Äitini syytti että olen käyttänyt häntä rahallisesti hyväksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pystyisittekö antamaan anteeksi ja unohtamaan, jos äitinne syyttelisi teitä, että olette käyttäneet häntä hyväksi rahallisesti? Oma äitini syytti minua moisesta, mikä ei kyllä minun mielestäni pidä paikkaansa. Kyse on siitä, että hän on itse antanut minulle pieniä summia rahaa opiskelun aikana, tästä siis jo useampi vuosi aikaa ja nyt on tuonut asian muutamaan otteeseen esiin riitojen aikana.

Uh, ihan kuin oma äitini. Viimeksi olen saanut rahaa äidiltäni opiskelun aikana 9 vuotta sitten ja sitä aiemmin, yhteensä n. 1 200 euroa aikuisiälläni. Ja joka_kerta niistä kuulen.

Odotan sitä aikaa kun rikastun niin, että voin antaa sen sille takaisin ja käskeä ämmän painumaan helvettiin.

Minulla on ollut riitoja Iman kanssa muttei koskaan rahasta. En osaa kuvitella tilannetta, että rahasta tulisi riitaa...toisin sanoen en osaa sanoa miten toimisin tai tuntisin.

No riippuu tietty melko pitkälti siitä oisko äidillä jotain syytä kokea tulleensa hyväkskäytetyksi. Ei siis edellytä että tosiasiallisesti on, vaan että kokisi. Sitten me varmaan keskusteltais siitä että mistä tää johtuu.

Tietty jos toi on riidan tiimellyksessä sanottu niin ehkä vähän kärjistetty kommentti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Palleroinen:
:headwall: samaa harrastaa meidän äiti aina kun tapellaan se väittää samaa vaikka se ole edes totta..... :headwall: :headwall:

Narsistiset ihmiset tekevät usein noin...Antavat itse jotain, esim. rahaa ja kun toinen ottaa vastaan, syntyy kiitollisuudenvelka, jota ruokitaan...siitä sanotaan ja taas toinen tuntee itsensä huonoksi ja on entisestään enemmän kiitollisuudenvelassa saamistaan jutuista.

Meidän äiti on tuollainen. Mun pitäisi osata olla kiitollinen siitäkin, että on minut kivulla synnyttänyt. Oikeesti, on sanonut noin useasti

Höh. Mulla narsisti isä ja äskettäin sain kuulla, että meidän perhe ei olisi saanut tulla tyhjin käsin 1 yöksi vaan ruoat mukana.
En enää mene riesaksi. Mies tehnyt molemmille eläkepaperit ja auttaa aina paperiasioissa (isä riitelee kaikkien kanssa, joten jatkuvasti pitää jotain paperia tai valitusta tai oikaisua tehdä). Lisäksi soittelee jatkuvasti neuvoja.
Kerran pari vuodessa on käyty yö. Meillä normiperhe (2 aik, 2 lasta)

Vanhempiaan ei voi valita. Ihmettelee myös kun omat lapset eivät häntä muista. (ei ole vielä koskaan muistanut yhdenkään lapsensa syntymäpäivää, lapsenlapsista puhumattakaan)

Mun äiti harrastaa samaa syyllistämistä. Nyt lopulta olen opetellut vasta-argumentin joka hiljentää koko keskutelun alkutekijöihinsä; Meidän neljän lapsen lapsilisillä maksettiin talolaina. Lyhennykset oli kaksi kertaa vuodessa ja tosiaan niin menettelivät että säästivät jokaisen lapsilisät ja niillä maksoivat. Että kuka on käyttänyt ja mitä hyväkseen :x

"kiva" kuulla, että minun äitini ei ole ainoa laatuaan.

Hän kyllä on pyytänyt sanomisiaan anteeksi, ja olen kyllä parhaani mukaan yrittänyt anteeksi antaakin. Mutta asian unohtaminen tuntuu hankalalta, vaikka toki haluaisin unohtaa. Kun hän tosiaan on useamman kerran asian tuonut esiin, niin kommentteja ei voi pitää pelkästään suuttumuksen vallassa sanottuina letkautuksina.

Joskus tuo voi olla totta. Vaikka asianosainen sen kiistääkin. Tiedän läheltä tapauksen, jossa tytär sai opiskeluaikanaan kuukausittain n. 2000-3000 mummon markkaa (väliin enemmänkin) + esim. vaatteita ja muutakin extraa. Väittää kovasti, ettei ole saanut mitään, vain pieniä summia siellä täällä.

Alun perin puhe oli lainasta. Aikaa tuosta on n. 10 vuotta ja se loppusumma on varmaan 10-30 tuhatta ?. Penniäkään ei ole maksettu takaisin, eikä makseta, sen tiedän. Lypsetään vain lisää rahaa ja taaskaan "ei mitään isoja summia" (= mm. viimeisen parin vuoden aikana mm. iso taulu-tv, kuivausrumpu, tietokone, liki kaikki lasten vaatteet, Reimatecit sun muut usealle lapselle ja ihan käteistä).

Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Mun äiti harrastaa samaa syyllistämistä. Nyt lopulta olen opetellut vasta-argumentin joka hiljentää koko keskutelun alkutekijöihinsä; Meidän neljän lapsen lapsilisillä maksettiin talolaina. Lyhennykset oli kaksi kertaa vuodessa ja tosiaan niin menettelivät että säästivät jokaisen lapsilisät ja niillä maksoivat. Että kuka on käyttänyt ja mitä hyväkseen :x

Mutta periaatteessa eivät kuitenkaan ole väärin tehneet.... olette varmaan tekin lapsena siinä talossa asuneet? Ja talon peritte, kun vanhemmista aika jättää. Lapsilisät on tarkoitettu lapsen elättämiseen, epäsuorastihan ne on siihen tarkoitukseen teillä menneetkin.

no hänestä tuntuu siltä ja minkäs sille enää voi. mitä äitisi tahtoo sinun tekevän tilanteelle? miksi aikuinen ihminen suostuu tappelemaan jonkun kanssa, joka kaivelee menneitä?

ittelläni äitini käytti minun lapsilisät siskon opintojen avustamiseen. lantin lanttia en oo äidiltäni ottanu, enkä ota.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:

Eihän tuossa ole mitään hyväksikäyttöä. Lapsilisä maksetaan vanhemmille lapsista aiheutuven kulujen kattamiseksi ja niitä voi olla vaikka asunto. Muutoinhan se olis voinut mennä ruokaan, teidän vaatteisiin jne. Lapsilisä ei ole siis lasten rahaa!

Yhteistyössä