloman kotona olla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
mulla la 21.8 ja hakemuksen oon jättäny 15.5. Ei mitään oo kuulunu. :(

Jaahas, eli odotellaan rauhassa. =) Mä kyllä jätin hakemuksen ihan viime tinkaan, kuten yleensä aina. :ashamed:

ei mullakaa mitään hätää ole, palkkaa työnantaja maksaa kuitenki lokakuulle. :) mut olis se kiva tietää miten huonosti kelasta saa.

Mä jännään, että lasketaanko vanhempainraha viimeisen puolen vuoden tuloista vai vuoden 2007 tuloista. =) Mut joo, tulot tippuvat kuitenkin ihan kivasti. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Täh? Mulla la 28.10 ja sain rahan jo tässä kuussa. Kaipa se riippuu siitäkin kuinka nopeasti Kelassa paperit käsitellään.

Oletko sä aikasemmin aloitetulla ä.lomalla tai jotain? Sitä rahaahan saa 10kk. Sehän loppuu kesken ä.loman, jos aiot täyden äitiysloman kotona olla?

Siis mä käsitin, että muffa kyseli sitä rahaa, jonka saa pakkauksen sijaan?! Siis tämän 140 euroa olen jo saanut. Muuten saan syyskuulta lähtien palkan työnantajalta (vaikka siis hoitovapaalta älomalle jäänkin) Ihana uudistus tuokin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Täh? Mulla la 28.10 ja sain rahan jo tässä kuussa. Kaipa se riippuu siitäkin kuinka nopeasti Kelassa paperit käsitellään.

Oletko sä aikasemmin aloitetulla ä.lomalla tai jotain? Sitä rahaahan saa 10kk. Sehän loppuu kesken ä.loman, jos aiot täyden äitiysloman kotona olla?

Vissiin nyt on mennyt äitiysavustus (pakkauksen vaihtoehto ) ja äitiys- ja vanhempainraha sekaisin. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Täh? Mulla la 28.10 ja sain rahan jo tässä kuussa. Kaipa se riippuu siitäkin kuinka nopeasti Kelassa paperit käsitellään.

Oletko sä aikasemmin aloitetulla ä.lomalla tai jotain? Sitä rahaahan saa 10kk. Sehän loppuu kesken ä.loman, jos aiot täyden äitiysloman kotona olla?

Siis mä käsitin, että muffa kyseli sitä rahaa, jonka saa pakkauksen sijaan?! Siis tämän 140 euroa olen jo saanut. Muuten saan syyskuulta lähtien palkan työnantajalta (vaikka siis hoitovapaalta älomalle jäänkin) Ihana uudistus tuokin :)

siis 3kk saan sitä palkkaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Täh? Mulla la 28.10 ja sain rahan jo tässä kuussa. Kaipa se riippuu siitäkin kuinka nopeasti Kelassa paperit käsitellään.

Oletko sä aikasemmin aloitetulla ä.lomalla tai jotain? Sitä rahaahan saa 10kk. Sehän loppuu kesken ä.loman, jos aiot täyden äitiysloman kotona olla?

Siis mä käsitin, että muffa kyseli sitä rahaa, jonka saa pakkauksen sijaan?! Siis tämän 140 euroa olen jo saanut. Muuten saan syyskuulta lähtien palkan työnantajalta (vaikka siis hoitovapaalta älomalle jäänkin) Ihana uudistus tuokin :)

Nyt kun luin ap;n tekstin paremmin niin kysehän taitaa olla kummastakin tuesta...Mä taas puhuin ä.rahasta ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Raha tulee tilille muistaakseni päivää ennen laskettua aikaa.

Höpö höpö!!! Ei kannata jauhaa paskaa.. mulla tuli raha 3 viikkoo hakemuksesta samalla oli tehty lapsilisäpäätös ja äitiysrahan kanssa meni vähän päälle kuukausi. mulla l.a 26.7
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Täh? Mulla la 28.10 ja sain rahan jo tässä kuussa. Kaipa se riippuu siitäkin kuinka nopeasti Kelassa paperit käsitellään.

Oletko sä aikasemmin aloitetulla ä.lomalla tai jotain? Sitä rahaahan saa 10kk. Sehän loppuu kesken ä.loman, jos aiot täyden äitiysloman kotona olla?

Siis mä käsitin, että muffa kyseli sitä rahaa, jonka saa pakkauksen sijaan?! Siis tämän 140 euroa olen jo saanut. Muuten saan syyskuulta lähtien palkan työnantajalta (vaikka siis hoitovapaalta älomalle jäänkin) Ihana uudistus tuokin :)

Juu, niin tarkoitin. =)

No oikein ymmärsin :) Ja siis mie sain siis sen rahan ihan parissa viikossa. Mut asustelen tääl tuppukylässä, joten varmaan nopeammin asia hoitunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Raha tulee tilille muistaakseni päivää ennen laskettua aikaa.

Höpö höpö!!! Ei kannata jauhaa paskaa.. mulla tuli raha 3 viikkoo hakemuksesta samalla oli tehty lapsilisäpäätös ja äitiysrahan kanssa meni vähän päälle kuukausi. mulla l.a 26.7

Mä sekotin tuet. Sorry. Tarkoitin tuolla päivää ennen laskettua aikaa sitä, että ä.rahan pitäisi silloin olla tilillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Täh? Mulla la 28.10 ja sain rahan jo tässä kuussa. Kaipa se riippuu siitäkin kuinka nopeasti Kelassa paperit käsitellään.

Oletko sä aikasemmin aloitetulla ä.lomalla tai jotain? Sitä rahaahan saa 10kk. Sehän loppuu kesken ä.loman, jos aiot täyden äitiysloman kotona olla?

Siis mä käsitin, että muffa kyseli sitä rahaa, jonka saa pakkauksen sijaan?! Siis tämän 140 euroa olen jo saanut. Muuten saan syyskuulta lähtien palkan työnantajalta (vaikka siis hoitovapaalta älomalle jäänkin) Ihana uudistus tuokin :)

Juu, niin tarkoitin. =)

No oikein ymmärsin :) Ja siis mie sain siis sen rahan ihan parissa viikossa. Mut asustelen tääl tuppukylässä, joten varmaan nopeammin asia hoitunut.

No, mäkin asun ihan landella, mut kaipa nämä kesälomat sun muut pitkittävät päätöksentekoa. Mulla on vain iskenyt epäilys, ettei se "asiakirja on saapunut" tarkoittaa ihan jotain muuta ja mun hakemus on kadonnut sen sileän tien. Soittelen huomenna sinne Kelaan ja utelen missä mennään.

=)
 

Yhteistyössä