äitipuolet/isäpuolet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti 81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tähti 81

Uusi jäsen
07.02.2008
28
0
1
miten teillä muilla jonka miehellä tai vaimolla edellisestä suhteesta lapsi ja nyt omia lapsia puolison kanssa. onko tämä niin sanottu vieraileva lapsi eri asemassa kun omasi? huomioidaanko häntä enemmän? meillä tuntuu että näin on käynyt ja mieheni ei tunnu tajuavan kun hänelle asiasta huomautan. miten siis teillä muilla?

Ei asu meillä yksi isompi tyttö, mutta tässä talossa sama kuri kaikilla. Tytön omassa kodissa aivan eri kasvatus ns vapaa kasvatus jota en hyväksy itse missään nimessä. Jos meillä on niin menee samassa kurissa kuin muut lapset enkä kaunistele asioita. =)

me odotellaan nyt miehen kans ensimmäistä yhteistä syntyväksi hetkenä minä hyvänsä ja mulla on 5v poika ennestään. mies ( ja hänen koko perheensä ) on ottanut tosi ihanasti mun pojan "hoiviinsa" ja poikani pitää nykyistäni isänään, ei edes tiedä mitään biologisesta isästään. nyt vaan pelkään kauhulla että kunhan vauva syntyy että mieheni "hylkää" poikani koska saa nyt biologisen lapsen, olen kyllä monta kertaa maininnut siitä jo ennen raskauttani että jos joskus meitä siunataan yhteisellä lapsella/lapsilla niin hän ei saa jättää poikaani varjoon, koska on antanut tämän pitää itseään 100% isänään.

nostan kyllä miehelleni ja kaikille muillekkin hattua jotka ovat hypänneet toisen vanhemman kenkiin ja "ottaneet huostaansa" toisen ihmisen lapsen, en edes tiedä olisiko minusta siihen, mutta onneksi sellaisia ihmisiä löytyy jotka siihen pystyvät.

piipero86 & pikkujätti 38+4

Miehellä parivuotias entisestä suhteesta, ja lapsi on ihan samassa asemassa oman lapseni kanssa meillä ollessaan. Myös oma perhe pitää miehen esikoista tärkeänä vaikkei samaa verta ollakaan, koko suku ottanut loistavasti vastaan tämän =)

Miehellä on aiemmasta suhteesta 4v. lapsi. Hän käy meillä joka toinen viikonloppu ja huomaan miehen olevan todella tiiviisti vanhemman lapsensa kanssa tuon ajan. Yhteinen lapsi jää silloin taka-alalle, mutta luulen tilanteen muuttuvan "tasapainoisemmaksi" kun nuorimmainen kasvaa vähän isommaksi (nyt vasta 3½kk). Minä suhtaudun miehen ensimmäiseen lapseen lämpimästi. Lapsi on osa meidän perhettä ja tulen hyvin toimeen hänen kanssa. Samalla tavalla kohtelen häntä kuin omaani.

Yhteistyössä